--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
FLEX RIDE pukający prawy przód
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 20:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Witam,
Chciałbym zapytać czy sa roznice miedzy amortyzayotem flexride do napedu na przod a amortyzatorem flexride w napedzie 4x4?
Chciałbym zapytać czy sa roznice miedzy amortyzayotem flexride do napedu na przod a amortyzatorem flexride w napedzie 4x4?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 mar 2020, o 07:56
- Auto: Opc lind
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Legnica
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Witam,
Minęło 7 miesięcy bez stuków, więc myślę, że mogę podzielić się sposobem na stuki w przednim zawieszeniu FLEXRIDE który u mnie w końcu przyniósł skutek. Podkreślę, że mam auto przedliftowe
Po kolei, czego próbowałem:
- podkładki pod talerzyk nic nie dają, albo dają dosłownie za chwilę
- kilkukrotnie przeglądałem na szarpakach całe zawieszenie (bardzo dokładnie)
- wymiana poduszek amortyzatorów na nowe (przedliftowe) rozwiązała problem na dosłownie 3 tygodnie, po tym czasie stuki zaczęły szybko powracać
-w trybie sport stuki były znacznie słabsze
-intensywność stuków zmieniała się wraz z temperaturą
Zacząłem się już zastanawiać nad wymianą amortyzatorów, lecz w moim przypadku oba suchutkie, zdawały się sprawne.
Na zagranicznym forum znalazłem wzmiankę, że problem udaje się rozwiązać poprzez wymianę poduszek amortyzatorów na takie z insignii poliftowej. Te poliftowe są znacznie masywniej wykonane, oraz poprawione względem przedliftu.
Numery:
23117496 - poduszka z łożyskiem
22871864 - podkładka między sprężynę a poduszkę
Nie można zastosować podkładki przedliftowej, ponieważ nie pasuje do poliftowej poduszki.
Problem w tym, że poliftowe poduszki i podkładki są dostępne tylko w ASO, za dosyć duże pieniądze. Zamienników nie udało mi się znaleźć. W ASO za komplet na obie strony wyszło ponad 600zł.
W moim przypadku za 250zł kupiłem dwa kompletne mcphersony(z wersji bez flexa) z poliftowej insignii 2015 z małym przebiegiem. Odzyskałem poduszki i podkładki.
Dodatkowo przedliftowe sprężyny mają ciut mniejszą średnicę u góry niż poliftowe, przez co przedliftową sprężynę należałoby trochę podszlifować, aby dopasować ją z poliftową podkładką. W moim przypadku również sprężyny przełożyłem z polifta. Ich długość i kształt były identyczne, dolne średnice identyczne, jedyna różnica to górna średnica. Wtedy wszystko spasowało plug&play.
Od momentu wymiany poduszek w aucie wreszcie zapanowała cisza, która utrzymuje się już 7 miesięcy (15 tyś km). Dodatkwo kierownica pracuje nieco lżej, a prowadzenie stało się jeszcze pewniejsze. Żadnych stuków ubocznych nie zauważyłem.
Minęło 7 miesięcy bez stuków, więc myślę, że mogę podzielić się sposobem na stuki w przednim zawieszeniu FLEXRIDE który u mnie w końcu przyniósł skutek. Podkreślę, że mam auto przedliftowe
Po kolei, czego próbowałem:
- podkładki pod talerzyk nic nie dają, albo dają dosłownie za chwilę
- kilkukrotnie przeglądałem na szarpakach całe zawieszenie (bardzo dokładnie)
- wymiana poduszek amortyzatorów na nowe (przedliftowe) rozwiązała problem na dosłownie 3 tygodnie, po tym czasie stuki zaczęły szybko powracać
-w trybie sport stuki były znacznie słabsze
-intensywność stuków zmieniała się wraz z temperaturą
Zacząłem się już zastanawiać nad wymianą amortyzatorów, lecz w moim przypadku oba suchutkie, zdawały się sprawne.
Na zagranicznym forum znalazłem wzmiankę, że problem udaje się rozwiązać poprzez wymianę poduszek amortyzatorów na takie z insignii poliftowej. Te poliftowe są znacznie masywniej wykonane, oraz poprawione względem przedliftu.
Numery:
23117496 - poduszka z łożyskiem
22871864 - podkładka między sprężynę a poduszkę
Nie można zastosować podkładki przedliftowej, ponieważ nie pasuje do poliftowej poduszki.
Problem w tym, że poliftowe poduszki i podkładki są dostępne tylko w ASO, za dosyć duże pieniądze. Zamienników nie udało mi się znaleźć. W ASO za komplet na obie strony wyszło ponad 600zł.
W moim przypadku za 250zł kupiłem dwa kompletne mcphersony(z wersji bez flexa) z poliftowej insignii 2015 z małym przebiegiem. Odzyskałem poduszki i podkładki.
