--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 mar 2016, o 09:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Rura za 135 zł nie ma tego plastiku który jest widoczny na zdjęciu. Rurę wymieniłem z góry i z dołu (podniosłem trochę samochód). Nie demontowałem kratki. Nie wiem czy wymiana rozwiązała mój problem. muszę za jakiś czas sprawdzić czy olej dalej się nie wydostaje. Rura nie była pęknięta. W moim przypadku nieszczelny był górny simering. Bez sensu że tego simeringu nie można kupić osobno.
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Czy spotkał się ktoś z Was z mocnym dymieniem na czarno przy mocno pękniętej prawej rurze do intercoolera? Dodam, że nie mam dpf, a kopci mi od kilku dni jak to Volvo https://www.youtube.com/watch?v=vyLKjGgm2WI . Zamówiłem już rurę i czekam
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Tak wygląda moja rura, mam błąd P2282-51, auto w ogóle nie ma ducha. Dodatkowo mam błędy P0402-51
P0399-00; P03AD-00; P08B7-00; P03A3-00; P1325-03; B0233-01; B0408-01. Rady ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 01:35
- Auto: Opel Insignia 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Cześć koledzy. Pozwólcie że się podłączę do tematu
wczoraj podczas jazdy zauważyłem dym spod maski. (3 dni po odebraniu auta po wymianie dwumasa i sprzęgła) Po podniesieniu i sprawdzeniu już prawie nic nie dymiło wiec nie mogłem zlokalizować co to, ale podjechałem do serwisu i zostawiłem auto. Dzisiaj mechanik dzwoni i mówi że turbo puszcza olej (kapał na tą metalową osłonę turba i powodował dymienie) i jest do regeneracji. Nie mam powodu nie wierzyć ale sam też nie mam pojęcia wiec jak byście mogli zerknąć na dołączone fotki i ocenić czy z tej strony turbo może puszczać olej czy nie? Ja mam wrażenie że to może być oszczelka w tym miescu ale mechanik mówi że absolutnie z tej strony turbo nie może puszczać oleju
wczoraj podczas jazdy zauważyłem dym spod maski. (3 dni po odebraniu auta po wymianie dwumasa i sprzęgła) Po podniesieniu i sprawdzeniu już prawie nic nie dymiło wiec nie mogłem zlokalizować co to, ale podjechałem do serwisu i zostawiłem auto. Dzisiaj mechanik dzwoni i mówi że turbo puszcza olej (kapał na tą metalową osłonę turba i powodował dymienie) i jest do regeneracji. Nie mam powodu nie wierzyć ale sam też nie mam pojęcia wiec jak byście mogli zerknąć na dołączone fotki i ocenić czy z tej strony turbo może puszczać olej czy nie? Ja mam wrażenie że to może być oszczelka w tym miescu ale mechanik mówi że absolutnie z tej strony turbo nie może puszczać oleju
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Kolego jak turbo puszcza olej w wydech to ewidentnie się skończyło. Jeżeli faktycznie na geometrii i we wlocie do dpf są slady oleju to turbo do wymiany.
-
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 7 mar 2015, o 00:50
- Auto: Insignia 250KM 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Poznań
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Turbo pompuje tylko powietrze, minimalne ilości oleju mogą być przez opary odmy ale żeby kapało to nie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 01:35
- Auto: Opel Insignia 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Dzięki panowie, skończyło się jak mówicie niestety. Jedyny plus jest taki że mechanik okazuję się całkiem przyzwoitym
-
- Użytkownik
- Posty: 400
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
panowie ile ma rura od turbo średnicy przy IC 69mm ?'
- bernard
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 17:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: 3miasto
- Postawił piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Witam wszystkich forumowiczów
Dziś po otwarciu maski dostrzegłem nalot oleju( nie wiem jak to dokładnie nazwać, tak równomiernie rozłożona warstwa oleju) wokół złączenia rury turbo. Nie wiem czy wcześniej poprostu nie zwróciłem na to uwagi, bądź pojawiło się to teraz na dniach. I teraz pytanie do Was drodzy: czy to jest normalne wynikające z eksploatacji i z tego ze to pracuje i musi być smarowanie, czy jednak nie powinno tam być żadnego, nawet najmniejszego śladu oleju i mam powody do zmartwień? W załączniku przesyłam zdjęcie podglądowe z zaznaczonym miejscem gdzie występuje ?problem. https://zapodaj.net/69dd1b3dc4e2b.png.html
Dziś po otwarciu maski dostrzegłem nalot oleju( nie wiem jak to dokładnie nazwać, tak równomiernie rozłożona warstwa oleju) wokół złączenia rury turbo. Nie wiem czy wcześniej poprostu nie zwróciłem na to uwagi, bądź pojawiło się to teraz na dniach. I teraz pytanie do Was drodzy: czy to jest normalne wynikające z eksploatacji i z tego ze to pracuje i musi być smarowanie, czy jednak nie powinno tam być żadnego, nawet najmniejszego śladu oleju i mam powody do zmartwień? W załączniku przesyłam zdjęcie podglądowe z zaznaczonym miejscem gdzie występuje ?problem. https://zapodaj.net/69dd1b3dc4e2b.png.html
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Olej w tym miejscu pojawiał się tam zawsze, przynajmniej w przypadku oryginalnych rur, które szły na pierwszy montaż.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- bernard
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 17:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: 3miasto
- Postawił piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Dzięki za odpowiedź, z tego co mi wiadomo rura oryginalna, więc na pewno jestem teraz bardziej spokojny. Lecz na pewno co jakiś czas będzie kontrola czy aby nie zaczyna "lać" mocno. Pozdrawiam.Alex pisze:edit .
Ostatnio zmieniony 31 gru 2016, o 16:23 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Ja bym nie był spokojny na Twoim miejscu jeżeli jest to rura, która wyszła razem z autem z fabryki bo i tak wcześniej czy później pęknie. Wymieniłbym na wzmocniony oryginał, który jest dostępny w ASO albo kombinował z zamiennikami.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Sebuś
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
- Auto: Insignia ST EcoFLEX
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Czerwionka-Leszczyny
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
To najlepiej niech zmieni samochód skoro może coś się zepsuć... Uszczelnij tą opaskę zaciskową i będzie git. Jeśli chodzi o wąż z ASO to mocniejszego już nie kupisz, biznes jakoś się musi kręcić.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Przecież wiadomo, że te rury są jednym z mankamentów Insigni i prędzej czy później pękają, zwłaszcza jeżeli jest to produkt prosto z taśmy więc tym bardziej nie rozumiem pierwszego zdania twojego postu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- Sebuś
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
- Auto: Insignia ST EcoFLEX
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Czerwionka-Leszczyny
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Dobrze by było gdybyś się określił po jakim mniej więcej przebiegu ponieważ nie rozumiem co znaczy wcześniej czy później.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
U mnie rura poleciała po 110k km. Wymieniona w ASO, aktualny przebieg 245k km i póki co spokój.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
W moim przypadku pękła przy około 115 k km.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Forumowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 7 lut 2016, o 14:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
-
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 8 cze 2015, o 22:07
- Auto: insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Panowie piszecie wszyscy o rurze z prawej strony a ja u siebie mam wyciek z lewej strony u dołu. Domyślam się że jest to wlot do intercolera - na łączeniu kolanka plastikowego z wężem
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 mar 2017, o 09:09
- Auto: opel insignia2.0CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Rura od intercoolera (zwana inaczej rurą turbo)
Witajcie.
Mam pytanie odnośnie rury.Otóż dziś znalazłem błąd w postaci tejże właśnie rury,najpierw pojawiła się informacja żeby udać się do serwisu,odpuściłem sobie bo-po pierwsze przebywam w tej chwili w Niemczech,-po drugie nic się nie działo,autko trochę straciło z mocy i bardzo delikatnie dłużej się zbierało w przedziale do 2000 obrotów ale po za tym nic.
Dziś wyskoczył mi czekingine na zegarach.
Okazuje się że za dwa lub trzy dni mam wracać do Polski i nie wiem co zrobić czy na gwałt szukać mechanika tutaj czy np.owinąć rurę taśmą aluminiową i pózniej wzmocnić tą szarą mocną,dodam że mam do przejechania 1200km głównie po autostradach?
Mam pytanie odnośnie rury.Otóż dziś znalazłem błąd w postaci tejże właśnie rury,najpierw pojawiła się informacja żeby udać się do serwisu,odpuściłem sobie bo-po pierwsze przebywam w tej chwili w Niemczech,-po drugie nic się nie działo,autko trochę straciło z mocy i bardzo delikatnie dłużej się zbierało w przedziale do 2000 obrotów ale po za tym nic.
Dziś wyskoczył mi czekingine na zegarach.
Okazuje się że za dwa lub trzy dni mam wracać do Polski i nie wiem co zrobić czy na gwałt szukać mechanika tutaj czy np.owinąć rurę taśmą aluminiową i pózniej wzmocnić tą szarą mocną,dodam że mam do przejechania 1200km głównie po autostradach?