--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Witam. Pytanie do użytkowników czy macie problem z plynem chlodniczym robi się wam wysokie cisnienie w układzie chlodniczym ?? Silnik 2.8NET
Miałem walnieta uszczelkę pod głowicą. wymieniłem silnik na nowy i wydaje się mi że dalej się mi tam robi cisnienie wysokie I ubywa płynu pokazuje komunikat że za mało płynu po dodaniu jest go ponad stan. Silnik nowy 0 km przebiegu z fabryki zrobiłem już ponad 2000km nim i cos mi nie pasuje
Miałem walnieta uszczelkę pod głowicą. wymieniłem silnik na nowy i wydaje się mi że dalej się mi tam robi cisnienie wysokie I ubywa płynu pokazuje komunikat że za mało płynu po dodaniu jest go ponad stan. Silnik nowy 0 km przebiegu z fabryki zrobiłem już ponad 2000km nim i cos mi nie pasuje
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Wymień korek od zbiorniczka w ASO coś około 40 zł nowy dokładnie nie pamiętam a nie chce mi szukać rachunku.
Na starym korku również wyrzucało mi płyn a po wymianie jest ok
Na starym korku również wyrzucało mi płyn a po wymianie jest ok
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Kupowałem drugi korek I to samo. :/ nie mam pomysłu. Co może być nie tak silnik wymieniłem na nowiutki 2 tygodnie temu. I nie wiem dlaczego spalanie na starym silniku z walnięta UPG spalanie było mniejsze. Niż na nowym silniku jakieś propozycje ?
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Może gdzieś chłodnica nie szczelna skoro po wymianie silnika dalej ubywa płynu ! Silnik wymieniałeś tylko przez uszkodzona uszczelkę ? U mnie wywalało płyn zbiorniczkiem przez co wymieniłem korek i zaraz potem pompę wody która od razu po wymianie korka zaczęła cieknąć i od tego czasu zrobiłem z 10 tyś km i jest ok tzn. ostatnio musiałem dolać jakieś 2 setki ale to było jakieś 3 tyś km temu i jest ok w tym też po autostradach z prędkościami przelotowymi 180 lecz jak wiesz to tylko 3 tyś obr na silniku. Nie wiem co ci doradzić ? Silnik wymieniłeś kompletny czy sam słupek i osprzęt masz stary czyli termostat i pompę wody może tam leży przyczyna
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Silnik kompletny nowy z rozrzadem fabrycznie składanym wtryski, Turbo itp. stara została tylko pompa wspomagania. Wymieniłem na nowy silnik stary miał przejechanie 250tys km rozrzad nie wiadomo kiedy był robiony. I jak było wcześniej użytkowane. Ja to mam dopiero od tamtego roku od października. I latam w trasy w jedną stronę 1000km I nie wiem co robić dalej :/
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Wycieków żadnych nie ma Na chłodnicy ani gdzie kolwiek indziej :/
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
https://allegro.pl/silnik-nowy-a28net-i ... 80#thumb/4
Taki silnik kupilem. Koszty remątowania starego wychodziły podobne co koszt silnika. Rozrzad głowice oleje płyny I nie wiadomo co po drodze by Jeszce się okazało więc znalazłem I kupiłem wymieniłem miałem nadzieję że nie będzie problemów z tym autem. Mając wcześniej Signum 1.9CDTI KTORYM ZROBILEM 450TYS KM z programem na 163km i coś około 450NM. I prócz podstawowych rzeczy typu olej rozrzad dwumasa nic się nie działo
Taki silnik kupilem. Koszty remątowania starego wychodziły podobne co koszt silnika. Rozrzad głowice oleje płyny I nie wiadomo co po drodze by Jeszce się okazało więc znalazłem I kupiłem wymieniłem miałem nadzieję że nie będzie problemów z tym autem. Mając wcześniej Signum 1.9CDTI KTORYM ZROBILEM 450TYS KM z programem na 163km i coś około 450NM. I prócz podstawowych rzeczy typu olej rozrzad dwumasa nic się nie działo
Ostatnio zmieniony 19 lip 2018, o 12:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj". Regulamin forum.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj funkcji "edytuj". Regulamin forum.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
A zbiorniczek wyrównawczy masz szczelny ? lubią się rozszczelnić !
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Dobra niby nowy ,ale czy na pewno za ta cenę przecież rozrząd ORI kosztuje tyle(kosztował) , a po drugie jeśli nowy to dlaczego tylko 6 miesięcy gwarancji ? , nie wierzę w to że jest fabrycznie nowy tylko regenerowany i na 100% poleciała uszczelka pod głowicą
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Z tego co mi wiadomo jest nowy Ale jaka prawda tego nie wiem. :/
W starym poleciała UPG I był problem z tym i nie wiem czemu na nowym podobne objawy z tym co wcześniej pisane albo może to po prostu przewrazliwienie I sprawdzanie cały czas tego.
