--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana przewodów klimatyzacji
-
- Forumowicz
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
- Auto: Insignia Elite
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK/Belfast
Wymiana przewodów klimatyzacji
Panowie jak w temacie musze wymienic przewody od klimy tylko mam jeden problem ponieważ ten grubszy przewód który idzie pod filtrem powietrza właśnie w tym miejscu również przechodzi pod poduszką silnika i teraz moje pytania:
czy ta część poduszki która jest przykręcona do ramy jest całością czy składa się z dwóch części?
Czy jeśli odkręce te trzy śrubki to opadnie mi silnik?
I ostatnie czy aby wyciągnąć tą rurke musze całkowicie zdemontować poduszkę łącznie z wymontowaniem części przykreconej do silnika?
-- 14 cze 2017, o 12:07 --
No dobra sam sobie odpowiem gdyby ktoś potrzebował.
Tak po odkręceniu poduszki silnik opadnie. Trzeba go podeprzec.
Poduszka pod filterm to jest jedna całość.
Aby wyciągnąć przewód klimy trzeba całkowicie zdemontować poduszkę.
-- 14 cze 2017, o 12:16 --
Przewody od klimy jest ciężko wymienić i nie chodzi mi o samo rozkręcanie ale o ich wpasowanie na swoje miejsce (ta cienka rurka jest sztywna i trzeba ją wsunąć pod przewody hamulcowe ). Ta operacja zajęła mi około 5h pracy. Trzeba ściągnąć zderzak, zdemontować lampę lewą (patrząc na auto od przodu) wyciągnąć puszkę z filtrem powietrza i odkręcić poduszkę silnika.
U mnie gra warta świeczki bo w kieszeni zostało mi 170£ a i bezcenne doświadczenie.
czy ta część poduszki która jest przykręcona do ramy jest całością czy składa się z dwóch części?
Czy jeśli odkręce te trzy śrubki to opadnie mi silnik?
I ostatnie czy aby wyciągnąć tą rurke musze całkowicie zdemontować poduszkę łącznie z wymontowaniem części przykreconej do silnika?
-- 14 cze 2017, o 12:07 --
No dobra sam sobie odpowiem gdyby ktoś potrzebował.
Tak po odkręceniu poduszki silnik opadnie. Trzeba go podeprzec.
Poduszka pod filterm to jest jedna całość.
Aby wyciągnąć przewód klimy trzeba całkowicie zdemontować poduszkę.
-- 14 cze 2017, o 12:16 --
Przewody od klimy jest ciężko wymienić i nie chodzi mi o samo rozkręcanie ale o ich wpasowanie na swoje miejsce (ta cienka rurka jest sztywna i trzeba ją wsunąć pod przewody hamulcowe ). Ta operacja zajęła mi około 5h pracy. Trzeba ściągnąć zderzak, zdemontować lampę lewą (patrząc na auto od przodu) wyciągnąć puszkę z filtrem powietrza i odkręcić poduszkę silnika.
U mnie gra warta świeczki bo w kieszeni zostało mi 170£ a i bezcenne doświadczenie.
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Panowie potrzebuje ustalić jaki to przewód /zdjęcia ponizej/ mam wyciek z prawej strony przód pod silnikiem wzdłuż podłużnicy biegnie przewód przypuszczam że z klimatyzacji początek ma giętki potem przechodzi w sztywny na zdjeciu widac ze tam cieknie płyn kolor jasno brazowy. Widoczna kropla na złączu.Proszę o radę co to za przewód. Wcześniej miałem wymieniona chłodnice klimatyzacji i po tej wymianie zauważyłem plamę tego plynu pod samochodem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
To jest przewód od wspomagania,idzie z pompy wspomagania do maglownicy.Ta plama płynu to nic innego jak olej z wspomagania.Bardzo często się przeciera na tych łączkach plastikowych.Jedyny ratunek to zakucie na nowo w jakimś zakładzie lub kupno nowego(a nie jest tani).Jak zrobisz lub kupisz to owiń sobie rurkę w tych miejscach kawałkiem grubszej dętki ay się znowu nie przetarła kiedyś.
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Nie czekaj bo szlak trafi wspomaganie. Najlepiej wyciąć ten odcinek i zakuć nowy gumowy. Jest wątek o tym.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- markogl
- Użytkownik
- Posty: 188
- Rejestracja: 20 sty 2017, o 22:12
- Auto: insignia ST
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SRC
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Koledzy czy ktoś jeszcze poza autorem wymieniał przewody klimatyzacji u siebie? U mnie jest nieszczelność na tym grubszym, na wysokości grodzi silnika. Czy rzeczywiście tyle demontażu auta trzeba zrobić jak pisał kolega żeby te rurki wymienić?
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Taak. Wszystko co kolega opisał trzeba wyjąc. Czyt. Lampa prawa, filtr powietrza, zderzak, łapa silnika. Inaczej nie wyciągniesz przewodow klimy. Samo wyjęcie nie jest łatwe a z włozeniem nowych musisz uwazać dwa razy bardziej żeby czegoś nie przegiąć.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Dzięki za informacje. Moja nieszczelność wygląda jakby ktoś igłę cienka wbił w ten grubszy przewód aluminiowy. Będę próbował spawać u fachowca od spawania aluminium, już byłem wstępne obejrzał i stwierdził że się powinno udać.
-
- Forumowicz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 lis 2017, o 04:24
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Białystok,Hamburg
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Panowie mam pytanie:
Czy przewód niskiego ciśnienia klimatyzacji to jest ten cieńszy co idzie obok kielicha i akumulatora?
Już wiem ten grubszy z tego tematu jest przewodem niskiego ciśnienia.
Czy przewód niskiego ciśnienia klimatyzacji to jest ten cieńszy co idzie obok kielicha i akumulatora?
Już wiem ten grubszy z tego tematu jest przewodem niskiego ciśnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lip 2020, o 10:35
- Auto: Insignia 1.4 Turbo
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: SIERADZ
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Witam wszystkich. Mam problem, a mianowicie nieszczelny jeden z przewodów od klimy. Potrzebuję numeru części, bo nigdzie nie mogę znaleźć nazwy tudzież właśnie numeru, aby znaleźć odpowiedni zamiennik. Wrzucam zdjęcia o co dokładnie mi chodzi. Dokładnie te dwa węże zaznaczone strzałkami. Insignia 1.4 Turbo 140 koni 2016 rok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/c/5/9-0/#18 - chyba 18, ale pozostałe numery (18-24) musiałbyś przegoogleować
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 lip 2020, o 10:35
- Auto: Insignia 1.4 Turbo
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: SIERADZ
Re: Wymiana przewodów klimatyzacji
Dzięki, chodziło właśnie o 18. Niestety z dostępnością ciężko, ale udało się zdemontować wąż i jeden magik od klimy zakuł węże na nowo, po niedzieli montaż i zobaczymy czu działa. Dzięki za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.