--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Temperatura płynu chłodzącego
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Ok. Dzieki kolego. A powracajac do termostatu. Ma ktos dojscie do tanszych orginalow? Albo mozna w 100% polegac na dobrych zamiennikach? Jesli tak to na jakie mam patrzec.
Na alle ze hoho jest sprzedajacy orginaly po 270 ale juz nie ma towaru i nie wiem co kupic teraz a sprawa a] dosc pilna, b] nue mam czasu na eksperymenty
Doradzi ktos cos?
Z gory dziekuje
Na alle ze hoho jest sprzedajacy orginaly po 270 ale juz nie ma towaru i nie wiem co kupic teraz a sprawa a] dosc pilna, b] nue mam czasu na eksperymenty
Doradzi ktos cos?
Z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, o 14:08 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Są już dostępne same wkłady do tych termostatów za śmieszne pieniądze.
https://m.autodoc.pl/calorstat-by-vernet/12219627
https://m.autodoc.pl/calorstat-by-vernet/12219627
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Niby tak. Opel zaleca wymiane termostatu z obudowa. To tylko plastik i goraca ciecz. Za duzo jezdze zeby sobie pozwolic na polsrodki.
Jednorazowo robie po 700km wiec auto ma byc 100%...
Jednorazowo robie po 700km wiec auto ma byc 100%...
Ostatnio zmieniony 23 sty 2019, o 16:53 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Opel też zaleca wymianę oleju co 30 tysięcy i nie wymienianie oleju w automatach, ale każdy robi to co uważa za słuszne.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Ja do 100.000km w aucie wymienialem co 30.000...nie zauwazylem zeby cos mu sie stalo
Od 100.000 wymieniam co 15.000....i tez roznicy nie widze...kwestia do dyskusji
A co do termostatu...
Spotkales sie z odksztalconym kroćcem przy bloku???
Ja tak i przeciekal bo byl nieszczelny poprostu.
Jak ktos lata w kolo komina to niech se wymieni sam termos ja jezdze po 1400km w 2 dni i nie stac mnie na awarie w polowie drogi
Ale jak juz napisales kazdy ma swoje priorytety i doswiadczenia i niech robi jak uwaza....
Dodano po 1 godzinie 41 minutach 52 sekundach:
Mam niemiecka klawaiture i co mam teraz zrobic???
Cos jest nie jasne jak tak pisze?
Albo mam kupic nowego kompa zeby na forum pisac???
Troche smieszny jestes
Od 100.000 wymieniam co 15.000....i tez roznicy nie widze...kwestia do dyskusji
A co do termostatu...
Spotkales sie z odksztalconym kroćcem przy bloku???
Ja tak i przeciekal bo byl nieszczelny poprostu.
Jak ktos lata w kolo komina to niech se wymieni sam termos ja jezdze po 1400km w 2 dni i nie stac mnie na awarie w polowie drogi
Ale jak juz napisales kazdy ma swoje priorytety i doswiadczenia i niech robi jak uwaza....
Dodano po 1 godzinie 41 minutach 52 sekundach:
Mam niemiecka klawaiture i co mam teraz zrobic???
Cos jest nie jasne jak tak pisze?
Albo mam kupic nowego kompa zeby na forum pisac???
Troche smieszny jestes
Ostatnio zmieniony 24 sty 2019, o 00:29 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 19:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Mam B20DTH, auto parkowane w garażu, przy temperaturze -3, nagrzewa się do 90 stopni po ok 10km jadąc z prędkosciami miastowymi. Jak się dobrze nie nagrzeje na tych 90 to jak stoję parę minut w korku to temperatura spada. Jeśli jest dobrze nagrzany (mam na myśli 90 stopni dłużej niż pół godziny) to nie ma tego problemu, zastanawiam się czy termostat do wymiany?
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
W sumie to od tego trzeba zawsze zacząć .
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Możesz to również sprawdzić w trakcie nagrzewania silnika. Na postoju dotykasz gumową rurę pomiędzy termostatem, a chłodnicą i jeśli zrobi się ciepła przed osiągnięciem temperatury roboczej to termostat otwiera się za wcześnie.
Ze wskaźnikiem temperatury jest tak, że w momencie osiągnięcia temperatury roboczej i ustawiając ogrzewanie na maksa w dieslu leci letnie powietrze, a w benzynie jest już piekarnik. W obydwu przypadkach jest te same 90 stopni
Dodano po 4 minutach 36 sekundach:
Silnik pod obciążeniem szybciej się nagrzewa, więc jeśli się zatrzymasz i dodatkowo masz włączone ogrzewanie to na nie rozgrzanym silniku mogą występować delikatne wahania temperatury.
Zanim wydasz kasę na termostat to obejrzyj to co zamieściłem wyżej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 19:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Obejrzałem, zastosowałem się do Twoich podpowiedzi i efekt jest taki,
Mam przewody po prawej i lewej strony, termostat jest chyba po stronie gdzie filtr powietrza i ten przewód jest zaznaczony strzałką (znajduje się on pod innym przewodem widocznym na zdjęciu) i zaznaczyłem odcinek który jest stosunkowo ciepły jak temperatura jest 70 stopni, po nagrzaniu pełnym nic się nie zmienia, tak samo odcinek zakreślony ciepły dalsza część węża zimna.
