Cześć
Od jakiegoś czasu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, trudne to nie było bo wyświetlił mi sie taki komunikat. Po zajrzeniu pod maskę zauważyłem nieszczelność na..... I tu właśnie pytanie dla eksperta: co to jest ? Chciałbym namierzyć i zamówić tą część. A może już ktoś z szanownych miał podobną usterkę. Dotyczy insigni w benzynie o poj. 1.8 bez turbo.
Edit: Dodaje zdjęcie w lepszej jakości poprzednie dodawałem z telefonu i jak na kompie to odaliłem to sam ledwo poznaje własne zdjęcie
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyciek płynu chłodniczego w okolicy termostatu
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 19:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Wyciek płynu chłodniczego w okolicy termostatu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2017, o 23:01 przez are8k, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego
Wydaje mi się, że nie jest to czujnik tylko jeden z kilku króćców wystających z obudowy termostatu. Do tej obudowy od strony zderzaka dokręcony jest termostat. Natomiast cała obudowa wykonana jest z plastiku łącznie z tym króćcem.
Korzystniejsza dla ciebie opcja: sparciała końcówka gumowego przewodu nachodzącego na ten krócieć lub odpuścił zacisk przewodu-wymiana/przycięcie przewodu lub wymiana zacisku na przewodzie.
Mniej korzystna: ktoś szarpał/zaczepił za ten przewód lub uderzył przypadkowo w ten króciec i go nadłamał w miejscu wejścia w obudowę. Wtedy wymiana całej obudowy termostatu.
Mimo wszystko jedna i druga opcja nie jest dużym problemem. Gorzej jak ubywa płynu, a nie wiadomo w którym miejscu.
EDIT:
Małe sprostowanie. W Insigniach obudowa termostatu o której pisałem została prawdopodobnie poprawiona czyli zamiast plastikowej jest stalowa. Tak więc jest szansa, że cieknie na połączeniu, a obudowa jest sprawna.
Korzystniejsza dla ciebie opcja: sparciała końcówka gumowego przewodu nachodzącego na ten krócieć lub odpuścił zacisk przewodu-wymiana/przycięcie przewodu lub wymiana zacisku na przewodzie.
Mniej korzystna: ktoś szarpał/zaczepił za ten przewód lub uderzył przypadkowo w ten króciec i go nadłamał w miejscu wejścia w obudowę. Wtedy wymiana całej obudowy termostatu.
Mimo wszystko jedna i druga opcja nie jest dużym problemem. Gorzej jak ubywa płynu, a nie wiadomo w którym miejscu.
EDIT:
Małe sprostowanie. W Insigniach obudowa termostatu o której pisałem została prawdopodobnie poprawiona czyli zamiast plastikowej jest stalowa. Tak więc jest szansa, że cieknie na połączeniu, a obudowa jest sprawna.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, o 07:55 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego
Miałem ten sam problem, obudowa termostatu jest plastikowa, najprawdopodobniej ułamała się końcówka króćca tego wężyka, trzeba wymienić cały wężyk doprowadzający płyn chłodniczy do przepustnicy. Niestety jest on dość trudno dostępny, pasuje od astry h, j, insigni, cruze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 19:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego
Temat rozwiązany. Wężyk zakupiony w ASO 170 PLN. Niestety oprócz uszkodzonego wężyka wymienić musiałem również obudowę termostatu, w moim egzemplarzu jest ona zespolona z termostatem + jakieś wbudowane czujniki koszt w ASO 1100 PLN. Po wymianie wężyka nadal pojawiał się płyn pod autem, po oczyszczeniu i ponownym rozgrzaniu auta okazało się że cieknie również z dołu trzpienia do którego ten wężyk był wpięty..