--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Witam, czy ktoś z was miał już wymieniany termostat ? jakie miał objawy?
u mnie łapie temperaturę normalnie, ale wystarczy wrzucić na luz przed światłami i pojechać trochę na luzie lub na biegu bez dodawania gazu i wskazówka z temperatury zaczyna opadać z 90c w dół , a później wraca jak normalnie na gazie pojadę,
wymieniał z was ktoś ? trzeba cały płyn spuszczać ? i później czy w insigni trzeba odpowietrzać układ chłodzenia? czy automatycznie się robi ? )
a co do kosztów takiej imprezy orientuję się ktoś ?
u mnie łapie temperaturę normalnie, ale wystarczy wrzucić na luz przed światłami i pojechać trochę na luzie lub na biegu bez dodawania gazu i wskazówka z temperatury zaczyna opadać z 90c w dół , a później wraca jak normalnie na gazie pojadę,
wymieniał z was ktoś ? trzeba cały płyn spuszczać ? i później czy w insigni trzeba odpowietrzać układ chłodzenia? czy automatycznie się robi ? )
a co do kosztów takiej imprezy orientuję się ktoś ?
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Witam,
też tak mam, tylko, że u mnie jest już trochę bardziej zaawansowana sprawa. Latem oraz przy jeździe na klimie problemów nie ma. Pięknie trzyma 90C. Jednak już w tym momencie, gdy za oknami poniżej 10C długo się rozgrzewa, a często bywa, że się nie dogrzeje. Wskazówka zatrzymuje się na 70/75 C. Jest również tak, że np. w korku temperatura osiągnie magiczne 90C, jednak tylko gdy prędkość wzrasta to lubi spaść...
Mam zamiar wymienić termostat wraz z wymianą rozrządu i płynu chłodniczego.
Pozdrawiam
też tak mam, tylko, że u mnie jest już trochę bardziej zaawansowana sprawa. Latem oraz przy jeździe na klimie problemów nie ma. Pięknie trzyma 90C. Jednak już w tym momencie, gdy za oknami poniżej 10C długo się rozgrzewa, a często bywa, że się nie dogrzeje. Wskazówka zatrzymuje się na 70/75 C. Jest również tak, że np. w korku temperatura osiągnie magiczne 90C, jednak tylko gdy prędkość wzrasta to lubi spaść...
Mam zamiar wymienić termostat wraz z wymianą rozrządu i płynu chłodniczego.
Pozdrawiam
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Mam insignie 2.0 cdti 11 km. Od pewnego czasu po wyłączeniu silnika przez 2 sek. Słychać cukinię i chlupanie w zbiorniku wyrównawczych. Przez górny wężyk zbiornika. Auto nagrzewa się średnio. I trzyma 90 stopni jak na razie. Czy to normalne czy termostat się kończy 110. Tys
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 06:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chojnice
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Jak nie masz dogrzewacza, to raczej diesel będzie się powoli nagrzewał. Termostat najprościej skontrolować sprawdzając czy chłodnica czasem się nie nagrzewa razem z silnikiem. Do tego byłby spadki temperatury poza miastem.
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
a jaki wpływ na te objawy co podałeś ma termostat??pawelpio pisze:Od pewnego czasu po wyłączeniu silnika przez 2 sek. Słychać cukinię i chlupanie w zbiorniku wyrównawczych. Przez górny wężyk zbiornika.
Tu już prędzej winny mógłby być termostat, ale nowoczesne diesle wytwarzają bardzo mało ciepła więc jeżeli nie masz dogrzewacza to auto będzie się dłużej nagrzewałopawelpio pisze:Auto nagrzewa się średnio
Więc odpowiadając na Twoje pytanie:
Jak się zepsuje Tzn Auto będzie się zbyt długo nagrzewało lub nie będzie trzymało temperatury 90stpawelpio pisze:Kiedy trzeba wymienić termostat w insigni ?
