--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40

ODPOWIEDZ
Kotin44
Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Kotin44 » 13 sie 2022, o 06:10

https://allegro.pl/oferta/insignia-2-0c ... 7194838335
To jest chłodniczka skrzyni,to co wkleiłeś to jest chłodniczka oleju silnikowego.
Już pisałem gdzie ją znajdziesz-pod chłodnicą płynu,w takiej plastikowej obudowie.Jak się położysz pod autem,to zobaczysz dwa węże wychodzące ze skrzyni-one cię zaprowadzą do chłodniczki.W układzie chłodzenia oleju nie ma termostatu.

Awatar użytkownika
krystian0303
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 7 sty 2022, o 22:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: krystian0303 » 13 sie 2022, o 12:28

Ja ze swojej strony proponuje jeszcze te przewody od chlodniczki oleju sprawdzić . Mój mechanik nie wymienił mi oleju dopóki nie przyszły przewody do chłodniczki ponieważ z racji wieku były już sparciale i w każdej chwili mogły by puścić i olej by wyleciał . Koszt 300 zł w ASO.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka


porucznikborewicz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 1 cze 2022, o 21:11
Auto: POLONEZ 1976
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: HAMERYKA
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: porucznikborewicz » 13 sie 2022, o 16:59

u mnie temperaturę oleju w skrzyni, którą udało się odnotować to 100-105" - przy tej temperaturze nie odnotowuje żadnych szarpnięć. Czy wzrasta na wyższą tego nie wiem - będę monitorował...

Dzodzo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2022, o 05:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Chlewiska

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Dzodzo » 14 sie 2022, o 17:09

Witam.mam takie pytanie od nie dawana jestem użytkownikiem skrzyni AF-40 i mam takie pytanie co do jej działania biegi w górę zmieniają się ładnie w dół tez ale przy 60km jak się zwalnia czuć redukcje biegu na niszy tylko w tem jednym momencie przy rozgrzanym silniku jest to mniej odczuwalne czy te skrzynie tak mają ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8492
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 198 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: dokia » 14 sie 2022, o 17:18

Mają. Popatrz na ilość obrotów , u mnie w Insigni A było to odczuwalne chyba przy 2krpm. W ASO pytałam i mówili że jest wszystko dobrze.

Dzodzo
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 22 lip 2022, o 05:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Chlewiska

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Dzodzo » 14 sie 2022, o 17:22

No właśnie nie patrzyłem na obroty tylko na prędkość przy jakiej się to dzieje a jest to tak od 60 do 55

Awatar użytkownika
krystian0303
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 7 sty 2022, o 22:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: krystian0303 » 15 sie 2022, o 10:46

Osobiście jeździłem audi A6 C6 z automatem i BMW F10 i tam było przy niskich prędkościach jeszcze gorzej a obydwa auta były na bieżąco serwisowane w ASO i np mój brat który był posiadaczem obydwu stwierdził że w oplu ten automat chodzi najlepiej bo jest najmniej skomplikowany.

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka


lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 16 sie 2022, o 07:36

Witam.

Mam problem ze skrzynią AF-40. Po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca czuć lekkie szarpnięcie, auto rusza, przełącza się na 2 bieg ale przy dodaniu gazu występuje efekt ślizgania (silnik wchodzi na obroty ale auto nie przyspiesza). Po kilku sekundach "piłowania" na obrotach 2,5-3tys przełącza się na 3 bieg i dalej jest to samo. Gdy już z trudem uda się przełączyć na 4 bieg auto jedzie normalnie, 5 i 6 bieg też są w porządku. Przy włączaniu wstecznego czuć mocne szarpnięcie ale bieg działa. W trybie manualnym auto rusza z jedynki ale po przełączeniu na 2 ślizga się, jak chce manualnie wrzucić 3 to wyskakuje komunikat "Zmiana biegu niemożliwa". Po jakimś czasie potrafi zablokować się na 2 biegu i jechać tylko na nim bez możliwości zmiany na wyższy czy redukcji do 1 oraz wyskakuje komunikat "Sprawdź skrzynie biegów". 2 lata temu miałem podobnie tylko biegi 1-3 działały bez zarzutu a 4-6 się ślizgały. Wtedy była awaria kosza sprzęgłowego odpowiedzialnego za biegi 4-6. Rozumiem że teraz jest to samo tylko padł kosz sprzęgłowy odpowiedzialny za biegi 1-3?

