--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
KLIMATYZACJA - informacje ogólne
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Założenie nowego tematu ma na celu zamieszczenie wszystkich istotnych informacji, które powinna posiadać KAŻDA SPRAWNA, DZIAŁAJĄCA KLIMA
A być może uda nam się stworzyć lekturę "w pigułce" po której każdy będzie wiedział gdzie leży problem, a przynajmniej jego część
Kwestia zależności temperatury wewnątrz auta na temperaturę otoczenia i odwrotnie myślę, że jest wszystkim znana, mianowicie: na sprawność klimatyzacji może mieć wpływ dosłownie wszystko
Ale zacznijmy od poczatku[...]
Czy w naszym przypadku (INSIGNI) istnieje jakaś temperatura graniczna, przy której załącza się sprężarka?
Mam na myśli minimalną temperaturę na dworze, przy której sprężarka się włączy.
A być może uda nam się stworzyć lekturę "w pigułce" po której każdy będzie wiedział gdzie leży problem, a przynajmniej jego część
Kwestia zależności temperatury wewnątrz auta na temperaturę otoczenia i odwrotnie myślę, że jest wszystkim znana, mianowicie: na sprawność klimatyzacji może mieć wpływ dosłownie wszystko
Ale zacznijmy od poczatku[...]
Czy w naszym przypadku (INSIGNI) istnieje jakaś temperatura graniczna, przy której załącza się sprężarka?
Mam na myśli minimalną temperaturę na dworze, przy której sprężarka się włączy.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Sprężarka załączy się w okolicy 5C. Jeżeli część czynnika już znikła to temperatura załączenia będzie wyższa.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Ok. W takim razie zakładamy:
ilość czynnika w normie (600g)
zewnętrzna temperatura jest na poziomie 5st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I jaki powinien być efekt z kratek nawiewu?
Druga sytuacja:
ilość czynnika w normie
na dworze jest 14st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I tu jaki powinien być efekt z kratek
Ps. Później wyjaśnię dlaczego pytam o te temperatury
ilość czynnika w normie (600g)
zewnętrzna temperatura jest na poziomie 5st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I jaki powinien być efekt z kratek nawiewu?
Druga sytuacja:
ilość czynnika w normie
na dworze jest 14st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I tu jaki powinien być efekt z kratek
Ps. Później wyjaśnię dlaczego pytam o te temperatury
- mariuszmarysia
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
- Auto: Insignia ST 2.0 T
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Częstochowa
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
U mnie z kratki daje ok 11,5 stopnia w ciepłe dni ok 23stopni na dworze.
Vectra C dawała 8 stopni.
Vectra B ok 6,8 stopni.
Vectra C dawała 8 stopni.
Vectra B ok 6,8 stopni.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
No jest znacząca różnica, a tendencja (względem coraz to nowszych wersji aut) zdecydowanie malejąca - dlaczego?
Ale proszę kogoś żeby się odniósł do dwóch powyższych sytuacji.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Ale proszę kogoś żeby się odniósł do dwóch powyższych sytuacji.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- mariuszmarysia
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 1 kwie 2015, o 15:18
- Auto: Insignia ST 2.0 T
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Częstochowa
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Ja działam w serwisie klimatyzacji ,sprawdzałem inna insignie i też miała ok 12 stopni. Średnia temp.starszych aut to 8 stopni te nowsze różnie bywa ale około 9-10. Rekordzista to Focus 1.5 stopnia
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2015, o 17:19
- Auto: Insignia 2,00 CDTI
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: ROW
- Postawił piwo: 1 raz
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
W poprzednim aucie:Nissan P12 Primera, mierzyłem po wymianie czynnika i było 7 stopni.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Ktoś? Coś?Recover_87 pisze:Ok. W takim razie zakładamy:
ilość czynnika w normie (600g)
zewnętrzna temperatura jest na poziomie 5st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I jaki powinien być efekt z kratek nawiewu?
