--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki na nierównościach tył zawieszenia
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Jeśli dobrze zrozumiałem, to kolega kupił (sklep mu sprzedał) amory do obniżonego zawieszenia, a on go nie ma. W takim przypadku amor będzie pracował wyżej, niż powinien. Teoretycznie może być tak, że dobija do górnego, skrajnego położenia amora. Aczkolwiek te stukania to chyba są słyszalnie nie tylko podczas jazdy po dużych dziurach, ale również podczas jazdy prawie po płaskim - wtedy taka teoria jest mocno naciągana.
Co do samego zwrotu - zobacz czy na dowodzie sprzedaży masz napisany dokładny model amorów, które Ci sprzedali. Jeśli tak to można walczyć. No chyba, że nie masz tego numeru, ale to sprzedawca Ci je dobierał po numerze VIN, i najlepiej jakbyś miał to gdzieś udokumentowane. Jeśli tak, to niech się tłumaczy 'jak to się stanęło, się'
Co do samego zwrotu - zobacz czy na dowodzie sprzedaży masz napisany dokładny model amorów, które Ci sprzedali. Jeśli tak to można walczyć. No chyba, że nie masz tego numeru, ale to sprzedawca Ci je dobierał po numerze VIN, i najlepiej jakbyś miał to gdzieś udokumentowane. Jeśli tak, to niech się tłumaczy 'jak to się stanęło, się'
Ostatnio zmieniony 17 lip 2019, o 14:49 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
tak, dali mi amory do obniżonego zawieszenia , sachs napisał że to do zwykłego zawieszenia inne powinny być.
,,Witam, Amortyzator 315 439 jest dla zawieszenia obniżonego / i nie dla FlexRide Opla Insigni 2,0 CDTI, jeżeli posiada Pan standardowe zawieszenie, powinien Pan zastosować amortyzator 315 440. ''
Dzwoniłem do sklepu i powiedziałem im że dali mi złe do obniżonego, że kontaktowałem się z sachs, to powiedzieli żeby przynieść. Powiem albo pieniądze albo KYB
P. S rozmawiałem z dwoma mechanika i powiedzieli że to zapewne przyczyna stukania, fakt podczas prostej jazdy też stuka, nie ma reguły, wiec dla bezpieczeństwa KYb wezmę albo kasę zwrot
,,Witam, Amortyzator 315 439 jest dla zawieszenia obniżonego / i nie dla FlexRide Opla Insigni 2,0 CDTI, jeżeli posiada Pan standardowe zawieszenie, powinien Pan zastosować amortyzator 315 440. ''
Dzwoniłem do sklepu i powiedziałem im że dali mi złe do obniżonego, że kontaktowałem się z sachs, to powiedzieli żeby przynieść. Powiem albo pieniądze albo KYB
P. S rozmawiałem z dwoma mechanika i powiedzieli że to zapewne przyczyna stukania, fakt podczas prostej jazdy też stuka, nie ma reguły, wiec dla bezpieczeństwa KYb wezmę albo kasę zwrot
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Jeśli wymieniłbyś na prawidłowy model Sachs być może wyjaśniłoby to całą sprawę z tym stukaniem
Nie namawiam jednak, bo jak będzie tak samo... nie chcę brać za to odpowiedzialności
Daj znać co wybierzesz i czekamy na opinie po montażu.
Nie namawiam jednak, bo jak będzie tak samo... nie chcę brać za to odpowiedzialności
Daj znać co wybierzesz i czekamy na opinie po montażu.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Zwróciłem uwagę że skutki w moim przypadku są od wahacza.
