--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki na nierównościach tył zawieszenia
- arek103
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bieszczady
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Panowie, czy po wymianie wahacza górnego z tyłu (banana) trzeba robić geometrię?
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Po każdej ingerencji w zawieszenie zalecane jest sprawdzenie geometrii
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 lut 2021, o 15:05
- Auto: Insignia 2.0T Sport
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Zawiercie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Po wymianie na amortyzatory sachsa z tyłu pojawiło się głuche pukanie z prawej strony, na próbę założyłem sprawny amortyzator ówcześnie zdemontowany i cisza... także jak widać problem stukania sachsów cały czas występuje (amorki kupowałem na początku czerwca), czekam na KYB i wymieniam stary amortyzator
PS.
Dobrze że trafiłem na ten wątek, bo pewnie zabrałbym się za wymianę pozostałych elementów zawieszenia niepotrzebnie....
PS.
Dobrze że trafiłem na ten wątek, bo pewnie zabrałbym się za wymianę pozostałych elementów zawieszenia niepotrzebnie....
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
- Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śmigiel
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
U mnie to samo robiłem zawieszenie i wymieniłem też amorki na Sachs do wersji obniżonej. Niestety słychać stuki. Założyłem stare i jest wszystko ok. Pytanie czy KYB ma wersję do obniżonego zawieszenia XJ6 czyli odpowiednik SACHS 315 439?
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
za stuki u mnie były odpowiedzialne wahacze , nie amortyzatory
- arek103
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bieszczady
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
U mnie również tuleje zewnętrzne na bananach górnych byly przyczyną stuków, po wymianie cisza. Żeby sprawdzić tą tuleje należy zaparkować na płaskim terenie bez ręcznego, złapać koło za oponę od góry i szarpać, jeżeli wyczuwalny będzie luz to tuleje do wymiany
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Problem z głuchym popukiwaniem z tyłu dopadł i mnie.
Auto przetrzepane na kanale przez znajomego i nic nie wykryte- wszystko sztywniutkie. Tuleje wahaczy z tyłu były już wymieniane (poliuretany). Auto pojechało na szarpaki- wszystko książkowo, prawie jak w nowym aucie.
Natomiast puste pukanie jest słyszalne (głównie prawa strona)- najgorzej przy poprzecznych uskokach- i tych stuków nie słyszę tylko ja ale i mechanik też (żeby nie było, że wymyślam)
Myślicie, że może to być walnięty amor?
Auto przetrzepane na kanale przez znajomego i nic nie wykryte- wszystko sztywniutkie. Tuleje wahaczy z tyłu były już wymieniane (poliuretany). Auto pojechało na szarpaki- wszystko książkowo, prawie jak w nowym aucie.
Natomiast puste pukanie jest słyszalne (głównie prawa strona)- najgorzej przy poprzecznych uskokach- i tych stuków nie słyszę tylko ja ale i mechanik też (żeby nie było, że wymyślam)
Myślicie, że może to być walnięty amor?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
jak to się nazywa jako część zamienna? Wpisuję na allegro drążek watta insignia i zero. Nic nie ma.
- Lesio
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
- Auto: Insignia ST ecoFlex
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Werbkowice
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
W insigniach drążek watta nie występuje. U mnie stukały osłony amortyzatorów tylnych, ich mocowanie uległo biodegradacji i opadły na dół. Sprawdź jeszcze gumy i łączniki stabilizatora tylnego.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Wszystkie gumy, łączniki i tuleje są w porządku. Poproszę o zdemontowanie amortyzatora i sprawdzenie jak działa w ręku. Ale to już po świętach.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
To w takim razie występował tylko w astrach?
Wysłane Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
- Lesio
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
- Auto: Insignia ST ecoFlex
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Werbkowice
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Możliwe że także w innych mniejszych oplach, ale w insignii jest wielowachacz.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
No i nie wytrzymałem do wiosny. Oddałem wczoraj do mechanika żeby coś zrobił z tymi stukami.
Póki co sytuacja wygląda tak: jako, że to mój znajomy (sąsiad) i nie chciał mnie naciągać na niepotrzebne wymiany, wymienił jakieś górne poduszki, osłony i mocowania. Po tym jak wszystko poskładał do kupy, okazało się, że stuka jeszcze mocniej.
W związku z tym do wymiany amortyzatory. Dzisiaj mają być wymienione. Ciekaw jestem czy to już załatwi sprawę.
Póki co sytuacja wygląda tak: jako, że to mój znajomy (sąsiad) i nie chciał mnie naciągać na niepotrzebne wymiany, wymienił jakieś górne poduszki, osłony i mocowania. Po tym jak wszystko poskładał do kupy, okazało się, że stuka jeszcze mocniej.
