--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH błąd P20EE-00
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
B20DTH błąd P20EE-00
I mnie dopadl wirus nox
Z tym, ze nie do konca wiem ktory czujnik jest uwalony.
Na logike: drugi czujnik powinien pokazywac mniejsza ilosc czasteczek niz pierwszy, tylko teraz pytanie ile pokazuje sprawny pierwszy?
jak widac na zdjeciach, u mnie czujnik drugi pokazuje wartosc duzo wieksza niz pierwszy (czyli bez sensu) i dlatego wywala blad niskiej skutecznosci systemu.
i w sumie nie wiem czy bzdury pokazuje czujnik pierwszy (za malo) czy drugi (za duzo).
Bylby ktos tak dobry i zrobil odczyty (lub moze wie) jak to powinno wygladac na sprawnych czujnikach?
Z tym, ze nie do konca wiem ktory czujnik jest uwalony.
Na logike: drugi czujnik powinien pokazywac mniejsza ilosc czasteczek niz pierwszy, tylko teraz pytanie ile pokazuje sprawny pierwszy?
jak widac na zdjeciach, u mnie czujnik drugi pokazuje wartosc duzo wieksza niz pierwszy (czyli bez sensu) i dlatego wywala blad niskiej skutecznosci systemu.
i w sumie nie wiem czy bzdury pokazuje czujnik pierwszy (za malo) czy drugi (za duzo).
Bylby ktos tak dobry i zrobil odczyty (lub moze wie) jak to powinno wygladac na sprawnych czujnikach?
Ostatnio zmieniony 1 mar 2020, o 19:09 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Pewnie bez gds nie odczytam wartości swoich sond? Jakbym mógł odczytać to bym ci podał ile pokazuje sprawny. Mam tylko obd.
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Udało mi się dowiedzieć, że na pierwszym czujniku, zależnie od obciążenia silnika, może się wahać od 100 do 1000ppm.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Udało się komuś znaleźć przyczynę? U mnie też po styczniowych mrozach zaczął się pojawiać błąd. Z tego co wyczytałem w necie powinien on wyskakiwać z innym błędem sugerującym chociaż która sonda go wyłapuje, a tu nic poza P20EE. Czy możliwe że wpływ może mieć niski poziom adblue w zbiorniku? Ostatnio dolewałem 16tys km wstecz
- Spartakus900
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 maja 2021, o 18:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Nowogard
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Witam i mnie zaczął nękać błąd P20EE-00 także bez innych błędów wskazujących konkretną sondę. Na razie kasowanie błędu pomogło. Radek84 jak sprawa wygląda dalej u Ciebie ?
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Nie wiem co pomogło, czy temperatury na plusie, czy dolanie 5L adblue bo wsumie jedno i drugie zbiegło się w czasie. Na ten moment błąd się nie pokazuje.
Na zegrach nie miałem żadnego komunikatu, żeby tego adblue było mało, ale poprzednim razem jak dolewałem weszło pod samiuśki korek, a teraz 5L weszło bez problemu tak że bardziej przechylał bym się ku temu, iż powodem był niski stan.
Na zegrach nie miałem żadnego komunikatu, żeby tego adblue było mało, ale poprzednim razem jak dolewałem weszło pod samiuśki korek, a teraz 5L weszło bez problemu tak że bardziej przechylał bym się ku temu, iż powodem był niski stan.
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Radek84 pisze: ↑19 mar 2021, o 19:39Udało się komuś znaleźć przyczynę? U mnie też po styczniowych mrozach zaczął się pojawiać błąd. Z tego co wyczytałem w necie powinien on wyskakiwać z innym błędem sugerującym chociaż która sonda go wyłapuje, a tu nic poza P20EE. Czy możliwe że wpływ może mieć niski poziom adblue w zbiorniku? Ostatnio dolewałem 16tys km wstecz
Panowie pomóżcie! Trochę czasu minęło, co u was pomogło? Bo raczej nie jeździcie rok z błędemSpartakus900 pisze: ↑12 cze 2021, o 16:45Witam i mnie zaczął nękać błąd P20EE-00 także bez innych błędów wskazujących konkretną sondę. Na razie kasowanie błędu pomogło. Radek84 jak sprawa wygląda dalej u Ciebie ?
