Witam
Ostatnimi czasy usłyszałem jak mi się wydaje dość głośna pracę tegoż urządzenia.
Chciałem zapytać czy pompa podciśnienia serwa w naszych Insigniach , chodzi tak głośno jak pozycjonowanie reflektorów czy ja jestem przewrażliwiony. Na przekręconej stacyjce i zgaszonym silniku po wciśnięciu hamulca i zwolnieniu go pompka pracuje jakieś 30 sekund. Na zapalonym silniku na postoju lub gdy jadę do 5 km/h pracuje dużo krócej ale za każdym razem kiedy wciskam i puszczam pedał hamulca to ją słyszę tak przez sekundę dwie .Czy to jest normalna praca tej pompy .
Może mi któryś z szanownych kolegów opisać po co ta pompa jest i jak ma działać
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 7 cze 2016, o 18:59
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
Ostatnio zmieniony 9 lis 2016, o 11:38 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wypadałoby znać nazwę swojego samochodu...
Powód: Wypadałoby znać nazwę swojego samochodu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
Niestety mam tak samo i kiedyś tam się wezmę za sprawdzanie.
Generalnie pompa podciśnienia jest "bankiem" podciśnienia który uzupełnia jego brak dla serva.
Głównym źródłem podciśnienia powinien być kolektor ssący.
Więc jeżeli silnik nie odpalony to brak generowania podciśnienia. Naciśnięcie i zwolnienie hamulca spowoduje "zużycie" jakieś ilości podciśnienia - stąd właczy się pompa.
Pytanie do innych - czy faktycznie ta pompa tak ma działać (głośno) i czy nie za często?
Generalnie pompa podciśnienia jest "bankiem" podciśnienia który uzupełnia jego brak dla serva.
Głównym źródłem podciśnienia powinien być kolektor ssący.
Więc jeżeli silnik nie odpalony to brak generowania podciśnienia. Naciśnięcie i zwolnienie hamulca spowoduje "zużycie" jakieś ilości podciśnienia - stąd właczy się pompa.
Pytanie do innych - czy faktycznie ta pompa tak ma działać (głośno) i czy nie za często?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 lis 2023, o 08:10
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Trójczyce
Re: Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
Witam kolegę. Czy było coś nie tak z tą pompa czy po prostu ona tak pracuje że słychać ja nie raz na postoju ?
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
Witam. U mnie jest podobnie Widzę że kolega ma tak samo . Moje pytanie czy coś było nie tak z tą pompa czy była uszkodzona ? Czy po prostu ma tak pracować . Będę wdzięczny za odpowiedź
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
Witam. U mnie jest podobnie Widzę że kolega ma tak samo . Moje pytanie czy coś było nie tak z tą pompa czy była uszkodzona ? Czy po prostu ma tak pracować . Będę wdzięczny za odpowiedź
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
Tak pracuje od początku - czytaj od początku mnie wk......ia.
U mnie z reguły pracuje po pierwszym lub drugim naciśnięciu pedału hamulca po postoju.
(i wówczas gdy podeptasz hamulec na wolnych obrotach)
Potem już cisza.
Czy tak ma pracować?
Ja bym sam był wdzięczny gdyby ktoś inny się podzielił.
Być może wezmę się i wymienię na jakąś używkę (nie szybciej niż po świętach po brak czasu).
Dostęp całkiem niezły - wystarczy nadkole ściągnąć i masz jak na dłoni.
U mnie z reguły pracuje po pierwszym lub drugim naciśnięciu pedału hamulca po postoju.
(i wówczas gdy podeptasz hamulec na wolnych obrotach)
Potem już cisza.
Czy tak ma pracować?
Ja bym sam był wdzięczny gdyby ktoś inny się podzielił.
Być może wezmę się i wymienię na jakąś używkę (nie szybciej niż po świętach po brak czasu).
Dostęp całkiem niezły - wystarczy nadkole ściągnąć i masz jak na dłoni.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Pompa podciśnienia serwa 1.8 A18XER
Po przygodach z turbo, podmianką termostatu i takie tam w końcu czas nadszedł na pompę podciśnienia.
W moim przypadku głośna praca to były ostatnie podrygi - najzwyczajniej padła w wyniku zatkania się na wylocie.
Widać też (zaznaczyłem strzałką) że i na wlocie, i na wylocie utlenione aluminium przyczyniły się do tego.
Dorzucam fotkę z błędu który się generował. Co ciekawe - w przypadku tego błędu nie zapala się lamka MIL, ale błąd zapamiętany jest jako oczekujący C027B, zaś na desce rozdzielczej "Układ wspomagania hamulców"
Teoria...
Pompa powinna włączyć się aby uzupełnić poziom próżni.
Sprawdzamy to bardzo łatwo - na postoju naciskać kilka razy hamulec - próżnia spada i pompa powinna załączyć się aby uzupełnić ==> to pokazałem na wykresie po prawej - już po wymianie.
W trakcie jazdy, po zdjęciu nogi z pedału gazu próżnia bierze się z kolektora ssącego (po zamknięciu się przepustnicy powstaje próżnia w kolektorze, bo zawory otwierają się, silnik pobiera powietrze a przepustnica zamknięta) - stąd przewody do servo idą z zaworkiem jednokierunkowym od kolektora, jak i dodatkowo od pompy vacuum ( w przypadku jak jest niewystarczająco).
Jeszcze takie info - sprawna pompa też hałasuje, ale nieporównywalnie mniej niż stara.
Mam nadzieję że temat rozpracowany i komuś pomoże.
W moim przypadku głośna praca to były ostatnie podrygi - najzwyczajniej padła w wyniku zatkania się na wylocie.
Widać też (zaznaczyłem strzałką) że i na wlocie, i na wylocie utlenione aluminium przyczyniły się do tego.
Dorzucam fotkę z błędu który się generował. Co ciekawe - w przypadku tego błędu nie zapala się lamka MIL, ale błąd zapamiętany jest jako oczekujący C027B, zaś na desce rozdzielczej "Układ wspomagania hamulców"
Teoria...
Pompa powinna włączyć się aby uzupełnić poziom próżni.
Sprawdzamy to bardzo łatwo - na postoju naciskać kilka razy hamulec - próżnia spada i pompa powinna załączyć się aby uzupełnić ==> to pokazałem na wykresie po prawej - już po wymianie.
W trakcie jazdy, po zdjęciu nogi z pedału gazu próżnia bierze się z kolektora ssącego (po zamknięciu się przepustnicy powstaje próżnia w kolektorze, bo zawory otwierają się, silnik pobiera powietrze a przepustnica zamknięta) - stąd przewody do servo idą z zaworkiem jednokierunkowym od kolektora, jak i dodatkowo od pompy vacuum ( w przypadku jak jest niewystarczająco).
Jeszcze takie info - sprawna pompa też hałasuje, ale nieporównywalnie mniej niż stara.
Mam nadzieję że temat rozpracowany i komuś pomoże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.