--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sonda lambda
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Sonda lambda
witam
od dluzszego czasu pali mi sie check engine,poza tym duze spalanie gazu przypomniałem sobie, ze kiedys po podlaczeniu pod kompa mechanik powiedział ze problem jest z sonda lambda,skojarzyłem fakty i mysle ze tu mogl byc problem duzego spalania.Pojechalem do elektromechanika, który po podłączeniu do kompa powiedział ze na pewno uwalona jest sonda lambda ta 1 przed katalizatorem(zamiennik posiadam), kupiłem używkę GM, ale po zalozeniu mechanik powiedział ze nie ma z nia łacznosci(nie dawala sygnalu),oddalem kolesiowi który mowil ze ja sprawdził na aucie i ze jest sprawna.Mechanik sprawdzal kiedy auto pracowalo na gazie, poza tym bledu check engine nie dawało się skasować. Miał ktos podobny problem, albo zna mozliwe rozwiazanie tego??jestem w trakcie zamawiania nowej oryginalnej sondy, ale teraz juz sam nie wiem czy to cos zmieni i tylko popłyne na pln
od dluzszego czasu pali mi sie check engine,poza tym duze spalanie gazu przypomniałem sobie, ze kiedys po podlaczeniu pod kompa mechanik powiedział ze problem jest z sonda lambda,skojarzyłem fakty i mysle ze tu mogl byc problem duzego spalania.Pojechalem do elektromechanika, który po podłączeniu do kompa powiedział ze na pewno uwalona jest sonda lambda ta 1 przed katalizatorem(zamiennik posiadam), kupiłem używkę GM, ale po zalozeniu mechanik powiedział ze nie ma z nia łacznosci(nie dawala sygnalu),oddalem kolesiowi który mowil ze ja sprawdził na aucie i ze jest sprawna.Mechanik sprawdzal kiedy auto pracowalo na gazie, poza tym bledu check engine nie dawało się skasować. Miał ktos podobny problem, albo zna mozliwe rozwiazanie tego??jestem w trakcie zamawiania nowej oryginalnej sondy, ale teraz juz sam nie wiem czy to cos zmieni i tylko popłyne na pln
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6069
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Sonda lambda
Nie kupuj nowej sondy. Błąd który wyskakuje nie określa jednoznacznie miejsca problemu. Poproś o sprawdzenie katalizatora, muszą się do niego dostać. Jest prawdopodobne że w środku będzie rozsypany.
Wysłane z Xperii Z2
Wysłane z Xperii Z2
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Mysle ze temat, rozwiazany mimo wszystko kupilem nowa sondeGM oryginal , spec wymienil zaczela dzialac ale checku nie mogl skasowac, dzis bylem u gazownika zrobil mape gazu i zwiekszyl ilośc ? gazu bo mieszanka była za uboga??*cos tam mowil nie pamietam zbyt dobrze) i udalo sie checka skasowac, zobaczymy na jak dlugo,dzieki za zainteresowanie tematem
Re: Sonda lambda
Miałem podobny problem tyle że 2.0t słaba wydajność katalizatora serwis zacielił tankować 98 problem znikł
Re: Sonda lambda
kolego miałem to samo p0171 za uboga mieszanka
wymienili mi sonde na nową w ASO ale problem powrócił i po kilku spotkaniach w warstacie gdzie zakładali mi LPG zmienili czas wtrysku i było ok ale jak pewnego razu jechałem do Belgii oczywiście ogień to wyskoczył błąd mieszanka zbyt bogata i pamiętam że paliła wtedy troszkę więcej wiec przy kolejnej wizycie zmniejszyli czas wtrysku i jest ok auto śmiga i pali względnie 10.5 LPG w mieście.
Co do błędu to była sprawdzana sonda pierwsza przed kat. niby to ona była winna więc do wymiany, oczywiście błąd powrócił wiec potem wielkie sprawdzanie w serwisie LPG i doszli do wniosku że przepływomierz ale raczej to nie to więc zostaje kolektor dolotowy, ponoć tam łapie lewe powietrze.
Jak do tej pory śmigam zadowolony na gazie a jak pojeżdżę na BP to po kilku dniach błąd wraca auto zaczyna mulić do czasu kiedy nie skasuję błędu za pomocą telefonu.
Próbowałem zdiagnozować przepływomierz i niestety w ASO nie posiadają wiedzy jaka powinna być wartość do tego silnika a najlepszą metoda podmienić ja z innego samochodu i sprawdzić parametry.
wymienili mi sonde na nową w ASO ale problem powrócił i po kilku spotkaniach w warstacie gdzie zakładali mi LPG zmienili czas wtrysku i było ok ale jak pewnego razu jechałem do Belgii oczywiście ogień to wyskoczył błąd mieszanka zbyt bogata i pamiętam że paliła wtedy troszkę więcej wiec przy kolejnej wizycie zmniejszyli czas wtrysku i jest ok auto śmiga i pali względnie 10.5 LPG w mieście.
