--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arek103
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bieszczady
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: arek103 » 28 mar 2021, o 17:00

Panowie, czy po wymianie wahacza górnego z tyłu (banana) trzeba robić geometrię?

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Kub@ » 28 mar 2021, o 20:21

Po każdej ingerencji w zawieszenie zalecane jest sprawdzenie geometrii

mkriso
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 8 lut 2021, o 15:05
Auto: Insignia 2.0T Sport
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Zawiercie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mkriso » 26 cze 2021, o 09:37

Po wymianie na amortyzatory sachsa z tyłu pojawiło się głuche pukanie z prawej strony, na próbę założyłem sprawny amortyzator ówcześnie zdemontowany i cisza... także jak widać problem stukania sachsów cały czas występuje (amorki kupowałem na początku czerwca), czekam na KYB i wymieniam stary amortyzator

PS.
Dobrze że trafiłem na ten wątek, bo pewnie zabrałbym się za wymianę pozostałych elementów zawieszenia niepotrzebnie....

bobek358
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Śmigiel

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: bobek358 » 30 cze 2021, o 14:14

U mnie to samo robiłem zawieszenie i wymieniłem też amorki na Sachs do wersji obniżonej. Niestety słychać stuki. Założyłem stare i jest wszystko ok. Pytanie czy KYB ma wersję do obniżonego zawieszenia XJ6 czyli odpowiednik SACHS 315 439?

prusak_glatz
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
Auto: Insignia 2.0CDTI 140
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kłodzko
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: prusak_glatz » 18 sie 2021, o 08:37

za stuki u mnie były odpowiedzialne wahacze , nie amortyzatory

Szmeli
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 11 paź 2020, o 20:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Chełmno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Szmeli » 19 sie 2021, o 20:08

Górne, banany??

Awatar użytkownika
arek103
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bieszczady
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: arek103 » 19 sie 2021, o 20:26

U mnie również tuleje zewnętrzne na bananach górnych byly przyczyną stuków, po wymianie cisza. Żeby sprawdzić tą tuleje należy zaparkować na płaskim terenie bez ręcznego, złapać koło za oponę od góry i szarpać, jeżeli wyczuwalny będzie luz to tuleje do wymiany

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 30 lis 2021, o 07:50

Problem z głuchym popukiwaniem z tyłu dopadł i mnie.
Auto przetrzepane na kanale przez znajomego i nic nie wykryte- wszystko sztywniutkie. Tuleje wahaczy z tyłu były już wymieniane (poliuretany). Auto pojechało na szarpaki- wszystko książkowo, prawie jak w nowym aucie.
Natomiast puste pukanie jest słyszalne (głównie prawa strona)- najgorzej przy poprzecznych uskokach- i tych stuków nie słyszę tylko ja ale i mechanik też :) (żeby nie było, że wymyślam)

Myślicie, że może to być walnięty amor?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kecraminsignia » 30 lis 2021, o 08:41

Drążek Watta?

Wysłane Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 30 lis 2021, o 08:43

jak to się nazywa jako część zamienna? Wpisuję na allegro drążek watta insignia i zero. Nic nie ma.

Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Lesio » 30 lis 2021, o 09:51

W insigniach drążek watta nie występuje. U mnie stukały osłony amortyzatorów tylnych, ich mocowanie uległo biodegradacji i opadły na dół. Sprawdź jeszcze gumy i łączniki stabilizatora tylnego.

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 30 lis 2021, o 10:15

Wszystkie gumy, łączniki i tuleje są w porządku. Poproszę o zdemontowanie amortyzatora i sprawdzenie jak działa w ręku. Ale to już po świętach.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kecraminsignia » 30 lis 2021, o 11:06

To w takim razie występował tylko w astrach?


Wysłane Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Lesio
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 5 maja 2020, o 18:24
Auto: Insignia ST ecoFlex
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Werbkowice

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Lesio » 30 lis 2021, o 11:14

Możliwe że także w innych mniejszych oplach, ale w insignii jest wielowachacz.

