--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Płyn chłodniczy - temperatura
- rataj75
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 13:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Następnym razem sobie odbiją, oczywiście z nawiązką
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Witam,
Ostatnio jechałem swoją insignią (2009r.,benzyna1.8, kombi) do pracy drogą ekspresową, i jak zwykle ustawiłem prędkość na tempomacie i gnałem 120-130 km/h. Po przejechaniu 20 km wyłączył mi się tempomat, ale pomyślałem że może nawierzchnia była śliska i auto tak zareagowało (warunki zewnętrzne to jakieś -10 stopni,) więc włączyłem znowu tempomat i po 100m znowu sam się wyłączył i wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika zaczął spadać (z 90 stopni do zera). Zanim dotarłem do pracy to auto przeszło w tryb awaryjny i włączył się wentylator. Po pracy z cały czas chodzącym wentylatorem pojechałem do mechanika. Po podpięciu na komputer pokazało mu "temperatura płynu chłodzącego, błąd nieciągły" czy jakoś tak. Pierwsza diagnoza to termostat. Z wymienionym termostatem pojechałem do pracy i znów to samo. Znowu podjechałem do mechanika i po przeszukaniu trochę neta stwierdził, że za termostatem jest jeszcze jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej więc go zamówił i wymienił. Przez następny tydzień autem jeździła żona z dziećmi (po mieście), ja też ze dwa razy jechałem do sklepu i nic, wszystko w porządku, działa, temperatura na zegarze 90 stopni. Niestety w kolejnym tygodniu znów jadąc do pracy temperatura zaczęła spadać i auto przeszło w tryb awaryjny...podjechałem do mechanika i on zdziwiony bo nie wie co może być przyczyną. Zabrał mnie do kolegi, który też jest mechanikiem i ma lepszy komputer diagnostyczny od niego i wyświetlił się błąd P00B6 i na odczycie pokazało, że temperatura chłodziwa dolotowego to -40 stopni, gdzie temperatura zewnętrzna wynosi -3 stopnie. Mechanicy wypieli czujnik temperatury powietrza dolotowego ale okazało się że to nie to...poodpinali jeszcze kilka czujników, ale nie zdiagnozowali który czujnik powoduje błąd i przede wszystkim gdzie jeszcze może on być...póki co wykasowali mi błąd i jeżdżąc po mieście nic się znowu nie dzieje, ale problem nie został rozwiązany. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może mieć pomysł czy jest jakiś czujnik który powoduje błąd P00B6 (swoją drogą nic za bardzo na temat tego błędu nie znalazłem...)
Z góry dziękuje za pomoc
Ostatnio jechałem swoją insignią (2009r.,benzyna1.8, kombi) do pracy drogą ekspresową, i jak zwykle ustawiłem prędkość na tempomacie i gnałem 120-130 km/h. Po przejechaniu 20 km wyłączył mi się tempomat, ale pomyślałem że może nawierzchnia była śliska i auto tak zareagowało (warunki zewnętrzne to jakieś -10 stopni,) więc włączyłem znowu tempomat i po 100m znowu sam się wyłączył i wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika zaczął spadać (z 90 stopni do zera). Zanim dotarłem do pracy to auto przeszło w tryb awaryjny i włączył się wentylator. Po pracy z cały czas chodzącym wentylatorem pojechałem do mechanika. Po podpięciu na komputer pokazało mu "temperatura płynu chłodzącego, błąd nieciągły" czy jakoś tak. Pierwsza diagnoza to termostat. Z wymienionym termostatem pojechałem do pracy i znów to samo. Znowu podjechałem do mechanika i po przeszukaniu trochę neta stwierdził, że za termostatem jest jeszcze jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej więc go zamówił i wymienił. Przez następny tydzień autem jeździła żona z dziećmi (po mieście), ja też ze dwa razy jechałem do sklepu i nic, wszystko w porządku, działa, temperatura na zegarze 90 stopni. Niestety w kolejnym tygodniu znów jadąc do pracy temperatura zaczęła spadać i auto przeszło w tryb awaryjny...podjechałem do mechanika i on zdziwiony bo nie wie co może być przyczyną. Zabrał mnie do kolegi, który też jest mechanikiem i ma lepszy komputer diagnostyczny od niego i wyświetlił się błąd P00B6 i na odczycie pokazało, że temperatura chłodziwa dolotowego to -40 stopni, gdzie temperatura zewnętrzna wynosi -3 stopnie. Mechanicy wypieli czujnik temperatury powietrza dolotowego ale okazało się że to nie to...poodpinali jeszcze kilka czujników, ale nie zdiagnozowali który czujnik powoduje błąd i przede wszystkim gdzie jeszcze może on być...póki co wykasowali mi błąd i jeżdżąc po mieście nic się znowu nie dzieje, ale problem nie został rozwiązany. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może mieć pomysł czy jest jakiś czujnik który powoduje błąd P00B6 (swoją drogą nic za bardzo na temat tego błędu nie znalazłem...)
Z góry dziękuje za pomoc
- zubek
- Zapaleniec
- Posty: 1007
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Podłącz pod jakiś "cywilizowany" komputer np poszukaj kogoś w swojej okolicy z opcomem bo ten błąd P00B6 to jakiś pokemon.
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Już wszystko jasne, okazało się, że jest jeszcze trzeci czujnik, gdzieś na dole przy chłodnicy i to on był uszkodzony...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Z opisu wynika, że to nie mechanicy tylko wymieniacze
Czujniki są dwa, jeden w termostacie, a drugi w chłodnicy. Na termostacie mogłeś oszczędzić sprawdzając samodzielnie temperaturę gumowej rury biegnącej od termostatu do chłodnicy. Po włączeniu silnika przez kilka/kilkanaście minut na biegu jałowym rura jest zimna, jeśli jest inaczej to termostat do wymiany. Dlatego naprawę warto zacząć od prawidłowej diagnozy
Czujniki są dwa, jeden w termostacie, a drugi w chłodnicy. Na termostacie mogłeś oszczędzić sprawdzając samodzielnie temperaturę gumowej rury biegnącej od termostatu do chłodnicy. Po włączeniu silnika przez kilka/kilkanaście minut na biegu jałowym rura jest zimna, jeśli jest inaczej to termostat do wymiany. Dlatego naprawę warto zacząć od prawidłowej diagnozy
Re: Płyn chłodniczy - temperatura
Na szczęście zachowałem stary termostat, więc jakby kiedyś ten nowy się zepsuł to nie będę musiał kupować:)