Awatar użytkownika
krystian0303
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 7 sty 2022, o 22:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: krystian0303 » 16 sie 2022, o 07:39

Obstawialbym konwenter, ale może sproboj zacząć od wymiany oleju

Wysłane z mojego moto g 5G plus przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: xul » 16 sie 2022, o 08:07

Tu masz rozpiskę koszy. Te skrzynie miały wady kosza C1, ale nie orientuje się, w którym momencie została ona usunięta.

lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 16 sie 2022, o 09:45

Dzięki. Według rozpiski za te wadliwie działające biegi odpowiada ten felerny kosz C1. Przy awarii biegów 4-6 dwa lata temu mechanik powiedział mi że w autach produkowanych przed 2011 rokiem to wada fabryczna tych skrzyń i w modelach po 2011r zostało to poprawione. Przed 2011 kosze były wykonywane z jakichś słabych materiałów i się wycierały. Gość założył mi wtedy części już z lepszych materiałów i z biegami 4-6 nie ma problemu. Najwidoczniej teraz stało się to samo z koszem od biegów 1-3 który nie był wymieniany bo działał dobrze. Moja Insignia jest z 2009r także z czasów gdy skrzynie miały fabryczne wady. No nic, dzwonię po mechanikach i rozeznaje się w temacie.

Kipe
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2022, o 10:24
Auto: Insignia 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Kipe » 17 sie 2022, o 10:42

Kotin44 pisze:
13 sie 2022, o 06:10
https://allegro.pl/oferta/insignia-2-0c ... 7194838335
To jest chłodniczka skrzyni,to co wkleiłeś to jest chłodniczka oleju silnikowego.
Już pisałem gdzie ją znajdziesz-pod chłodnicą płynu,w takiej plastikowej obudowie.Jak się położysz pod autem,to zobaczysz dwa węże wychodzące ze skrzyni-one cię zaprowadzą do chłodniczki.W układzie chłodzenia oleju nie ma termostatu.
Baaardzo dziękuje kolego ze mnie ratujesz, spróbuje poszukać dziś lub jutro i odpiszę

lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 22 sie 2022, o 13:04

Rozmawiałem z dwoma mechanikami specjalizującymi się w skrzyniach automatycznych. Jeden jest mocno zarobiony i po opisie objawów stwierdził że mógł spalić się kosz odpowiedzialny za te biegi ale był zdziwiony bo fabrycznie wadliwe były kosze od biegów 4-6 (ten kosz walnął mi 2 lata temu i był wymieniony) a że kosze od biegów 1-3 nie miały wad i się nie paliły. Ale powiedział że musiałby rozebrać skrzynie i zobaczyć w środku co się stało lecz w tym miesiącu nie ma szans bo ma za dużo roboty. W piątek auto było narazie tylko podłączone pod kompa u innego mechanika. Komputer pokazał błędy związane z poślizgiem kół 2 i 3 biegu oraz z przegrzaniem oleju. Mechanik powiedział że prawdopodobnie to wina modułu hydraulicznego np. sterownika skrzyni ale żeby stwierdzić w 100% co się stało trzeba rozebrać skrzynie. Teraz muszę poczekać na wolny termin u któregoś z Panów i oddać auto do dokładnego stwierdzenia co jest do naprawy.

nemasek
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2022, o 21:24
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: nemasek » 22 sie 2022, o 16:41