Niestety i ja muszę się podłączyć do tematu, dzisiaj w trakcie jazdy błąd P20EE-00 i tylko ten błąd, kasuje ale zaraz pojawia się ponownie. Dodam, że w ubiegłym roku wymieniałem obie sondy(dokładniej to były same sondy, bez sterowników, łączone na złączki, czyli taka trochę tańsza wersja z alleg.....), więc wątpliwe, żeby któraś sonda po roku padła. Tym bardziej, że wtedy występowały błędy typowe dla obu sond, czyli P11DB oraz P11DC. AdBlue jest w baku wystarczająco
-
- Klubowicz
- Posty: 457
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Informacje z TIS (opis dotyczy Insigni A)
DTC P20EE
Sprawność katalizatora tlenków azotu poniżej progu
DTC P2BAD
Wysokie stężenie tlenków azotu w spalinach - przyczyna nieznana
Opis obwodu/układu
Układ wybiórczego katalizatora redukcyjnego (SCR) zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx) poprzez wtryśnięcie odmierzonej dawki płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego lub reduktora do strumienia gazów spalinowych wpadających do SCR. W katalizatorze układu wybiórczej redukcji, reduktor reaguje z NOx tworząc azot, dwutlenek węgla i parę wodną. Czujniki tlenków azotu przed i za katalizatorem przesyłają do modułu sterującego silnika informacje o poziomach stężenia tlenków azotu w spalinach na wylocie z silnika i na wylocie z rury wydechowej. Moduł ECM wykorzystuje dwa czujniki (NOx) do ograniczania poziomu NOx w spalinach. Pierwszy czujnik NOx znajduje się przed wtryskiwaczem płynu redukcyjnego i rejestruje NOx na wylocie z silnika. Drugi czujnik NOx znajduje się na wylocie z SCR i rejestruje poziom NOx wydostające się z SCR. Moduł sterujący silnika (ECM) zmienia dawkę płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego (reduktora) lub reduktora dodawanego w odpowiedzi na zmianę w poziomie NOx w spalinach silnika.
Wg mnie problem jest z samym katalizatorem tlenków a nie sondami. Sondy podają prawidłowe wartości czyli przekroczone bo nie wyrabia się katalizator NOx
DTC P20EE
Sprawność katalizatora tlenków azotu poniżej progu
DTC P2BAD
Wysokie stężenie tlenków azotu w spalinach - przyczyna nieznana
Opis obwodu/układu
Układ wybiórczego katalizatora redukcyjnego (SCR) zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx) poprzez wtryśnięcie odmierzonej dawki płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego lub reduktora do strumienia gazów spalinowych wpadających do SCR. W katalizatorze układu wybiórczej redukcji, reduktor reaguje z NOx tworząc azot, dwutlenek węgla i parę wodną. Czujniki tlenków azotu przed i za katalizatorem przesyłają do modułu sterującego silnika informacje o poziomach stężenia tlenków azotu w spalinach na wylocie z silnika i na wylocie z rury wydechowej. Moduł ECM wykorzystuje dwa czujniki (NOx) do ograniczania poziomu NOx w spalinach. Pierwszy czujnik NOx znajduje się przed wtryskiwaczem płynu redukcyjnego i rejestruje NOx na wylocie z silnika. Drugi czujnik NOx znajduje się na wylocie z SCR i rejestruje poziom NOx wydostające się z SCR. Moduł sterujący silnika (ECM) zmienia dawkę płynu do układu wydechowego silnika wysokoprężnego (reduktora) lub reduktora dodawanego w odpowiedzi na zmianę w poziomie NOx w spalinach silnika.
Wg mnie problem jest z samym katalizatorem tlenków a nie sondami. Sondy podają prawidłowe wartości czyli przekroczone bo nie wyrabia się katalizator NOx
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
- Auto: Insignia A 2.0
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kartuzy
- Postawił piwo: 12 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Ktoś może napisać coś więcej panowie/panie? Cały czas borykam się z tym błędem, ja kasuje a on powraca, nie wiadomo gdzie konkretnie szukać przyczyny
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Mi pojawia się w trasie przeważnie przy wypalaniu dpf. Poprzedni właściciel walczył z tym i nic niedalo wymienili sondy wtryskiwacz i nic. Dolewka nic niedaje, słyszałem, że jest specyfik do adblue, dodaję się do płynu i ponoć nie sypie błędami. Czekam jak wyjeżdżę plyn i będę testować.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Ja mam taką teorię, która być może jest nie słuszna, ale tak na logikę wydaję mi się być prawdopodobna. Adblue krystalizuję się w niskich temp. dla świeżego płynu jest to -11°C, ale chyba nikt nie ma świeżego w zbiorniku. Więc przy ujemnych temp wytrącają się osady, które może by rozpuścił mieszając w wiadrze, ale nie w zbiorniku i to one powodują ograniczenia w przepływie wtrysku, a zbyt mała ilość wtryśnięta w układ powoduję błąd P20EE.
