Cześć,
dopadły mnie następujące błędy
P01AA,
P00AA
P0111
Z tego co wyczytałem może to być czujnik IAT powietrza dolotowego, swieci się check engine. Nie zauważyłem spadku mocy, ale sama z siebie odpala się chłodnica. Ktoś miał podobną sytuację? Wymieniał ktoś samodzielnie czujnik temperatury powietrza dolotowego?
Dzięki za pomoc!
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Check engine i błędy P01AA P00AA P0111
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 lis 2018, o 16:06
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kielce
- Arkadius3
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
- Auto: Insignia Fl bi-t AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sępólno Krajeńskie
Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111
Sprawdź kable czy coś Ci nie pogryzło przy przepływce. Jak całe to pewnie przepływka do wymiany trzeba pomierzyć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111
Hej,
Niestety taki sam problem - wywala P0111 i włącza się wentylator.
(specem nie jestem i bardziej podłączam się do pytania)
I teraz pytanie który to czujnik:
MAP - czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze z tyłu silnika.
MAF - przepływomierz, w rurze dolotu, zaraz za filtrem powietrza.
Bo generalnie błąd mówi o temperaturze....
Jedne co - po analizie temperatur widać że skacze - tak jakby gubił sygnał ?
No i jeszcze ciekawostka dlaczego oba wskazania się gubią :
Czujnik temp. powietrze atmosferycznego oraz temp. powietrze dolotowego?
No i na koniec najciekawsze - w moim przypadku przypadłość nastąpiła na ujemnych temperaturach (być może zbieg okoliczności).
Z góry będę wdzięczny za pomoc laikowi.
Niestety taki sam problem - wywala P0111 i włącza się wentylator.
(specem nie jestem i bardziej podłączam się do pytania)
I teraz pytanie który to czujnik:
MAP - czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze z tyłu silnika.
MAF - przepływomierz, w rurze dolotu, zaraz za filtrem powietrza.
Bo generalnie błąd mówi o temperaturze....
Jedne co - po analizie temperatur widać że skacze - tak jakby gubił sygnał ?
No i jeszcze ciekawostka dlaczego oba wskazania się gubią :
Czujnik temp. powietrze atmosferycznego oraz temp. powietrze dolotowego?
No i na koniec najciekawsze - w moim przypadku przypadłość nastąpiła na ujemnych temperaturach (być może zbieg okoliczności).
Z góry będę wdzięczny za pomoc laikowi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Check engine i błędy P01AA P00AA P0111
Skoro nikt nie odpowiedział ...to trzeba było wziąć sprawy w swoje ręce.
I tak - pierwsza rzecz połapać się który czujnik co pokazuje: (podaje dla 1.4NET)
IAT1 oraz IAT2 to: MAF - czyli przepływka : 20787043
IAT3 to : MAP - czyli 55568175 (*ale nie w kolektorze - tylko przed przepustnicą!)
*w kolektorze jest czujnik ciśnienia
Dla potwierdzenia po prostu odkręciłem j.w. i dmuchałem suszarką.
Trochę zdziwienie o co kaman IAT1 vs IAT2 :
IAT1 ==> łapie temperaturę z przepływu (mój tani scanner nazywa to "Temperatura powietrza dolotowego")
IAT2 ==> łapie temperaturę z obudowy przeplywki
Dlaczego waliło bład P0111 - w moim przypadku zawsze pokazywało IAT1 - od 30 stopni C wzwyż (nawet jak na zew. -10C).
Co ciekawe wskazanie "temperatura powietrza atmosferycznego" również gdzieś w kosmosie w porównaniu do rzeczywistości.
IAT3 było ok.
Dla porównania daję screeny przed/po - i wszystko widać.
Co na 1 rzut oka - wysztkie pomiary temperatur po wymianie są w granicach 5C (IAT1,2,3 , powietrze atmosf, płyn chłodniczy).
Tak czy siak - zaryzykowałem i wymieniłem przepływkę.
Parametry temperatury od razu wskoczyły jak trzeba - i problem się rozwiązał.
....no prawie bo jeszcze niewiadomym pozostaje dlaczego te odczyty mają takie piki (dół i góra - na zimnym silniku, na ciepłym sporadycznie). To już niestety zadanie dla elektryka....
Mam nadzieję że komuś to pomoże.
pozdrawiam
I tak - pierwsza rzecz połapać się który czujnik co pokazuje: (podaje dla 1.4NET)
IAT1 oraz IAT2 to: MAF - czyli przepływka : 20787043
IAT3 to : MAP - czyli 55568175 (*ale nie w kolektorze - tylko przed przepustnicą!)
*w kolektorze jest czujnik ciśnienia
Dla potwierdzenia po prostu odkręciłem j.w. i dmuchałem suszarką.
Trochę zdziwienie o co kaman IAT1 vs IAT2 :
IAT1 ==> łapie temperaturę z przepływu (mój tani scanner nazywa to "Temperatura powietrza dolotowego")
IAT2 ==> łapie temperaturę z obudowy przeplywki
Dlaczego waliło bład P0111 - w moim przypadku zawsze pokazywało IAT1 - od 30 stopni C wzwyż (nawet jak na zew. -10C).
Co ciekawe wskazanie "temperatura powietrza atmosferycznego" również gdzieś w kosmosie w porównaniu do rzeczywistości.
IAT3 było ok.
Dla porównania daję screeny przed/po - i wszystko widać.
Co na 1 rzut oka - wysztkie pomiary temperatur po wymianie są w granicach 5C (IAT1,2,3 , powietrze atmosf, płyn chłodniczy).
Tak czy siak - zaryzykowałem i wymieniłem przepływkę.
Parametry temperatury od razu wskoczyły jak trzeba - i problem się rozwiązał.
....no prawie bo jeszcze niewiadomym pozostaje dlaczego te odczyty mają takie piki (dół i góra - na zimnym silniku, na ciepłym sporadycznie). To już niestety zadanie dla elektryka....
Mam nadzieję że komuś to pomoże.
pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.