--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

ODPOWIEDZ
bobek358
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Śmigiel

Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: bobek358 » 30 maja 2021, o 09:58

Cześć, mam pytanie do Was. W poprzednim tygodniu wymieniłem u siebie obie półosie - jeden przegub wewnętrzny był uszkodzony - oczywiście także nowe uszczelniacze i łożysko podpory. Podczas tej wymiany zauważyłem, że mam luzy na zewnętrznej tulei górnego tylnego wahacza, więc wymieniłem całe wahacze.
Wczoraj robiłem pierwszą dłuższą trasę i zauważyłem lekkie ściąganie auta na prawo - wcześniej tego nie było.

Pytanie czy po tych wymianach trzeba na nowo ustawiać zbieżność czy geometrię auta?
Wg mnie te elementy nie mają wpływu, ale może to tylko moje widzimisię?

ariel
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 2 mar 2016, o 17:04
Auto: opel 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: rybnik
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: ariel » 30 maja 2021, o 11:25

Nic nie trzeba ustawiać wymieniasz i git

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: Rooff_ » 30 maja 2021, o 12:16

Porównywałeś długości nowych i starych wahaczy?
Bo zakładam że wymieniałeś tylko z jednej strony?

Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: Dan » 31 maja 2021, o 06:15

Po takiej ingerencji jak wymiana tulei czy wahaczy ustawienie geometrii (nie zbieżności bo wtedy tylko przód ci ustawią) należy zrobić obowiązkowo, zawsze przy takiej robocie kąty się delikatnie rozjadą, z resztą sam sobie odpowiedziałeś że auto teraz ściąga w bok, a przed wymianą tego nie było.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka



P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: P405 » 31 maja 2021, o 09:17

Jak najbardziej do ustawienia, po zaliczeniu dobrej dziury auto może iść na ustawienie.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


bobek358
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Śmigiel

Re: Wymiana tylnych górnych wahaczy oraz półosi a ustawienie zbieżności

Post autor: bobek358 » 1 cze 2021, o 10:16

Zgadza się, zrobiłem geometrię i teraz jest ok.
Jak byly luzy to mimo rozjechania goe auto dobrze jechało :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”