Ciekaw jestem użytkowników tego silnika czy mają podobnie z tym ciśnieniem w układzie chlodzenia...
W starym poleciała UPG I był problem z tym i nie wiem czemu na nowym podobne objawy z tym co wcześniej pisane albo może to po prostu przewrazliwienie I sprawdzanie cały czas tego.
Ciekaw jestem użytkowników tego silnika czy mają podobnie z tym ciśnieniem w układzie chlodzenia...
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
A co do ceny koles powiedział że jak mi potrzeba może mi 80sztuk przywieźć.. I że sprzedaje również do ASO. TE I INNE SILNIKI I ZE nie sa to z rozbitkow itp ani żadne regenerację. Tylko Fabrycznie nowe
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
No to na pewno szroty , pewnie odpady produkcyjne bo nie przeszły testów ale to jest moje prywatne zdanie , tak samo było z pompami wtryskowymi do VC 2.2 można było z Czech kupić za 3÷5 tyś nówki , a fabryczne były po 12 tyś później się okazało że były przez producenta regenerowane i nie było śladu że to używki normalnie funfel nówki , ale do tematu z tego co widzę gwarancja już minęła więc jesteś w czarnej d... . Może to Cię naprowadzi na trop ale zanim kupiłem obecną Iśkę to szukałem w OPC z takim silnikiem i dużo było opinii o padających uszczelkach głowicy ,nawet miałem jedną już na oku i się okazało że miała już uszczelkę wymienianą więc coś jest na rzeczy i w końcu odpuściłem i kupiłem klekota
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Ja przesiadlem się z klekota na benzynę. Cóż jak rozwiąrze problem to sie pochwalę co jest lub było winne. Ale kiedyś spotkałem się z podobnym tematem tylko był silnik 1.6 czy jakiś inny I były te same objawy z tego co wyczytałem I było wymieniane wszystko jak i u mnie :/ tylko silnik nie. I problem tamten nie został rozwiązany
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
życzę Ci oby to nie była uszczelka tylko jakaś /cenzura/ , np. w mojej poprzedniej VC co Syn teraz nią jeździ też płynu ubywa i wycieku nigdzie niema i wszystka gra , może być gdzieś nieszczelność i w czasie jazdy powietrze wydmuchuje płyn , no tylko u Ciebie jak pisałeś robi się ciśnienie (czy oby na pewno)
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Z tego co wiem I co zaobserwowalem przy walnietej UPG było o wiele wieksze cisnienie. Ale irytuje mnie to że gdzieś znika ten płyn. Po komunikacie i dolaniu stan A później nadmiar :/ próbowałem odpowietrzanie niby jest odpowietrzony czasem jak odkrece korek to lecą bombelki jak by się gotował. Jest zalany koncentratem nie był rozcienczany. Chyba że to może być wina płynu. Temperatura stała 90 stopni. Nagrzewa się do 90 bardzo szybko i trzyma cały czas 90stopni czasami przy bardzo agresywnej jeździe dochodzi do 100stopnia Ale to tylko w menu jak sprawdzam Ale się nie rusza powyżej 90 na zegarach.
- aras 2
- Użytkownik
- Posty: 115
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Astra J Sedan
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Zalałeś silnik samym koncentratem, czy koncentratem rozcieńczonym ?. Jeżeli samym koncentratem to przez to możesz mieć problemy. Trochę teori ze strony producenta płynu chłodniczego.
Wymieniając płyn możemy skorzystać z dwóch wariantów: gotowego płynu i koncentratu, pod warunkiem, że wcześniej rozcieńczymy go wodą destylowaną. Zdecydowanie lepszym w zastosowaniu jest gotowy płyn chłodniczy. Fabrycznie przygotowana mieszanina posiada właściwą zawartość glikolu, odpowiednio dobrany zestaw dodatków i jednorodność składu (czyli jej po prostu dobrze wymieszana). Warunków, o których mowa wyżej, nie spełnia uzupełnianie koncentratem. Niejednorodność przygotowanej mieszaniny może spowodować powstanie „korków wodnych”, czyli miejsc w układzie chłodzenia w których koncentrat nie wymieszał się z wodą. Wystarczy ujemna temperatura i kłopot gotowy. Istotna jest także sama natura koncentratu. Koncentrat krystalizuje w temperaturze -18°C i dopiero dodanie wody (50%) powoduje jej obniżenie do -35°C. Wniosek jest jeden - zbyt duża zawartość glikolu w płynie chłodniczym i temperatura zamarzania zamiast spadać - rośnie.
