A widzisz nawet nie wiedziałem ze 2.0t fl też dostało te heble w sumie moc juz podobna u mnie brakuje tylko 4x4 wiec już bliziutko do 2twassermann pisze:Przy takim stylu jazdy i tak klocki przód co 20-25 tys, a tarcze ledwo do końca drugich klocków starczą
Podpowiedź: Komplet od 2.8 był również stosowany w poliftowych 2.0T - czyli dwutłoczkowe TRW z tarczą 337 mm.
Insignia cdti to nie prawie 2 tony, bo sama blacha to z automatem ok. 1600 kg hatchback, a kombi 1700 kg - w kwitach podają wg europejskiej normy zawierającej chudego kierowcę i mini bagaż, czyli plus 75. kg. No chyba że do tego 4x4 i full opcja panoramą, to faktycznie 200 kg można doliczyć.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klocki hamulcowe
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Klocki hamulcowe
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 13:07
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sundern
Re: Klocki hamulcowe
Nie mam teraz zbytnio czasu na to żeby robić swap zacisków całych, dla tego szukam czegoś co mi pomoże i najwyżej po prostu zmienię styl jazdy na jakiś czas
Jeżeli chodzi o osiągi to dupy nie urywa ale daje rade jak na takiego klocka
Chyba tez rozejrze się za zimmermann
Jeżeli chodzi o osiągi to dupy nie urywa ale daje rade jak na takiego klocka
Chyba tez rozejrze się za zimmermann
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Tarcze Zimmermann, mogą być nawet gładkie choć wiadomo sport będzie lepszy i do tego klocki minimum EBC Green a możesz dać i nawet Yellow ale te mogą piszczeć i bardziej brudzą no ale coś za coś.
Przetestowane na setkach aut więc możesz zaufać
Przetestowane na setkach aut więc możesz zaufać
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krosno
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Witam, zmieniłem w tym tygodniu klocki na brembo. Tarcze zostały stare. Po przejechaniu 400 km przy hamowaniu zaczęło głośno piszczeć a na tarczach widać tak jakby brązowe smugi. Co może być przyczyną? Reklamacja klocków?
- SiDo
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 17 wrz 2017, o 14:11
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Nowy Sącz
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Klocki hamulcowe
Czego oczekujesz od forum że Ci naprawi po takim przebiegu reklamować mechanika a nie klocki tu już nic nie zrobisz ,zła dobrana twardość klocków do tarczy
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Nie ma czegoś takiego jak twardość klocków
Możliwych przyczyn takiego problemu jest kilka, np błędnie działający układ, błędny montaż, błędne docieranie to tylko trzy najpopularniejsze powody.
Możliwych przyczyn takiego problemu jest kilka, np błędnie działający układ, błędny montaż, błędne docieranie to tylko trzy najpopularniejsze powody.
-
- Użytkownik
- Posty: 324
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
Potocznie mówi się twardość a faktycznie chodzi o cierność mieszanki. Występują tylko 2: comford (skrót ece) i sport (skrót nao)
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
cierność czyli masz na myśli współczynnik tarcia ? Są przeróżne, klocki cywilne mają jedną, mniej więcej taką samą, klocki sportowe inną, każdy typ klocka swoją i dalej klocki racingowe jeszcze inną. Nie spotkałem się z oznaczeniami, które podałeś, ece to mi jedynie przychodzi na myśl ECE-R90 a to homologacja, nao - nie spotkałem się.
Twardość często ludzie oceniają po tym czy klocki pylą czy nie ale to nie jest akurat zależne od twardości tak do końca.
Twardość często ludzie oceniają po tym czy klocki pylą czy nie ale to nie jest akurat zależne od twardości tak do końca.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
Nao to nic innego jak non asbestos organic. I nie ma nic wspólnego ze sportem. Ma natomiast dużo wspólnego z dyrektywami i ograniczaniem ilości metali w mieszance. Bardzo dobry przykład dla klocków nao to Ferodo ecofriction. ECE to homologacja. Dla klocków"drogowych to jak wyżej R90.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Tak dla ciekawości. Moje tylne klocki się kończą, zaczęły popiskiwać i na oko jest ich już mało. 30 tys. km Ech ta ciężka noga.
M.
M.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
Nic nowego. Tylne klocki robią z takiego syfu, że kończą się szybciej niż przednie
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Przednie zjechałem już wcześniej - 25 tys. km
W poprzedniczce przednie wymieniałem identycznie, ale tylne wytrzymały 10 tys. km więcej.
M.
W poprzedniczce przednie wymieniałem identycznie, ale tylne wytrzymały 10 tys. km więcej.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, o 21:02
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gostyń
Re: Klocki hamulcowe
Witam.
Mam do wymiany tarcze i klocki z przodu.
Co polecicie ?
Insignia A FL 2.0T 250km 4x4 automat
Mam do wymiany tarcze i klocki z przodu.
Co polecicie ?
Insignia A FL 2.0T 250km 4x4 automat
-
- Zapaleniec
- Posty: 3156
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Klocki hamulcowe
Jakby coś to mam TRW GDB1781 oddam za 100 zł z przesyłką.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wszystko byle nie Brembo Max z klockami Ferodo DS Performance (DS2000). Dawno temu zalecany zestaw. Hamują nieźle. Ale wstyd po mieście jeździć Bywają dni, że uszy puchną od tych pisków.
M.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2021, o 21:02
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gostyń
Re: Klocki hamulcowe
Dziennie robię ok 40 km, głownie drogami szybkiego ruchu, miasto sporadycznie. Styl jazdy? Raczej nie gonię i na zderzaku nie siedzę, spokojna jada, nagłe, gwałtowne hamowanie to sytuacje rzadkie, ale są.