--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Turbo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 29 maja 2017, o 16:03

Witam koledzy. Nie znalazłem nic w tym temacie wiec zakładam nowy temat jeśli było z gory przepraszam i proszę o przeniesienie.
Mam problem z turbo to znaczy muszę je wymienić ponieważ puściły uszczelniacze strony cieplej turbo i wali olejem w dpf-a. Nie i dużo ale jednak.
Co byście szanowni koledzy w kwestii​ turbo wybrali regenerowana czy może używaną z bardzo malym przebiegiem? Kwestia nowej nie wchodzi w grę gdyż jest droga w aso w UK

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: hubertus » 4 cze 2017, o 14:34

Pytanie jak sprawdzić czy ta używana ma ten bardzo mały przebieg?

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 4 cze 2017, o 14:38

Racja :/ czyli co? Regenerowane najbezpieczniej?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Turbo

Post autor: kuba89 » 4 cze 2017, o 14:51

Regenerowane nigdy nie bedzie miało takiej sprawności jak ori.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: hubertus » 4 cze 2017, o 14:57

Dlaczego? Montują wirniki o innych kształtach? Czy może problem jest w regulacji cięgła sterującego vtg? Bo ci co regenerują ustawiają niby wszystko u siebie. Ale może wypadało by poregulować na samochodzie. Bo skoro turbo da rady napompować zadane w danej wersji silnika ciśnienie to jakim cudem może nie mieć sprawności takiej jak powinna?

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 4 cze 2017, o 15:19

Właśnie też mi się wydaję że chodzi o regulację cięgna. Znajomemu dmucha dobrze ale troszkę później wstaje

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: hubertus » 4 cze 2017, o 16:33

No to na bank o to chodzi. Miałem podobny przypadek w crafterze. Turbo co prawda nie po regeneracji. Ale samochód był zamulony. Przyspieszał jak by ciągnął przyczepę z ładunkiem. Oczywiście, gdy się rozpędził moc miał. Postanowiłem pokręcić trochę tym cięgłem. Skróciłem je o jeden obrót nakrętki. Co było zbyt optymistycznym krokiem bo silnik podczas przyspieszania miał zbyt twardą pracę i następowało przeładowanie oraz tryb awaryjny. Po prostu odcinało moc. Wydłużyłem więc cięgło o 0,5 obrotu. I od razu inny samochód.
Na forach pokutuje mit, że turbo po regeneracji już tak nie działa, że auto zamulone. Bo większość wkłada wyregulowaną u regenerującego turbosprężarkę i nic do niej się nie dotyka. A mi się wydaje, że to cięgło trzeba wyregulować na samochodzie i dopiero mówić czy turbo po regeneracji ma mniejszą sprawność czy nie.
Niestety sam nigdy nie miałem okazji sprawdzić. Bo w żadnym aucie mi ani najbliższym w rodzinie nie padło turbo.

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 4 cze 2017, o 16:48

Kolego hubertus. Wydlużyłeś tzn. wkręcić śrubę głębiej żeby sztanga poszła troszkę wyżej patrząc na auto od przodu?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: hubertus » 4 cze 2017, o 18:53

Finalnie skróciłem o 0,5 obrotu. Najpierw za mocno skróciłem bo o 1 obrót. Potem wydłużyłem o 0,5 obrotu bo było przeładowanie. Więc żeby było jasne jak chcecie by turbo szybciej wstawało cięgło trzeba skracać. Ale nie można przesadzać. U mnie zostało skrócone o 0,5 obrotu. Patrząc na insignię jeśli ktoś ma turbo dziurę po zmianie turbo należy skrócić, aby dźwigienka przy turbo poszła w dół. W stronę gruchy zawsze dźwigienka ma iść jeśli się cięgło skraca. Nie zależnie od marki.
Oczywiście nie jest to recepta na tani tuning. Jeśli komuś auto jeździ normalnie nie należy kręcić bo będzie przeładowanie. Ja miałem innego craftera z podobnym silnikiem i przełożeniem tylnego mostu. Wiedziałem, że powinien jechać inaczej dlatego się tym bawiłem.