Witam. Pacjent Opel Insignia 2009, A20DTJ (130 KM z mapą na 184 KM).
Problem z skrzynią automatyczną AF40. Wszystko było ładne pięknie, aż pewnego dnia odpaliłem samochód, jechałem jak zwykle i poczułem, że przy zmianie z 3 na 4 bieg był prześlizg. Samochód podbił obroty o jakieś 100-150 i zmienił bieg gładko. Przy tym podnoszeniu obrotów auto przyspiesza, także dalej czuć zapięcie napędu z kołami. Pojawiło się to totalnie znikąd. Po rozgrzaniu samochodu do pełna jest to zauważalne, że przeciąga bardziej, nawet do 500 obrotów. Zależne jest to od wciśnięcia pedału gazu i nagrzania skrzyni. Na całkowicie zimnej po odpaleniu potrafi zmienić z 3 na 4 bez podniesienia obrotów. Jak jest wciśnięty głębiej to podniesie więcej niż przy bardziej płytkim wciśnięciu gazu. W tym wypadku zacząłem sprawdzać czy są jakieś inne objawy. Wybadałem, że zdarzy się czasem delikatne szarpnięcie przy redukcji z 5 na 4. Dodatkowo baaardzo rzadko, ale tylko przy mocniej wciśniętym pedale gazu ten prześlizg z podwyższeniem obrotów występuje też z 4 na 5. Innych problemów nie widzę. Pozycje P, R, N, D wchodzą normalnie, czyli gładko. Samochód rusza normalnie, bez szarpania, nie przygasa przy zmianie pozycji i przy wyhamowaniu do 0 też łagodnie zrzuca bieg. Inne biegi bajka. Falowań przy prędkości 90 km/h brak.
Żadnego błędu typu awaria skrzyni nie miałem na desce, OPL monitor i OPL DTC Reader nie widzą błędów z silnikiem czy skrzynią(jedynie jakiś P2159, ale nawet w google go nie widzę i jest historyczny). Samochodem zrobiłem 6k km od zakupu i nie miałem problemów.
Auto parkuję zawsze w tym samym miejscu, więc wyciek oleju z skrzyni powinienem zauważyć.
Dodatkowo dopiszę, iż 13k km temu skrzynia była w naprawie za 12k. Wypisane naprawy to:
Naprawa sprzęgła hydrokinetycznego + wzmocnienie, Wymiana tłoków, teflonów, filtra, oleju, zaworu ciśnienia. Robił to poprzedni właściciel, więc nie mogę brać wszystkiego za pewnik. Wpis wymiana zaworu ciśnienia z rozmowy z poprzednim właścicielem tyczy się podobno regeneracji mechatroniki. Rozumiem, że któryś zawór został wymieniony, a reszta zostawiona.
Serwis, który wykonywał tą naprawę ma urlop do 28 sierpnia. Wtedy do nich zadzwonię i dopytam.
Moje aktualne pytanie czy ktoś ma jakieś pomysły co mogło siąść?
Skoro 6k km było dobrze to chyba stan oleju musi być dobry czy robić wymianę zgodnie z procedurą?
Czy to bardziej wina mechatroniki? Jakiś zawór wybitnie od 4 biegu wysiada czy bardziej mechanicznie jest problem z ciśnieniem na koszu? Wtedy myślę, że byłby problem z 6 biegiem, a chodzi bajka.
Przeczytałem oczywiście cały temat. Prześlizg z 3 na 4 zdarza się i czasem kończy się na rozbieraniu i wymianie tłoka / pierścienia uszczelniającego na C2, ale w naprawie wypisano, że tłoki wymienione.
Rozumiem, że mam wczesną wersję mechatroniki, więc jest regenerowalna.
Po kontakcie z serwisem mam zamiar dzwonić do Pana Kamila z Zielonej Góry, ale mam do niego ponad 400 km, więc nie jestem jeszcze na niego zdecydowany, chyba, że przyjmuje wysyłkę samej skrzyni do niego, choć wtedy nie ma opcji sprawdzenia pacjenta i mogą wyjść problemy.
Czy serwisy skrzyń mają jakieś lepsze komputery / urządzenia do odczytania błędów, albo są w stanie odczytywać jakieś ciśnienia i sterowania, aby dobrze zdiagnozować skrzynię?
Czytałem też o aktualizacji softu skrzyni, gdzie były jakieś poprawki, ale jeśli dobrze czytam wyniki z strony, to mam wersję najnowszą.
Obrazek
Obrazek
Aku było odpięte na 24h ;D – brak zmian.
Powtarzam, że stało się to totalnie nagle. Nie było żadnych problemów i nagle się pojawiły. To nie narastało stopniowo.
Jakie polecenia dla mnie macie?
Za wszystkie porady bardzo dziękuję.

