Z opóźnieniem, ale chciałam się podzielić rozwiązaniem problemu.
Wystarczyło wymienić czujnik dpfa na oryginalny!!!
Założyłam dodatkowo diodę, na lusterko, nawet nie miałam pojęcia, w jakich niepozornych momentach się wypala dpf...Isia śmiga super, regularnie się wypala.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pranie DPF i wracający błąd P2453
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 21:38
- Auto: IsiaSportTourer2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bielsko-Biała
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 9 maja 2019, o 12:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Bielsko Biala
Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453
Walerka, gdzie wymianiałaś czujnik w BB i jaki jest orientacyjny koszt takiej naprawy?
Mam te same objawy, wiec chciałbym zacząć od wymiany czujnika.
Mam te same objawy, wiec chciałbym zacząć od wymiany czujnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 21:38
- Auto: IsiaSportTourer2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453
Witaj,
Zapomniałam dodać, że wymieniłam zawór EGR jeszcze.
Mechanik super w Bystrej/Mesznej.
Nie pamiętam ile dokładnie płaciłam, bo wymieniałam klocki i tarcze też, ale polecam bardzo, bo od razu zrobił co trzeba.
Diodę zakładałam w Jaworzu, blisko mebli giętkich w Tomicars, coś do 50zl.
Sprawdzałeś rurę od turbo, czy nie jest pęknięta?
Pod koniec fazy awarii z wypalaniem pamiętam, że nie zdążyła się zagrzać, po 2 minutach jazdy po nocy już chciał się wypalać i nie mógł skończyć. Praktycznie po każdym odpaleniu auta przez parę dni.
Powodzenia i daj znać, jak sobie poradziłeś, pozdrawiam
Zapomniałam dodać, że wymieniłam zawór EGR jeszcze.
Mechanik super w Bystrej/Mesznej.
Nie pamiętam ile dokładnie płaciłam, bo wymieniałam klocki i tarcze też, ale polecam bardzo, bo od razu zrobił co trzeba.
Diodę zakładałam w Jaworzu, blisko mebli giętkich w Tomicars, coś do 50zl.
Sprawdzałeś rurę od turbo, czy nie jest pęknięta?
Pod koniec fazy awarii z wypalaniem pamiętam, że nie zdążyła się zagrzać, po 2 minutach jazdy po nocy już chciał się wypalać i nie mógł skończyć. Praktycznie po każdym odpaleniu auta przez parę dni.
Powodzenia i daj znać, jak sobie poradziłeś, pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2 cze 2023, o 23:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Krk
Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453
Oprócz skanowania błędów zawsze warto sprawdzić live data. Chociażby
- dane czujnika roznicowego
- czujnika temp spalin
Ma również znaczenie poziom i stan jakosci oleju, temperatura zewnętrzna, temperatura płynu chłodniczego, egr i turbo.
Też zauważyłem że w oplu często występują podobne usterki z DPF, a komp nie pokazuje żadnych błędów. Dlatego live data po prostu jest niezbędna.
Błąd 2453 wskazuję na czujnik różnicy ciśnień. Trzeba pamiętać że czujnik podłączony do DPF wężem który też może pęknąć...
Błąd algorytmu może być związany z tym że czujniki czy DPF mogły być poprostu resetowane bez usunięcia samej usterki.
- dane czujnika roznicowego
- czujnika temp spalin
Ma również znaczenie poziom i stan jakosci oleju, temperatura zewnętrzna, temperatura płynu chłodniczego, egr i turbo.
Też zauważyłem że w oplu często występują podobne usterki z DPF, a komp nie pokazuje żadnych błędów. Dlatego live data po prostu jest niezbędna.
Błąd 2453 wskazuję na czujnik różnicy ciśnień. Trzeba pamiętać że czujnik podłączony do DPF wężem który też może pęknąć...
Błąd algorytmu może być związany z tym że czujniki czy DPF mogły być poprostu resetowane bez usunięcia samej usterki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 paź 2023, o 13:14
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Pranie DPF i wracający błąd P2453
Walerka pisze: ↑27 lip 2023, o 07:09Z opóźnieniem, ale chciałam się podzielić rozwiązaniem problemu.
Wystarczyło wymienić czujnik dpfa na oryginalny!!!
Założyłam dodatkowo diodę, na lusterko, nawet nie miałam pojęcia, w jakich niepozornych momentach się wypala dpf...Isia śmiga super, regularnie się wypala.
Robiłeś adaptację czujnika czy nie? Sam u siebie mam taki sam problem, wymieniłem czujnik i nadal pokazuje błąd P2453.