--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

ODPOWIEDZ
kylo1972
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ruda śląska

Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

Post autor: kylo1972 » 18 sty 2023, o 21:42

Mam taki problem po zagrzaniu się silnika do normalnej pracy wąż od strony czujnika temperatury jest gorący natomiast chłodnica i wąż który idzie do termostatu jest zimny (jedynie przy termostacie lekko ciepły). Nadmieniam iż wymieniłem już termostat , pompę wodną, króciec z czujnikiem temperatury z którego idzie wężyk do zbiornika wyrównawczego ponieważ był uszkodzony(pęknięty przy łączeniu z wężem) oraz wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy. Podpiąłem obd i sprawdzałem temperaturę silnika okazało się przy jeździe temperatura wahała się między 104st a 111st i wentylator normalnie się załączał. Na zbiorniku wyrównawczym poziom cały czas w nornie. Czy to jest normalne czy silnik się może przegrzać?

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 987
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=53&t=8662
Miasto: WWL
Postawił piwo: 18 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

Post autor: zubek » 18 sty 2023, o 21:52

A skąd mamy wiedzieć jaki opisujesz silnik? W opisie masz : "inny"

kylo1972
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ruda śląska

Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

Post autor: kylo1972 » 18 sty 2023, o 22:01

Opel insignia 1.4 turbo 140km

kylo1972
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ruda śląska

Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

Post autor: kylo1972 » 19 sty 2023, o 09:09

kylo1972 pisze:
18 sty 2023, o 21:42
Mam taki problem po zagrzaniu się silnika do normalnej pracy wąż od strony czujnika temperatury jest gorący natomiast chłodnica i wąż który idzie do termostatu jest zimny (jedynie przy termostacie lekko ciepły). Nadmieniam iż wymieniłem już termostat , pompę wodną, króciec z czujnikiem temperatury z którego idzie wężyk do zbiornika wyrównawczego ponieważ był uszkodzony(pęknięty przy łączeniu z wężem) oraz wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy. Podpiąłem obd i sprawdzałem temperaturę silnika okazało się przy jeździe temperatura wahała się między 104st a 111st i wentylator normalnie się załączał. Na zbiorniku wyrównawczym poziom cały czas w nornie. Czy to jest normalne czy silnik się może przegrzać?
Podobno w tych silnikach jest tak że przy niższych temperaturach na zewnątrz (rzędu kilka stopni ) jest tak a jak na zewnątrz robi się koło parunastu stopni problem znika. Co Wy na to. Może ktoś miał podobny "problem"?

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Zimna chłodnica i wąż z chłodnicy

Post autor: Radek84 » 7 lut 2023, o 00:46

W tym silniku termostat otwiera się przy 103°C .
Czyli pewnie wszystko w normie, a ty chcesz żeby chłodnica była gorąca prz ~90°C

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”