--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20DTH - łączenie rury intercoolera
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 08:55
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Bytom
- Postawił piwo: 1 raz
B20DTH - łączenie rury intercoolera
Witam,
Dziś zaglądam pod maskę a tam taki przedmuch.
Kiedyś widziałem kogoś post na ten temat ale nie potrafię odszukać.
Czy w miejscu łączenia jest jakiś oring? Ewentualnie jak to naprawić?
Dziś zaglądam pod maskę a tam taki przedmuch.
Kiedyś widziałem kogoś post na ten temat ale nie potrafię odszukać.
Czy w miejscu łączenia jest jakiś oring? Ewentualnie jak to naprawić?
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:36
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Jest tam o-ring. Sprawdź czy nie masz wyłamanych kilka zatrzasków, bo przez to rura może być słabo dociśnięta i powodować nieszczelność. Są one wykonane z kruchego tworzywa i lubią pękać. Mi raz rurę nawet zrzuciło, bo je właśnie połamało. Wymieniłem ją na zamiennik skręcany zwykłymi opaskami i na razie spokój.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 17:32
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Krosno
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Dokładnie. Na tą rurę trzeba uważać. Także pękło mi jedno uszko. Gdy przy ok 170 na autostradzie wypierniczyło tą rurę i huk jakby silnik się rozleciał na kawałki już liczyłem ile tysi pójdzie na remont. Ale okazało się ze założenie z powrotem i spięcie niezawodnymi trytkami likwiduje problem
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
U mnie właśnie nastąpiła awaria - pęknięcie rury turbo. Mocowanie zostało na przepustnicy a rura oderwała się od tego plastikowego elementu ( szybkozłączki ). Zdjąłem szybkozłączkę, nasunąłem rurę na króciec, ścisnąłem metalową opaską i działa. Chyba lepiej niż wcześniej bo też słyszałem tam przedmuchy powietrza i pewnie pęknięcie nastąpiło dużo wcześniej a teraz już klops.
Niedawno oglądałem inną IB i dokładnie w tym samym miejscu słyszałem świst powietrza przy dodawaniu gazu. Myślę, że to będzie "pięta achillesowa" układu dolotowego silnika.
Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Widzę ślady po oleju na rurze i na pokrywie silnika. Podejrzewam, że to nie kwestia uszczelki pod szybkozłączką tylko pęknięcia na łączeniu rury i szybkozłączki, gdyż zaolejenie jest w jednym miejscu tak jak gdyby powstała szczelina.
Niedawno oglądałem inną IB i dokładnie w tym samym miejscu słyszałem świst powietrza przy dodawaniu gazu. Myślę, że to będzie "pięta achillesowa" układu dolotowego silnika.
Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Widzę ślady po oleju na rurze i na pokrywie silnika. Podejrzewam, że to nie kwestia uszczelki pod szybkozłączką tylko pęknięcia na łączeniu rury i szybkozłączki, gdyż zaolejenie jest w jednym miejscu tak jak gdyby powstała szczelina.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Cześć;
U mnie ta sama sytuacja. Rura odpadła od przepustnicy. Podczas spokojnej jazdy huk, przez 1s myślałem, że rozrząd bo jestem na tym etapie.....
Rura w całości tylko to mocowanie jak by wyczepione. Planuje założyć to i spiąć opaską zaciskową tak jak wiesiek_111. Mam nadzieje, że się uda bo cena oryginalnej rury mnie zaskoczyła
U mnie ta sama sytuacja. Rura odpadła od przepustnicy. Podczas spokojnej jazdy huk, przez 1s myślałem, że rozrząd bo jestem na tym etapie.....
Rura w całości tylko to mocowanie jak by wyczepione. Planuje założyć to i spiąć opaską zaciskową tak jak wiesiek_111. Mam nadzieje, że się uda bo cena oryginalnej rury mnie zaskoczyła
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=8892 W tym wątku jest metoda naprawy W sobotę też mi strzeliła rura jakieś 80km od domu, udało mi się doczłapać na Orlen gdzie kupiłem paczkę trtytytek i na tej prowizorce wróciłem do domu.mariusznike pisze: ↑6 cze 2021, o 09:02Witam,
Dziś zaglądam pod maskę a tam taki przedmuch.
Kiedyś widziałem kogoś post na ten temat ale nie potrafię odszukać.
Czy w miejscu łączenia jest jakiś oring? Ewentualnie jak to naprawić?