Temperatura krystalizacji czystego, nierozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic wynosi od ok. -10 do -12°C. Oznacza to, że sam koncentrat niewłaściwie odprowadza ciepło i szybko zamarza. Po zamarznięciu może zamienić się w lód, który zmniejszy przepustowość przewodów, zahamuje przepływ chłodziwa i doprowadzi do zagrzania się silnika.
• Koncentrat zawiera pakiet inhibitorów, w tym dodatki antykorozyjne o właściwościach żrących. Jeśli produkt nie zostanie rozcieńczony wodą, dosłownie wypali układ chłodzenia.
Sam koncentrat (ale w naprawdę niewielkiej ilości!) można wlać do zbiornika jedynie wtedy, gdy już znajduje się w nim woda lub płyn do chłodnic. Kiedy wlewamy na oko, nie wiemy jednak na pewno, jakie właściwości i temperaturę krzepnięcia zyska nasza mikstura, a tym samym – czy będzie bezpieczna dla układu chłodzenia i silnika.
Wymieniając płyn możemy skorzystać z dwóch wariantów: gotowego płynu i koncentratu, pod warunkiem, że wcześniej rozcieńczymy go wodą destylowaną. Zdecydowanie lepszym w zastosowaniu jest gotowy płyn chłodniczy. Fabrycznie przygotowana mieszanina posiada właściwą zawartość glikolu, odpowiednio dobrany zestaw dodatków i jednorodność składu (czyli jej po prostu dobrze wymieszana). Warunków, o których mowa wyżej, nie spełnia uzupełnianie koncentratem. Niejednorodność przygotowanej mieszaniny może spowodować powstanie „korków wodnych”, czyli miejsc w układzie chłodzenia w których koncentrat nie wymieszał się z wodą. Wystarczy ujemna temperatura i kłopot gotowy. Istotna jest także sama natura koncentratu. Koncentrat krystalizuje w temperaturze -18°C i dopiero dodanie wody (50%) powoduje jej obniżenie do -35°C. Wniosek jest jeden - zbyt duża zawartość glikolu w płynie chłodniczym i temperatura zamarzania zamiast spadać - rośnie.
Temperatura krystalizacji czystego, nierozcieńczonego koncentratu płynu do chłodnic wynosi od ok. -10 do -12°C. Oznacza to, że sam koncentrat niewłaściwie odprowadza ciepło i szybko zamarza. Po zamarznięciu może zamienić się w lód, który zmniejszy przepustowość przewodów, zahamuje przepływ chłodziwa i doprowadzi do zagrzania się silnika.
• Koncentrat zawiera pakiet inhibitorów, w tym dodatki antykorozyjne o właściwościach żrących. Jeśli produkt nie zostanie rozcieńczony wodą, dosłownie wypali układ chłodzenia.
Sam koncentrat (ale w naprawdę niewielkiej ilości!) można wlać do zbiornika jedynie wtedy, gdy już znajduje się w nim woda lub płyn do chłodnic. Kiedy wlewamy na oko, nie wiemy jednak na pewno, jakie właściwości i temperaturę krzepnięcia zyska nasza mikstura, a tym samym – czy będzie bezpieczna dla układu chłodzenia i silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 21:40
- Auto: Opel Insignia OPC
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Mechanik zalewał samym koncentratem. Powiedział że to leją każdemu I nie ma problemów. Chociaż też o tym myślałem że sam koncentrat nie powinien być lany tylko rozcieczany. Wymienia chyba Jeszce raz i zaleje to jakimś porządnym płynem i zobacze co się będzie działo dalej.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Może być że koncentrat robi takie ciśnienie Z własnego doświadczenia zauważyłem że silnik grzeje się bardzo szybko do tych 90 i faktycznie czasami ma więcej lecz tylko w menu na liczniku to widać ! Zauważyłem też iż zaraz po zatrzymaniu jak odkręcę korek to tak jakby się gotował więc to chyba norma i może po ustaniu obiegu turbo oddaje temperaturę a jest zaraz pod zbiorniczkiem więc może być taki objaw jakby się gotował Po ostrej jeździe dajesz się wychłodzić turbinie i nie gasisz od razu !
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 5 kwie 2017, o 22:32
- Auto: insignia automat
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym A28NET 2.8V6 OPC
Mam podobne objawy z ciśnieniem i ubywaniem płynu. Rozwiązałeś to jakoś?