--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Usunięcie systemu SCR AdBlue

ODPOWIEDZ
lukmrowiec
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 12:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielsko-Biała

Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: lukmrowiec » 21 sty 2021, o 08:20

Witam wszystkich!

Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE i tester diagnostyczny wyrzucił błędy P11DC i P11DB.
Wychodzi na to, że oba czujniki NOx nie działają poprawnie. W najlepszym wypadku koszt to 1200 zł, w najgorszym 4000 zł.
Zastanawiam się czy nie lepiej (taniej i z gwarancją na przyszłość) będzie usunięcie/wyprogramowanie systemu SCR.
Widziałem, że są firmy, które się tym zajmują i teraz pytanie:

1. Czy któryś z forumowiczów przeprowadzał taki zabieg? Jeśli tak to podziel się proszę wrażeniami :)
2. Jak się ma takie wyprogramowanie do przepisów?
3. Czy da się taki zabieg cofnąć?
4. Czy po takim zabiegu te cholerne błędy znikną?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: dokia » 21 sty 2021, o 08:34

Ja mam tylko jedno pytanie do tych Twoich, ponieważ to byłaby duża ingerencja w auto ogólnie. Czy sprzedając auto kiedyś od razu napiszesz czego nie ma a mieć powinno i czy sam byś takie kupił? Poza tym zwykle błędy usuwa się naprawiając problem a nie usuwając części z auta. Niesamowite jest że kupujecie te diesle uważając że duża część rzeczy jest tam niepotrzebnych. Napraw to, nie żyduj ;)

lukmrowiec
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 12:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: lukmrowiec » 21 sty 2021, o 09:00

Oczywiście, że poinformuję nowego nabywcę o modyfikacji (myślę że się ucieszy) i właśnie stąd wzięło się pytanie nr 2 :)

myk6414

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: myk6414 » 21 sty 2021, o 09:40

Usunięcie fabrycznej części, mającej wpływ na emisje CO2, zmienia parametry auta. Mogę się mylić, ale w tym momencie auto traci homologacje.
Raczej wątpię, żeby potencjalny nabywca się ucieszył, że coś wymontowałes. Skoro zamiast naprawić problem, usuwasz części, pytanie co dalej usuniesz zamiast naprawić.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: xul » 21 sty 2021, o 09:50

Usunięcie SCR prawdopodobnie będzie skutkować tym, że samochód nie będzie spełniał norm emisji spalin wg których został wyprodukowany, a za to są chyba kary (przynajmniej odnośnie ciężarówek znalazłem takie info), w Polsce śmieszne, ale za granicą już tak przyjemnie nie jest. Wg mnie taki pojazd nie powinien przejść przeglądu technicznego, ale jest, jak jest, wycięte DPF przechodzą, pewnie do czasu.

myk6414

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: myk6414 » 21 sty 2021, o 09:54

Znajomy mial dpf wycięty. W DE jak go zatrzymali do rutynowej kontroli, podroz z wakacji zakończyli na lawecie plus mandat. Badali nox w spalinach.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: JaMi » 21 sty 2021, o 10:22

Za granicą zdarzają się "lotne" badania spalin. W Polsce pewnie też będą w końcu egzekwowali takie rzeczy (może na badaniach technicznych). Osobiście nie ryzykowałbym zabiegów z usuwaniem czegokolwiek. Co prawda rozróżniłbym usunięcie DPFa od systemu Adblue, ale mimo wszystko nie polecałbym usuwania systemów, które stają się oczkiem w głowie rządzących.
Polecam sprzedanie auta i wybranie prostszego

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: wassermann » 21 sty 2021, o 13:45

Ciekawe czy autor wątku jeszcze Wam odpisze po takim dictum ;D

W najbliższym otoczeniu znam przypadek, gdy do 8-letniego auta wartego 10 tys. zł właściciel dokupił DPF tylko po to, by sprzedać je dalej bez problemów (a wcześniej 4 lata jeździł z wywalonym, bo przy okazji jakiejś awarii DPF został usunięty.)

