--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Witam. Mam problem w systemem chłodzenia. Silnik 1.8. Po paru przejechanych kilometrach temp skacze powyzej 90°C ale nie załącza sie wentylator chłodnicy. Co mogło paść ? Myślicie że to termostat lub czujnik temp ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Sprawdzałeś czy układ nie jest zapowietrzony ?
Ponieważ gdyby nie włączała się chłodnica to by Ci wywalilo szybko powyżej 100 i dobijało do czerwonego.
Sam tak miałem po uszkodzeniu zbiorniczka wyrównawczego, mimo że uważałem iż układ jest odpowietrzony to jednak jeszcze było powietrze. Popatrz po wężach czy są gorące czy zimne
Ponieważ gdyby nie włączała się chłodnica to by Ci wywalilo szybko powyżej 100 i dobijało do czerwonego.
Sam tak miałem po uszkodzeniu zbiorniczka wyrównawczego, mimo że uważałem iż układ jest odpowietrzony to jednak jeszcze było powietrze. Popatrz po wężach czy są gorące czy zimne
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
A jak to sprawdzic i ewentualnie odpowietrzyc ? Bo w sumie niedawno tez mialem problem ze zbiorniczkiem i go wymienilem a pezy okazji caly plyn. Ale do ukladu zmiescilo sie 4.5 l wiec sadzilem ze wszystko jest ok
Ostatnio zmieniony 29 sie 2017, o 11:51 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
W moim przypadku po odpowietrzeniu całego układu chłodniczego (posiadam założoną instalację gazową) powietrze było w jednym z węży doprowadzonych do reduktora.
Możesz spróbować metody na odkręconym korku od płynu lekko dodawać gazu i puszczać. Jeśli poziom płynu będzie opadał i zobaczysz powietrze to znaczy ze gdzieś jeszcze było powietrze w układzie.
Aczkolwiek to tylko mój chałupniczy sposób Nie dam sobie za niego reki uciąć
Możesz spróbować metody na odkręconym korku od płynu lekko dodawać gazu i puszczać. Jeśli poziom płynu będzie opadał i zobaczysz powietrze to znaczy ze gdzieś jeszcze było powietrze w układzie.
Aczkolwiek to tylko mój chałupniczy sposób Nie dam sobie za niego reki uciąć
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Próbowałem już tą metodę ale wtedy poziom plynu nieznacznie rośnie zamiast opadać. Sprawdzałem węże. Grube są gorące ale cieńszy od chłodnicy w lewej strony jest chłodny. Rozgrzalem auto do 90 ale znowu nie załączyl sie wentylator
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Wentylator włącza się chyba przy 105 stopniach:
"Z18XER – silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796 cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu. Koła pasowe wałków rozrządu składają się z dwóch części mogących obracać się względem siebie o kąt 30o (ssące) i 20o (wydechowe). Ruchy te są wymuszane przez olej pod ciśnieniem. W głowicy są zamontowane dwa zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem oleju, a na drugich końcach wałków znajdują się czujniki kontrolujące ich położenie.
Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Zainstalowano nowy plastykowy kolektor ssący ze zmienną długością kanałów sterowany elektrycznym siłownikiem. Katalizator zintegrowano z kolektorem wydechowym tłoczonym z blachy.
Tłoki z pływającymi sworzniami mają w części nośnej wybrania zmniejszające ryzyko zatarcia. Zastosowano też natrysk oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia.
Sam olej również jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem.
Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105*C.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90*C.
Silnikiem zarządza sterownik Simtec 75.1.
A18XER jest przystosowanym do normy czystości spalin Euro 5 silnikiem Z18XER. Ponieważ zmiany w tej normie dotyczą głównie silników diesla, budowa silnika nie odbiega od poprzednika.
Moc maks. 103 kW (140KM)/6300 obr./min.
Moment maks. 175 Nm/3800 obr./min."