Czy przy wymianie wahacza trzeba robić zbieżność?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Czy przy wymianie wahacza trzeba robić zbieżność?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Dzisiaj znowu dostałem e-mail od sachs i chyba to jest rozwiązanie dla tych co stuka amory. Dlatego nie kupować sachs chyba że się dobrze sprawdzi że do tego modelu jest, ponieważ sach nie robi dla wszystkich typów insigni na rynek wtórny, A sprzedawcy sprzedają nam złe amorki z tej firmy i dlatego stuka
,, Jeszcze jeden problem w wypadku Pańskiej Insigni, sprawdziliśmy dokładnie co opel montował w Pańskim roczniku i dla numeru Pańskiego nadwozia powinien Pan oryginalny amortyzator ( na rynku wtórnym sprzedawca nie powinien Panu sprzedawać naszego amortyzatora) nabyć po przez ASO. Na rynek wtórny sprzedajemy tylko amortyzatory do numeru nadwozia z literką A amortyzator 315 439 lub D amortyzator 315 440. I to jasno nasz katalog pokazuje. Pan ma serie Insigni E. Tutaj amortyzatory dostarczamy na razie tylko dla Opla i nie sprzedajemy na dzień dzisiejszy tej serii na rynku wtórnym.
pozdrowienia
unsere SD passen für die Fahrzeuge bis zu der Fgst.Nr. bis : B1999999
Dieses Fahrzeug ist ab dieser Fgst.Nr.''
,, Jeszcze jeden problem w wypadku Pańskiej Insigni, sprawdziliśmy dokładnie co opel montował w Pańskim roczniku i dla numeru Pańskiego nadwozia powinien Pan oryginalny amortyzator ( na rynku wtórnym sprzedawca nie powinien Panu sprzedawać naszego amortyzatora) nabyć po przez ASO. Na rynek wtórny sprzedajemy tylko amortyzatory do numeru nadwozia z literką A amortyzator 315 439 lub D amortyzator 315 440. I to jasno nasz katalog pokazuje. Pan ma serie Insigni E. Tutaj amortyzatory dostarczamy na razie tylko dla Opla i nie sprzedajemy na dzień dzisiejszy tej serii na rynku wtórnym.
pozdrowienia
unsere SD passen für die Fahrzeuge bis zu der Fgst.Nr. bis : B1999999
Dieses Fahrzeug ist ab dieser Fgst.Nr.''
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Ciekawe info od sachsa i taki trochę samobój. Bo znaczy, że bezpieczniej wybierać amory innej firmy bo jest większa szansa, że będą pasować?
Co to są wersje nadwozia A D i E?
Co to są wersje nadwozia A D i E?
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Czyli E to kombi, bo mam kombi, chyba że te literki co innego oznaczają
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Stawiałbym na rok modelowy, 10-ty i kolejne cyfry w nr VIN.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9018
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Też tak myślałem na początku, ale pewnie co roku nie było zmian. A w każdym roku były te trzy nadwozia produkowane plus później CT.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Faktycznie, w katalogu widać kilanaście rodzajów amorów https://opel.7zap.com/pl/car/g09/m/1/
Z ciekawostek - strona prawa i lewa mają również różny numer katalogowy :O
Przyznam szczerze, że byłem przekonany, iż można amory stosować zamiennie stronami...
Co do oznaczenia A D E, to chyba chodzi o jednak rok modelowy.
E oznacza MY14 więc patrząc na auto w profilu kolegi miałoby to sens.
Informacje o VIN https://dixi-car.pl/vin.htm
I owszem, pewnie co roku nie zmieniali, a chodziło o zakresy modelowe (chociaż jak zobaczycie w katalogu mnogość amorów...),
Z ciekawostek - strona prawa i lewa mają również różny numer katalogowy :O
Przyznam szczerze, że byłem przekonany, iż można amory stosować zamiennie stronami...
Co do oznaczenia A D E, to chyba chodzi o jednak rok modelowy.
E oznacza MY14 więc patrząc na auto w profilu kolegi miałoby to sens.
Informacje o VIN https://dixi-car.pl/vin.htm
I owszem, pewnie co roku nie zmieniali, a chodziło o zakresy modelowe (chociaż jak zobaczycie w katalogu mnogość amorów...),
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
a tak z boku jak sprawdzić czy zawieszenie jest standard , czy obniżone sportowe?