Druga sytuacja:
ilość czynnika w normie
na dworze jest 14st.C
ustawiamy klime na LOW przy manualnym nawiewie
I tu jaki powinien być efekt z kratek
Ps. Później wyjaśnię dlaczego pytam o te temperatury
Czy w obydwu przypadkach powinno i będzie chłodzić z taką samą temperaturą wylotową?
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 10:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Nie mierzyłem termometrem ale wydaje mi się, że kiedy jest zimniej na zewnątrz to klimatyzacja chłodzi słabiej.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Czy mam racje:
1. ustawiając na panelu LOW - klimatyzacja będzię nam chłodzić cały czas z maksymalną mocą (minimalną temperaturą) bez włączenia funkcji AUTO
2. jeśli ustawimy np. 19C - to klimatyzacja będzie dmuchać powietrzem o temperaturze 19C? (bez funkcji AUTO)
3. jeśli ustawimy na HIGH - to nawiew będzie dmuchał maksymalną temperaurą (dostępną z komory silnika przy otwartych "klapkach")
1. ustawiając na panelu LOW - klimatyzacja będzię nam chłodzić cały czas z maksymalną mocą (minimalną temperaturą) bez włączenia funkcji AUTO
2. jeśli ustawimy np. 19C - to klimatyzacja będzie dmuchać powietrzem o temperaturze 19C? (bez funkcji AUTO)
3. jeśli ustawimy na HIGH - to nawiew będzie dmuchał maksymalną temperaurą (dostępną z komory silnika przy otwartych "klapkach")
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 985
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Nie - klimatyzacja będzie dążyć do zadanej temperatury, w zależności od temperatury wewnątrz i na zewnątrz auta może dmuchać powietrzem o różnej temperaturze.Recover_87 pisze:2. jeśli ustawimy np. 19C - to klimatyzacja będzie dmuchać powietrzem o temperaturze 19C?
Czy Wy nie macie instrukcji obsługi?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Jak na dworzu będzie ze 30C i dacie na maxa dmuchawę to klima nie da rady ochłodzić kanałów wentylacyjnych i powietrza do powiedzmy 10C . Ja zawsze na wiosnę robie swój test na różnych samochodach i wyniki są podobne. Najpierw klimę na low i dmuchawę na max. Po przejechaniu kilku kilometrów powiedzmy 3-4 km daję dmuchawę na minimum zamykam kratki nawiewu i zostawiam tylko otwartą przy kierowcy . Jak mam 5 stopni lub mniej to znaczy że klima daje radę, jak w okolicach 10C to trzeba dobić.
Oczywiscie temperatura na dworzu w okolicach 20C a nie tak jak teraz za oknem 6C brrrr.
Kiedyś miałem daewoo leganzę i po dłuższej trasie jak dałem dmychawę na maxa to potrafiły z kratek lecieć kryształki lodu, a po przyłożeniu ręki do kratki trzeszczało w kościach , ale teraz to już takich klimatyzacji nie robią.
Oczywiscie temperatura na dworzu w okolicach 20C a nie tak jak teraz za oknem 6C brrrr.
Kiedyś miałem daewoo leganzę i po dłuższej trasie jak dałem dmychawę na maxa to potrafiły z kratek lecieć kryształki lodu, a po przyłożeniu ręki do kratki trzeszczało w kościach , ale teraz to już takich klimatyzacji nie robią.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
A jak dobijasz to warzysz czynnik, czy na oko/doświadczenie?
I jeśli już stwierdzisz, że trzeba dobić, to czy są to przypadki w których ewidentnie brakuje czynnika względem zaleceń fabrycznych? Czy bywa i tak, że wypadało by dobić ponad stan (aby chodziło dobrze/lepiej)?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
I jeśli już stwierdzisz, że trzeba dobić, to czy są to przypadki w których ewidentnie brakuje czynnika względem zaleceń fabrycznych? Czy bywa i tak, że wypadało by dobić ponad stan (aby chodziło dobrze/lepiej)?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 10:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
W dzisiejszych czasach nikt na oko nie dobija. Ogólnie nie ma czegoś takiego jak dobijanie, jest spuszczenie starego zrobienie próżni i napełnieni czynnikiem wraz z olejem w ilości takiej jaka powinna być dla danego samochodu.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Wszystko jasne. Czyli ładować zawsze tyle co zalecane i lepiej nie będzie.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 10:38
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
nawet nie można więcej. A co się dzieje miałeś robiony przegląd klimy ostatnio?
