--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Check engine i błędy P01AA P00AA P0111

ODPOWIEDZ
Artur97
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 9 lis 2018, o 16:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kielce

Check engine i błędy P01AA P00AA P0111

Post autor: Artur97 » 24 lis 2018, o 19:28

Cześć,

dopadły mnie następujące błędy

P01AA,
P00AA
P0111

Obrazek

Z tego co wyczytałem może to być czujnik IAT powietrza dolotowego, swieci się check engine. Nie zauważyłem spadku mocy, ale sama z siebie odpala się chłodnica. Ktoś miał podobną sytuację? Wymieniał ktoś samodzielnie czujnik temperatury powietrza dolotowego?

Dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111

Post autor: Arkadius3 » 24 lis 2018, o 19:50

Sprawdź kable czy coś Ci nie pogryzło przy przepływce. Jak całe to pewnie przepływka do wymiany trzeba pomierzyć.

adikmag
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111

Post autor: adikmag » 30 lis 2023, o 11:26

Hej,
Niestety taki sam problem - wywala P0111 i włącza się wentylator.
(specem nie jestem i bardziej podłączam się do pytania)

I teraz pytanie który to czujnik:
MAP - czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze z tyłu silnika.
MAF - przepływomierz, w rurze dolotu, zaraz za filtrem powietrza.

Bo generalnie błąd mówi o temperaturze....
Jedne co - po analizie temperatur widać że skacze - tak jakby gubił sygnał ?

No i jeszcze ciekawostka dlaczego oba wskazania się gubią :
Czujnik temp. powietrze atmosferycznego oraz temp. powietrze dolotowego?

No i na koniec najciekawsze - w moim przypadku przypadłość nastąpiła na ujemnych temperaturach (być może zbieg okoliczności).

Z góry będę wdzięczny za pomoc laikowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

adikmag
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111

Post autor: adikmag » 20 sty 2024, o 14:01

Skoro nikt nie odpowiedział ...to trzeba było wziąć sprawy w swoje ręce.

I tak - pierwsza rzecz połapać się który czujnik co pokazuje: (podaje dla 1.4NET)
IAT1 oraz IAT2 to: MAF - czyli przepływka : 20787043
IAT3 to : MAP - czyli 55568175 (*ale nie w kolektorze - tylko przed przepustnicą!)

*w kolektorze jest czujnik ciśnienia

Dla potwierdzenia po prostu odkręciłem j.w. i dmuchałem suszarką.

Trochę zdziwienie o co kaman IAT1 vs IAT2 :
IAT1 ==> łapie temperaturę z przepływu (mój tani scanner nazywa to "Temperatura powietrza dolotowego")
IAT2 ==> łapie temperaturę z obudowy przeplywki

Dlaczego waliło bład P0111 - w moim przypadku zawsze pokazywało IAT1 - od 30 stopni C wzwyż (nawet jak na zew. -10C).
Co ciekawe wskazanie "temperatura powietrza atmosferycznego" również gdzieś w kosmosie w porównaniu do rzeczywistości.
IAT3 było ok.
Dla porównania daję screeny przed/po - i wszystko widać.
Co na 1 rzut oka - wysztkie pomiary temperatur po wymianie są w granicach 5C (IAT1,2,3 , powietrze atmosf, płyn chłodniczy).

Tak czy siak - zaryzykowałem i wymieniłem przepływkę.
Parametry temperatury od razu wskoczyły jak trzeba - i problem się rozwiązał.
....no prawie bo jeszcze niewiadomym pozostaje dlaczego te odczyty mają takie piki (dół i góra - na zimnym silniku, na ciepłym sporadycznie). To już niestety zadanie dla elektryka....

Mam nadzieję że komuś to pomoże.
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”