--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Płyn chłodniczy - temperatura

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: switek3 » 26 lis 2015, o 13:30

ja tam nie narzekam. skasowali mnie tylko za płyn :D

Awatar użytkownika
rataj75
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 31 lip 2015, o 13:37
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: rataj75 » 26 lis 2015, o 13:47

Następnym razem sobie odbiją, oczywiście z nawiązką :-P

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

hedgerock

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: hedgerock » 23 mar 2018, o 13:42

Witam,
Ostatnio jechałem swoją insignią (2009r.,benzyna1.8, kombi) do pracy drogą ekspresową, i jak zwykle ustawiłem prędkość na tempomacie i gnałem 120-130 km/h. Po przejechaniu 20 km wyłączył mi się tempomat, ale pomyślałem że może nawierzchnia była śliska i auto tak zareagowało (warunki zewnętrzne to jakieś -10 stopni,) więc włączyłem znowu tempomat i po 100m znowu sam się wyłączył i wtedy zauważyłem że wskaźnik temperatury silnika zaczął spadać (z 90 stopni do zera). Zanim dotarłem do pracy to auto przeszło w tryb awaryjny i włączył się wentylator. Po pracy z cały czas chodzącym wentylatorem pojechałem do mechanika. Po podpięciu na komputer pokazało mu "temperatura płynu chłodzącego, błąd nieciągły" czy jakoś tak. Pierwsza diagnoza to termostat. Z wymienionym termostatem pojechałem do pracy i znów to samo. Znowu podjechałem do mechanika i po przeszukaniu trochę neta stwierdził, że za termostatem jest jeszcze jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej więc go zamówił i wymienił. Przez następny tydzień autem jeździła żona z dziećmi (po mieście), ja też ze dwa razy jechałem do sklepu i nic, wszystko w porządku, działa, temperatura na zegarze 90 stopni. Niestety w kolejnym tygodniu znów jadąc do pracy temperatura zaczęła spadać i auto przeszło w tryb awaryjny...podjechałem do mechanika i on zdziwiony bo nie wie co może być przyczyną. Zabrał mnie do kolegi, który też jest mechanikiem i ma lepszy komputer diagnostyczny od niego i wyświetlił się błąd P00B6 i na odczycie pokazało, że temperatura chłodziwa dolotowego to -40 stopni, gdzie temperatura zewnętrzna wynosi -3 stopnie. Mechanicy wypieli czujnik temperatury powietrza dolotowego ale okazało się że to nie to...poodpinali jeszcze kilka czujników, ale nie zdiagnozowali który czujnik powoduje błąd i przede wszystkim gdzie jeszcze może on być...póki co wykasowali mi błąd i jeżdżąc po mieście nic się znowu nie dzieje, ale problem nie został rozwiązany. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może mieć pomysł czy jest jakiś czujnik który powoduje błąd P00B6 (swoją drogą nic za bardzo na temat tego błędu nie znalazłem...)

Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
zubek
Zapaleniec
Posty: 1007
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: zubek » 23 mar 2018, o 20:55

Podłącz pod jakiś "cywilizowany" komputer np poszukaj kogoś w swojej okolicy z opcomem bo ten błąd P00B6 to jakiś pokemon.

hedgerock

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: hedgerock » 28 mar 2018, o 11:40

Już wszystko jasne, okazało się, że jest jeszcze trzeci czujnik, gdzieś na dole przy chłodnicy i to on był uszkodzony...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: Bartol » 2 kwie 2018, o 15:08

Z opisu wynika, że to nie mechanicy tylko wymieniacze ;)
Czujniki są dwa, jeden w termostacie, a drugi w chłodnicy. Na termostacie mogłeś oszczędzić sprawdzając samodzielnie temperaturę gumowej rury biegnącej od termostatu do chłodnicy. Po włączeniu silnika przez kilka/kilkanaście minut na biegu jałowym rura jest zimna, jeśli jest inaczej to termostat do wymiany. Dlatego naprawę warto zacząć od prawidłowej diagnozy :D

hedgerock

Re: Płyn chłodniczy - temperatura

Post autor: hedgerock » 12 kwie 2018, o 08:17

Na szczęście zachowałem stary termostat, więc jakby kiedyś ten nowy się zepsuł to nie będę musiał kupować:)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”