--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana tarcz hamulcowych
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Pacjent Insignia hamulce w rozmiarze 16" do wymiany są tarcze tył czy jest sens pakować. Takie coś na tył Tarcze ZIMMERMANN SPORT 292mm
https://allegro.pl/oferta/tarcze-zimmer ... rce=facebo
Jeśli tak to jakie klocki do tego? Na wiosnę będzie wymieniany również przód. Dzięki za ewentualne sugestie.
Lub ewentualnie taki zestaw?
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... e=facebook
Teraz są klocki TRW tarcza niewiadomego pochodzenia i było by okej ale jakimiś sposobem klocki blokowały się cały czas sobie delikatnie hamowały...( Rozebrałem wszystko wyczyściłem działa tak jak ma być)
https://allegro.pl/oferta/tarcze-zimmer ... rce=facebo
Jeśli tak to jakie klocki do tego? Na wiosnę będzie wymieniany również przód. Dzięki za ewentualne sugestie.
Lub ewentualnie taki zestaw?
https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... e=facebook
Teraz są klocki TRW tarcza niewiadomego pochodzenia i było by okej ale jakimiś sposobem klocki blokowały się cały czas sobie delikatnie hamowały...( Rozebrałem wszystko wyczyściłem działa tak jak ma być)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Gładkie na tył wystarczy. Klocki możesz wziąć zamiast z Zimmermana to na przykład Ferodo albo czarne EBC.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 6 lis 2019, o 19:49
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dębica
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Witam, potrzebuje info co do średnicy tarcz, gdzie mogę to sprawdzić po vin ?
ewentualnie podaje vin jeśli ktoś jest wstanie sprawdzić
W0LGT6E14H1072625
dzięki
ewentualnie podaje vin jeśli ktoś jest wstanie sprawdzić
W0LGT6E14H1072625
dzięki
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Planuję zakup klocków i tarcz przód + tył . Pytanie czy ma ktoś może jakiś kod rabatowy na TopBrakes ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 6 lis 2019, o 19:49
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Dębica
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 9 paź 2017, o 13:07
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Hej. Na wiosnę 2019 wymieniałem hamulce z tyłu tarcze klocki zimmermann. Regeneracja zacisków do tego. Dzisiaj zaglądam do hamulców bo coś piszczeć zaczęło i okazało się że klocków już nie ma a tarcze mają 22mm trochę szybko je zjadło tym bardziej że zrobiłem tylko 32tyś. km. Teraz zastanawiam się co kupić żeby za rok znowu nie robić hamulców. No chyba że coś może jest popsute i tył mocniej hamuje od przodu bo przednie hamulce ledwo ruszony.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Prośba o sprawdzenie czy poniższe tarcze i klocki będą pasować do Insignii 2.0T 220KM.
VIN: W0LGM6EE9A1083268
Tarcze przód: https://hamulcesklep.pl/o/430.2615.52
Tarcze tył: https://hamulcesklep.pl/o/430.2618.52
Klocki przód: https://hamulcesklep.pl/o/24412.190.1
Klocki tył: https://hamulcesklep.pl/o/24421.170.1
Dzięki.
VIN: W0LGM6EE9A1083268
Tarcze przód: https://hamulcesklep.pl/o/430.2615.52
Tarcze tył: https://hamulcesklep.pl/o/430.2618.52
Klocki przód: https://hamulcesklep.pl/o/24412.190.1
Klocki tył: https://hamulcesklep.pl/o/24421.170.1
Dzięki.
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Po VIN wychodzi, że masz układ J61, czyli tarcze 321/315 i wychodzi, że powinno pasować. Dla pewności najlepiej podesłać VIN do sklepu, żeby sprawdzili w swoim systemie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Dzięki. Tarcze ok, wezmę je. A jeśli chodzi o klocki to może polecacie inne niż Zimmermann? Mocniejsze, lepsze?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Klocki Zimmerman na tył możesz wziąć śmiało. Mam już trochę czasu i nie narzekam. Na przód weź coś bardziej odpornego. Niestety oznacza to cena x2. Możesz założyć EBC zielone lub żółte. W tym rozmiarze jest jeszcze Hawk i Galfer. Ferodo robi tylko podstawową wersję klocków. Są jeszcze inne klocki od producenta jak np. dba, fast road, stoptech ale nie widziałem żeby ktoś ich używal, więc nie polecam. Te wymienione przeze mnie przewijają się regularnie i mają w zasadzie same pozytywne opinie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Super, dzięki. Cena x2 nie ma znaczenia, ważne żeby to porządnie hamowało i nie było drgań. W marcu założyłem nowy komplet ATE i po trochę ponad 12k km nadaje się do wyrzucenia, więc szukam czegoś porządniejszego.
Wezmę te w takim razie: https://hamulcesklep.pl/o/DP42014R
Na tył Zimmermann.