W związku z tym do wymiany amortyzatory. Dzisiaj mają być wymienione. Ciekaw jestem czy to już załatwi sprawę.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
W insigni b też już koledzy mieli problemy ze stukami z tyłu , trudnymi do zdiagnozowania . Podobnie wszystko grało ,a przy jeździe z tym nawet przez 20tys km dochodziło do ząbkowania opon . Okazuje się że w tylnej zwrotnicy stała jedna tuleja, zwyczajnie nie pracowała . Może to jest jakaś podpowiedź, bo chyba w A jest podobne rozwiązanie . W B jest o tyle gorzej ,że nie ma dostępnych osobno tulei , trzeba kupować całą zwrotnice za 1150zł ,lub używkę 🖐
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Wymienione amortyzatory, osłony i odboje amorów, ,,poduszki" MCP tył.
Efekt?
Jak pukało tak puka nadal. Bez jakiejkolwiek poprawy.
Najbardziej to słychać podczas miejskiej jazdy na poprzecznych nierównościach, nierównej kostce brukowej itp. Coś po prostu głucho puka z tyłu, głównie prawa strona. Jazda po dużych dziurach- pukania raczej nie ma. Nieco zapadnięte studzienki- już tak.
Szybki zjazd z progu zwalniającego- cisza.
Ale już przejazd przez łączenie drogi gdzie jest jakiś uskok- słychać puknięcie.
Jazda 20km/h dziurawą polną drogą- cisza.
Jakieś pomysły?
Efekt?
Jak pukało tak puka nadal. Bez jakiejkolwiek poprawy.
Najbardziej to słychać podczas miejskiej jazdy na poprzecznych nierównościach, nierównej kostce brukowej itp. Coś po prostu głucho puka z tyłu, głównie prawa strona. Jazda po dużych dziurach- pukania raczej nie ma. Nieco zapadnięte studzienki- już tak.
Szybki zjazd z progu zwalniającego- cisza.
Ale już przejazd przez łączenie drogi gdzie jest jakiś uskok- słychać puknięcie.
Jazda 20km/h dziurawą polną drogą- cisza.
Jakieś pomysły?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sty 2020, o 20:18
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Polanica-Zdrój
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Też miałem problem ze stukaniem z tyłu.Wymienilem całe zawieszenie,oprócz amortyzatorów,bo założone nowe z Sachsa no i się okazało,że po wymianie amorków na KYB jest spokój.Szkoda,że czlowiek jest kilka stówek w plecy,ale przynajmniej zawiecha z tyłu cała zrobiona.Odradzam Sachsa.
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Jestem po kolejnej weryfikacji dot. głuchych puknięć z tyłu auta.
Zweryfikowaliśmy model amorów które były pierwotnie zamontowane w aucie. Wyszło, że to ten sam model który teraz został mi zamontowany: Sachs 315 439.
Zdjęliśmy amortyzatory i ruszyłem boczną drogą na przejażdżkę bez amorów.
Wrażenia? Bajka, cichutko, brak najmniejszego dźwięku w trakcie pokonywania nierówności. Oczywiście buja całym autem, tyłek podskakuje ale nic nie puka.
No cóż, w takim razie zamontowaliśmy z powrotem te nowe amory tylko zamieniliśmy stronami, lewy na prawo, prawy na lewo.
Efekt?
Nadal puka z prawej strony.
Czyli amortyzatory możemy wykluczyć.
Brak mi już pomysłu.
Macie jakiś pomysł?
Zweryfikowaliśmy model amorów które były pierwotnie zamontowane w aucie. Wyszło, że to ten sam model który teraz został mi zamontowany: Sachs 315 439.
Zdjęliśmy amortyzatory i ruszyłem boczną drogą na przejażdżkę bez amorów.
Wrażenia? Bajka, cichutko, brak najmniejszego dźwięku w trakcie pokonywania nierówności. Oczywiście buja całym autem, tyłek podskakuje ale nic nie puka.
No cóż, w takim razie zamontowaliśmy z powrotem te nowe amory tylko zamieniliśmy stronami, lewy na prawo, prawy na lewo.
Efekt?
Nadal puka z prawej strony.
Czyli amortyzatory możemy wykluczyć.
Brak mi już pomysłu.
Macie jakiś pomysł?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2198
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Może coś nie tak z samym mocowaniem? Z tyłu chyba brak łożysk jak z przodu ale może jednak są tam "jakieś" części które mogą mieć lekki luz i podczas pracy amora wydawać te głuche stuki. Chociaż z drugiej strony, podczas montażu i demontażu takie luźne czesci od razu zostałyby zauważone.
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M