--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zbiornik na płyn chłodniczy
- mrex
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 kwie 2018, o 10:57
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radomsko
Zbiornik na płyn chłodniczy
cześć,
dzisiaj dolewałem trochę płynu chłodniczego bo Iśka krzyknęła że ma go mało i zauważyłem że zbiorniczek na płyn nie jest stabilnie przymocowany. Jak zacząłem się przyglądać zauważyłem że zbiorniczek ma z boku kształtkę która idealnie pasuje do metalowej części innego podzespołu. Wygląda to tak jakby jedno miało być przyczepione do drugiego tylko... no własnie co? Czy mi się wydaje czy faktycznie ten zbiorniczek powinien być przymocowany do tego metalu.
Wrzucam zdjęcie i zaznaczyłem kółkiem o co mi chodzi.
Będę wdzięczny za Wasz komentarz.
dzisiaj dolewałem trochę płynu chłodniczego bo Iśka krzyknęła że ma go mało i zauważyłem że zbiorniczek na płyn nie jest stabilnie przymocowany. Jak zacząłem się przyglądać zauważyłem że zbiorniczek ma z boku kształtkę która idealnie pasuje do metalowej części innego podzespołu. Wygląda to tak jakby jedno miało być przyczepione do drugiego tylko... no własnie co? Czy mi się wydaje czy faktycznie ten zbiorniczek powinien być przymocowany do tego metalu.
Wrzucam zdjęcie i zaznaczyłem kółkiem o co mi chodzi.
Będę wdzięczny za Wasz komentarz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 wrz 2015, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Dokładnie tak jak myślisz, zbiorniczek powinien wisieć na tym zaczepie
- mrex
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 kwie 2018, o 10:57
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radomsko
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Dittos, a jak mogę założyć jedno na drugie? Trochę boję się na siłę podnosić zbiorniczek żeby wcisnąć go na ten zaczep. No chyba że tak to trzeba zrobić i innej drogi nie ma.
-
- Nowicjusz
- Posty: 47
- Rejestracja: 20 wrz 2015, o 22:54
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Musisz zerknąć co go teraz trzyma, że nie możesz go unieść te 2 cm. Nie zdejmowałem zbiorniczka, więc trudno mi tutaj coś doradzić.
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Bez problemu powinieneś podnieś do góry i zaczepić na ten uchwyt. Demontowałem go niedawno, gdyż pod nim znajduje się dostęp do pompki sprzęgła którą wymieniałem. Zbiornik wyjąłem z zaczepu i po odpięciu wtyczki od dołu mogłem odsunąć go na bok. Zobacz czy właśnie nie trzyma Cię kabel od wtyczki (może się gdzieś zahaczył).
Krzysztof
- mrex
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 kwie 2018, o 10:57
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radomsko
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
cześć,
próbowałem z tym zbiorniczkiem ale niestety chłopaki nie ma najmniejszych szans żeby włożyć zbiornik na tez zaczep - to jest po prostu niemożliwe, ponieważ raz że jest drugi zaczep który "kontruje" jak chcemy podnieść zbiornika a dwa że otwór w tej kształtce nie pasuje na zaczep metalowy (jak już się wyjmie w końcu zbiornik).
Zrobiłem kilka fotek - generalnie, tak jak wpisałem w komentarzu - wydaje mi się ze brakuje mi jakiegoś zatrzasku / klipsa który obejmie metalową czarną część i dociśnie ją do białego plastiku zatrzaskując się na nim.
Co o tym myślicie?
próbowałem z tym zbiorniczkiem ale niestety chłopaki nie ma najmniejszych szans żeby włożyć zbiornik na tez zaczep - to jest po prostu niemożliwe, ponieważ raz że jest drugi zaczep który "kontruje" jak chcemy podnieść zbiornika a dwa że otwór w tej kształtce nie pasuje na zaczep metalowy (jak już się wyjmie w końcu zbiornik).
Zrobiłem kilka fotek - generalnie, tak jak wpisałem w komentarzu - wydaje mi się ze brakuje mi jakiegoś zatrzasku / klipsa który obejmie metalową czarną część i dociśnie ją do białego plastiku zatrzaskując się na nim.
Co o tym myślicie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Powinna być taka spinka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Krzysztof
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Podejdź do ASO i zamów ten klips podając numer części 13284504 (13 04 251). Koszt kilka-kilkanaście zł.
- mrex
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 kwie 2018, o 10:57
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Radomsko
Cieknący zbiornik płynu chłodniczego.
Witam. Zauważyłem że cieknie mi zbiornik płynu chłodniczego. Zdiołem zalałem wodą i nic nie ciekł no to zakładam i jadę i cieknie. Okazało się że po 4 latach zestarzał się plastik i dostał sporo mikro pęknięć i z jednego po rozgrzaniu uciekło, probowałem sklejić na gorąco ale nic nie dało. Na ytube facet załatwiał takie rzeczy lutownicą i mi się też udało. Nowy kosztuje 260zł. Naprawa lutownicą jest banalna. Polecam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 lis 2017, o 13:45
- Auto: Opel Insignia Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
zblokowany korek zbiornika płynu chłodzacego??
Hej!