Poprawcie mnie jeśli piszę głupoty. Już mnie kiedyś korciło do wytargania tego zbiornika i zobaczyć co jest w środku. Ewentualnie wylać zawartość i przepłukać.
Jak długo adblue zachowuje swoje właściwości?
Ja dolewałem jakoś marzec-kwiecień i apka pinga pokazuje mi jeszcze 54% stanu w zbiorniku.
Poprawcie mnie jeśli piszę głupoty. Już mnie kiedyś korciło do wytargania tego zbiornika i zobaczyć co jest w środku. Ewentualnie wylać zawartość i przepłukać.
Jak długo adblue zachowuje swoje właściwości?
Ja dolewałem jakoś marzec-kwiecień i apka pinga pokazuje mi jeszcze 54% stanu w zbiorniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 06:07
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jawor
- Postawił piwo: 5 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Teoria niby prawidłowa ale u mnie na wydechu bialy osad z mocznika, może być tak, że albo któraś sonda źle odczytuje wartości może trzeba zresetować ustawienia adblue, miałem problem ze wskazaniem poziomu i zresetowałem czujnik poziomu płynu to teraz pokazuje prawidłowe wskazania. A druga opcja jak wyżej napisane że katalizator przytkany i wtryskiwacz przelewa plyn
By skutecznie czyścić spaliny z tlenków azotu.
By skutecznie czyścić spaliny z tlenków azotu.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Wszystko jest w miarę Ok. Tam jest grzałka która podgrzewa ten płyn, więc będzie nienajgorzej i chyba na tyle dobrze że nie poprawiają tego systemu. Oczywiście krystalizacja mocznika nie jest odwracalna w 100% i głównym katalizatorem reakcji odwrotnej jest właśnie temperatura. A poza tym rzadko kiedy w naszym kraju temperatura spada poniżej tych -11, no i świadomy użytkownik nowego diesla jednak powinien chyba mieć też garaż skoro stać go na auto. No i po trzecie stężenie tych "kocich siuśków" jest naprawdę niewielkie, aby miało to mieć znaczenie. Gdyby było tam Cp=90% to już możnaby się bać o sporo kryształków i fakt że grzałki tam obecne nie poradzą sobie z nimi.Radek84 pisze: ↑3 gru 2021, o 12:05Ja mam taką teorię, która być może jest nie słuszna, ale tak na logikę wydaję mi się być prawdopodobna. Adblue krystalizuję się w niskich temp. dla świeżego płynu jest to -11°C, ale chyba nikt nie ma świeżego w zbiorniku. Więc przy ujemnych temp wytrącają się osady, które może by rozpuścił mieszając w wiadrze, ale nie w zbiorniku i to one powodują ograniczenia w przepływie wtrysku, a zbyt mała ilość wtryśnięta w układ powoduję błąd P20EE.
Poprawcie mnie jeśli piszę głupoty. Już mnie kiedyś korciło do wytargania tego zbiornika i zobaczyć co jest w środku. Ewentualnie wylać zawartość i przepłukać.
Jak długo adblue zachowuje swoje właściwości?
Ja dolewałem jakoś marzec-kwiecień i apka pinga pokazuje mi jeszcze 54% stanu w zbiorniku.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9037
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 118 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Z tą temperaturą to jest ciekawe, bo na opakowaniu z płynu przy około 0 stopni już widać że się krystalizuje i jak sól wygląda.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9037
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 118 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
No wiem przecież.
Teoretycznie pompa nie poda na zimnym ale jak coś nie tak to ciekawe.
Teoretycznie pompa nie poda na zimnym ale jak coś nie tak to ciekawe.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: B20DTH błąd P20EE-00
Właśnie na twoją opinię czekałem Dokia.
Problem w tym, że nie zawsze przy mrozach auto stoi w garażu, a u mnie błąd zazwyczaj pojawia się w okresie jesienno zimowym, a wiosna, lato nie występuje. W każdym bądź razie zgodnie z twoim zaleceniem na ten okres nie dolewam adblu, aby grzałka miała łatwiej, a czekam z tym do wiosny.
Problem w tym, że nie zawsze przy mrozach auto stoi w garażu, a u mnie błąd zazwyczaj pojawia się w okresie jesienno zimowym, a wiosna, lato nie występuje. W każdym bądź razie zgodnie z twoim zaleceniem na ten okres nie dolewam adblu, aby grzałka miała łatwiej, a czekam z tym do wiosny.