Dodatkowo przedliftowe sprężyny mają ciut mniejszą średnicę u góry niż poliftowe, przez co przedliftową sprężynę należałoby trochę podszlifować, aby dopasować ją z poliftową podkładką. W moim przypadku również sprężyny przełożyłem z polifta. Ich długość i kształt były identyczne, dolne średnice identyczne, jedyna różnica to górna średnica. Wtedy wszystko spasowało plug&play.
Od momentu wymiany poduszek w aucie wreszcie zapanowała cisza, która utrzymuje się już 7 miesięcy (15 tyś km). Dodatkwo kierownica pracuje nieco lżej, a prowadzenie stało się jeszcze pewniejsze. Żadnych stuków ubocznych nie zauważyłem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 6 mar 2022, o 00:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kielce
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Panowie Ratujcie…
Jak rozpoznać czy to stuki amora flexiride?
Tłucze mi się w prawym kole, ale nie za każdym razem oraz nie na progach. Dodatkowo przy szarpnięciu silnikiem(np puszczenie szybkie sprzęgła lub za niski bieg)
Stuka głucho metal jak by o coś dość głośno.
Mechanik wyeliminował tuleje wahaczy i łączniki
Jak rozpoznać czy to stuki amora flexiride?
Tłucze mi się w prawym kole, ale nie za każdym razem oraz nie na progach. Dodatkowo przy szarpnięciu silnikiem(np puszczenie szybkie sprzęgła lub za niski bieg)
Stuka głucho metal jak by o coś dość głośno.
Mechanik wyeliminował tuleje wahaczy i łączniki
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 10 cze 2021, o 05:46
- Auto: Insignia 4x4 195
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
witam jak poprzednik kupiłem cala poduszkę w oryginale i jest super cisza już 4 miechy Wiec do tego elementu zawieszenie widocznie tylko oryginał Dzięki carmino
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 maja 2019, o 07:22
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Stąporków
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Kolego polawiacz.. Mam pytanko Jakie dokładnie kupiłeś części żeby wyeliminować to stukanie? masz może link? Też bym z chęcią spróbował Pozdrawiam
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2230
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Zerknij na post carmino
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 cze 2021, o 22:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bydgoszcz
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Cześć wam. Przeleciałem cały temat i problem dokładny jaki opisał wyżej kolega Carmino. Kupiłbym
23117496 - poduszka z łożyskiem
22871864 - podkładka między sprężynę a poduszkę
oraz poliftowe sprężyny lecz nasuwa mi się pytanie jakie numery ich? I czy ta podkładka o tym numerze wyżej jest konieczna czy sama poduszka wystarczy?
23117496 - poduszka z łożyskiem
22871864 - podkładka między sprężynę a poduszkę
oraz poliftowe sprężyny lecz nasuwa mi się pytanie jakie numery ich? I czy ta podkładka o tym numerze wyżej jest konieczna czy sama poduszka wystarczy?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 maja 2022, o 16:04
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Busko Zdrój
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Witam
Postanowiłem w końcu wymienić poduszki amortyzatorów . W związku z tym mam kilka pytań.
1, Czy poduszki w Flexride sa takie same ja w zwykłych amortyzatorach? Chcę uniknąć pomyłki
2, Czy przy wymianie poduszek konieczna jest również wymiana górnej izolacji sprężyny? Chodzi o ten talerzyk pod łożyskiem poduszki.
3, Mógłby ktoś polecić jakiegoś dobrego sprzedawcę? Znalazłem części w Dixi Car, kupował ktoś tam?
Postanowiłem w końcu wymienić poduszki amortyzatorów . W związku z tym mam kilka pytań.
1, Czy poduszki w Flexride sa takie same ja w zwykłych amortyzatorach? Chcę uniknąć pomyłki
2, Czy przy wymianie poduszek konieczna jest również wymiana górnej izolacji sprężyny? Chodzi o ten talerzyk pod łożyskiem poduszki.
3, Mógłby ktoś polecić jakiegoś dobrego sprzedawcę? Znalazłem części w Dixi Car, kupował ktoś tam?
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 1 lut 2019, o 22:03
- Auto: Insignia ST OPC-Line
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Iława
Re: FLEX RIDE pukający prawy przód
Ja już wymieniłem wszystko co mogłem i zrobiłem agro tuning z tymi podkładkami, nic to nie dało.. pozostaje mi tylko wymienić amortyzatory..
Znalazłem na allegro takie: https://allegro.pl/oferta/para-przednie ... 4291fbf951
Można kupić osobno lewy i prawy, są dostępne do przodu i tyłu. Za jakiś czas się za to wezmę i na pewno dam znać czy podziałało
Znalazłem na allegro takie: https://allegro.pl/oferta/para-przednie ... 4291fbf951
Można kupić osobno lewy i prawy, są dostępne do przodu i tyłu. Za jakiś czas się za to wezmę i na pewno dam znać czy podziałało