--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Turbo
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Tak ropniaka. W nich powinna wstawać przy okolo 1500-1700. Majstry od turbo zmieniają teraz geometrie tak jak kolega pisał 'skracają' ciegło aby szybciej wstawała. Ale dowiedziałem się że po wymianie trzeba ją systemowo skalibrować pod komputerem tyle czy teraz po 'skruceniu' i kalibracji programem nie będzie przeładować??
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Ok. Panowie temat rozwiązany. Trzeba było skrócić sztange o 5%(jak to nazwali przyspieszyć turbo) i zrobić reset kalibracji w systemie. Turbo ciagnie od 1400 obrotów a auto nie do poznania. Dziękuję raz jeszcze za wszelkie informacje
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Po to się właśnie kalibruje, żeby nie było przeładowania. Ja przy crafterze nie miałem komputera robiłem na wyczucie. Za pierwszym razem za dużo i przeładowywało. Za drugim razem mi się udało i jest ok. Auto nie do poznania. A skróciłem o 0,5 obrotu nakrętki na sztandze. Nie wiem ile to % długości.
Myślę, że mit o źle działających sprężarkach po regeneracji jest częściowo obalony. Ludzie odbierają turbo niby zrobione i wyregulowane fachowo. Wkładają do auta i tu problem bo nie jedzie.
Co do zapchanego dfp a. To da się to sprawdzić kompem. Zawór n 75 może niby działać ale jego zmiana może dać lepszy efekt. Też to przerabiałem.
Myślę, że mit o źle działających sprężarkach po regeneracji jest częściowo obalony. Ludzie odbierają turbo niby zrobione i wyregulowane fachowo. Wkładają do auta i tu problem bo nie jedzie.
Co do zapchanego dfp a. To da się to sprawdzić kompem. Zawór n 75 może niby działać ale jego zmiana może dać lepszy efekt. Też to przerabiałem.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Turbo
Miałem identycznie w poprzednim aucie. Ogólnie ciśnienie doładowania było spoko, silnik po chipie trzymał parametry maksymalne, tyle że "dołu" nie było - do 2000 rpm padaka i reakcja na gaz opóźniona. Wszystko inne było OK, łącznie z klapami wirowymi. Natomiast na nowym turbo (Garrett) auto reagowało na gaz doskonale. Różnica była bardzo duża, o ile w szybkiej trasie nieodczuwalna, to w mieście regenerowane turbo zamieniło auto z 400 Nm w chwilowego muła. A miało być super i w ogóle, regenerowane i wyważane na nowych maszynach, nawet jakiś wykres dostałem, że przetestowanelukaszUKlukasz pisze:Właśnie też mi się wydaję że chodzi o regulację cięgna. Znajomemu dmucha dobrze ale troszkę później wstaje
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Wychodzi na to, że nie potrzebnie kupiłeś tego garretta za kilka tys zł. Skoro regenerowane turbo miało parametry jak trzeba a za późno wstawało. Wystarczyło dokonać regulacji na samochodzie. Której firma regenerująca wykonać nie mogła bo raz, że nie wiele takich firm to robi a dwa, że większość klientów takich firm wyjmuje i wkłada sprężarki sama lub w innych zakładach. Które ograniczają się jedynie do przykręcenia turbo sprężarki i podłączenia węży. Niestety jak zawsze nie wiedza kosztuje.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Koledzy jeszcze jeden problem. Po wymianie turbo tak jak pisałem wyżej jest już wszystko dobrze ale dzis sprawdziłem sobie błędy aplikacją OPL DTC Reader i tu nie miła niespodzianka dwa bledy
P053A-00-19
crankcase breather heater-open circuit
P2564-00-19
Turbocharger (tc) boost control position sensor-circuit low
Co one oznaczaja gdzie te czujniki sie znajduja?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
P053A-00-19
crankcase breather heater-open circuit
P2564-00-19
Turbocharger (tc) boost control position sensor-circuit low
Co one oznaczaja gdzie te czujniki sie znajduja?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Pierwszy związany z odmą jej podgrzewaniem czy coś w tym stylu. Nie wiem czy nie chodzi o czujnik na wejściu odmy do przewodu zasysającego powietrze z filtra do turbo. Drugi to czujnik który jest w gruszce. Pytanie czy te błędy nie pozostały z przed awarii a zwłaszcza ten drugi. Bo oba mają status nie występujących aktualnie liczba 19 na końcu kodu. Skasuj pojeździj i zobacz co będzie.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Ok. Dziękuję, czy liczba 19 na końcu kodu zawsze oznacza ze kod nie wystepuje aktualnie? Pewnie kombinowali bo im źle wstawała i z tego co wiem 3 turbiny wkladali. Heh
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Re: Turbo
Dzień dobry wszystkim. Jestem tu nowym użytkownikiem i nie zdążyłem przeczytać wszystkich problemów oraz odpowiedzi w powyższym temacie. Nie mniej jednak też chciałbym się podzielić pewnym problemem.