Edit 20.09.2022
Wszystko zostało naprawione !
Zadzwoniłem do serwisu Krupatronic, który wykonywał wcześniejszy remont skrzyni i znali temat oraz samochód. Potwierdzili wszystkie naprawy (wysłałem zdjęcie karty gwarancyjnej, na której wypisany był zakres napraw). Zapewnili, że wszystko w środku skrzyni pięknie zrobione, tylko mechatronikę zmienić i będzie. Cena to 4,5 tyś plus 500 olej plus 500 robocizna. No to już grubo, skoro mechatronika kosztuje 3 tyś tak naprawdę. Dopytałem dwukrotnie czy się nie myli, bo to pierwszy gen mechatroniki i ona jest za 3 tyś a nie 4,5 tyś, jednak byli pewni.

Zdecydowałem się na kontakt z Panem Kamilem z Zielonej Góry. Umówiliśmy się na termin niecały tydzień po telefonie, także błyskawicznie.
Rozpoczęliśmy prace od godziny 8. Pan Kamil przejechał się i zdecydowanie stwierdził, że to nie mechatronika, tylko problem z koszem C2. Skrzynia zrzucona i diagnozowana. Telefon o 13, że można podejść zobaczyć.
Obrazek
Obrazek
Zgodnie z załącznikiem pękła guma na koszu C2. Dlatego były problemy z utrzymaniem ciśnienia na tym koszu i były z nim problemy.
Dodatkowo wyszło, że w środku nie zmieniono nic, oprócz oleju oraz konwertera. Nawet filtr oleju nie był zmieniony!
Pan Kamil dostał zadanie wymiany wszystkiego co się zużywa. Nie chcę problemów z skrzynią co miesiąc.
Tarczki cierne wymieniono na nowe, bo były zużyte (widziałem pomiary). Nowy filtr oleju, olej, wszystkie tłoki, pierścienie uszczelniające. Zostawiliśmy konwerter bo był realnie po regeneracji oraz pozostawiono mechatronikę. Była oryginalna z 2008r ale Pan Kamil zapewnił, że będzie hulać. W razie problemów w jakimś warsztacie zdjąć boczny dekiel, założyć nową i po kłopocie.
O 19 odebrałem samochód. Dostałem informację, że przez parędziesiąt następnych zmian z 5 na 4 będą szarpnięcia, bo skrzynia musi się od nowa nauczyć, że tarczki są nowe.
Tak też się stało. Teraz wszystko działa świetnie.
Pana Kamila gorąco polecam za podejście, profesjonalizm oraz cenę. Na mój przyjazd był tak przygotowany, że miał wszystkie części, zregenerowany konwerter oraz mechatronikę nową jeszcze w pudełku - do zastosowania w miarę potrzeby.

Na przyszłość przekażę ważną naukę dla innych. Jeśli ktoś ma problemy podobne do mnie to zrobić prosty test kosza C2.
Zapiąć na autostradzie ręcznie bieg M6 i wcisnąć gaz do oporu. U mnie wystąpiło ślizgnięcie, tj. obroty w górę, a auto nie przyspiesza. Tylko przy delikatnym gazie auto przyspieszało. To jasno wskazuje, że nie problem z mechatroniką, a z koszem C2.
Pozdrawiam i szerokości :)

Dodatkowo polecenie od Pana Kamila jakiego oleju używać z mechatroniką 1 gen - Petro Canada Dexron-VI (do 2 gen używać innego!).
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, o 18:05 przez nemasek, łącznie zmieniany 3 razy.

lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 26 sie 2022, o 11:38

nemasek pisze:
22 sie 2022, o 16:41
Jakie polecenia dla mnie macie?
Za wszystkie porady bardzo dziękuję.
Może to być uszkodzony kosz bodajże C2. U mnie był uszkodzony 2 lata temu i pierwsze objawy były właśnie takie jak opisujesz. Zaczęło się od poślizgu przy przełączaniu z 3 na 4 bieg. Poślizg był lekki tak o 100-200obr. Potem poślizgi zaczęły pojawiać się również przy zmianie z 4 na 5 oraz 5 na 6 bieg. Poślizg występował tylko w chwili zmiany biegu i ustępował. Siła poślizgu też rosła z czasem i z poślizgu o 100-200obr wzrastał do 400-500obr. aż w końcu któregoś pięknego dnia zaczął się totalny poślizg. Po zapięciu 4 biegu i lekkim trzymaniu gazu auto jechało ale wystarczyło dodać gazu i obrotomierz wskakiwał na 3-4tys. obrotów, a auto nie przyspieszało. Skrzynia zablokowała się w trybie awaryjnym i działał tylko 2 i 5 bieg. Jak zgasiło się auto i odpaliło ponownie to się odblokowywało ale po przejechaniu paru km znowu skrzynia blokowała się w trybie awaryjnym. Na początku wystąpienia objawów też nie pokazywało mi błędów na kompie ani na desce rodzielczej. Błędy pojawiły się dopiero jak już zaczęło się totalnie ślizgać i skrzynia przełączała się na ten tryb awaryjny. W pierwszej kolejności wymieniłem olej ale nic to nie pomogło. Przed wystąpieniem pierwszych poślizgów jak i już po ich wystąpieniu też miałem losowe szarpnięcia przy redukcji z 4 na 3. U mnie mechanik zdiagnozował od razu przez telefon i podał cenę naprawy. I faktycznie było to co powiedział przez telefon ale po rozebraniu wyszło że jeszcze tarcza 6 biegu jest spalona z mojej winy bo za dużo jeździłem z tymi poślizgami także jeśli nie musisz jeździć to lepiej niech auto stoi. Mechanik mówił że w Insigniach z przed 2011 to był standard bo kosze były wykonywane z jakichś słabych materiałów i była to wada fabryczna, którą poprawili w 2011r. Widzę że Twoje auto jest z 2009r. tak samo jak moje więc jest duże prawdopodobieństwo że mogło paść to samo co u mnie.

nemasek
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2022, o 21:24
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Rzeszów

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: nemasek » 26 sie 2022, o 16:22

Pojeździłem jeszcze trochę dla lepszego zrozumienia problemu i tak jak mówisz zaczyna przeciągać z 4 na 5. Przy dynamicznej zmianie, albo kick down to czasem całkowicie ślizga, póki się nie ułoży.
Wiesz co też zakładam problem mechaniczny z koszem C2. W olej nawet nie wierzę. Biegi 1,2,3 działają wspaniale. Nie możliwe, aby olej akurat nie działał dobrze przypadkowo na koszu C2, a na C1 działa. Dodatkowo brak szarpnięć przy wrzucaniu biegu, ruch z miejsca odpowiedni. Szkoda kasy.
Czyli zrzucenie skrzyni, rozebranie, wyczyszczenie, do wymiany kosz, albo tłok C2, standardowo uszczelki, sprawdzenie całej mechatroniki, nowy olej, założenie skrzyni, usunięcie adaptacji.
Największy problem z tymi skrzyniami to znalezienie serwisu i terminu. Dużo lepiej silnik zatrzeć ;D.
Kojarzysz koszt naprawy? Pewnie 4-6k. Ciekawe jak zrobili naprawę 13k km temu, skoro kosz siadł, a jeżdżę bardzo spokojnie i nie wierzę, że ją uszkodziłem stylem jazdy.
Ciągle mi siedzi w głowie zakup używanej i włożenia takiej jaka jest, tylko olej wymienić. Cena 2k plus założenie, a przy naprawie już się boje, że zaraz coś znów się wysypie.

lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 30 sie 2022, o 11:45

Najprawdopodobniej będziesz miał to samo co u mnie czyli kosz do wymiany. W wymianę oleju nie warto się bawić. Ja tak zrobiłem bo myślałem że to pomoże i utopiłem kasę bo nic to nie dało a przy naprawie skrzyni i tak wymienili mi olej. Zgadza się, znalezienie fachowca i jak już się znajdzie to długie oczekiwanie na termin ale cóż... trzeba przeboleć. Też myślałem nad zakupem używanej skrzyni ale zawsze jest ryzyko że np. po miesiącu czy dwóch coś padnie w takiej. No chyba że masz jakieś zaufane i pewne auto na części i masz pewność że taka skrzynia jeszcze długo pochodzi. Koszt naprawy wyniósł mnie 3000PLN u fachowca w Proboszczewicach koło Płocka ale to było w 2020 roku więc jak wszystko teraz koszty tej samej naprawy mogą być wyższe. Założył części, które już nie mają wad fabrycznych i do tej pory biegi 4-6 hulają. Ale za to niedawno wysypały mi się biegi 2-3 + szarpnięcie przy ruszaniu z 1 i wrzucaniu R. Narazie czekam żeby dostać się do mechanika bo kolejki kosmiczne.

