Ze względu na to iż w B20DTH wypalanie DPF przebiega inaczej niż w dotychczasowych silnikach grupy A20D... Chciał bym, aby wypowiedzieli się użytkownicy B20DTH jak to wygląda u was.
U mnie obecnie przebieg to 206tys. a dpf wypala się średnio co 450km i zapełnieniu filtra 30-32% do 8-9%. Chyba że zrobię trochę więcej trasy to potrafi dobić do 800km. Mam wrażenie, że powiedzmy te 3lata wcześniej robiłem większe przebiegi między wypaleniami.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF B20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: DPF B20DTH
Ja na budziku mam prawie 100kkm i jeżdżąc praca-dom, wypala się regularnie, co ok. 350 km do poziomu 6-8%.
-
- Użytkownik
- Posty: 359
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: DPF B20DTH
Mnie dziś zaskoczył. Miałem 25% nasycenia dpf ale po jeździe autostradowej wypalił się pasywnie do 10% i przy 850km i nasyceniu 15% aktywował procedurę wypalania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 gru 2022, o 07:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Malacky
Re: DPF B20DTH
Witam, czy jest ktoś kto wyłączył/wyłączył/przeprogramował AdBlue dla silnika B20DTH? Czy miało to wpływ na proces wypalania DPF? A czy konieczne było odłączanie obu złączy od jednostki sterującej AdBlue przy tylnym kole? Mam problem z tym, że od kiedy wyłączyłem adblue zawsze pokazuje błąd P226B - Turbocharger/Supercharger Boost Pressure Too High - Mechanical podczas wypalania DPF. Błąd wystąpi tylko podczas odpalania DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny. Regeneracja DPF kończy się w tym czasie bez problemu i nie mam żadnych problemów ani kodów błędów z samym DPF. Po wypaleniu DPF kasuję błąd i auto znowu jedzie +/- 500 km absolutnie normalnie bez żadnych problemów. Nie mam problemu z turbo, dopóki DPF nie zacznie się znowu palić. Domyślam się, że coś może być z AdBlue, bo te problemy zaczęły się krótko po przeprogramowaniu. Czujnik MAP wyczyszczony i zgodnie z diagnostyką w porządku. Według diagnostyki sterownik turbiny też jest w porządku i pracuje w wymaganym zakresie. Według danych w czasie rzeczywistym (live data) łopaty turbosprężarki (VGT) nie są zablokowane.
Dzięki za pomoc. Insignia A 2016 B20DTH
Dzięki za pomoc. Insignia A 2016 B20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
- Auto: Zafira C
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Wadowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF B20DTH
Miałem podobne problemy z P226B, opisałem tu: viewtopic.php?f=19&t=7643&start=40#p261164
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 1 gru 2023, o 18:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: krosno
Re: DPF B20DTH
Wszystko da się zrobić i zapomnieć o śmiesznej ekologii dfp adblue i EGR a co za tym idzie silnik zdrowieje i kończy się zapychanie silnika spalinamiMatejos pisze:Witam, czy jest ktoś kto wyłączył/wyłączył/przeprogramował AdBlue dla silnika B20DTH? Czy miało to wpływ na proces wypalania DPF? A czy konieczne było odłączanie obu złączy od jednostki sterującej AdBlue przy tylnym kole? Mam problem z tym, że od kiedy wyłączyłem adblue zawsze pokazuje błąd P226B - Turbocharger/Supercharger Boost Pressure Too High - Mechanical podczas wypalania DPF. Błąd wystąpi tylko podczas odpalania DPF i auto przejdzie w tryb awaryjny. Regeneracja DPF kończy się w tym czasie bez problemu i nie mam żadnych problemów ani kodów błędów z samym DPF. Po wypaleniu DPF kasuję błąd i auto znowu jedzie +/- 500 km absolutnie normalnie bez żadnych problemów. Nie mam problemu z turbo, dopóki DPF nie zacznie się znowu palić. Domyślam się, że coś może być z AdBlue, bo te problemy zaczęły się krótko po przeprogramowaniu. Czujnik MAP wyczyszczony i zgodnie z diagnostyką w porządku. Według diagnostyki sterownik turbiny też jest w porządku i pracuje w wymaganym zakresie. Według danych w czasie rzeczywistym (live data) łopaty turbosprężarki (VGT) nie są zablokowane.
Dzięki za pomoc. Insignia A 2016 B20DTH
Wysłane z mojego M2007J22G przy użyciu Tapatalka