Może ktoś już poruszał ten problem a ja nie doczytałem Posiadam Insignię z 2009 2,0 turbo 4x4 w benzynie. Auto ma przejechane ok 148 000 km. W dniu dzisiejszym w drodze do pracy pojawiło się dziwne buczenie z turbiny podczas dodawania gazu. Od kilku dni wyświetla mi się co jakiś czas komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" Auto chodzi normalnie. Nie wpada w tryb awaryjny tylko po przejechaniu pewnego dystansu tak jakby odłącza się turbina i samochód nie ma mocy. W dni dzisiejszym doszło buczenie z turbiny. Tryb awaryjny sie nie włącza ale jest w dalszym ciągu brak mocy. Czy ktoś miał podobny problem i jest mi w stanie udzielić jakichś informacji co może być tego powodem??
Pozdrawiam
Może ktoś już poruszał ten problem a ja nie doczytałem Posiadam Insignię z 2009 2,0 turbo 4x4 w benzynie. Auto ma przejechane ok 148 000 km. W dniu dzisiejszym w drodze do pracy pojawiło się dziwne buczenie z turbiny podczas dodawania gazu. Od kilku dni wyświetla mi się co jakiś czas komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" Auto chodzi normalnie. Nie wpada w tryb awaryjny tylko po przejechaniu pewnego dystansu tak jakby odłącza się turbina i samochód nie ma mocy. W dni dzisiejszym doszło buczenie z turbiny. Tryb awaryjny sie nie włącza ale jest w dalszym ciągu brak mocy. Czy ktoś miał podobny problem i jest mi w stanie udzielić jakichś informacji co może być tego powodem??
Pozdrawiam
- romanik99
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 05:17
- Auto: Insignia 1.6T 180km
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rzeszów
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Turbo
Wepnę się w temat. Silnik A16let. Auto ma wyczuwalnego muła podczas mocnego depnięcia. Najpierw do mniej więcej 2700 słabo a później skokowa zmiana w górę. Przy spokojnym przyspieszaniu tego nie ma)
Zależy mi na plynnosci przyspieszania a mam skokową co powoduje taką szarpaną jazdę. Wymieniony zawór upustowy DV i zaworek podcisnienia. Zostaje mi jeszcze same turbo lub zawór sterowany gruszką. No wlaśnie czym jest ten zawór przy silniku 1.6t. Jak on dziala. Zmiennej geometrii tu nie ma to chyba musi to być Waste gate. Zakładałem strzykawkę na rurkę zaworu i pracuje on ładnie. Zamyka się i otwiera trzyma ciśnienie. Jak sprawdzić poprawność jego dziania i czy sztanga jest dobrze ustawiona. Co to wogóle może jeszcze być
Zależy mi na plynnosci przyspieszania a mam skokową co powoduje taką szarpaną jazdę. Wymieniony zawór upustowy DV i zaworek podcisnienia. Zostaje mi jeszcze same turbo lub zawór sterowany gruszką. No wlaśnie czym jest ten zawór przy silniku 1.6t. Jak on dziala. Zmiennej geometrii tu nie ma to chyba musi to być Waste gate. Zakładałem strzykawkę na rurkę zaworu i pracuje on ładnie. Zamyka się i otwiera trzyma ciśnienie. Jak sprawdzić poprawność jego dziania i czy sztanga jest dobrze ustawiona. Co to wogóle może jeszcze być
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 2019, o 21:12
- Auto: Insignia A20NHT 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Turbo
Mam a20nht 2009 rok. Rozleciało mi się turbo. Mam już poskładane do k..y, z utwardzoną podkładką oporową. Pytanie czy to wystarczy? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lip 2020, o 10:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Turbo
Cześć. Mam turbo po regeneracji. Bagnet był suchy a olej w tłumiku samochód kopcił strasznie na niebiesko, czuć było spalonym olejem. Mechanik odrazu stwierdził że to turbo. Odebrałem po regeneracji i znowu to samo wciągnął cały olej straszny dym. Mechanik mówil że to może przez dpf więc oddali go do czyszczenia. Gościu od regeneracji zarzeka się że turbo jest dobre. Odebrałem po tym czyszczeniu dpf i znów to samo. Mechanik podobno sprawdził jeszcze czy jest dobre ciśnienie oleju i mówił że jest ok. Co z tym zrobić? Każdy mówi że to zle zregenerowana turbina. Można to jakoś sprawdzić np. Przez podpięcie kompa?
