--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A28NET szybkie zagrzewanie silnika

ODPOWIEDZ
pticu600

A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: pticu600 » 16 cze 2018, o 09:39

Witam jeszcze raz wszystkich tym razem wszystkich posiadaczy v6.Panowie mam takie pytanie.Jak szybko się zagrzewa do temperatury roboczej Isia v6?U mnie jest to dziwnie szybko jak na ilość pokonywanych kilometrów.Wygląda to mniej więcej tak: zapalam auto otwieram bramę garażu wyjeżdżam i po kilometrze temperatura 90...Zaznaczę że płynu nie ubywa czysty zbiorniczek,korek oleju również czyściutki,węże nie są twarde.Wymieniłem korek od zbiorniczka,termostat działa(zapaliłem ją i trzymałem rękami węże i po chwili nastąpiło otwarcie bo węże zrobiły się gorące w obie strony) .Co ważne silnik się nie przegrzewa.Czy każde v6 turbo tak ma?Może podpowiecie czego szukać.Czy to może być pompa wody? Czy A28NET ma pomocniczą pompę wody i gdzie ona jest jeśli w ogóle jest?

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Robakkk » 1 lis 2019, o 10:53

Temat wiekowy i brak odpowiedzi,ale może ktoś coś w temacie?
U mnie teraz przy chłodzie dość słabo działa ogrzewanie, a samo rozgrzanie auta to jakieś 10km, więc trochę odwrotnie, jak u autora wątku, nagrywanie trwa długo...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Bartol » 1 lis 2019, o 14:37

Autor wątku pisał w czerwcu, a dodatkowo garażuje samochód, więc nie dziwne że po kilometrze wskazówka pokazuje 90 stopni.
Mam tak samo w 1.8, że po 1-2 km od wyjechania z garażu temperatura płynu pokazuje max.

W trakcie chłodów i noclegu auta pod chmurką muszę przejechać kilka kilometrów żeby wskazówka pokazała 90 stopni, ale letnie powietrze z nawiewów leci już po 1-2 km.

Awatar użytkownika
Gepard_G
Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 21 lis 2018, o 22:28
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: śląskie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Gepard_G » 2 lis 2019, o 15:39

To nie jest normalne że nagrzewa się 10km. Na pierwszy strzał termostat. V6 się szybko nagrzewa.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: grzegorz13 » 2 lis 2019, o 19:02

Dokładnie jak pisał kolega wyżej V6 szybko się rozgrzewa i teraz przy garażowaniu pod chmurką przy temperaturach około zera mam 90 stopni po 2-3 km a szyba odmarza już po minucie pracy silnika na wolnych obrotach
Skoro długo łapie temperaturę to pewnie masz padnięty termostat

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: xul » 2 lis 2019, o 19:53

Potwierdzam, to co Koledzy napisali powyżej. Przy mrozach po niecałym kilometrze zaczyna dmuchać ciepłym, po kilku ciecz chłodząca osiąga temperaturę roboczą, a po kilku kolejnych olej dochodzi do 90 st. Nie pamiętam dokładnie zeszłej zimy, ale wydaje mi się, że po 6-8km olej ma temperaturę roboczą przy temperaturze zewnętrznej na minusie i garażowaniu pod wiatą.
PS.: Mówię o spokojnej jeździe, nie ma "deptania" na zimnym.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: dokia » 2 lis 2019, o 19:58

Bartol pisze:
1 lis 2019, o 14:37
Autor wątku pisał w czerwcu, a dodatkowo garażuje samochód, więc nie dziwne że po kilometrze wskazówka pokazuje 90 stopni.
Mam tak samo w 1.8, że po 1-2 km od wyjechania z garażu temperatura płynu pokazuje max.

