--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Turbo
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Turbo
Witam koledzy. Nie znalazłem nic w tym temacie wiec zakładam nowy temat jeśli było z gory przepraszam i proszę o przeniesienie.
Mam problem z turbo to znaczy muszę je wymienić ponieważ puściły uszczelniacze strony cieplej turbo i wali olejem w dpf-a. Nie i dużo ale jednak.
Co byście szanowni koledzy w kwestii turbo wybrali regenerowana czy może używaną z bardzo malym przebiegiem? Kwestia nowej nie wchodzi w grę gdyż jest droga w aso w UK
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Mam problem z turbo to znaczy muszę je wymienić ponieważ puściły uszczelniacze strony cieplej turbo i wali olejem w dpf-a. Nie i dużo ale jednak.
Co byście szanowni koledzy w kwestii turbo wybrali regenerowana czy może używaną z bardzo malym przebiegiem? Kwestia nowej nie wchodzi w grę gdyż jest droga w aso w UK
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Racja :/ czyli co? Regenerowane najbezpieczniej?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Dlaczego? Montują wirniki o innych kształtach? Czy może problem jest w regulacji cięgła sterującego vtg? Bo ci co regenerują ustawiają niby wszystko u siebie. Ale może wypadało by poregulować na samochodzie. Bo skoro turbo da rady napompować zadane w danej wersji silnika ciśnienie to jakim cudem może nie mieć sprawności takiej jak powinna?
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Właśnie też mi się wydaję że chodzi o regulację cięgna. Znajomemu dmucha dobrze ale troszkę później wstaje
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
No to na bank o to chodzi. Miałem podobny przypadek w crafterze. Turbo co prawda nie po regeneracji. Ale samochód był zamulony. Przyspieszał jak by ciągnął przyczepę z ładunkiem. Oczywiście, gdy się rozpędził moc miał. Postanowiłem pokręcić trochę tym cięgłem. Skróciłem je o jeden obrót nakrętki. Co było zbyt optymistycznym krokiem bo silnik podczas przyspieszania miał zbyt twardą pracę i następowało przeładowanie oraz tryb awaryjny. Po prostu odcinało moc. Wydłużyłem więc cięgło o 0,5 obrotu. I od razu inny samochód.
Na forach pokutuje mit, że turbo po regeneracji już tak nie działa, że auto zamulone. Bo większość wkłada wyregulowaną u regenerującego turbosprężarkę i nic do niej się nie dotyka. A mi się wydaje, że to cięgło trzeba wyregulować na samochodzie i dopiero mówić czy turbo po regeneracji ma mniejszą sprawność czy nie.
Niestety sam nigdy nie miałem okazji sprawdzić. Bo w żadnym aucie mi ani najbliższym w rodzinie nie padło turbo.
Na forach pokutuje mit, że turbo po regeneracji już tak nie działa, że auto zamulone. Bo większość wkłada wyregulowaną u regenerującego turbosprężarkę i nic do niej się nie dotyka. A mi się wydaje, że to cięgło trzeba wyregulować na samochodzie i dopiero mówić czy turbo po regeneracji ma mniejszą sprawność czy nie.
Niestety sam nigdy nie miałem okazji sprawdzić. Bo w żadnym aucie mi ani najbliższym w rodzinie nie padło turbo.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Kolego hubertus. Wydlużyłeś tzn. wkręcić śrubę głębiej żeby sztanga poszła troszkę wyżej patrząc na auto od przodu?
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Finalnie skróciłem o 0,5 obrotu. Najpierw za mocno skróciłem bo o 1 obrót. Potem wydłużyłem o 0,5 obrotu bo było przeładowanie. Więc żeby było jasne jak chcecie by turbo szybciej wstawało cięgło trzeba skracać. Ale nie można przesadzać. U mnie zostało skrócone o 0,5 obrotu. Patrząc na insignię jeśli ktoś ma turbo dziurę po zmianie turbo należy skrócić, aby dźwigienka przy turbo poszła w dół. W stronę gruchy zawsze dźwigienka ma iść jeśli się cięgło skraca. Nie zależnie od marki.
Oczywiście nie jest to recepta na tani tuning. Jeśli komuś auto jeździ normalnie nie należy kręcić bo będzie przeładowanie. Ja miałem innego craftera z podobnym silnikiem i przełożeniem tylnego mostu. Wiedziałem, że powinien jechać inaczej dlatego się tym bawiłem.