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Nagram jutro filmik jeśli mi się uda. Auto po nagrzaniu do 90 trzyma temp. Ale gdy wyłącze zapłon słychać jest w zbiorniku wyrownawczym cyk cyk cyk cyk i widać jak z górnego wezyka wyrzuca do zbiornika wodę
A jak sprawdzić czy jest dogrzewanie
A jak sprawdzić czy jest dogrzewanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 24 paź 2014, o 06:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chojnice
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Jeśli masz ogrzewanie postojowe, to w prawym przednim nadkolu (za światłem przeciwmgłowym) powinieneś mieć piec, a wygłada on tak:pawelpio pisze:A jak sprawdzić czy jest dogrzewanie
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 6 maja 2014, o 20:56
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Panowie mi w servisie mówią że gdyby był termostat uszkodzony to kompik mi wyświetli informację i do tego będzie mi wyłączał silnik co jakiś czas.Mam tak samo na wolnych obrotach po mieście potrafi mi spaść do 70C.Co sądzicie panowie o tym???
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Wczoraj przejechałem 20km obwodnica, -5stopni na zewnątrz, temperatura płynu 90, nagrzał się w ciągu 10 min., temperatura wewnątrz sam. 10 stopni (mam termometr), po włączeniu ogrzewania na 25 stopni temperatura spadła do 70, po kolejnych 20 km w sam 20 stopni i temperatura płynu 90. Tak powinno być?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 21:52 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
I co z tym termostatem? Udało się wymienić? Łatwy dostęp? Trzeba spuszczać płyn? Mamy jakieś fotki?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 21:54 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
-
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:38
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Witam. Panowie mam 2.0 benzynę turbo. Wiem, że to traktor, złom i Bóg wie co jeszcze według was, ale mój ogólnie jest dobry no i z historii auta wynika, że zadbany. Od samego początku od kupna mam problem z płynem chłodniczym. Po prostu znika ze zbiorniczka. Wiem że jest temat kolegi podobny na forum ale chciałem napisać tutaj bo objawy są co najmniej dziwne. Zimą czasem zauważyłem że jak dałem ogrzewanie na maksa, to stojąc w korku temperatura z 90 spadała. Z kolei latem jadąc w trasie temperatura waha się od 80 do 95 stopni w zależności od stylu jazdy. Na postoju dochodzi do 102 i dopiero załącza się wentylator. Dodatkowo ostatnio miałem taką sytuacje, że jadąc na odcinku 15km i włączając klimę pierwszy raz od dłuższego czasu nagle wyskoczył komunikat mało płynu chłodzącego. Gdy dojechałem do celu odczekałem godzinę i pierwsze co złapałem za węże i twarde wszystkie jak [cenzura]. Więc odkręciłem zbiorniczek i nagle (bez włączonego silnika oczywiście) bulgotanie w zbiorniczku jak by był zapowietrzony. Węże zrobiły się miękkie oraz w wężu też słyszałem jak coś bulgota. Pytanie moje jest takie, czemu mi się zapowietrza? Czy w Insigni jest jakiś odpowietrznik gdzieś na wężu czy jak? Czemu nagle taka dziwna reakcja? Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy to wina termostatu? Przy jakiej temperaturze włącza wam się wentylator (czy te 102 to nie za dużo)? Z góry dzięki, czekam na odp.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 21:50 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
- 01jarecki
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Złotoryja
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Mam tak samo, w/g Ciebie tak powinno być czy taką informację uzyskałeś w serwisie?Andrzej pisze:wczoraj przejechałem 20km obwodnica -5stopni na zewnątrz, temperatura płynu 90, nagrzał się w ciągu 10 min.
temperatura wewnątrz sam. 10 stopni (mam termometr) po włączeniu ogrzewania na 25 stopni temperatura spadła do 70, po kolejnych 20 km w sam 20 stopni i temperatura płynu 90.
Tak powinno być
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Ja tak miałem przed wymiana termostatu- po wymianie 12 km wystarczy i ma 90c , i puszcze ogrzewanie na max - wskazówka nawet nie drgnie z 90c,
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Jeżeli jest bardzo zimno, damy ogrzewanie na max, dmuchawę na max a do tego jedziemy w mieście, to temperatura silnika może spaść do 70C szczególnie w dieslu. Nagrzewnica ma dużą moc grzewczą i oddaje więcej ciepła niż silnik wytważa.