Czy ktoś z Was wie czy korek zbiorniczka płynu chłodzacego ma jakieś zabezpieczenie ? Probuje go odkrecic, aby dolać nieco płynu i dupa.. nie daje sie otoż odkrecam idzie niby dobrze luzno a nagle w gornej fazie jakby sie blokował i nie idzie go sciagnać tak jakby go cos trzymało...nie chce ciągnąć na siłe aby nie wyrwać zbiorniczka ktoś z Was miał podobnie? Odkrecenie oczywiscie na zimnym silniku.
Czy ktoś z Was wie czy korek zbiorniczka płynu chłodzacego ma jakieś zabezpieczenie ? Probuje go odkrecic, aby dolać nieco płynu i dupa.. nie daje sie otoż odkrecam idzie niby dobrze luzno a nagle w gornej fazie jakby sie blokował i nie idzie go sciagnać tak jakby go cos trzymało...nie chce ciągnąć na siłe aby nie wyrwać zbiorniczka ktoś z Was miał podobnie? Odkrecenie oczywiscie na zimnym silniku.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: zblokowany korek zbiornika płynu chłodzacego??
Ktoś go włożył odwrotnie niż powinien. Tam są 2 ząbki, większy i mniejszy. Ktoś nie przypilnował tego i założył odwrotnie. Jak go odkręcisz to delikatnie ruszaj na boki, wyjdzie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 13 lis 2017, o 13:45
- Auto: Opel Insignia Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2018, o 22:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Cisnienie w ukladzie chlodzenia
Witam mam problem z cisnieniem w ukladzie chłodzenia w 2.0 d 160 . Otoz auto kupilem z obroconymi panewkami. Silnik zrobiony na tip top na nowej udzczelce bylo zrobione jakies 3000 km i zaczal wyskakiwac komunikat uzupelnij plyn chlodniczy. I teraz tak , generalnie ubytku nie ma przewody sa powiedzmy twarde jak opona w rowerku dzieciecym i jest cisnienie . Przy powolnym odkrecsniu slychac gaz ale niekiedy wyrzuci plyn . Macie jakies pomysly co moze byc zanim zdejme glowice drugi raz
Ostatnio zmieniony 1 mar 2018, o 11:22 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
To że jest ciśnienie to norma. Jeśli jest za duże i wywala płyn to pojeździj trochę z rozszczelnionym korkiem. Jak objawy ustąpią to korek do wymiany.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Ja bym powiedział ze ciśnienie być musi inaczej płyn by się zagotował, a tak wraz ze wzrostem ciśnienia temperatura wrzenia wzrasta co jest pożądane w układzie chłodzenia. Jeśli jednak wywalało by ci płyn kanałem upustowym (górą na tył zbirniczka idzie) to albo korek za wcześnie otwiera zawór upustowy albo część ciśnienia sprężania dostaje się do układu chłodzenia (to akurat można zdiagnozować badaniem na zawartość spalin w chłodziwie).
A jak ci płyn znika, a nie widać żadnego wycieku to sprawa rysuje się już mnie kolorowo. Na początek uzupełnij płyn, może to tylko czujnik poziomu płynu chłodzącego wariuje
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
A jak ci płyn znika, a nie widać żadnego wycieku to sprawa rysuje się już mnie kolorowo. Na początek uzupełnij płyn, może to tylko czujnik poziomu płynu chłodzącego wariuje
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2018, o 22:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Generalnie zgadzam sie z wami robilem test na co2 i niby jest , rzecz w tym ze uszczelka byla robiona 4k temu brak masla brak nadmiernej pary z wydechu. Zapalabbez problemow nie aiem czy mogl sie egr rozszczelnic obudowe sciagalusmy i dodatkowo uszczelnialismy reinzem korek nowy . Sam nigdy nie wypluwa cAsem wyrzuci przy odkrecaniu korka . Moze faktycznie czujnik w zbiorniku swiruje jak sie zrobi cieplej poczochram go drutem . Inna sprawa ktory czujnik plynu steruje wentylatorami . Na desce mam ok tem ale w koputerze diagnostycznym pokazuje" czujnik temp plynu chlodniczego wartosc -36" gdzie temp w garazu byla 17stop. Gdzie ktory?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2018, o 11:21 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
No to jak jest co2 w plynie to kiepsko widocznie śruby głowicy dali stare podczas wymiany upg. No ale jak mówisz że wszystko oki to jeździć, obserwować
-36?! To jeszcze masz czujnik temp. walnięty
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-36?! To jeszcze masz czujnik temp. walnięty
Wysłane z mojego LG-M320 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2018, o 22:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zbiornik na płyn chłodniczy
Sam robilem glowice nowe sruby , glowica planowana robiona szczelnosc wszystko dokrecane momentwm i kątem . Jak sciagnelsmy chlodniczke egr to nagar byl wilgotny lekko . USZCZELNILISMY co prawda nie byla nowa obudowa ale moglo dawac co2 z z egr do ukladu tak zakladam . Pytam o jakies przypadki bo zeby sie nie okazalo ze wyrwe glowice poskladamy i dalej bedzie to samo .
Ostatnio zmieniony 1 mar 2018, o 11:22 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8