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: xul » 21 sty 2021, o 14:49

To powiem więcej, znajomy zakupił Astrę H z dołożonym DPF i stosownymi papierami na to, żeby Niemiec mógł wjechać do miasta.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: wassermann » 21 sty 2021, o 17:23

W Astrze H to mogła być opcja - tak jak w Vectrze C w cenniku z 2006 roku. Ja miałem 1.9 CDTi fabrycznie bez DPF, ale można było dopłacić ;) do filtra. Wówczas zdaje się auto łapało się na EURO5 a nie EURO4.
Generalnie w 2021 r. pozbywanie się elementów ukł. oczyszczania spalin jest mocno ryzykowne. Można mieć problem, w tym przy i po odsprzedaży. Śmierdzący (dosłownie) temat.
Operacja odwrotna też nie będzie taka prosta. Wprogramowanie tego DPFa w głupim 1.6 TDI (przypadek mojej rodziny) wiązało się nie tylko ze sporymi kosztami, ale z pasmem porażek warsztatów i uporczywie wyskakującymi Check Enginami. A DPF w TDI to bardziej pospolity temat niż SCR we w miarę nowoczesnym CDTI. Mimo to, jak się okazało, przerastający kilku mechaników.

M.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: clavikord » 21 sty 2021, o 19:08

A ktoś zna odpowiedzi na pytania autora postu? Nie żebym był za tym pomysłem, ale już opinie zostały wyrażone. Teraz może konkrety?

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: KaMYk » 22 sty 2021, o 09:02

1. Nikt na tym forum wcześniej nie informował o usunięciu systemu SCR. Czyli wrażeń też nie opisze .
Jest dużo firm, które to robią
Np https://www.bmgtuning.pl/usuwanie-adblue/

Można zasięgnąć u u nich porady.

2. Jest to nielegalnie z punktu widzenia prawa. Auto traci homologację i w trakcie przeglądu technicznego nie powinno zostać dopuszczone do ruchu. W trakcie kontroli należy liczyć się z karą i unieruchomieniem auta. W Niemczech oznacza lawetą i duża karę. W Polsce z czasem też, ale póki co to ...

3. Jak piszą na wskazanej wyżej stronie tunera proces jest odwracalny. Zapewne nie za darmo :)

4. Tak. Skoro system będzie nie aktywny to czujniki nie będą monitorowane. Błędy znikną.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: peja-1991 » 22 sty 2021, o 09:55

Ja już wiele takich zapytań - o tego typu modyfikację również dostałem.
Nie ma się co dziwić, że ktoś wpadł na pomysł usunięcia AdBlue - bo jest to uciążliwe, jak nie sonda to pompa, jak nie pompa to sterownik i tak w kółko.
Trzeba by takie auto bez Adblue wziąć na poważną stację diagnostyczną i przetrzepać - okazałoby się na ile jest to twór, który wpływa na normę spalin a na ile jest to produkt biznesowy.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: Krzychu99 » 22 sty 2021, o 19:39

Jeżdżę po Europie autem z zaślepionym adblue. Robię nim 12-15tyś miesięcznie, miałem kilka kontroli łącznie z taką w Alpach Tyrolskich gdzie podejście do ekologii jest wręcz chore. Nigdy żadnych problemów. Auto jest z 2017roku w pełni sprawne, nie dymi. Także osobiście bym wywalił i specjalnie się nie przejmował.

lukmrowiec
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 12:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Bielsko-Biała

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: lukmrowiec » 23 sty 2021, o 08:39

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: Radek84 » 14 cze 2021, o 23:30

Ja miałem kontrole u nas w kraju. Wsadzili tego wichajstra w wydech i kazali utrzymywać 3,5tys. obr przez 30s. Iśka nawet kłębuszka nie puściła, ale u mnie cała ekologia na pokładzie.

Awatar użytkownika
VipoSek
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 5 cze 2021, o 09:27
Auto: Country Tourer 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pomorskie
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: VipoSek » 6 lip 2021, o 12:11

