--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Hak holowniczy

ODPOWIEDZ
ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: ronuch » 14 maja 2022, o 08:21

Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 14 maja 2022, o 09:23

https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7

Montujemy, przy okazji ma ktoś patent jak osłonić te moduły martwego pola w zderzaku?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Hak holowniczy

Post autor: Rooff_ » 14 maja 2022, o 10:02

Jest na forum cały temat o problemach z modułami martwej strefy. Tam też są różne patenty na ich zabezpieczenie.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 14 maja 2022, o 12:46

Hak siedzi, moduły martwego pola osłonięte plastikami z wyciętych baniek po płynie do spryskiwaczy.

Za tydzień wiązkę będę rzeźbił.

M@ti
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
Auto: Insignia A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Hak holowniczy

Post autor: M@ti » 16 maja 2022, o 08:59

ronuch pisze:
14 maja 2022, o 08:21
Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.
Tak się zastanawiam jakie zadanie mają te blachy?

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: ronuch » 16 maja 2022, o 13:07

Pewnie żeby nacisk łba śruby był na jak największą powierzchnie. Zakładasz je na śruby bliżej przodu auta, więc pewnie jak obciążysz hak to te śruby trzymają najwięcej.

M@ti
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
Auto: Insignia A ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Hak holowniczy

Post autor: M@ti » 19 maja 2022, o 11:33

ronuch pisze:
16 maja 2022, o 13:07
Pewnie żeby nacisk łba śruby był na jak największą powierzchnie. Zakładasz je na śruby bliżej przodu auta, więc pewnie jak obciążysz hak to te śruby trzymają najwięcej.
Masz rację, to jedyne rozsądne wytłumaczenie.
Nie planowałem, szczerze mówiąc dawać tych blaszek, ale jakieś większe podkładki.
Wydaje mi się, że to wystarczające rozwiązanie :)

@ronuch zerknij na PW. :)

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 21 maja 2022, o 11:39

Wziąłem się za dorabiania wiązki dziś.

https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7

Fotki dodałem do albumu.

Mam pytanie jednak gdzie wpiąć zasilanie wiązki haka?
Na schemacie jest to kabel S i J.

Mam też zagwostkę, bo pod modułem przyczepy mam też jakąś jedna wolna kostkę - Delphi 4 pionową (Zdjęcie w albumie)

Dodano po 46 minutach 11 sekundach:
Ma ktoś może wiedzę i może rozszyfrować jak tutaj wpinać kable idące od haka?

Dodano po 9 minutach 59 sekundach:
Dobra, na schemacie na skrajnej lewej stronie są numery pinów :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 25 maja 2022, o 16:00

podsumowując montaż haka:

sam montaż w kombii jest dosyć prosty.
1. ściągamy zderzak odkręcając po 3 wkręty w nadkolach i po dwie śruby w ogranicznikach, które są widoczne po otwarciu klapy. (w sumie 10 śrub/wkrętów) + 5 spinek pod spodem auta.
2. zderzak odpinamy zaczynając od nadkoli, powinien lekko zejść. Odpinamy wiązkę od czujników parkowania / strefy bocznej. Odkładamy zderzak w bezpieczne miejsce.
3. Ukazuje nam się styropian, pod którym mamy aluminiową belkę. Odkręcamy belkę (po 3 nakrętki na stronę) cztery nakrętki później wykorzystamy do mocowania haka, jeśli masz adBlue musisz też odkręcić zbiornik - dodatkowe 3 śruby (1 od spodu zbiornika plus dwie mniejsze z boku - patrząc od tyłu auta po prawej stronie). Belka powinna dać się zdjąć.
4. w otwory wkładamy hak, powinien wejść na śruby, z których zdjeliśmy belkę. Lekko przykrecamy 4 nakrętki (wczesniej odkręcone). Nastepnie powinniśmy przygotować dodatkowe śruby - w moim przypadku nie miałem ich kupując używany hak. Potrzebne będą 2 x śruba M12 - 30mm i 2 x śruba M10 - 25mm (jeśli masz adBlue to tylko 1 śrubę M10 będzie potrzebna) i dosyć duże podkładki do nich. Śruby mogą być dłuższe. Śruby wkręcamy od spodu auta w fabrycznie przygotowane otwory. M10 wkręcamy w otwory, które są bliżej bagażnika, M12 do otworów od strony silnika.
5. Dokręcamy Śruby, montujemy z powrotem zbiornik płyny adblue i mamy hak :)
6. w zderzaku od spodu należy wyciąć dziurę. patrzać na wnętrze zderzaka jest cienka linia pokazująca jak wyciąć otwór - polecam ciąć wyrzynarką
7. Możemy dorezać / dociąć wyjęty wcześniej styropian i montujemy zderzak.