W trakcie chłodów i noclegu auta pod chmurką muszę przejechać kilka kilometrów żeby wskazówka pokazała 90 stopni, ale letnie powietrze z nawiewów leci już po 1-2 km.
Ja mam ciut więcej pojemności. Zimą, przy temperaturach niższych niż -20 to dopiero po 5km jest 90 na wskaźniku temperatury. Akurat zdążę do pracy dojechać odwożąc do szkoły syna. Zużycie paliwa wtedy jest mega, ale ja mam inne temperatury niż większość z Was.
Radio 357 :)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Bartol » 2 lis 2019, o 21:16

Nie ma większej różnicy pomiędzy 1.8, 2.0 czy 2.8. Każdy z nich to silnik benzynowy generujący duże ilości ciepła, więc szybko się nagrzewają. Przy sprawnym układzie chłodzenia o czasie nagrzewania w głównej mierze decyduje styl jazdy kierowcy. Jeden jedzie delikatnie 1500 obr./min, inny również delikatnie 3000 obr./min. W drugim przypadku w tym samym czasie występuje dwukrotnie większa ilość wybuchów mieszanki paliwowo/powietrznej, która jest powodem wzrostu temperatury.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: dokia » 2 lis 2019, o 21:19

To ja z tych co jeżdżą "słabo", bo nie docisnę gazu w moim automacie dopóki nie ma 90 stopni w silniku. Dbam o nią na sposób jaki umiem. Dlatego zimą dużo pali , bo te 90 stopni jest gdy już wjeżdżam na parking pod pracą moją, więc gdy już gaszę silnik.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: grzegorz13 » 3 lis 2019, o 10:16

Bartol pisze:
2 lis 2019, o 21:16
Nie ma większej różnicy pomiędzy 1.8, 2.0 czy 2.8. Każdy z nich to silnik benzynowy generujący duże ilości ciepła, więc szybko się nagrzewają. Przy sprawnym układzie chłodzenia o czasie nagrzewania w głównej mierze decyduje styl jazdy kierowcy. Jeden jedzie delikatnie 1500 obr./min, inny również delikatnie 3000 obr./min. W drugim przypadku w tym samym czasie występuje dwukrotnie większa ilość wybuchów mieszanki paliwowo/powietrznej, która jest powodem wzrostu temperatury.
Tu się nie zgodzę 2.8 to 6 cylindrów i całkiem inna konstrukcja do 1.8 i 2.0 dlatego też szybciej się ogrzewa i dłużej trzyma temperaturę po zgaszeniu ! Różnica w osiąganiu temperatury dość znaczna

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Bartol » 3 lis 2019, o 11:00

To fakt, że 2.8 ma dwa cylindry więcej, ale i dużo większy blok do nagrzania, więcej oleju i płynu chłodzącego. Jeśli to wszystko się nagrzeje to rzeczywiście może trzymać dłużej temperaturę po zgaszeniu, ale najpierw musi się nagrzać. Myślę, że różnica nie jest powalająca między 2.8, a 1.8 czy 2.0.
Budowa oczywiście różni te silniki, ale np. 1.8 ma pod kolektorem nagrzewnicę(nazywaną również chłodnicą) oleju/płynu chłodzącego, a kolektor w ciągu minuty osiąga kilkaset stopni.

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: norbi333 » 3 lis 2019, o 19:56

Różnica jest może parunastu sekund w nagrzewaniu się silnika 2,8 i 2.0 T .Stygniecie niestety nigdy nie zwracałem uwagi w żadnym.

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Robakkk » 3 lis 2019, o 21:33

Z tym, ze jak już się nagrzeje to trzyma przedział 90-100 st. C, więc termostat chyba ok.
Ewentualnie jakieś niewielkie niedomykanie, które przy temperaturze pracy nie stanowi już problemu.

waliza92
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2019, o 21:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Konin

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: waliza92 » 16 lis 2019, o 08:22

Szukam termostatu do 2.8 v6 podrzuci ktoś linka bo nie mogę znaleźć numerów części. Dodam że silnik nagrzewa się ok 30 km więc muszę wymienić i to szybko bo troszkę więcej paliwa zjada.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: Bartol » 16 lis 2019, o 08:28

Numerów szukaj tutaj
https://opel.7zap.com/pl/car/

waliza92
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2019, o 21:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Konin

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: waliza92 » 23 lis 2019, o 11:44

To wiem że jest nr 12608657 i to jest obudowa typowo niedostępna w Pl ale czy da się wymienić sam wkład i jaki by pasował jeśli dałoby rade

norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET szybkie zagrzewanie silnika

Post autor: norbi333 » 23 lis 2019, o 15:24

Podejrzewam, że każde ASO sprowadzi

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”