--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: Wymiana półosi
Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.
Pozdrawiam
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.
Pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana półosi
A próbowałeś sam przegub wewnętrzny znaleźć? Dojdzie pracy dla mechanika, ale może się uda.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Wymiana półosi
Masz at czy manual? Podaj oznaczenia literowe. Są na półosiach na naklejkach
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2020, o 17:57 przez Szulcu, łącznie zmieniany 1 raz.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Wymiana półosi
Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.rafalopa pisze: ↑14 wrz 2020, o 13:42Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.
Pozdrawiam
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Wymiana półosi
No moich nie ma , parę postów wyżej pisze jakie mam.
Na szczęście kolega znalazł na otomoto bo tak tylko aso z czekaniem.
Na szczęście kolega znalazł na otomoto bo tak tylko aso z czekaniem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: Wymiana półosi
No właśnie o to chodzi, że nie są takie same. Mam manual. Konsultant z sklepu "Do opla" dobierał wg VIN-u. Nie miał żadnych zamienników. Mój mechanik da znać co wykombinuje.mazmarcin pisze: ↑14 wrz 2020, o 18:22Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.rafalopa pisze: ↑14 wrz 2020, o 13:42Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.
Pozdrawiam
Jak nic nie wyciągnie to dam do regeneracji. Zakład niedaleko Częstochowy "Robro 2" choć wolałbym nowe...
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Poznań
Re: Wymiana półosi
Jeżeli tak mówisz to tak może być. To sprawa może być prosta: wersja oryginalna z prawej strony ma numer OEM:13348259
a na znanym portalu aukcyjnym mamy duży wybór zamienników (BRV za 485zł, Spidan za 858zł, Lobro za 667zł, GKN za 674zł)
Jaki tam jest dodatkowy element? Z schematu na https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 widać, że wygląd samego wału jest trochę inny...
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Wymiana półosi
Czytam i czytam, ale chyba nikt nie ma do końca takich objawów jak ja. U mnie też telepie budą z tym że tylko na 4 biegu podczas przyspieszania i to raz bardziej raz mniej, a nie kiedy wcale. Zaznaczę że podczas telepania nie czuć nic na kierownicy, czy też drążku zmiany biegów, a telepanie zaczęło się około 1,5tys. km temu. Obecnie auto ma 182tys nalotu
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 16:29
- Auto: Opel Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wymiana półosi
Nie wiem czy u mnie jest taka sama sytuacja, ale na różnych stronach czytałem i jest powiązań co do skutków, więc stawiam, że mnie również czeka wymiana tego elementu. Problem jest taki, że do końca nie wiem czego szukać, bo co sklep to inny opis do tego samego modelu. Chcę się zatem tutaj doradzić czy na pewno tutaj powinienem szukać przyczyny.
Chodzi o to, że wcześniej problem występował sporadycznie, ale od jakiegoś czasu już coraz częściej. Podczas przyspieszania lub skrętu koła jakby nie pracowały płynie i podczas jazd z gazem czuć stuki tak jakby jechać po płytach betonowych na ich łączeniach. Nie wiem jak jeszcze inaczej mógłbym to zobrazować. Czy szukać mam przegubu i krzyżaka przegubu na wymianę? Czy może też mieliście takie objawy i to jednak nie jest związane z półosiami?
Chodzi o to, że wcześniej problem występował sporadycznie, ale od jakiegoś czasu już coraz częściej. Podczas przyspieszania lub skrętu koła jakby nie pracowały płynie i podczas jazd z gazem czuć stuki tak jakby jechać po płytach betonowych na ich łączeniach. Nie wiem jak jeszcze inaczej mógłbym to zobrazować. Czy szukać mam przegubu i krzyżaka przegubu na wymianę? Czy może też mieliście takie objawy i to jednak nie jest związane z półosiami?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 paź 2020, o 16:33
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
Panowie ja natomiast w swojej ISI miałem problem z drganiami przy hamowaniu z dużych predkości np. na ekspresówkach. Powyżej 140kmh przy wdepnięciu pedału hamulca tak trzepało budą że hej,,, dodam że nie wyczuwałem drgań na kierownicy. Przyczyna okazała się półoś prawa a tak naprawdę przegub wewnętrzny prawy i łożysko wałka pośredniczącego. Po wymianie drgania ustąpiły.
Dodano po 11 minutach 26 sekundach:
Dodano po 11 minutach 26 sekundach:
Może to poprostu łączniki stabilizatora ? na poprzecznych nierównościach słychać stukanie, a raczej pukanie ?kumiech pisze: ↑4 lis 2020, o 09:24Nie wiem czy u mnie jest taka sama sytuacja, ale na różnych stronach czytałem i jest powiązań co do skutków, więc stawiam, że mnie również czeka wymiana tego elementu. Problem jest taki, że do końca nie wiem czego szukać, bo co sklep to inny opis do tego samego modelu. Chcę się zatem tutaj doradzić czy na pewno tutaj powinienem szukać przyczyny.
Chodzi o to, że wcześniej problem występował sporadycznie, ale od jakiegoś czasu już coraz częściej. Podczas przyspieszania lub skrętu koła jakby nie pracowały płynie i podczas jazd z gazem czuć stuki tak jakby jechać po płytach betonowych na ich łączeniach. Nie wiem jak jeszcze inaczej mógłbym to zobrazować. Czy szukać mam przegubu i krzyżaka przegubu na wymianę? Czy może też mieliście takie objawy i to jednak nie jest związane z półosiami?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 mar 2018, o 16:29
- Auto: Opel Insignia A ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Wymiana półosi
Przykład z płytami betonowymi to tylko jak to ja odczuwam podczas jazdy, bo takie zachowanie mam na prostej gładkiej nawierzchni asfaltowej.
- Krodo
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
- Auto: Opel Vectra+Signum
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
Re: Wymiana półosi
Witam, mam u siebie Oś o numerach 22792280 oznaczenie alfabetyczne AAS5 (A20DTR manual napęd na przód)
Nie mogę znaleźć pasującej półosi.
Wyczytałem że prawa i lewa są takie same. Ale znalazłem kilka różnych długości... 614mm, 616mm
Z góry dziękuję za szybką pomoc w doborze odpowiedniej części.
Nie mogę znaleźć pasującej półosi.
Wyczytałem że prawa i lewa są takie same. Ale znalazłem kilka różnych długości... 614mm, 616mm
Z góry dziękuję za szybką pomoc w doborze odpowiedniej części.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Wymiana półosi
Nie chcę Cię martwić ale tylko ASO. Jak ja kupowałem to były dwie dostępne na OM.
Już nie ma bo jedna mam ja a widzę że ktoś już kupił drugą
viewtopic.php?f=18&t=1412&start=180#p217973
Przy okazji zmien sobie też mocowanie łożyska, tam też miałem luz. Nie pamiętam dokładnie nazwy.
Ja wymieniłem wszystko włącznie z podporą i spokój.
Już nie ma bo jedna mam ja a widzę że ktoś już kupił drugą
viewtopic.php?f=18&t=1412&start=180#p217973
Przy okazji zmien sobie też mocowanie łożyska, tam też miałem luz. Nie pamiętam dokładnie nazwy.
Ja wymieniłem wszystko włącznie z podporą i spokój.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
- Krodo
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
- Auto: Opel Vectra+Signum
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wrocław
Re: Wymiana półosi
Serio tylko oryginał? Znalazłem na niemieckiej stronie za 1280€ sztukę. To jest 1/4 wartości pojazdu... A wy ile płaciliście za te półośki?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk