--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Witam wszystkich. Po wymianie pompy ABS świeci na desce na żółto samochodzik w poślizgu oraz komunikat na wyświetlaczu sprawdź system ESP. Sam układ ABS działa i nie świeci na tablicy. Działa również wł/wył TCS lampka zaświeca się i gaśnie. Błędy w ABS mam następujące i po usunięciu wracają:
U0100 - utrata komunikacji z modułem sterującym silnika, Opis objawu - Dane nieważne, Status - Bieżacy
B3902 - Odebrano niepoprawny identyfikator immobilisera, opis objawu - Wadliwe działanie, status - Bieżący
C056E - Oprogramowanie elektronicznego modułu sterującego, opis objawu - nieprawdopodobny, status - Bieżący
ABS kupiłem używany o identycznych numerach jak stary ale z tego co widzę po opisach błędów to jakby nie zgadzała się konfiguracja z silnikiem lub coś w tym stylu.
Wchodząc jeszcze w moduł czujnika skrętu koła kierownicy mam na dzień dobry status nieważna odpowiedź na żądanie DTC. Ale przy odczycie parametrów ruszając kierownicą zmienia się kąt i da się usunąć przyuczenie i ponownie przyuczyć ale nic to nie zmienia. Czy ktoś spotkał się i może wie co da się z tym zrobić ? Do dyspozycji mam MDI GDS2. Z góry dziękuję za pomoc.
U0100 - utrata komunikacji z modułem sterującym silnika, Opis objawu - Dane nieważne, Status - Bieżacy
B3902 - Odebrano niepoprawny identyfikator immobilisera, opis objawu - Wadliwe działanie, status - Bieżący
C056E - Oprogramowanie elektronicznego modułu sterującego, opis objawu - nieprawdopodobny, status - Bieżący
ABS kupiłem używany o identycznych numerach jak stary ale z tego co widzę po opisach błędów to jakby nie zgadzała się konfiguracja z silnikiem lub coś w tym stylu.
Wchodząc jeszcze w moduł czujnika skrętu koła kierownicy mam na dzień dobry status nieważna odpowiedź na żądanie DTC. Ale przy odczycie parametrów ruszając kierownicą zmienia się kąt i da się usunąć przyuczenie i ponownie przyuczyć ale nic to nie zmienia. Czy ktoś spotkał się i może wie co da się z tym zrobić ? Do dyspozycji mam MDI GDS2. Z góry dziękuję za pomoc.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
Re: Opel Insignia 2009 2.0 DTH - Po wymiana pompy ABS, nie działa ESP
Jeżeli masz GDS do w danych Identyfikacyjnych modułu powinien wyświetlać się VIN pod który moduł jest zaprogramowany.
Podmiana numeru VIN powinna załatwić sprawę, z C056E oraz U0100 + ew programowanie SPS pod konkretny numer VIN.
Kwestia B3902 to inna bajka ale nie powinno to rzutować na działanie modułu - może być co najwyżej problem w zakodowaniu kluczyków na nowo. Jeżeli zdobędziesz PIN który jest w module ABS to prawdopodobnie da się go zmienić na właściwy.
W kwesti statusu to wejdź musisz zrobić kalibrację czujnika skrętu koła, albo po kilku pełnych obrotach kierownicy powinna zrobić się sama.
Podmiana numeru VIN powinna załatwić sprawę, z C056E oraz U0100 + ew programowanie SPS pod konkretny numer VIN.
Kwestia B3902 to inna bajka ale nie powinno to rzutować na działanie modułu - może być co najwyżej problem w zakodowaniu kluczyków na nowo. Jeżeli zdobędziesz PIN który jest w module ABS to prawdopodobnie da się go zmienić na właściwy.
W kwesti statusu to wejdź musisz zrobić kalibrację czujnika skrętu koła, albo po kilku pełnych obrotach kierownicy powinna zrobić się sama.
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
To do czego mam dostęp to vxdiag i oprogramowanie GDS2. W parametrach pompy jest inny vin niż mój, to od razu dało się zauważyć ale nie widzę nigdzie możliwości zmiany tego. Nie widzę też nigdzie opcji do padania PIN ale to chyba nie w GDS ?
Piszesz na końcu "...jeśli zdobędziesz PIN który jest w module ABS to prawdopodobnie da się go zmienić na właściwy." Masz tutaj na myśli ten VIN którego nigdzie nie widzę możliwości zmiany? Bo jeśli tak to raczej nie do zdobycia, pompę kupiłem na allegro i sądzę, że ten co sprzedawał też nie będzie go miał, bo wiadomo jak jest z używkami. Dziś zamierzam zadzwonić do ASO, zobaczymy co powiedzą. Mam jedynie informację niepotwierdzoną, że podobno w ASO też się nie da, musi być czysta pompa.
Piszesz na końcu "...jeśli zdobędziesz PIN który jest w module ABS to prawdopodobnie da się go zmienić na właściwy." Masz tutaj na myśli ten VIN którego nigdzie nie widzę możliwości zmiany? Bo jeśli tak to raczej nie do zdobycia, pompę kupiłem na allegro i sądzę, że ten co sprzedawał też nie będzie go miał, bo wiadomo jak jest z używkami. Dziś zamierzam zadzwonić do ASO, zobaczymy co powiedzą. Mam jedynie informację niepotwierdzoną, że podobno w ASO też się nie da, musi być czysta pompa.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Uzupełnij profil bo nie wiem skąd jesteś i jaki masz rocznik auta.