Z instalacją elektryczną sytuacja może wydawać się bardziej skomplikowana ale nie jest to takie straszne :)

Należy zacząć od demontażu wnętrza bagażnika - podłoga, lewy boczek (patrząc od tyłu auta), oraz listwa progowa.
Ja zdjąłem również zderzak ponieważ docinałem jeszcze styropian, który był wcześniej na belce aluminiowej. Bez tego styropiany dziura miedzy klapą bagażnika a zderzakiem była jakby większa.

Decydując się jak ja na montaż oryginalnego modułu zdjęcia, które załączam (oryginały schematów są w postach wyżej) w zupełności wystarczą do dorobienia instalacji.
Schemat, który miałem wydrukowany był ucięty z lewej strony dlatego wcześniej pytałem gdzie wpinać kable.

Generalnie po skompletowaniu kabli, wtyczki i dodatkowych pinów, jest trochę dłubaniny żeby to wszystko połączyć ale finalnie instalacja wygląda jak oryginalna.


poprowadziłem wszystkie 16 kabli, finalnie potrzebnych okazało się 8 (na schemacie oznaczone jako: F, E, D, C, B, M, L, K, J i 3 kable masowe: R, P, O).

Wiązkę zaizolowałem taśmą izolacyjną, przygotowałem sobie kawałek peszla ale okazał się za cienki. Do wnetrza wiązkę wprowadziłem przez dziurkę zrobioną w gumowej zaślepce na tylnej ścianie bagażnika - wychodzi też tędy wiązka do czujników parkowania.

Po zarobieniu na końcach kabli pinów należy je wpinać w białą kostkę wypiętą z oryginalnego modułu znajdującego się w lewym boczku. Tutaj miałem malą wtopę, bo patrzyłem na wtyczkę ze złej strony.
grafika przedstawia kostkę od strony, od której wchodzą w nią kable - u góry i z prawej strony musimy mieć wypustki.
Wkładamy 8 pinów w wolne miejsca.
Przykręcamy wszystkie kable masowe -ja użyłem wystającej śrubki w okolicach modułu.

wkładamy wtyczkę z dodatkowymi pinami w moduł i powinno być wszystko ok :)

Po sprawdzeniu poprawności działania, (w moim przypadku światła w bagażniku rowerowym działały) układamy wiązkę w opytmalny dla nas sposób, ja przyczepiłem ją trytkami do wiązki idącej po ścianie bagażnika. Następnie montujemy wnętrze bagażnika.
Zakładamy zderzak jeśli go ściągaliśmy i cieszymy sie hakiem.
Należy pamiętać o wizycie na stacji diagnostycznej i potem wizycie w wydziale komunikacji aby wbić hak w dowód.

Jeśli coś jest niejasne pytajcie, spróbuję wyjaśnić :)
w moim przypadku koszt haka wyszedł:

hak 550 zł - hak znalazłem na olx w mieście obok
kabelki, wtyczka deplhi 16 pin i piny - 78,85 zł na www.wtyczkolandia.pl
moduł TL nr 13407206 - 152,01 zł z wysyłka na www.ovoko.pl

calość 780,86 zł + kilka piwek wypitych z tatą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mjw83
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 cze 2022, o 22:09
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2010
Miasto: Knyszyn

Re: Hak holowniczy

Post autor: mjw83 » 22 cze 2022, o 09:54

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie instalacji pod gniazdo posiadam moduł AE do którego dochodzi stałe napięcie i wychodzi kostka 18 pin z 9 przewodami chce podłączyć moduł quasar 1R-G8 który już posiadam. Mam pytanie czy mogę się wpiąć pod tę gniazdo 18 pin czy tam są sygnały na poszczególne lampy czy muszę ciągnąć kable aż pod lampy w klapie bo to jest kombi A 2010rok. I czy zasilanie nowego modułu mogę wziąść z zasilania istniejącego modułu? Pozdrawiam