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Dziś chciałem zwrócić amory do sklepu, że to wina sklepu, pokazałem im co sachs napisał , a oni mi każą pisać reklamację i podbita przez mechanika. Napiszę do sachs że każą mi reklamację pisać i rzucać winę na sachs.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4200
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Daj koniecznie znać, jak to się skończyło. I może namiary na ten sklep. Ku przestrodze. Coś czułem, że tak właśnie będzie...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Mechanik nie ma tu nic do rzeczy, zamontował to co dostał od klienta, więc nie rozumiem w jakim celu ma cokolwiek podpisywać czy "podbijać".Jeśli to on zamówiłby nieprawidłowe części to odpowiedzialność spoczywa po jego stronie. W tej sytuacji sklep się pomylił, producent amortyzatorów to potwierdził i sprawa jest jasna. Sklep zamiast przyznać się do błędu robi ci dodatkową robotę ganiając do mechanika.
Poproś mechanika niech wystawi załącznik do tej reklamacji z informacją jaki czeka cię dodatkowy koszt ponownej wymiany amortyzatorów. Zapytaj w sklepie "co z tym robimy"?
Poproś mechanika niech wystawi załącznik do tej reklamacji z informacją jaki czeka cię dodatkowy koszt ponownej wymiany amortyzatorów. Zapytaj w sklepie "co z tym robimy"?
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Ja swoje sachsy oddałem na gwarancji, po paru dniach dostałem telefon że reklamacja uznana i mam przyjść po pieniądze. Zero problemów, żadnych oświadczeń mechaników i jeszcze przeprosili za zaistniałą sytuacje Jedynie co ode mnie potrzebowali to VIN auta, na którym były zamontowane amory. A przypomnę ze u mnie i mechanicy i na stacji diagnostycznej mówili ze amory są sprawne i nie są powodem stukania.
Jak widać, kwestia reklamacji zależy od podejście sklepu ...
Jak widać, kwestia reklamacji zależy od podejście sklepu ...
-
- Użytkownik
- Posty: 122
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 14:55
- Auto: Insignia 2.0CDTI 140
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kłodzko
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Zaniosłem dziś amortyzatory , oczywiście sprzedawcy/właściciele ironicznie podeszli do mnie , powiedzieli że to jakieś wypociny ktoś mi napisał ze sklepu internetowego , a powiedziałem ze to przedstawiciel Sachs to napisał i chyba ma większe pojecie o amortyzatorach niż wy , w reklamacji napisałem do dystrybutora bo to do niego pójdzie reklamacja
,, po założeniu amortyzatory stukają, część nie pasuje do tej wersji Opla Insigni , konsultacja z przedstawicielem Sachs - dane konsultanta serwis Sachs email ............... i to podbił mi mechanik
Na końcu powiedziałem albo Sachs albo wy macie mi zwrócić pieniądze bo pójdę do rzecznika prawa konsumenta i zażądam także pieniądze za robociznę montażu amorów. p.s Sklep motoryzacyjny Auto Lex Wincentego Witosa 4, 57-300 Kłodzko omijać z daleka , chamsko się odzywają do klienta, może warto założyć na forum post sklepy które warto wybrać i te co omijać ??
,, po założeniu amortyzatory stukają, część nie pasuje do tej wersji Opla Insigni , konsultacja z przedstawicielem Sachs - dane konsultanta serwis Sachs email ............... i to podbił mi mechanik
Na końcu powiedziałem albo Sachs albo wy macie mi zwrócić pieniądze bo pójdę do rzecznika prawa konsumenta i zażądam także pieniądze za robociznę montażu amorów. p.s Sklep motoryzacyjny Auto Lex Wincentego Witosa 4, 57-300 Kłodzko omijać z daleka , chamsko się odzywają do klienta, może warto założyć na forum post sklepy które warto wybrać i te co omijać ??
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
myślę, że tutaj możesz napisać o tym -> https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=23&t=341