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 29 gru 2021, o 09:25

No i nie wytrzymałem do wiosny. Oddałem wczoraj do mechanika żeby coś zrobił z tymi stukami.
Póki co sytuacja wygląda tak: jako, że to mój znajomy (sąsiad) i nie chciał mnie naciągać na niepotrzebne wymiany, wymienił jakieś górne poduszki, osłony i mocowania. Po tym jak wszystko poskładał do kupy, okazało się, że stuka jeszcze mocniej.
W związku z tym do wymiany amortyzatory. Dzisiaj mają być wymienione. Ciekaw jestem czy to już załatwi sprawę.

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Marek0 » 29 gru 2021, o 17:42

W insigni b też już koledzy mieli problemy ze stukami z tyłu , trudnymi do zdiagnozowania . Podobnie wszystko grało ,a przy jeździe z tym nawet przez 20tys km dochodziło do ząbkowania opon . Okazuje się że w tylnej zwrotnicy stała jedna tuleja, zwyczajnie nie pracowała . Może to jest jakaś podpowiedź, bo chyba w A jest podobne rozwiązanie 🤔. W B jest o tyle gorzej ,że nie ma dostępnych osobno tulei , trzeba kupować całą zwrotnice za 1150zł ,lub używkę 🖐

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 7 sty 2022, o 08:10

Wymienione amortyzatory, osłony i odboje amorów, ,,poduszki" MCP tył.
Efekt?
Jak pukało tak puka nadal. Bez jakiejkolwiek poprawy.
Najbardziej to słychać podczas miejskiej jazdy na poprzecznych nierównościach, nierównej kostce brukowej itp. Coś po prostu głucho puka z tyłu, głównie prawa strona. Jazda po dużych dziurach- pukania raczej nie ma. Nieco zapadnięte studzienki- już tak.
Szybki zjazd z progu zwalniającego- cisza.
Ale już przejazd przez łączenie drogi gdzie jest jakiś uskok- słychać puknięcie.
Jazda 20km/h dziurawą polną drogą- cisza.

Jakieś pomysły?

Świstak
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 sty 2020, o 20:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Polanica-Zdrój

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Świstak » 9 sty 2022, o 11:05

Też miałem problem ze stukaniem z tyłu.Wymienilem całe zawieszenie,oprócz amortyzatorów,bo założone nowe z Sachsa no i się okazało,że po wymianie amorków na KYB jest spokój.Szkoda,że czlowiek jest kilka stówek w plecy,ale przynajmniej zawiecha z tyłu cała zrobiona.Odradzam Sachsa.

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Citek » 17 sty 2022, o 20:53

Jestem po kolejnej weryfikacji dot. głuchych puknięć z tyłu auta.
Zweryfikowaliśmy model amorów które były pierwotnie zamontowane w aucie. Wyszło, że to ten sam model który teraz został mi zamontowany: Sachs 315 439.
Zdjęliśmy amortyzatory i ruszyłem boczną drogą na przejażdżkę bez amorów.
Wrażenia? Bajka, cichutko, brak najmniejszego dźwięku w trakcie pokonywania nierówności. Oczywiście buja całym autem, tyłek podskakuje ale nic nie puka.
No cóż, w takim razie zamontowaliśmy z powrotem te nowe amory tylko zamieniliśmy stronami, lewy na prawo, prawy na lewo.
Efekt?
Nadal puka z prawej strony.
Czyli amortyzatory możemy wykluczyć.
Brak mi już pomysłu.

Macie jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Mateo » 17 sty 2022, o 23:49

Może coś nie tak z samym mocowaniem? Z tyłu chyba brak łożysk jak z przodu ale może jednak są tam "jakieś" części które mogą mieć lekki luz i podczas pracy amora wydawać te głuche stuki. Chociaż z drugiej strony, podczas montażu i demontażu takie luźne czesci od razu zostałyby zauważone.

Pozdrawiam
-M


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”