Wezmę te w takim razie: https://hamulcesklep.pl/o/DP42014R
Na tył Zimmermann.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Taka instrukcja dotarcia była w komplecie zamówienia. Zawsze stosowałem się do wersji "500km na spokojnie" i tyle. Tutaj widzę jakieś 30 hamowań na starcie, potem 300km na spokojnie. Stosowaliście się do takich zaleceń?
- quadzz
- Użytkownik
- Posty: 288
- Rejestracja: 14 mar 2020, o 18:24
- Auto: Insignia A ST FL 4x4
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Ja zawsze po wymianie „docieram”. Nie wiem czy dzięki temu (może to myślenie życzeniowe ) ale odkąd stosuje to mi klocki nie piszczą ani nie drgają.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Samo dotarcie ok ale to chyba z mniejszych prędkości (coś jak poniżej). Tutaj jest hamowanie ze stówki i według tego opisu całe docieranie trwa mniej więcej 90 minut, bo "pomiędzy pojedynczymi hamowaniami tarcze powinny zostać schłodzone przez około 3 minuty".
"-Rozpędź się do prędkości około 60 km/h i od razu, spowolnij do 5-10 km na godzinę. Hamuj delikatniej, z siłą około 20-30% mniejszą, w porównaniu do pełnego nacisku.
-Natychmiast nabierz prędkości do 60 km/h i znów wyhamuj do 5-10 km/h .
-Przeprowadź 10 takich cykli: rozpędź się - zwolnij, nie dając ostygnąć hamulcom."
Chcę to zrobić jak najlepiej aby znów po 9 miesiącach nie wymieniać kompletu
"-Rozpędź się do prędkości około 60 km/h i od razu, spowolnij do 5-10 km na godzinę. Hamuj delikatniej, z siłą około 20-30% mniejszą, w porównaniu do pełnego nacisku.
-Natychmiast nabierz prędkości do 60 km/h i znów wyhamuj do 5-10 km/h .
-Przeprowadź 10 takich cykli: rozpędź się - zwolnij, nie dając ostygnąć hamulcom."
Chcę to zrobić jak najlepiej aby znów po 9 miesiącach nie wymieniać kompletu
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
To u góry to chyba Zimmerman. Ta druga jest delikatniejsza. Myślę, że można ją zastosować tylko ja bym zrobił po takich 10 hamowaniach kilka minut jazdy na wychłodzenie i zrobił drugą turę takich hamowań. Różnica taka że do tej 100 km/h musisz mieć czas i dobre warunki (ekspresówka albo długa prosta). Tą drugą to i na średnio uczęszczanej drodze między wioskami wykonasz, bo 60 to żadna prędkość.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Zawracanie dudy. Jeździć spokojnie 300-500 km unikać ostrego hamowania. Docierałem z 5 razy w życiu wg procedury Zimmermanna i Ferodo, spędzając te 90 min poza domem w środku nocy. Niczego to nie dało. Ostatni komplet (Brembo max i Ferodo DS piszczy, a przy docieraniu śmierdziało w kabinie - jest za ostre wg mnie.) Hamowanie ze 100 do 25 kmh w 3 sekundy to już ostre deptanie. Ferodo nie nakazywało tak długich przerw.
docierałem tylko w Skodzie i Vectrze, a i tak najlepiej sprawowały się hamulce w obu Insiach, w których ani fabrycznie nowych ani zmienianych zestawów nie docierałem - tylko spokojnie rozjeżdżałem. I już przy takim podejściu pozostanę.
M.
docierałem tylko w Skodzie i Vectrze, a i tak najlepiej sprawowały się hamulce w obu Insiach, w których ani fabrycznie nowych ani zmienianych zestawów nie docierałem - tylko spokojnie rozjeżdżałem. I już przy takim podejściu pozostanę.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 5 mar 2019, o 13:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
Nowe tarcze i klocki w końcu zamontowane. Dojeżdżając do pierwszej krzyżówki słyszało mnie całe miasto:D Po trzech hamowaniach było już cicho i zrobiłem 3 sesje docierania. 15x z 60km/h do 20, 15x z 60 do 10 i 10x z 80 do 20. Teraz z 300-500km na spokojnie i mam nadzieję że będzie ok.
Swoją drogą, te nawiercane tarcze i żółte klocki EBC przy czerwonych zaciskach prezentują się całkiem estetycznie.
Swoją drogą, te nawiercane tarcze i żółte klocki EBC przy czerwonych zaciskach prezentują się całkiem estetycznie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2 sty 2021, o 11:00
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Włocławek
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana tarcz hamulcowych
WItam,
Mógłbym też prosić o sprawdzenie jakie powinienem mieć klocki i tarcze do mojej insigni? Potrzebuję na przód i tył.
W0LGT5ETXE1147903
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mógłbym też prosić o sprawdzenie jakie powinienem mieć klocki i tarcze do mojej insigni? Potrzebuję na przód i tył.
W0LGT5ETXE1147903
Z góry dziękuję i pozdrawiam