Cześć, mam pytanie do Was. W poprzednim tygodniu wymieniłem u siebie obie półosie - jeden przegub wewnętrzny był uszkodzony - oczywiście także nowe uszczelniacze i łożysko podpory. Podczas tej wymiany zauważyłem, że mam luzy na zewnętrznej tulei górnego tylnego wahacza, więc wymieniłem całe wahacze.
Wczoraj robiłem pierwszą dłuższą trasę i zauważyłem lekkie ściąganie auta na prawo - wcześniej tego nie było.
Pytanie czy po tych wymianach trzeba na nowo ustawiać zbieżność czy geometrię auta?
Wg mnie te elementy nie mają wpływu, ale może to tylko moje widzimisię?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
- Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śmigiel
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
- Auto: opel 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: rybnik
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
Nic nie trzeba ustawiać wymieniasz i git
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
Porównywałeś długości nowych i starych wahaczy?
Bo zakładam że wymieniałeś tylko z jednej strony?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Bo zakładam że wymieniałeś tylko z jednej strony?
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
Po takiej ingerencji jak wymiana tulei czy wahaczy ustawienie geometrii (nie zbieżności bo wtedy tylko przód ci ustawią) należy zrobić obowiązkowo, zawsze przy takiej robocie kąty się delikatnie rozjadą, z resztą sam sobie odpowiedziałeś że auto teraz ściąga w bok, a przed wymianą tego nie było.
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
Jak najbardziej do ustawienia, po zaliczeniu dobrej dziury auto może iść na ustawienie.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
- Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Śmigiel
Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności
Zgadza się, zrobiłem geometrię i teraz jest ok.
Jak byly luzy to mimo rozjechania goe auto dobrze jechało
Jak byly luzy to mimo rozjechania goe auto dobrze jechało