Numer podany na module pompy jest taki sam jak był zamontowany pierwotnie w twoim samochodzie?
Zgodnie z przepisami, elementów układu hamulcowego nie powinno wymieniać się na używane, dlatego ASO może, ale nie musi dać ci taką odpowiedź.
W GDS nie zrobisz podmiany VINu - to oprogramowanie diagnostyczne a nie programujące.
Numer podany na module pompy jest taki sam jak był zamontowany pierwotnie w twoim samochodzie?
Zgodnie z przepisami, elementów układu hamulcowego nie powinno wymieniać się na używane, dlatego ASO może, ale nie musi dać ci taką odpowiedź.
W GDS nie zrobisz podmiany VINu - to oprogramowanie diagnostyczne a nie programujące.
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Zaraz uzupełniam. Rok produkcji 2009, nie wiem czemu nie widać w danych profilu, a miałem wpisane.
Ten główny nr jest taki sam, 13316697 ale pozostałe już są inne. Sugerowałem się tylko tym numerem, może powinienem szukać zgodności jeszcze z innym numerem tylko z którym? Jakbym to wiedział to bym poszukał jeszcze innej pompy bardziej zgodnej i może problem by się rozwiązał. Stara pompa po podłączeniu w instalację robi jakieś zwarcie bo nie można się połączyć z żadnym modułem w samochodzie. Myślałem jeszcze o przelutowaniu eeproma (znalazłem jeden w okolicach procesora) ale nie wiem czy w nim są dane które powodują konflikt.
Ten główny nr jest taki sam, 13316697 ale pozostałe już są inne. Sugerowałem się tylko tym numerem, może powinienem szukać zgodności jeszcze z innym numerem tylko z którym? Jakbym to wiedział to bym poszukał jeszcze innej pompy bardziej zgodnej i może problem by się rozwiązał. Stara pompa po podłączeniu w instalację robi jakieś zwarcie bo nie można się połączyć z żadnym modułem w samochodzie. Myślałem jeszcze o przelutowaniu eeproma (znalazłem jeden w okolicach procesora) ale nie wiem czy w nim są dane które powodują konflikt.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 10:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Starachowice
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Hej, panowie i panie mam problem z błędem C056E 5A. Wczoraj po kalibracji hamulca postojowego, wyskoczył mi błąd jak wcześniej napisałem, czy jest ktoś, kto może mi pomóc w tym temacie ?? czy tylko ratuje mnie serwis?
C056E 5A
Definicja:
Oprogramowanie elektronicznej jednostki sterującej nie jest wiarygodne
Opis:
Napięcie akumulatora wynosi od 9 do 16 V, a łączność łącza danych działa normalnie.
Przyczyna:
Moduł sterujący nie jest prawidłowo skonfigurowany.
C056E 5A
Definicja:
Oprogramowanie elektronicznej jednostki sterującej nie jest wiarygodne
Opis:
Napięcie akumulatora wynosi od 9 do 16 V, a łączność łącza danych działa normalnie.
Przyczyna:
Moduł sterujący nie jest prawidłowo skonfigurowany.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Robiłeś tylko kalibrację, czy wymieniałeś coś w aucie np. moduł ABS?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 10:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Starachowice
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Nie nie wymieniałem tak jakby vin zniknął z modułu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Kilka osób na forum od zawsze powtarza, że OP-COM w benzynach nie potrafi za dużo. Odczyty blędów owszem, ale odczyt parametrów live już niebardzo. Nie wiem jak z programowaniem (w tym przypadku kalibracją). Robiłeś już kiedyś taką kalibrację tym OP-COM w swoim aucie? Było ok?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 10:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Starachowice
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Tak, robiłem już kiedyś, wymieniałem klocki z tylu i musiałem zrobić. Teraz już, zostaje tylko serwis ? Czy jest ktoś z forum co to może ogarnąć od ręki bo to chyba nie jest coś nie do zrobienia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Jeśli jest potrzebne programowanie, a na to wygląda, to chyba jedynie serwis (potrzebny dostęp do SPS, dla modułu ABS/ESP jeśli to on odpowiada za ręczny, o ile się nie mylę, dodatkowo potrzebne są klucze programowe VCI - a to już niemałe koszta).
Spróbuj jeszcze odłączyć klemę aku na >15 minut i zobacz co będzie.
Spróbuj jeszcze odłączyć klemę aku na >15 minut i zobacz co będzie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Jak masz dostęp do MDI to mogę dopisać ci VIN zdalnie poprzez sesje TeamViewer.
A kody VCI potrzebne są gdy wkłada się extra wyposażenie ktorego fabrycznie nie było. No chyba że teraz coś zmieniło się w tej kwestii.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
A kody VCI potrzebne są gdy wkłada się extra wyposażenie ktorego fabrycznie nie było. No chyba że teraz coś zmieniło się w tej kwestii.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 3 lut 2017, o 10:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Starachowice
Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Hej, podziękowania dla kolegi Ping za zdalne ogarnięcie tematu. dziękuje ci jeszcze raz!!! Teraz już wszystko jest jak powinno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 wrz 2019, o 08:33
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Mogę wysłać zdjęcie. Tutaj próbowałem dodać i za duży. Jest inna możliwość wysłania?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8526
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 199 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Po wymiana pompy ABS nie działa ESP
Zmniejsz zdjęcie lub załaduj na serwer zewnętrzny i zostaw link.