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Właśnie. I pewna teoria, pewnego Pana głosi:
"Jeżeli na panelu ma Pan ustawione np 18C, a na dworze będzie mniej (nawet 17C) to sprężarka się Panu nie załączy..."
No co za bzdura!
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
"Jeżeli na panelu ma Pan ustawione np 18C, a na dworze będzie mniej (nawet 17C) to sprężarka się Panu nie załączy..."
No co za bzdura!
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Jeżeli włączysz sprężarkę gwiazdką i nawet ustawisz na HI a na dworzu będzie 10C to sprężarka i tak będzie chodzić chociażby dla tego żeby osuszyć powietrze bo akurat w takiej konfiguracji nie po to żeby chłodzić. W insigni sprężarka bije wyższe ciśnienie nie tylko kiedy zadamy niższą temperaturę ale również kiedy damy dmuchawę na maxa. Widać to na spalaniu chwilowym. Jak dmuchawa jest na jednej kresce to spalanie jest 1l/h a jak na maxa to 1/5l/h więc obciążenie dla silnika większe ( w aplikacji Pinga przy obciążeniu silnika widać to doskonale).
Co do dobijania to tylko i wyłącznie trzeba odessać całość i spowrotem wpuścić tyle ile na tabliczce. U mnie po 6 latach ubyło 130 g i wszystko było dobrze ale uznałem że raz na 6 lat to się należy obsługa choćby wszystko grało.
Pierwszy objaw małej ilości czynnika to takie lekkie syczenie i bulgotanie w okolicy schowka po odpaleniu klimy. Jeżeli zasyczy ok 2-3sekund to tak może być jeżeli dłużej to czynnik się kończy.
Dodatkowo przy prawidłowo pracująej sprężarce przewody aluminiowe od klimy te co wchodzą do kabiny powinny być bardzo zimne wręcz lodowate, szczególnie przewód wejściowy.
Co do dobijania to tylko i wyłącznie trzeba odessać całość i spowrotem wpuścić tyle ile na tabliczce. U mnie po 6 latach ubyło 130 g i wszystko było dobrze ale uznałem że raz na 6 lat to się należy obsługa choćby wszystko grało.
Pierwszy objaw małej ilości czynnika to takie lekkie syczenie i bulgotanie w okolicy schowka po odpaleniu klimy. Jeżeli zasyczy ok 2-3sekund to tak może być jeżeli dłużej to czynnik się kończy.
Dodatkowo przy prawidłowo pracująej sprężarce przewody aluminiowe od klimy te co wchodzą do kabiny powinny być bardzo zimne wręcz lodowate, szczególnie przewód wejściowy.
- Recover_87
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 6 gru 2015, o 21:32
- Auto: COSMO '20 FULL
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polsze
- Kontakt:
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Co ciekawe ciśnienie w układzie (na postoju) pokazuje 9bar i trzyma, a sprężarka się nie załącza.
Stawiasz na małą ilość czynnika?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Stawiasz na małą ilość czynnika?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: KLIMATYZACJA - informacje ogólne
Jak ciśnienie rośnie w czasie pracy sprężarki to coś tam w układzie jest, ale może być za mało żeby dostatecznie chłodzić, bo przecież rozprężany czynnik ochładza skraplacz i odbiera ciepło . Jeżeli jest go mniej to tak jak z płynem w chłodnicy przy delikatnej jeździe wystarczy 3 litry płynu i się nie zagotuje ale jak dasz w palnik to nie da rady się schłodzić dostatecznie szybko w chłodnicy . Jak nie potrzeba dużo żeby schłodzić wnętrze to klima da radę, ale jak przyjdą upały to nie wyrobi.
U mnie uzupełnienie środka to koszt 100-150 zł więc nie majątek.
U mnie uzupełnienie środka to koszt 100-150 zł więc nie majątek.