--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Niski poziom płynu chłodniczego
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Niski poziom płynu chłodniczego
Witam
Mam problem z moja insignia od jakiegos czasu wyskakuje mi komunikat
" Niski poziom plynu chlodniczego " zeby uzupelnic
Po zrobieniu dolewki wszystko jest OK po rownym miesiacu znowu ten sam komunikat plynu ubywa doslownie minimalnie ale czujnik musi to wychwytywac i od razu wyskakuje komunikat
Auto oddane do 2 mechanikow i stwierdzone ze wszedzie sucho jak pieprz brak wyciekow mimo tego co miesiac mam to samo musze mu robic mala dolewke
Jakies pomysly ??
Mam problem z moja insignia od jakiegos czasu wyskakuje mi komunikat
" Niski poziom plynu chlodniczego " zeby uzupelnic
Po zrobieniu dolewki wszystko jest OK po rownym miesiacu znowu ten sam komunikat plynu ubywa doslownie minimalnie ale czujnik musi to wychwytywac i od razu wyskakuje komunikat
Auto oddane do 2 mechanikow i stwierdzone ze wszedzie sucho jak pieprz brak wyciekow mimo tego co miesiac mam to samo musze mu robic mala dolewke
Jakies pomysly ??
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2018, o 08:19 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 wrz 2016, o 16:57
- Auto: Insignia bi-turbo
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Warszawa
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Jeśli stwierdzili, że jest sucho to zostaje silnik - uszczelka pod głowicą, mikropęknięcie głowicy itd.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3042
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Tu jak by się coś działo to było by widać po spalinach z rury wydechowej lub/i pod korkiem oleju na klawiaturze.Robert36pl pisze: ↑1 wrz 2018, o 08:22Jeśli stwierdzili, że jest sucho to zostaje silnik - uszczelka pod głowicą, mikropęknięcie głowicy itd.
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Pod dywanikami sucho od strony kierowcy ( jeszcze dzis sprawdze ale na 99% sucho bo ostatnio sprzatalem auto i nic nie zauwazylem )
Zbyszek a z rury wydechowej jakie objawy bo nic niepokojacego nie zauwazylem ??
Zbyszek a z rury wydechowej jakie objawy bo nic niepokojacego nie zauwazylem ??
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2018, o 08:49 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3042
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Przy rozruchu mogą się pojawiać białe spaliny, to jakby był przeciek do cylindra. Przy tak małym ubytku podczas jazdy może być niezauważalne, przy postoju i rozgrzanym silniku może tam trochę się zebrać.
Insignia MY2012
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
No to nic takiego nie zauważyłem żeby był biały dym leciał z rury
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3042
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
No od pasażera muszę sprawdzić ale tak jak wcześniej wspominałem przy sprzątaniu nic nie zauważyłem mokrego ani wilgotne zęby było ale sprawdzę stronę pasażera
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3042
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Jeszcze pisał ktoś o sączeniu przy kolektorze ssącym, warto jeszcze tam dobrze pooglądać.
Insignia MY2012
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Rzeczywiście. Sam zmieniałem uszczelkę pod kolektorem ssącym, bo płyn tamtędy uciekał
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Kurde uszczelka nie to ciekawie właśnie tego się obawiam heh oby nie
Duży koszt takiej imprezy wymiany uszczelki?
Duży koszt takiej imprezy wymiany uszczelki?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
W polifcie biturbo w Aso jakoś 1000 zł,ale już nie pamiętam dokładnie, bo razem rozrząd robiony był
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Poluzuj korek w zbiorniczku i jeździj. Jak sytuacja się nie powtórzy to korek do wymiany. Jeżeli jest uszkodzony zawór ciśnieniowy i utrzymuje za duże ciśnienie w układzie to w pewnym momencie upuszcza płyn takim krućcem z tyłu zbiorniczka- sprawdź czy nie ma tam nalotu od płynu, bo sam płyn na pewno od razu wyparował.
Zamiast małej dolewki zrób większą to będziesz miał dłużej spokój.
Zamiast małej dolewki zrób większą to będziesz miał dłużej spokój.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
No spróbuję dziś z tym korkiem poluzowaca korek może mieć coś do tego że ubywa ?
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2018, o 18:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 sty 2018, o 13:49
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Pany pod dywanikami sucho jak pieprz nic nie ma na silniku też nic nie widać korek z oleju czysciutki , weszlo 250ml do lini max na zbiorniku ,
Czy ten korek ma cos wspolnego z ubywaniem plynu ? Co to da ze ja go poluzuje ( nie do konca zakrece ) ??
Czy ten korek ma cos wspolnego z ubywaniem plynu ? Co to da ze ja go poluzuje ( nie do konca zakrece ) ??
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Niski poziom płynu chłodniczego
Da to że jak zawór ciśnieniowy w korku jest uszkodzony to będzie puszczał przy wyższym ciśnieniu i wtedy może wyrzucić trochę płynu króćcem który jest w zbiorniczku. Z tyłu zbiorniczka u góry jest ten króciec i zobacz czy przy nim nie ma nalotu od odparowanego płynu.
Jak poluzujesz korek to nie będzie ciśnienia w układzie i jak przestanie ubywać płynu to będzie wiadomo że to wina korka.
Jak poluzujesz korek to nie będzie ciśnienia w układzie i jak przestanie ubywać płynu to będzie wiadomo że to wina korka.
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2018, o 12:55 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.