Najprościej sprawdzić termostat szczególnie w Insigni bo jest podgląd do cyfrowego wyświetlania temperatury. Najlepiej wyłączyć dmychawę, ustawić temperaturę na Lo i obserwować temp. na wyświetlaczu między zegarami w czasie jazdy. Sprawny termostat powinien trzymać temperaturę do ok 85-90C, później powinien zacząć się otwierać i temperatura szybko spadnie na ok 78-80C. W tej chwili temperatura powinna znowu rosnąć i ustalić się na stałym poziomie + - 3C.
Oczywiście jak odchylenia są trochę większe to trzeba przemyśleć czy warto wydać 180zł za 5 stopni wyższej temperatury.
Mój stary termostat otwierał się przy 80C więc źle nie było ale za to po otwarciu zamykał się dopiero po ok 2 minutach co skutkowało spadkiem temperatury do 60C i w rezultacie duże wachania wskazówki. Po wymianie jest tak jak opisałem wyżej.
Najprościej sprawdzić termostat szczególnie w Insigni bo jest podgląd do cyfrowego wyświetlania temperatury. Najlepiej wyłączyć dmychawę, ustawić temperaturę na Lo i obserwować temp. na wyświetlaczu między zegarami w czasie jazdy. Sprawny termostat powinien trzymać temperaturę do ok 85-90C, później powinien zacząć się otwierać i temperatura szybko spadnie na ok 78-80C. W tej chwili temperatura powinna znowu rosnąć i ustalić się na stałym poziomie + - 3C.
Oczywiście jak odchylenia są trochę większe to trzeba przemyśleć czy warto wydać 180zł za 5 stopni wyższej temperatury.
Mój stary termostat otwierał się przy 80C więc źle nie było ale za to po otwarciu zamykał się dopiero po ok 2 minutach co skutkowało spadkiem temperatury do 60C i w rezultacie duże wachania wskazówki. Po wymianie jest tak jak opisałem wyżej.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2015, o 20:09 przez rataj73, łącznie zmieniany 2 razy.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
U mnie płyn grzeje się do 96-98 stopni i spada do 87-88 i tak w kółko (dane z interfejsu ELM). Oczywiście wskazówka temperatury cały czas na 90.
Wysłane z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
Wysłane z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
- 01jarecki
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Złotoryja
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
No niby mam ok, ponieważ wskazówka w czasie jazdy "pływa" miedzy 85 a 90 stopni, tylko wydaje mi się, że wcześniej (rok temu) ani drgnęła, niezależnie od warunków zewnętrznych lato zima stała na 90 stopni.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
Wskazówka jest mało miarodajna, bo 85C na skali to w rzeczywistości 75C a 90 to może być równie dobrze 80 jak i 110C.
Engine przy 96C powinien włączyć się wentylator a u ciebie dopiero otwiera termostat?
Swoją drogą na zimę też bym tak chciał, choć przy 87 ogrzewaniu na Hi i dmuchawie na 2 nie da się ręki przy kratkach nawiewu utrzymać a zmierzona temperatura powietrza na w centralnym wylocie to 81C więc nie ma co narzekać.
Engine przy 96C powinien włączyć się wentylator a u ciebie dopiero otwiera termostat?
Swoją drogą na zimę też bym tak chciał, choć przy 87 ogrzewaniu na Hi i dmuchawie na 2 nie da się ręki przy kratkach nawiewu utrzymać a zmierzona temperatura powietrza na w centralnym wylocie to 81C więc nie ma co narzekać.
- 01jarecki
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 10 cze 2013, o 19:36
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Złotoryja
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Termostat wymiana uszkodzenia objawy
No nie wiem czy włącza się czy wyłącza wentylator, nie sprawdzałem też temperatury na wylotach! Mówię tylko, że wcześniej wskazówka temp. po nagrzaniu silnika stała jak wryta, a teraz pływa i obawiam się, że to czas na wymianę termostatu...