--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wyciek płynu chłodniczego w okolicy termostatu

ODPOWIEDZ
are8k
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 19:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Wyciek płynu chłodniczego w okolicy termostatu

Post autor: are8k » 2 gru 2017, o 20:49

Cześć

Od jakiegoś czasu zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, trudne to nie było bo wyświetlił mi sie taki komunikat. Po zajrzeniu pod maskę zauważyłem nieszczelność na..... I tu właśnie pytanie dla eksperta: co to jest ? Chciałbym namierzyć i zamówić tą część. A może już ktoś z szanownych miał podobną usterkę. Dotyczy insigni w benzynie o poj. 1.8 bez turbo.

Edit: Dodaje zdjęcie w lepszej jakości poprzednie dodawałem z telefonu i jak na kompie to odaliłem to sam ledwo poznaje własne zdjęcie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 3 gru 2017, o 23:01 przez are8k, łącznie zmieniany 2 razy.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego

Post autor: Bartol » 2 gru 2017, o 22:59

Wydaje mi się, że nie jest to czujnik tylko jeden z kilku króćców wystających z obudowy termostatu. Do tej obudowy od strony zderzaka dokręcony jest termostat. Natomiast cała obudowa wykonana jest z plastiku łącznie z tym króćcem.
Korzystniejsza dla ciebie opcja: sparciała końcówka gumowego przewodu nachodzącego na ten krócieć lub odpuścił zacisk przewodu-wymiana/przycięcie przewodu lub wymiana zacisku na przewodzie.
Mniej korzystna: ktoś szarpał/zaczepił za ten przewód lub uderzył przypadkowo w ten króciec i go nadłamał w miejscu wejścia w obudowę. Wtedy wymiana całej obudowy termostatu.
Mimo wszystko jedna i druga opcja nie jest dużym problemem. Gorzej jak ubywa płynu, a nie wiadomo w którym miejscu.

EDIT:
Małe sprostowanie. W Insigniach obudowa termostatu o której pisałem została prawdopodobnie poprawiona czyli zamiast plastikowej jest stalowa. Tak więc jest szansa, że cieknie na połączeniu, a obudowa jest sprawna.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2018, o 07:55 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.

mat_cbr

Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego

Post autor: mat_cbr » 6 gru 2017, o 22:39

Miałem ten sam problem, obudowa termostatu jest plastikowa, najprawdopodobniej ułamała się końcówka króćca tego wężyka, trzeba wymienić cały wężyk doprowadzający płyn chłodniczy do przepustnicy. Niestety jest on dość trudno dostępny, pasuje od astry h, j, insigni, cruze.
Obrazek

are8k
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 19:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wyciek z jakiegoś zaworu/wtyczki płynu chłodniczego

Post autor: are8k » 14 sty 2018, o 01:02

Temat rozwiązany. Wężyk zakupiony w ASO 170 PLN. Niestety oprócz uszkodzonego wężyka wymienić musiałem również obudowę termostatu, w moim egzemplarzu jest ona zespolona z termostatem + jakieś wbudowane czujniki koszt w ASO 1100 PLN. Po wymianie wężyka nadal pojawiał się płyn pod autem, po oczyszczeniu i ponownym rozgrzaniu auta okazało się że cieknie również z dołu trzpienia do którego ten wężyk był wpięty..

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”