Węże zznaczone na drugim zdjęciu (te dwa) po stronie akumulatora, są gorące.
Odpaliłem ogrzewanie na max na postoju i......wskazówka po ok 5min spadła na 70 stopni...
Mam przewody po prawej i lewej strony, termostat jest chyba po stronie gdzie filtr powietrza i ten przewód jest zaznaczony strzałką (znajduje się on pod innym przewodem widocznym na zdjęciu) i zaznaczyłem odcinek który jest stosunkowo ciepły jak temperatura jest 70 stopni, po nagrzaniu pełnym nic się nie zmienia, tak samo odcinek zakreślony ciepły dalsza część węża zimna.
Węże zznaczone na drugim zdjęciu (te dwa) po stronie akumulatora, są gorące.
Odpaliłem ogrzewanie na max na postoju i......wskazówka po ok 5min spadła na 70 stopni...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Dziwne, bo nie zauważyłem u siebie by mi temperatura spadała od ogrzewania nawet na Maxa.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Spadnie dopóki silnik się dobrze nie rozgrzeje. Widać to ładnie na wyświetlaczu między zegarami bo jak działa wskazówka to wiadomo.
Żeby sprawdzić działanie termostatu nie trzeba nawet maski otwierać. Wystarczy na wyświetlaczu między zegarami ustawić temperaturę płynu, ogrzewanie na LO i po ok 8 km powinno być ok 80C. Temperatura powinna rosnąć do 88-90C i w ciągu kilku sekund spaść do 80C . Najwyższa temperatura przed spadkiem jest temperaturą otwarcia termostatu. Jeżeli zacznie się otwierać poniżej 80 termostat do wymiany.
Żeby sprawdzić działanie termostatu nie trzeba nawet maski otwierać. Wystarczy na wyświetlaczu między zegarami ustawić temperaturę płynu, ogrzewanie na LO i po ok 8 km powinno być ok 80C. Temperatura powinna rosnąć do 88-90C i w ciągu kilku sekund spaść do 80C . Najwyższa temperatura przed spadkiem jest temperaturą otwarcia termostatu. Jeżeli zacznie się otwierać poniżej 80 termostat do wymiany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 19:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Ja niestety nie mam możliwości ustawienia takich bajerów.
Nie do końca się zgodzę że wskazówka wędruje sobie na 80 stopni itd
maksymalny ruch jaki może być to +/- 3 stopnie. Odkąd mam prawo jazdy tak w każdym aucie się dzieje.
Dziwi mnie trochę, że ta rura jest ciepła tylko na zaznaczonym odcinku
Nie do końca się zgodzę że wskazówka wędruje sobie na 80 stopni itd
maksymalny ruch jaki może być to +/- 3 stopnie. Odkąd mam prawo jazdy tak w każdym aucie się dzieje.
Dziwi mnie trochę, że ta rura jest ciepła tylko na zaznaczonym odcinku
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Akurat na wyświetlaczu to nie sprawdzam ,więc nie będę się upierał za mocno.Ale kiedyś patrzyłem przez aplikację Pinga i temperatura po pełnym nagrzaniu nie spadała na silniku.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Nie chodzi o wskazówkę bo ona już od 80 C stoi na 90 i pozostaje tam nawet jak płyn ma 110C.Insi pisze: ↑28 sty 2019, o 09:44Ja niestety nie mam możliwości ustawienia takich bajerów.
Nie do końca się zgodzę że wskazówka wędruje sobie na 80 stopni itd
maksymalny ruch jaki może być to +/- 3 stopnie. Odkąd mam prawo jazdy tak w każdym aucie się dzieje.
Dziwi mnie trochę, że ta rura jest ciepła tylko na zaznaczonym odcinku
Przejedź jakieś max 10km od odpalenia z wyłączonym ogrzewaniem. Jak wskazówka dojdzie w tym czasie do 90 to termostat dobry. Przy niesprawnym termostacie w czasie mrozów w trasie nie da się utrzymać stałej temperatury , zawsze będzie pływać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 19:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Temperatura płynu chłodzącego
a ten wąż za termostatem, ciepły na krótkim odcinku chyba tak być nie powinno
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Może być ciepły bo w niektórych termostatach jest mała dziurka odpowietrzająca, którą przepływa płyn ale dopóki nie otworzy się termostat nie może być gorąca.
-
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: OKR / Zdzieszowice
Re: Temperatura płynu chłodzącego
Kolego INSI a gdzie ori termostat mozna dostac za 420...? Serwis opla?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2019, o 20:45 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosownie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosownie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 19:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Temperatura płynu chłodzącego
tak zrobiłem i dobrnął do 90 stopni
Nie chodzi o wskazówkę bo ona już od 80 C stoi na 90 i pozostaje tam nawet jak płyn ma 110C.
Przejedź jakieś max 10km od odpalenia z wyłączonym ogrzewaniem. Jak wskazówka dojdzie w tym czasie do 90 to termostat dobry. Przy niesprawnym termostacie w czasie mrozów w trasie nie da się utrzymać stałej temperatury , zawsze będzie pływać.
jeśli chodzi o termostat to tak, tylko Opel i tylko tam