"Z18XER – silnik DOHC, 16-zaworowy o poj. 1796 cm3. Najważniejszą innowacją jest wprowadzenie zmiennych faz rozrządu. Koła pasowe wałków rozrządu składają się z dwóch części mogących obracać się względem siebie o kąt 30o (ssące) i 20o (wydechowe). Ruchy te są wymuszane przez olej pod ciśnieniem. W głowicy są zamontowane dwa zawory elektromagnetyczne sterujące przepływem oleju, a na drugich końcach wałków znajdują się czujniki kontrolujące ich położenie.
Dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych można było zrezygnować z zaworu recyrkulacji spalin. Teraz wystarczy opóźnić moment zamknięcia zaworów wydechowych i tłok w czasie suwu ssania sam zassie odpowiednią ilość spalin z kolektora wydechowego. Wałki rozrządu napędzane są paskiem zębatym. Luz zaworów jest regulowany poprzez szklankowe popychacze o odpowiednio dobranych grubościach denek.
Zainstalowano nowy plastykowy kolektor ssący ze zmienną długością kanałów sterowany elektrycznym siłownikiem. Katalizator zintegrowano z kolektorem wydechowym tłoczonym z blachy.
Tłoki z pływającymi sworzniami mają w części nośnej wybrania zmniejszające ryzyko zatarcia. Zastosowano też natrysk oleju na denka tłoków w celu poprawy ich chłodzenia.
Sam olej również jest chłodzony w wymienniku ciepła zintegrowanym z filtrem.
Silnik posiada elektrycznie sterowany termostat znany z jednostki Z16XEP. Przy pracy silnika na biegu jałowym, lub z częściowym obciążeniem termostat otwiera się przy 105*C.
Przy większym obciążeniu sterownik włącza małą grzałkę zintegrowaną z termostatem. To powoduje wcześniejsze jego otwarcie – przy temp. 90*C.
Silnikiem zarządza sterownik Simtec 75.1.
A18XER jest przystosowanym do normy czystości spalin Euro 5 silnikiem Z18XER. Ponieważ zmiany w tej normie dotyczą głównie silników diesla, budowa silnika nie odbiega od poprzednika.
Moc maks. 103 kW (140KM)/6300 obr./min.
Moment maks. 175 Nm/3800 obr./min."
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Tylko ze nawet przy temp 110 lub wyzszej nie zalaczal sie wentylator. Sprawdzalem chlodnice. Od dolu jest zimna
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, o 15:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Jak sprawdzałeś temperaturę?
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź/Działoszyn ok. Częstochowy/Wielunia
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 - problem z chłodzeniem
Ja raz pod Makro miałem taka sytuacje to auto wyrzucilo lekko 2l płynu cały czas dolewałem aż się odpowietrzył
Widocznie każdy przypadek jest inny
Widocznie każdy przypadek jest inny
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Czyli nie wiedziałeś jaką temperaturę faktycznie miał silnik - skoro wentylator ci się nie włączył to widoczne temperatura była poniżej 105 stopnirch1818 pisze:Zegarze. Wskazówka od temp. plynu chlodzacego
Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Dzisiaj sprawdzałem i również po wlaczeniu klimatyzacji nie załącza sie wentylator ale klima dziala
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Jak sprawdzasz temperaturę tylko po wskaźniku to nigdy nie będziesz wiedział jaka jest faktyczna temperatura - wentylator załącza się przy 105 stopniach, najlepiej jak byś odblokował funkcję temperatury cieczy na wyświetlaczu - byś miał czarno na białym jaka jest temperatura, a to że ci się nie załącza wentylator widocznie silnik nie osiąga wymaganej temperatury.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 24 sie 2017, o 00:53
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Auto trafiło do mechanika. Okazało się że jest problem z wentylatorem. Po prostu przycina sie i nie wlacza. Dopiero lekkie stukniecie powoduje ze sie wlacza i temp momentalnie spada
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, o 15:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem, a konkretnie wentylator załącza się dopiero przy 113 stopniach (odczyt z wyświetlacza), czyli jak wskazówka na zegarze przejdzie ponad 90 st (wskazówka podnosi się przy 110 st na wyświetlaczu). Problem występuje tylko podczas powolnej jazdy (do ok 40 km/h) lub podczas jazdy w korku i na postoju. Podczas normalnej, ciągłej jazdy temperatura utrzymuje się w przedziale 100-105 st (czyli prawidłowa temperatura pracy silnika).