Co do błędu to była sprawdzana sonda pierwsza przed kat. niby to ona była winna więc do wymiany, oczywiście błąd powrócił wiec potem wielkie sprawdzanie w serwisie LPG i doszli do wniosku że przepływomierz ale raczej to nie to więc zostaje kolektor dolotowy, ponoć tam łapie lewe powietrze.
Jak do tej pory śmigam zadowolony na gazie a jak pojeżdżę na BP to po kilku dniach błąd wraca auto zaczyna mulić do czasu kiedy nie skasuję błędu za pomocą telefonu.
Próbowałem zdiagnozować przepływomierz i niestety w ASO nie posiadają wiedzy jaka powinna być wartość do tego silnika a najlepszą metoda podmienić ja z innego samochodu i sprawdzić parametry.
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
po wymianie sondy i regulacji gazu błędu brak ale gazu mi pali okolo 17 litrów, a benzyny około 15 tylko po miescie, a nie wybobrazam sobie zeby moja zeszla do 10.5 tak jak jest to u ciebie i wcale jej teraz nie deptam jezdze w miare spokojnie a mimo wszystko takie spalanie,wydawalo mi sie troche za duze nie wiem czy to ma znaczenie ale jezdzee na 18 calowych kolach 245 mm szerokosci/lato, teraz sie przesiadlem na 17 cali 225 mm/zima, skrzynia manualna.. co moze byc nie tak?
- Luki
- Użytkownik
- Posty: 606
- Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Sonda lambda
15 benzyny? Na pewno mówimy o insigni, a nie o jakimś czołgu? 1.6 T po mieście 10 to max, coś masz chyba nie tak. Na trasie potrafi gazu do 9.5 spalić.
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
litrazowalem kilkukrotnie, raz w cyklu mieszanym 40%miasto 60%trasa zeszla do 11,5 atak nono stop 16-18 l/100...gazu,15-16 benzyny...
Re: Sonda lambda
Witam. Czy ktoś z sympatycznych kolegów może orientuje się za co odpowiedzialne są poszczególne kabelki w kostce sondy lambda?
Kolory kabelków to:
- czarny (fioletowy?)
- biały
- szary
- żółty
- czerwony
Głównie interesuje mnie żeby znaleźć kabel sygnałowy z sondy
Samochód to: Insignia 2.0 CDTI 160km A20DTH 2009r
Dziękuję i pozdrawiam
Kolory kabelków to:
- czarny (fioletowy?)
- biały
- szary
- żółty
- czerwony
Głównie interesuje mnie żeby znaleźć kabel sygnałowy z sondy
Samochód to: Insignia 2.0 CDTI 160km A20DTH 2009r
Dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, o 19:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- sever
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 sie 2014, o 17:53
- Auto: Isia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Witam wszystkich
Wracając ostatnio z Gdańska na autostradzie wyskoczył mi Check Engine. Silnik A18XER bez gazu, który ma przejechane niecałe 20 tyś. km, więc praktycznie dopiero ledwo co dotarty . Dopóki nie sprawdziłem błędów, byłem przekonany, że zatankowałem jakieś gorsze paliwo i stąd Check Engine, ale po odczytaniu błędów skanerem ELM327 dostałem informację, że przyczyną są dwa błędy:
P0138 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - wysokie napięcie (skaner pokazuje stałe napięcie na sondzie 1.25V)
P0140 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - brak aktywności
Według informacji jakie udało mi się znaleźć w sieci, wszystko wskazuje na to, że padła sonda za katalizatorem. Dzisiaj będę jeszcze wchodził pod auto, żeby sprawdzić połączenie złącza, ale wydaje mi się, że na niewiele się to zda. Oczywiście jak to w życiu często bywa, usterka wystąpiła po skończonej gwarancji, więc koszt wymiany będę musiał ponieść sam.
Czy możliwe, żeby sonda padła po niecałych 20 tyś. km (auto z 2014 r.)? Mogę jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić sondę, aby upewnić się, że jest do wymiany?
Wracając ostatnio z Gdańska na autostradzie wyskoczył mi Check Engine. Silnik A18XER bez gazu, który ma przejechane niecałe 20 tyś. km, więc praktycznie dopiero ledwo co dotarty . Dopóki nie sprawdziłem błędów, byłem przekonany, że zatankowałem jakieś gorsze paliwo i stąd Check Engine, ale po odczytaniu błędów skanerem ELM327 dostałem informację, że przyczyną są dwa błędy:
P0138 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - wysokie napięcie (skaner pokazuje stałe napięcie na sondzie 1.25V)
P0140 - czujnik o2 (bank 1 czujnik 2) - brak aktywności
Według informacji jakie udało mi się znaleźć w sieci, wszystko wskazuje na to, że padła sonda za katalizatorem. Dzisiaj będę jeszcze wchodził pod auto, żeby sprawdzić połączenie złącza, ale wydaje mi się, że na niewiele się to zda. Oczywiście jak to w życiu często bywa, usterka wystąpiła po skończonej gwarancji, więc koszt wymiany będę musiał ponieść sam.