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 22 cze 2022, o 19:44

Wydaje mi się że przy module nieoryginalnym musisz się podpinać pod lampy, aczkolwiek nie musisz kabli ciągnąć do klapy tylko możesz się wpiąć gdzieś w okolicach oryginalnrgo modułu.
Jeśli przejrzysz cały wątek znajdziesz na pewno informacje.

P.s. jeśli byś chciał zamontować oryginalny moduł to mam AH na sprzedaż ;)

krzycho1022
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2022, o 21:51
Auto: Insignia A fl
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Hak holowniczy

Post autor: krzycho1022 » 6 wrz 2022, o 10:43

Cześć,

czy oryginalny składany hak będzie pasował z Insigni B do A? Jeśli wymagane są drobne modyfikacje to spawarka w domu jest :)

kylo1972
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ruda śląska

Re: Hak holowniczy

Post autor: kylo1972 » 18 sty 2023, o 21:24

Ja montowałem u dealera haków i sam mi dobrał do insigni

Miichal
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Słupsk

Re: Hak holowniczy

Post autor: Miichal » 22 sty 2023, o 17:04

lukasz8484 pisze:
31 paź 2015, o 07:05
ja naprawiłem sam hak miałem tak jak ty niereagowałl na linke
Trochę mi to zajeło bo pierwszy raz ale gdybym miał robić teraz to łatwizna. Jedyne co może sprawić trudność sprężyny w środku. Mi nie chodził bo wszystko zardzewiało trochę smaru i po problemie
Kolego a masz może zdjęcia bo jak ostatni debil przy rozkładaniu nie zrobiłem zdjęć i nie wiem jak poskładać żeby te wszystkie blokadki i piszczałki działały.

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 22 sty 2023, o 17:06

@Miichal, jeśli jesteś z mazowieckiego. To mogę pomóc ze złożeniem

Miichal
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Słupsk

Re: Hak holowniczy

Post autor: Miichal » 26 sty 2023, o 15:31

Niestety, pomorskie. U mnie problem tkwi w odpowiednim ułożeniu tego białego plastiku i wałka metalowego. Bo po zapięciu haka cały czas piszczy...

tomek0710
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Węgrów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: tomek0710 » 26 sty 2023, o 15:34

To odłącz ten brzęczek całkiem, ponoć często z biegiem lat się w nich coś chrzanilo i piszczały bez przerwy.

Miichal
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Słupsk

Re: Hak holowniczy

Post autor: Miichal » 26 sty 2023, o 18:49

W moim przypadku wszystko było Ok do momentu aż go nie rozebralem. Metalowa czesc wału ma specjalne wypustki które dociskają lub luzują micoswitch brzęczka. Ale muszę zobaczyć odpowiednie ich ustawienie w stanie złożonym lub rozłożonym.

Supositorio
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 1 sty 2022, o 15:05
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: KALISZ

Re: Hak holowniczy

Post autor: Supositorio » 28 lut 2023, o 11:04

Witam . Jestem nowy na forum Insignie posiadam od ponad roku . Msc temu zdecydowałem się na montaż haka oris instalacje dorobiłem wiązkę do haka miałem . Problem mój polega na tym ze nie wiem jaki moduł dokładnie kupić do mojej insigni z 14r .Fabryczny moduł świateł mam TM ,do haka dostałem AH ale on wyłącza mi światła pozycyjne z tylu na około 10 sekund po wciśnięcia hamulca . Proszę o pomoc bo nie mogę w tym temacie znaleść żadnej odpowiedzi .
Ostatnio zmieniony 28 lut 2023, o 13:29 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.

ronuch
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Jastrzębie Zdrój
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: ronuch » 1 mar 2023, o 13:50

Jeśli dobrze pamiętam to AH był do przedlifta i dla tego gasną światła - też tak miałem u mnie działa TL a mam 2016 rok.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”