Do tej pory wskazówka nigdy nie ruszyła się ponad 90 st, i wentylator zawsze wcześniej się włączał.
Problem zauważyłem niedługo po wymianie rozrządu, czy może mieć to jakiś wpływ?
Podłączyłem pod kompa – brak błędów.
Wymieniłem termostat – taki sam efekt jak na starym termostacie.
Miał ktoś podobny przypadek, lub wie jak rozwiązać problem zbyt późnego załączania wentylatora??
Od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem, a konkretnie wentylator załącza się dopiero przy 113 stopniach (odczyt z wyświetlacza), czyli jak wskazówka na zegarze przejdzie ponad 90 st (wskazówka podnosi się przy 110 st na wyświetlaczu). Problem występuje tylko podczas powolnej jazdy (do ok 40 km/h) lub podczas jazdy w korku i na postoju. Podczas normalnej, ciągłej jazdy temperatura utrzymuje się w przedziale 100-105 st (czyli prawidłowa temperatura pracy silnika).
Do tej pory wskazówka nigdy nie ruszyła się ponad 90 st, i wentylator zawsze wcześniej się włączał.
Problem zauważyłem niedługo po wymianie rozrządu, czy może mieć to jakiś wpływ?
Podłączyłem pod kompa – brak błędów.
Wymieniłem termostat – taki sam efekt jak na starym termostacie.
Miał ktoś podobny przypadek, lub wie jak rozwiązać problem zbyt późnego załączania wentylatora??
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Włącza się pierwszy bieg wentylatora? Niestety nie pamiętam przy jakiej temperaturze powinien, ale na pewno poniżej 110 stopni. Wydaje mi się, że w okolicy 107-109 stopni powinno to nastąpić by zbić temperaturę do 100-103 stopni.
Dodano po 38 minutach 34 sekundach:
Tutaj masz jeden temat:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=17&t=673
W tym pisałeś pół roku temu:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 20#p186489
Jeśli nie radzisz sobie z tym to dlaczego nie podjedziesz do mechanika?
Dodano po 38 minutach 34 sekundach:
Tutaj masz jeden temat:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=17&t=673
W tym pisałeś pół roku temu:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 20#p186489
Jeśli nie radzisz sobie z tym to dlaczego nie podjedziesz do mechanika?
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
Sam się jeszcze za to nie brałem, bo jak jest na dworze chłodniej, to i problem rzadziej występuje. Latem jak wskazówka cały czas przekraczała 90 st, bylem u dwóch mechaników, jednak nie znaleźli przyczyny. Jedynie jedne z nich zaoferował ze może coś pokombinować, ale ze względu na wyjazd, nie moglem zostawić auta żeby eksperymentował. Przed latem muszę zrobić. Stawiam opornik na wiatraku, dlatego napisałem , bo może miał ktoś taki przypadek. Z linku który wkleiłeś, to wynika ze to będzie prawdopodobnie opornik. Na wiosnę go sprawdzę i ewentualnie wymienię , to dam znać czy rozwiązało problem.
Mozna kupić osobno ten opornik, czy trzeba z całym wiatrakiem?
Mozna kupić osobno ten opornik, czy trzeba z całym wiatrakiem?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: 1.8 A18XER - nie włącza się wentylator chłodnicy
W trakcie postoju bez obciążenia, silnik pracuje chwilę w temperaturze 107 stopni i włącza się pierwszy bieg wentylatora zbijając temperaturę do 98 stopni. Na zegarach przez cały czas 90 stopni, temperatura odczytana aplikacją.
ECU w zależności od temperatury otoczenia(u mnie 0 stopni w trakcie pomiaru) i aktualnego obciążenia silnika może włączyć wentylator wcześniej.
ECU w zależności od temperatury otoczenia(u mnie 0 stopni w trakcie pomiaru) i aktualnego obciążenia silnika może włączyć wentylator wcześniej.