Goltad
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Zawiercie

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Goltad » 8 wrz 2022, o 06:58

Witam posiadam insignie 2015 przebieg według aplikacji OPL monitor 220tyś problem z biegami 2,3 ślizgają problem pojawia się gdy np wyhamuje pojazd np przed ostrym zakrętem i gdy później chce szybciej przyspieszyć obroty skaczą do 2500/3000 auto niby coś jedzie ale czuć ze nie ma tego normalnego ciągu po chwili obroty spadają o jakieś 200/300 i auto już normalnie ciągnie bez poślizgu biegu zauważyłem że dzieje się to na biegach 2/3 olej w skrzyni wymieniony metodą dynamiczną około 6000km temu błędów odnośnie działania skrzyni brak oczywiście skrzynia w najbliższym czasie idzie do zdemontowania i do Fachowca od automatów natomiast biegi 4,5,6 brak zauwazalnych objawów ślizgania forumowicze czy to moze byc juz problem z sterownikiem czy juz moze np sprzęgło hydrokinetyczne jakies problemy objawia ?

lukasz09
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 gru 2019, o 14:13
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Płock

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: lukasz09 » 8 wrz 2022, o 11:07

U mnie jest to samo co u Ciebie tylko w dużo większym stopniu bo auto ma problem ruszyć z miejsca, dopiero jak już jakimś cudem uda się wrzucić 4 bieg to jedzie już normalnie. Komputer wyrzuca błędy P0732 i P0733 czyli poślizg 2 i 3 biegu. Błędy te powodują zapalenie się kontrolki check. Masz szczęście że u Ciebie daje jakieś objawy i masz możliwość wcześniej się tym zająć i być przygotowanym bo u mnie walnęło tak po prostu bez żadnych objawów w drodze na wakacje. Sprawdzał już jeden fachowiec i stwierdził że konwerter jest uszkodzony ale cena naprawy z wymianą konwertera na nowy zwaliła mnie z nóg. Opcja po taniości z regeneracją już mniej straszna ale podobno mniej trwała. U innego fachowca czekam już prawie od miesiąca i dostać się nie mogę bo facet jest łagodnie mówiąc specyficzny. Z uwagi na inne ważniejsze wydatki wystawiłem auto na sprzedaż w stanie uszkodzonym bo może ktoś miałby wolne środki i chciałby sobie sam to ogarnąć ale chętnych na zakup poza handlarzami oferującymi grosze brak także czekam na termin u innego fachowca i jego diagnozę z wyceną.

Goltad
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Zawiercie

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Goltad » 8 wrz 2022, o 11:38

lukasz09 pisze:
8 wrz 2022, o 11:07
...
U ciebie chociaż pokazuje błąd ze jest jakiś problem ze skrzynią a u mnie nic sprawdzałęm opl dtc readerem Car Scannerem opl monitorem i nic. U mnie auto normalnie rusza bez problemowo jedynie mówie np jak jest jakis ostry zakręt i do hamuje przed zakrętem i po pokonaniu zakrętu chce gwałtowniej dodac gazu to auto wchodzi na obroty 2500/3000 a po chwili obroty spadaja do np 2200/2300 i dopiero jest odpowiednia jazda i dopiero wrzuci sobie np 3 bieg czy tez 4 czy tez jadąc normalnie ostrzej przyhamuje i chcę ponownie po przyhamowaniu gwałtowniej ruszyc to tez wlasnie w takiej sytuacji lubi 2/3 bieg slizgać równiez np mamy rondo wjezdzam z niską prędkością opuszczam rondo chce z większym gazem się rozpędzic to zaczyna sie slizgać a w normalnej trasie nic nie sugeruje awarii biegi zmieniane plynnie bez zadnych szarpniec itd jedynie tak jak opisalem wyzej pojawia sie slizganie w takich przypadkach
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2022, o 17:46 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”