Niesamowite ile jest „Januszów” co kupują diesla, a później wycinają, wyłączają wszelkie filtry. Zdecydowanie popieram przedmówców co krytykują tego typu zabiegi i cieszy mnie, że jest ktoś kto trzeźwo myśli. Jaki jest w ogóle sens pchać się w diesla jeżeli ktoś robi na tyle mało kilometrów by nie wypalać odpowiednio filtra? Przecież diesel nawet bez filtra, żeby dobrze spalał musi się porządnie nagrzać, w na krótkich dystansach jest to ciężka sprawa, przeliczając koszty przy małych przebiegach nie ma po co się pchać w diesla, wiem co mówię bo zrobiłem przez ostatnie 5 lat benzyniakiem 140tysiecy kilometrów i widzę teraz po zakupie diesla, że jeżdżąc od czasu do czasu na krótkich dystansach i po mieście spalanie nie jest takie rewelacyjne i zdecydowanie benzyna swoją kulturą pracy, i szybkim nagrzewaniem wygrywa, zwłaszcza w zimę… co prawda na trasie przy większych prędkościach wychodzi przewaga na jaw, ale porównuje to do benzyniaka z 2005 roku nowoczesne benzyny 2015+ są dużo oszczędniejsze.. w mieścinie obok mam takiego klienta co parkuje cały czas w jednym miejscu auto - Vectra C 1.9 CDTI 150KM na polskich blachach i udało mi się zaobserwować jak to cholerstwo kopci, i śmierdzi naprawdę smutne to, ale widać od czasu do czasu ten kontrast. Mój ojciec ma od ponad 12 lat taką samą viki i nie ma takiego smrodu jak z tej. czasami trzeba się wstydzić za rodaków za granicą bo nie jest to pojedynczy przypadek…
I śmieszy mnie mówienie, że ja wyciąłem i mi dymka nie puści jakoś co innego widać na drogach w Polsce i nie tylko, jak jeszcze jedzie bez wciskania gazu - bez mocnego obciążenia to idzie wytrzymać, ale jak depnie taki przy wyprzedaniu czy innych wytycznych np. ruszając ze skrzyżowania, jadąc pod górkę itp itd to bez włączenia obiegu wewnętrznego nie podchodź . Co z tego, że dymka nie puszcza na rozgrzanym silniku i trzymaniu silnika na stałych obrotach na neutralu, jak pod obciążaniem wtryski leją zupełnie co innego, wystarczy zapiać jedynkę. Polskie badanie spalin jeszcze musi się dużo nauczyć, w Niemczech podczas badania AU (spalin) diagnosta wprowadza samochód w tryb serwisowy do takowego badania i muszą być spełnione kryteria po za tym już niedługo będzie trzeba sie spodziewać, że badania spalin będą badane w rzeczywistych warunkach co zostało już wprowadzone dla producentów przez co mamy taką plagę hybryd by to ominąć… tak więc zanim ktoś zepsuje, wykastruje sprawny samochód to apeluje, żeby lepiej sprzedał samochód i kupił małą benzynę jak ma zamiar jeździć od świateł do świateł na codzień, a kilka razy do roku pojechać gdzieś na urlop. Gdyby nie to, że nie mam potrzeby jeździć po mieście na codzień tylko zazwyczaj ruszam z parkingu jadę 3 kilometry i wyjeżdżam na autostradę i cisnę minimum 60 kilometrów po autostradzie to nawet nie zastanawiałbym żeby zmieniać mojej benzyny na diesla. W ciągu roku robię po minimum 3 razy trasy 2x 800km, do tego jeszcze inne wypady, ale generalnie mój schemat drogi jaki widzę to 2/3 pasy ruchu w jednym kierunku i nawet nie mam pojęcia kiedy mi się wypalanie filtra załącza i czy w ogóle się załącza nawet nie myśle o tym. Minus tego, że mam diesla teraz to większy podatek drogowy, za benzyniaka płaciłem rocznie 120 euro, a teraz płace 348 euro, do tego minusem jest oczywiście to, że do niektórych miast do centrów nie wjadę, a i w niektórych miastach nie mogę poruszać się po niektórych ulicach bo trzeba mieć Euro6.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: alehandro` » 21 sie 2021, o 01:21

Hej

1. Czy któryś z forumowiczów przeprowadzał taki zabieg? Jeśli tak to podziel się proszę wrażeniami :)
Na forum chyba nikt się tym nie podzielił. Znam Zafirę C po tym zabiegu z B20DTH. przejechane blisko 20k po zabiegu. Nic sie nie dzieje. Auto ma w tej chwili bodaj 150k+ przejechane.

2. Jak się ma takie wyprogramowanie do przepisów?
Podobnie jak w przypadku DPF również AdBlue powinno być stale na aucie.

3. Czy da się taki zabieg cofnąć?
Tak. Zbaieg odbywa się na poziomie softu.

4. Czy po takim zabiegu te cholerne błędy znikną?
Tak.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: crejzus » 3 wrz 2021, o 20:08

3. Czy da się taki zabieg cofnąć?
Tak. Zbaieg odbywa się na poziomie softu.

Adblue o ile dobrze pamiętam potrzebne jest do skutecznego wypalania i tworzy tzw. mokry DPF - jeśli to odbywa się na poziomie softu to adblue nie będzie podawany ale czy taki "suchy" dpf nie wymaga wycięcia? nie zapcha się jeśli będzie pracował na sucho bez adblue? Moim zdaniem zabieg odbywa się nie tylko na poziomie softu i nie jest odwracalny - tzn. jest jeśli kupimy nowy filtr.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Usunięcie systemu SCR AdBlue

Post autor: mazmarcin » 3 wrz 2021, o 20:21

Co za pierdy piszesz. Nox nie ma nic wspólnego z dpfem. To są różne systemy. Mokry dpf nie występował w oplu.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”