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Turbo

Post autor: wojtekski » 5 cze 2017, o 06:24

A ja mam regenerowaną i była hamownia przed i po regeneracji i to samo wynik nawet ciut lepszy po regeneracji a wstaje tak samo, ale mogę powiedzieć tylko o sobie.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Turbo

Post autor: Holios » 5 cze 2017, o 07:36

Hello

mam pytanie, czy do A20NHT 220km z 2009 można zamontować używane turbo od 250km po 2013r. ??

Ktoś miał jakieś doświadczenia??

Awatar użytkownika
pedrro
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 17:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Turbo

Post autor: pedrro » 5 cze 2017, o 15:10

Z tą regeneracją to jest loteria z tego co widzę,ale nowa raczej bardzo droga więc wszyscy ryzykują

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: hubertus » 5 cze 2017, o 15:30

Loteria to może być z regulacją cięgła. Jeśli w jakimś aucie cięgło akurat zostanie trafnie wyregulowane to działa wszystko idealnie. Jeśli pomimo tego,że firmy regenerujące regulują te cięgła nie trafi się z regulacją pod dany samochód to jest problem, że auto muł. Już tu czytałem wrażenia kilku osób po regeneracji, że niby ciągnie rozpędzi się. Ale nie tak jak wcześniej.

Awatar użytkownika
pedrro
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 17:05
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Turbo

Post autor: pedrro » 5 cze 2017, o 18:28

Mnie też czeka zabawa z turbo bo świszcze już ładnie i szukam w necie informacji o jakimś sprawdzonym warsztacie który regeneruje na Mazowszu ale tyle ile ludzi pisze tyle jest opinii i pozytywnych i negatywnych niestety

booski94

Turbina?

Post autor: booski94 » 9 cze 2017, o 18:32

Witam mam nietypowy problem. Otóż wczoraj miałem wymieniona chłodnice ponieważ plastik u jej boku był napekniety i lapal lewe powietrze i tracilem gaz. Problem który dziś Zauważyłem chodzi o to że stałem pod domem i zaczelem gazowac do 3 -3.5tys obrotów żeby sprawdzić czy wszystko ok i puszczalem i tak z 20 razy i za 21 razem dałem gaz do podłogi i do 2900 obrotów doszło i koniec więcej nie szło puściłem gaz i znowu to samo za trzecim razem jakby się odblokowalo? dlaczego tak się stało turbina nie przeladowala? Czy coś popsute jest. Może przyczyną że tak gazowalem. Sorki za taki nielad moim opisie ale w pracy jestem i szybko chciałem napisać. Czekam na wasze komentarze
Insignia 2011 diesel 130km
Ostatnio zmieniony 9 cze 2017, o 18:45 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Turbo

Post autor: IBZI » 9 cze 2017, o 18:47

Po co zakładasz nowy temat, zamiast dopisać się do istniejącego?
Zacznijmy od tego, że Insignia, nie Insignia.
Samochód ma blokadę na luzie, aby go nie "przekręcić". Widać u Ciebie zadziałała.
Jeśli nie wywala błędów, to ciesz się jazdą i tyle.

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 14 cze 2017, o 19:47

Witajcie raz jeszcze. Czy orientujecie się czy późne wstawania turbo po regeneracji jest kwestia regulacji sztangi geometrii czy tak jak warsztat twierdzi że to wina zapchanego dpfu lub zaworka podciśnienia? Dodam że caly układ dolotowy szczelny dpf nie jest zatkany i zaworek był wymieniony włącznie z wężykami.
Wsadzili już drugą turbinę i nadal to samo wstaje przy ok 2000-2500 rpm.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Turbo

Post autor: wojtekski » 15 cze 2017, o 06:49

Masz wykresy w tuningu insigni to porównaj jak twoja wstaje.

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: Turbo

Post autor: lukaszUKlukasz » 15 cze 2017, o 09:26

Nie mam wykresów. Czuc że auto ma muła dopiero powyżej 2500 obrotów zaczyna jechać. Dodam że przed wymianą było wszystko ok. A wymieniona była gdyż puszczała olej po gorącej stronie

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Turbo

Post autor: lcr » 15 cze 2017, o 10:14

Moja benzyna działa tak od nowości. Te 2200-2500 czuć, że ciągnie.
Masz ropniaka? Tam chyba wcześniej powinno wstawać. Nie mam pewności.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”