Oczywiście wpadło kilka błedow, check na zegarach i podczas przyspieszania szum z okolic podszybia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Witajcie,
pozwólcie ze podłączę się do tematu. Mały rys historyczny: mieliśmy problemy z wypaleniem DPF aż do momentu praktycznie zabicia jakiejkolwiek mocy (opl monitor pokazywał już 115%). Nauczeni doświadczeniem z Astry gdzie mieliśmy podobny case i dobici faktem, że mechanik nic nie znalazł co mógł powodować nadmierne kopcenie stwierdziliśmy, że filtr pójdzie na czyszczenie a my z żona po prostu założymy kontrolkę do wypalania i będziemy pilnować. Zakład wyczyścił choć stwierdził że nie był aż tak zapchany. Do tego poszedł nowy czujnik temperatury. Doba bez aku żeby wyczyścić ecu i na dzień dobry błędy P2459 i P2458. I teraz strach co dalej robić...
1. Na forum tu widziałem, że te błędy często towarzysza właśnie nieszczelnością przy turbinie. Jak dodam gazu to rzeczywiście czuje spaliny w kabinie (a teraz już mam pewność, że filtr nie jest zapchany i ma nowe uszczelki) więc jest to mój najlepszy trop. Czy macie może jakąś listę punktów do sprawdzenia czy też metodę jak się do identyfikacji takiej nieszczelności zabrać (woda z mydłem? )?
2. Czy możliwe, że te błędy są pozostałością historyczną niemożności wypalenia filtra przez tyle kolejnych razy? Są podpisane jako historyczne, ale wracały jak je skasowałem, może to była kwestia że robiłem to na włączonym silniku?
3. Opel monitor nadal pokazuje zapełnienie 115%. Czy po takim czyszczeniu robi się jeszcze jakieś kalibrację poza czyszczeniem eku? Czujniki ciśnienia nie były zmieniane. Czy po prostu poczekać do następnego wypalenia?
4. Pomimo wymiany czujnika temperatury Opl Monitor pokazuje nadal 0 stopni... chociaż nie widzę żadnych błędów związanych z czujnikiem.
ps. będę bardzo wdzięczmy za WSZELKIE wskazówki bo jesteśmy już tyle czasu bez auta, że żona zaczyna łapać ciśnienie o środkach które poszły na czyszczenie i nowy olej nie wspomnę (chociaż to zawsze jednak już w aucie zostaje)
pozwólcie ze podłączę się do tematu. Mały rys historyczny: mieliśmy problemy z wypaleniem DPF aż do momentu praktycznie zabicia jakiejkolwiek mocy (opl monitor pokazywał już 115%). Nauczeni doświadczeniem z Astry gdzie mieliśmy podobny case i dobici faktem, że mechanik nic nie znalazł co mógł powodować nadmierne kopcenie stwierdziliśmy, że filtr pójdzie na czyszczenie a my z żona po prostu założymy kontrolkę do wypalania i będziemy pilnować. Zakład wyczyścił choć stwierdził że nie był aż tak zapchany. Do tego poszedł nowy czujnik temperatury. Doba bez aku żeby wyczyścić ecu i na dzień dobry błędy P2459 i P2458. I teraz strach co dalej robić...
1. Na forum tu widziałem, że te błędy często towarzysza właśnie nieszczelnością przy turbinie. Jak dodam gazu to rzeczywiście czuje spaliny w kabinie (a teraz już mam pewność, że filtr nie jest zapchany i ma nowe uszczelki) więc jest to mój najlepszy trop. Czy macie może jakąś listę punktów do sprawdzenia czy też metodę jak się do identyfikacji takiej nieszczelności zabrać (woda z mydłem? )?
2. Czy możliwe, że te błędy są pozostałością historyczną niemożności wypalenia filtra przez tyle kolejnych razy? Są podpisane jako historyczne, ale wracały jak je skasowałem, może to była kwestia że robiłem to na włączonym silniku?
3. Opel monitor nadal pokazuje zapełnienie 115%. Czy po takim czyszczeniu robi się jeszcze jakieś kalibrację poza czyszczeniem eku? Czujniki ciśnienia nie były zmieniane. Czy po prostu poczekać do następnego wypalenia?
4. Pomimo wymiany czujnika temperatury Opl Monitor pokazuje nadal 0 stopni... chociaż nie widzę żadnych błędów związanych z czujnikiem.
ps. będę bardzo wdzięczmy za WSZELKIE wskazówki bo jesteśmy już tyle czasu bez auta, że żona zaczyna łapać ciśnienie o środkach które poszły na czyszczenie i nowy olej nie wspomnę (chociaż to zawsze jednak już w aucie zostaje)
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
O... Mógłbyś mi napisać jaka to jest opcja w op-comie? Wszędzie gdzie nie szukam jest tylko o wymuszonym wypalaniu
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8975
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Nie wiem czy tam to jest. Jest to w GDS2. Po resecie dpf pokazuje 70% i powoli w czasie jazdy spada do właściwych %. Ale ty masz silnik B czy A tak jak w opisie?
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2199
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera
Jak ma Insygnie B to silnik raczej B, ale rocznikowo i wg opisu to raczej A
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia