--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH - łączenie rury intercoolera

ODPOWIEDZ
mariusznike
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2019, o 08:55
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Bytom
Postawił piwo: 1 raz

B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: mariusznike » 6 cze 2021, o 09:02

Witam,
Dziś zaglądam pod maskę a tam taki przedmuch.
Kiedyś widziałem kogoś post na ten temat ale nie potrafię odszukać.

Czy w miejscu łączenia jest jakiś oring? Ewentualnie jak to naprawić?
Obrazek
Obrazek

Marek79
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 24 kwie 2018, o 19:36
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Bielsko-Biała

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: Marek79 » 6 cze 2021, o 13:49

Jest tam o-ring. Sprawdź czy nie masz wyłamanych kilka zatrzasków, bo przez to rura może być słabo dociśnięta i powodować nieszczelność. Są one wykonane z kruchego tworzywa i lubią pękać. Mi raz rurę nawet zrzuciło, bo je właśnie połamało. Wymieniłem ją na zamiennik skręcany zwykłymi opaskami i na razie spokój.

ziomX
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 17:32
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Krosno

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: ziomX » 7 cze 2021, o 14:07

Dokładnie. Na tą rurę trzeba uważać. Także pękło mi jedno uszko. Gdy przy ok 170 na autostradzie wypierniczyło tą rurę i huk jakby silnik się rozleciał na kawałki już liczyłem ile tysi pójdzie na remont. Ale okazało się ze założenie z powrotem i spięcie niezawodnymi trytkami likwiduje problem

wiesiek_111
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: wiesiek_111 » 11 cze 2021, o 07:51

U mnie właśnie nastąpiła awaria - pęknięcie rury turbo. Mocowanie zostało na przepustnicy a rura oderwała się od tego plastikowego elementu ( szybkozłączki ). Zdjąłem szybkozłączkę, nasunąłem rurę na króciec, ścisnąłem metalową opaską i działa. Chyba lepiej niż wcześniej bo też słyszałem tam przedmuchy powietrza i pewnie pęknięcie nastąpiło dużo wcześniej a teraz już klops.
Niedawno oglądałem inną IB i dokładnie w tym samym miejscu słyszałem świst powietrza przy dodawaniu gazu. Myślę, że to będzie "pięta achillesowa" układu dolotowego silnika.

Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
Widzę ślady po oleju na rurze i na pokrywie silnika. Podejrzewam, że to nie kwestia uszczelki pod szybkozłączką tylko pęknięcia na łączeniu rury i szybkozłączki, gdyż zaolejenie jest w jednym miejscu tak jak gdyby powstała szczelina.

IwanSG
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 lip 2021, o 07:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Gliwice

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: IwanSG » 12 sie 2021, o 13:40

Cześć;
U mnie ta sama sytuacja. Rura odpadła od przepustnicy. Podczas spokojnej jazdy huk, przez 1s myślałem, że rozrząd bo jestem na tym etapie.....
Rura w całości tylko to mocowanie jak by wyczepione. Planuje założyć to i spiąć opaską zaciskową tak jak wiesiek_111. Mam nadzieje, że się uda bo cena oryginalnej rury mnie zaskoczyła :-)

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: tomek0710 » 16 sie 2021, o 07:49

mariusznike pisze:
6 cze 2021, o 09:02
Witam,
Dziś zaglądam pod maskę a tam taki przedmuch.
Kiedyś widziałem kogoś post na ten temat ale nie potrafię odszukać.

Czy w miejscu łączenia jest jakiś oring? Ewentualnie jak to naprawić?
Obrazek
Obrazek
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=8892 W tym wątku jest metoda naprawy :) W sobotę też mi strzeliła rura jakieś 80km od domu, udało mi się doczłapać na Orlen gdzie kupiłem paczkę trtytytek i na tej prowizorce wróciłem do domu.

Oczywiście wpadło kilka błedow, check na zegarach i podczas przyspieszania szum z okolic podszybia.

dante13
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gdynia

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: dante13 » 9 gru 2022, o 16:20

Witajcie,
pozwólcie ze podłączę się do tematu. Mały rys historyczny: mieliśmy problemy z wypaleniem DPF aż do momentu praktycznie zabicia jakiejkolwiek mocy (opl monitor pokazywał już 115%). Nauczeni doświadczeniem z Astry gdzie mieliśmy podobny case i dobici faktem, że mechanik nic nie znalazł co mógł powodować nadmierne kopcenie stwierdziliśmy, że filtr pójdzie na czyszczenie a my z żona po prostu założymy kontrolkę do wypalania i będziemy pilnować. Zakład wyczyścił choć stwierdził że nie był aż tak zapchany. Do tego poszedł nowy czujnik temperatury. Doba bez aku żeby wyczyścić ecu i na dzień dobry błędy P2459 i P2458. I teraz strach co dalej robić...
1. Na forum tu widziałem, że te błędy często towarzysza właśnie nieszczelnością przy turbinie. Jak dodam gazu to rzeczywiście czuje spaliny w kabinie (a teraz już mam pewność, że filtr nie jest zapchany i ma nowe uszczelki) więc jest to mój najlepszy trop. Czy macie może jakąś listę punktów do sprawdzenia czy też metodę jak się do identyfikacji takiej nieszczelności zabrać (woda z mydłem? :D )?
2. Czy możliwe, że te błędy są pozostałością historyczną niemożności wypalenia filtra przez tyle kolejnych razy? Są podpisane jako historyczne, ale wracały jak je skasowałem, może to była kwestia że robiłem to na włączonym silniku?
3. Opel monitor nadal pokazuje zapełnienie 115%. Czy po takim czyszczeniu robi się jeszcze jakieś kalibrację poza czyszczeniem eku? Czujniki ciśnienia nie były zmieniane. Czy po prostu poczekać do następnego wypalenia?
4. Pomimo wymiany czujnika temperatury Opl Monitor pokazuje nadal 0 stopni... chociaż nie widzę żadnych błędów związanych z czujnikiem.
ps. będę bardzo wdzięczmy za WSZELKIE wskazówki bo jesteśmy już tyle czasu bez auta, że żona zaczyna łapać ciśnienie :) o środkach które poszły na czyszczenie i nowy olej nie wspomnę :( (chociaż to zawsze jednak już w aucie zostaje)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: mazmarcin » 9 gru 2022, o 17:57

Po czyszczeniu powinno się zrobić reset dpfa.

dante13
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gdynia

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: dante13 » 9 gru 2022, o 20:20

mazmarcin pisze:
9 gru 2022, o 17:57
Po czyszczeniu powinno się zrobić reset dpfa.
O... Mógłbyś mi napisać jaka to jest opcja w op-comie? Wszędzie gdzie nie szukam jest tylko o wymuszonym wypalaniu :(

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: mazmarcin » 9 gru 2022, o 20:25

Nie wiem czy tam to jest. Jest to w GDS2. Po resecie dpf pokazuje 70% i powoli w czasie jazdy spada do właściwych %. Ale ty masz silnik B czy A tak jak w opisie?

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: Mateo » 9 gru 2022, o 20:59

Jak ma Insygnie B to silnik raczej B, ale rocznikowo i wg opisu to raczej A

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


dante13
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 4 wrz 2020, o 14:00
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Gdynia

Re: B20DTH - łączenie rury intercoolera

Post autor: dante13 » 10 gru 2022, o 00:39

Znalazłem swój błąd. Poprawione. Definitywnie A

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”