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Mam turbo po pełnej regeneracji.
Jednak auto jest mulowate, słabo przyśpiesza.
Czy można jakoś sprawdzić opcom wartość doładowania turbo?
i jaka ta wartość doladowNia powinna być
prawidłowa np. na biegu jalowym?
Słyszalem coś o regulacji cięgna na samochodzie,
Ale jak to sprawdzić i prawidłowo ustawic?
Jednak auto jest mulowate, słabo przyśpiesza.
Czy można jakoś sprawdzić opcom wartość doładowania turbo?
i jaka ta wartość doladowNia powinna być
prawidłowa np. na biegu jalowym?
Słyszalem coś o regulacji cięgna na samochodzie,
Ale jak to sprawdzić i prawidłowo ustawic?
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Turbo
Nie wiem co dla IA oferuje op-com, ale jeżeli jest, to powinno być to w blokach pomiarowych, zarówno wartość rzeczywista, jak i żądana. A odnośnie samej regeneracji turbo
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Turbo
... a może warto wziąć pod uwagę naprawę turbiny nie na zasadzie oddania do regeneracji 'gdzieś tam', bo wiadomo, że Garrett nie udostępnia części zamiennych i naprawa robiona jest na jakiś zastępnikach, np., made in china a to oczywiście znajduje swoje przełożenie w jakości takiej renowacji
przyglądam się od jakiegoś czasu tematowi i wychodzi, że zupełnie dobrym rozwiązaniem naprawy jest wymiana korasa w dmuchawce. z używanej aktualnie wykorzystujemy 'muszle' jeśli nie są pęknięte ...
dobrą opinią cieszą się produkty Melett'a
allegro np., oferuje dla diesla dla IA:
https://allegro.pl/oferta/chra-koras-me ... 0780939322
przyglądam się od jakiegoś czasu tematowi i wychodzi, że zupełnie dobrym rozwiązaniem naprawy jest wymiana korasa w dmuchawce. z używanej aktualnie wykorzystujemy 'muszle' jeśli nie są pęknięte ...
dobrą opinią cieszą się produkty Melett'a
allegro np., oferuje dla diesla dla IA:
https://allegro.pl/oferta/chra-koras-me ... 0780939322
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Nie potrzebnie robiłem tą regenerację. Straciłem kupę kasy a efekt bardzo mizerny.
Plus tego taki że turbo nie pogwizduje na zimnym silniku i nie mam błędów. Ale z tego wynika że wystarczyło wymienić gruszkę z czujnikiem na nową i błąd przeładowania najprawdopodobniej by się nie pojawiał.
Plus tego taki że turbo nie pogwizduje na zimnym silniku i nie mam błędów. Ale z tego wynika że wystarczyło wymienić gruszkę z czujnikiem na nową i błąd przeładowania najprawdopodobniej by się nie pojawiał.
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Turbo
Myślę, że problemem nie jest sama regeneracja, a kalibracja zmiennej geometrii. Jeżeli znalazłbyś kogoś, kto jest w stanie to wyregulować, to auto odżyje, tak mi się wydaje.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Ale to się robi na samochodzie?
Chodzi tylko o regulację tego ogranicznika ( tej śrubki) która ograniczaj jak bardzo ma się cofnąć sztanga?
Chodzi tylko o regulację tego ogranicznika ( tej śrubki) która ograniczaj jak bardzo ma się cofnąć sztanga?