Oczywiście nie jest to recepta na tani tuning. Jeśli komuś auto jeździ normalnie nie należy kręcić bo będzie przeładowanie. Ja miałem innego craftera z podobnym silnikiem i przełożeniem tylnego mostu. Wiedziałem, że powinien jechać inaczej dlatego się tym bawiłem.
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Turbo
A ja mam regenerowaną i była hamownia przed i po regeneracji i to samo wynik nawet ciut lepszy po regeneracji a wstaje tak samo, ale mogę powiedzieć tylko o sobie.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Turbo
Hello
mam pytanie, czy do A20NHT 220km z 2009 można zamontować używane turbo od 250km po 2013r. ??
Ktoś miał jakieś doświadczenia??
mam pytanie, czy do A20NHT 220km z 2009 można zamontować używane turbo od 250km po 2013r. ??
Ktoś miał jakieś doświadczenia??
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Loteria to może być z regulacją cięgła. Jeśli w jakimś aucie cięgło akurat zostanie trafnie wyregulowane to działa wszystko idealnie. Jeśli pomimo tego,że firmy regenerujące regulują te cięgła nie trafi się z regulacją pod dany samochód to jest problem, że auto muł. Już tu czytałem wrażenia kilku osób po regeneracji, że niby ciągnie rozpędzi się. Ale nie tak jak wcześniej.
- pedrro
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 kwie 2017, o 17:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Turbo
Mnie też czeka zabawa z turbo bo świszcze już ładnie i szukam w necie informacji o jakimś sprawdzonym warsztacie który regeneruje na Mazowszu ale tyle ile ludzi pisze tyle jest opinii i pozytywnych i negatywnych niestety
Turbina?
Witam mam nietypowy problem. Otóż wczoraj miałem wymieniona chłodnice ponieważ plastik u jej boku był napekniety i lapal lewe powietrze i tracilem gaz. Problem który dziś Zauważyłem chodzi o to że stałem pod domem i zaczelem gazowac do 3 -3.5tys obrotów żeby sprawdzić czy wszystko ok i puszczalem i tak z 20 razy i za 21 razem dałem gaz do podłogi i do 2900 obrotów doszło i koniec więcej nie szło puściłem gaz i znowu to samo za trzecim razem jakby się odblokowalo? dlaczego tak się stało turbina nie przeladowala? Czy coś popsute jest. Może przyczyną że tak gazowalem. Sorki za taki nielad moim opisie ale w pracy jestem i szybko chciałem napisać. Czekam na wasze komentarze
Insignia 2011 diesel 130km
Insignia 2011 diesel 130km
Ostatnio zmieniony 9 cze 2017, o 18:45 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Turbo
Po co zakładasz nowy temat, zamiast dopisać się do istniejącego?
Zacznijmy od tego, że Insignia, nie Insignia.
Samochód ma blokadę na luzie, aby go nie "przekręcić". Widać u Ciebie zadziałała.
Jeśli nie wywala błędów, to ciesz się jazdą i tyle.
Zacznijmy od tego, że Insignia, nie Insignia.
Samochód ma blokadę na luzie, aby go nie "przekręcić". Widać u Ciebie zadziałała.
Jeśli nie wywala błędów, to ciesz się jazdą i tyle.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Witajcie raz jeszcze. Czy orientujecie się czy późne wstawania turbo po regeneracji jest kwestia regulacji sztangi geometrii czy tak jak warsztat twierdzi że to wina zapchanego dpfu lub zaworka podciśnienia? Dodam że caly układ dolotowy szczelny dpf nie jest zatkany i zaworek był wymieniony włącznie z wężykami.
Wsadzili już drugą turbinę i nadal to samo wstaje przy ok 2000-2500 rpm.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wsadzili już drugą turbinę i nadal to samo wstaje przy ok 2000-2500 rpm.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Turbo
Nie mam wykresów. Czuc że auto ma muła dopiero powyżej 2500 obrotów zaczyna jechać. Dodam że przed wymianą było wszystko ok. A wymieniona była gdyż puszczała olej po gorącej stronie
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Turbo
Moja benzyna działa tak od nowości. Te 2200-2500 czuć, że ciągnie.
Masz ropniaka? Tam chyba wcześniej powinno wstawać. Nie mam pewności.
Masz ropniaka? Tam chyba wcześniej powinno wstawać. Nie mam pewności.