--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Sonda lambda
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2019, o 00:25
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Sonda lambda
Wymieniłem na nową sondę i nic nadal jest to samo, przepływomierz działa normalnie jest dobry bo sprawdziłem wiedzie co może być jeszcze nie tak ze pokazuje mi 2.4??? Ja już nie mam pomysłów. Pojechałem do serwisu to powiedzieli ze wszystko Oki.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Sonda lambda
Nie mam diesla, bo mógłbym porównać parametry, a tak pozostaje gdybanie...
Jesteś pewny, że parametry przepływomierza są poprawne tj. ponad 12g/s?
Rozumiem, że jest turbina, ale czy biegu jałowym nie powinny to być mniejsze wartości? Jak sprawdzałeś przepływkę? Może jest sprawna, ale wtyczka lub kabel szwankuje?
U mnie rozgrzany silnik 1.8 wolnossący przy obrotach 784 ciągnie 2,5g/s powietrza.
Musi się ktoś wypowiedzieć mający diesla... jeśli turbo na postoju nie dmucha to skąd wartości powyżej 12g/s?
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Sprawdzali wtryski czy nie leją?
Jesteś pewny, że parametry przepływomierza są poprawne tj. ponad 12g/s?
Rozumiem, że jest turbina, ale czy biegu jałowym nie powinny to być mniejsze wartości? Jak sprawdzałeś przepływkę? Może jest sprawna, ale wtyczka lub kabel szwankuje?
U mnie rozgrzany silnik 1.8 wolnossący przy obrotach 784 ciągnie 2,5g/s powietrza.
Musi się ktoś wypowiedzieć mający diesla... jeśli turbo na postoju nie dmucha to skąd wartości powyżej 12g/s?
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Sprawdzali wtryski czy nie leją?
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Sonda lambda
masz sonde szerokopasmowa i nie dziala na zasadzie 1v tu jest zakres od 1.49v= LAMBDA BLISKIE 0 do 5v ale zauwazylem ze 2,8 nie przekracza a na wolnych 2,49 w dol w zaleznosci od temp otoczenia i pracy egr. turbinka na marginesie dmucha caly czas .... 12g s przy zimnym silniku z zaslepionym lub w temp ponizej 17 st c kiedy egr jest nieaktywny mozliwe zagrzej silnik i sprawdz pomiar. MAM 1.3 A13DTC I ZAKRES OD 11 DO 5 G/S W zaleznoscii od temperatury im gorecej to silnik oddycha spalinami dlatego nizszy przeplyw maf
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Sonda lambda
@treflow, jeśli tak jak pisze kolega @mati11294 w dieslu jest sonda szerokopasmowa do 5v, działa poprawnie, mechanicy ją sprawdzili i stwierdzili, że jest sprawna to po co szukasz na siłę problemu?
Po co wymieniałeś?
Po co wymieniałeś?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Sonda lambda
U mnie w dieslu na obrotach jałowych przepływ jest ok. 12,5 g/s. Takie wartości są również żądane przez sterownik.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Sonda lambda
Z moich obserwacji wynika, że wartości jakich oczekiwałem na postoju dla drugiej sondy pokazują się dopiero w trakcie jazdy ze stałą na prędkością. Na postoju kuleje, ale chyba tak ma być. Jeśli ktoś pokaże mi taki wykres na obrotach jałowych to wtedy będę się zastanawiał, a teraz nie szukam dziury w całym
EDIT:
Nieprawidłowo opisałem powyższe obserwacje... Parametry można osiągnąć również na postoju utrzymując około 2500obr./min lub więcej co spowoduje dogrzanie drugiej sondy i wskazania jak na wykresie. Nie jest niezbędna jazda o czym pisałem powyżej.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2019, o 19:33 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lut 2019, o 00:25
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Sonda lambda
Dziękuję za odpowiedź jak zmieniłem to po czasie mniej pali bo tak to miałem przy 80km 9l/100 a teraz mam pomiędzy 4/5.5
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
- Auto: Insignia Liftback1.8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Warszawa
Re: Sonda lambda
Podepnę się pod temat i go trochę odświeżę. Swoją Isię (liftback 2014 r. - 1.8 benzyna A18XER) mam już ponad rok ale do tej pory jakoś nie miałem żadnych problemów, z którymi bym sobie sam bez pomocy nie poradził. Zarejestrowałem się już jakiś czas temu ale z racji, że nie pisałem żadnych postów, to nie mogę zakładać jak na razie nowych.
W ostatnim czasie miałem problem z pracą silnika. Problem występuje z rana. Bezpośrednio po odpaleniu jest ok., a po kilkunastu sekundach przy obrotach silnika powyżej 1000, występuje brak mocy, samochód praktycznie nie chce jechać, bywa, że się dławi i gaśnie. Pomaga wyłączenie silnika i ponowny start (czasem trzeba to zrobić kilkukrotnie), potem jest wszystko ok. Podobne przypadki miałem w zeszłym roku w tym samym okresie roku ale minęło i do tej pory nie było żadnych tego typu efektów.
Aktualnie kontrolka "check engine" się nie zapala ale sprawdziłem i są 2 błędy:
P0132
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -high voltage
Błąd Generalny,
P0134
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -no activity detected
Błąd Generalny,
APlikacja "OPL DTC Reader", nie chce skasować błędów, jedynie apka "Obd Army" usuwa ale i tak błędy pojawiają się po niedługiej chwili.
Test czujników tlenu podczas pracy silnika:
Czujnik tlenu 1
Napięcie 1,275W
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 0,0%
Czujnik tlenu 2
Napięcie zmienia się w zakresie od 0 do 0,85W i wyskakuje co chwilę błąd
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 99,2%
Czy się nie mylę i jest do wymiany sonda lambda ? Jeżeli tak, to kwestia która. Czy ta która znajduje się bezpośrednio na kolektorze wydechowym, czy z tyłu przy katalizatorze. Czy może coś innego?
W ostatnim czasie miałem problem z pracą silnika. Problem występuje z rana. Bezpośrednio po odpaleniu jest ok., a po kilkunastu sekundach przy obrotach silnika powyżej 1000, występuje brak mocy, samochód praktycznie nie chce jechać, bywa, że się dławi i gaśnie. Pomaga wyłączenie silnika i ponowny start (czasem trzeba to zrobić kilkukrotnie), potem jest wszystko ok. Podobne przypadki miałem w zeszłym roku w tym samym okresie roku ale minęło i do tej pory nie było żadnych tego typu efektów.
Aktualnie kontrolka "check engine" się nie zapala ale sprawdziłem i są 2 błędy:
P0132
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -high voltage
Błąd Generalny,
P0134
Kontrolka Silnika (MIL): NIE
Obecny: TAK
Historyczny: NIE
Opis: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 -no activity detected
Błąd Generalny,
APlikacja "OPL DTC Reader", nie chce skasować błędów, jedynie apka "Obd Army" usuwa ale i tak błędy pojawiają się po niedługiej chwili.
Test czujników tlenu podczas pracy silnika:
Czujnik tlenu 1
Napięcie 1,275W
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 0,0%
Czujnik tlenu 2
Napięcie zmienia się w zakresie od 0 do 0,85W i wyskakuje co chwilę błąd
Krótkoterminowe dostosowanie paliwa: 99,2%
Czy się nie mylę i jest do wymiany sonda lambda ? Jeżeli tak, to kwestia która. Czy ta która znajduje się bezpośrednio na kolektorze wydechowym, czy z tyłu przy katalizatorze. Czy może coś innego?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Sonda lambda
Sygnał (napięcie) z każdej sondy lambda powinien się zmieniać. Jeśli ta pierwsza ma stały to jest do wymiany. Ale zerknij też na stan przewodów.
Pierwsza to pierwsza od silnika licząc.
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
Pierwsza to pierwsza od silnika licząc.
Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 7 cze 2019, o 13:38
- Auto: Insignia Liftback1.8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Warszawa
Re: Sonda lambda
Dzięki Rooff_, strzał w dziesiątkę. Okazało się, że kabel sygnałowy (czarny) się zmęczył i urwał. Polutowałem, dobrze zaizolowałem i wszystko gra. Błędy historyczne usunąłem, nowe się nie pojawiają, a parametry sondy wróciły do normy.
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Dziękuję jeszcze raz, to mój trzeci post, to będę mógł zakładać nowe tematy. Pozdrawiam.
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Dziękuję jeszcze raz, to mój trzeci post, to będę mógł zakładać nowe tematy. Pozdrawiam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 16:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubsko
Re: Sonda lambda
Pytanie czy sonda lambda po wymianie potrzebuje adaptacji jak na przykład czujnik ciśnienia spalin? I byc może ktoś potrafi rozszyfrować kabelki sondy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 16:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubsko
Re: Sonda lambda
OK. Dzięki. Pozostaje pytanie o kable . Chciałbym sprawdzić sondę elektrycznie. W necie poszukiwałem odpowiedzi , ale wszystkie jakie znalazłem mają 4 kable, a tu jest pięć, więc... znalazłem schemat , ale nie wiem co do czego
Dodano po 58 minutach 52 sekundach:
znalazłem jeszcze to kolory się nie zgadzają
Dodano po 58 minutach 52 sekundach:
znalazłem jeszcze to kolory się nie zgadzają
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Sonda lambda
Panowie rzuca mi błedami p0138-00 i p0140-00. Auto przy gwałtownym przyspieszaniu czasami szarpie. Wygląda mi to na sonde nr2, tą w rurze wydechowej. Chce kupic uzywke z neta ale na mojej sondzie nie widac numerów. Wie ktos moze jakie nr katalogowe na sonda nr2 w silniku 18XER?
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Sonda lambda
Katalog swoją drogą wskaże prawidłowy numer, więc warto skorzystać. Szukałem w zdjęciach i nie znalazłem, a na pewno gdzieś zapisywałem dokładny symbol oryginału w moim aucie.
Obie są Bosch, jednak ta druga jest niestety dwukrotnie droższa od tej w katalizatorze.
Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
..., ale czy jej wymiana pomoże na szarpanie? Jeździłem z odłączoną i nie szarpało. Jakbyś wrzucił parametry silnika to można gdybać. Może pada świecą/cewka, paliwo się leje w wydech i pokazuje głupoty.
Obie są Bosch, jednak ta druga jest niestety dwukrotnie droższa od tej w katalizatorze.
Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
..., ale czy jej wymiana pomoże na szarpanie? Jeździłem z odłączoną i nie szarpało. Jakbyś wrzucił parametry silnika to można gdybać. Może pada świecą/cewka, paliwo się leje w wydech i pokazuje głupoty.
- KierGTS
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 09:39
- Auto: Insignia A 1,8ben
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Sonda lambda
Dzieki za numer katalogowy rooff_ kupilem z allegro uzywke za smieszne pieniądze, zobaczymy czy pomoze, jesli nie to bedziemy gdybac dalej
Ostatnio zmieniony 25 mar 2020, o 22:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8