Czy możliwe, żeby sonda padła po niecałych 20 tyś. km (auto z 2014 r.)? Mogę jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić sondę, aby upewnić się, że jest do wymiany?
Re: Sonda lambda
Witam.Po następnej wizycie u mechanika ,prawdopodobnie mam problem z oxygen lambda bank1 sensor 2.Mechanik powiedział mi,że pokazuje napięcie ,chociaż jego zdaniem niskie w stosunku do drugiej sondy,za to wogole nie wysyła informacji do komputera,coś tam jest 0 procent.Chyba to wg niego przesył danych.Jak myslicie czy to wskazuje na uszkodzoną sondę?
Sprawdzałem oczywiscie numer OEM częśći:55568266. Ceny w Anglii są nie za wesołe,jednak jak znajduję ją to często jest jakby dedykowana do innych aut również.Jak uważacie,można popatrzeć na tą samą część jednak wpisująć np Vectrę?
Moje auto to Insignia 1.8 benzyna
Sprawdzałem oczywiscie numer OEM częśći:55568266. Ceny w Anglii są nie za wesołe,jednak jak znajduję ją to często jest jakby dedykowana do innych aut również.Jak uważacie,można popatrzeć na tą samą część jednak wpisująć np Vectrę?
Moje auto to Insignia 1.8 benzyna
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Nie pomogę Ci w ocenie czy uszkodzona czy nie
Jedyne co może poszukaj jeszcze na konfiguratorze NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/
Ja z niego dobierałem świecę i sondę lambda tą na katalizatorze. Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
Jedyne co może poszukaj jeszcze na konfiguratorze NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/
Ja z niego dobierałem świecę i sondę lambda tą na katalizatorze. Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Sonda lambda
sonda na kolektorze ssącym ? a co ona by tam miała robić.. jedna sonda jest przed katem a druga za ale obie na układzie wydechowymPeter92 pisze:Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
-- 6 mar 2018, o 21:12 --
sonda jest 1V, pierwsza przy poprawnej mieszance będzie latała góra-dół czyli od okolic 100-200 mV do okolic 800-900 mV, druga sonda z racji tego że jest już za katalizatorem będzie pokazywała mniejsze wahania i przy dobrym stanie katalizatora powinna pokazywać napięcie w okolicach 400-600 mV. Jeżeli np druga sonda będzie pokazywała wartości 100-300 mV to będzie informacja że katalizator jest zapchany, jeżeli będzie zachowywała się dokładnie tak jak sonda pierwsza czyli będzie chodziła od 100mV do 900mV to będzie oznaka wypalonego katalizatora, o złym stanie sondy będą świadczyć błędy czyli, praca po za zakresem zadanym, napięcie po za zakresem, lub np niska sprawność sondy - czyli w określonym zadanym czasie będzie robiła zbyt mało oscylacji, do tego wiadomo wszelakie błędy z grzałki sondy.Peter92 pisze:Nie pomogę Ci w ocenie czy uszkodzona czy nie
Jedyne co może poszukaj jeszcze na konfiguratorze NGK
https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/
Ja z niego dobierałem świecę i sondę lambda tą na katalizatorze. Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
musiał być dokładnie opisać to co ten mechanik wymyśla bo to co napisałeś w 1 poście jest strasznie chaotyczne niestety
-
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 31 gru 2016, o 14:17
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Sonda lambda
Buluś pisze:sonda na kolektorze ssącym ? a co ona by tam miała robić.. jedna sonda jest przed katem a druga za ale obie na układzie wydechowymPeter92 pisze:Z tego co się dowiadywałem nie ma chyba tej na kolektorze ssącym.
To w takim razie View B to 1 z 2 sond. Gdzie się ona znajduje ? Według sklepu który sprzedaje sondy jest to kolektor ssący.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Sonda lambda
rysunek tyczy się silnika a16let, oznaczenie b to sonda pierwsza przed katalizatorem w kolektorze wydechowym, druga sonda w a16let jest na wydechu za łącznikiem elastycznym. Sondy są zawsze na układzie wydechowym. W kolektorze ssącym to co najwyżej jest czujnik ciśnienia doładowania. Sonda mierzy spaliny więc siłą rzeczy musi być na wyjściu z silnika.
Re: Sonda lambda
nie wiem czy jestem w stanie to właściwie sprecyzować,mianowicie tłumaczył mi,że sonda ma napięcie,nie wiem dokładnie jakie ,ale jak mi tłumaczył,że tak jakby nie przekazywała danych do komputera.Na mój chłopski rozum to tak jakby dostawała napięcie,ale nie daje zadnych informacji zwrotnych,rozmawiałem z jeszcze jednym i to wygląda tak jakby była zatkana i nie może wykonac żadnego pomiaru.Mam nadzieję,że troszkę to wyprostowałem
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Sonda lambda
z autem to jak z człowiekiem.. bez badań to wróżenie.. chcesz mieć diagnozę to musisz podać parametry pracy sondy + błędy bo skoro nie działa to powinna sypać błędami, a więc przynajmniej check engine powinien się świecić.