--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Hak holowniczy
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7
Montujemy, przy okazji ma ktoś patent jak osłonić te moduły martwego pola w zderzaku?
Montujemy, przy okazji ma ktoś patent jak osłonić te moduły martwego pola w zderzaku?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Hak holowniczy
Jest na forum cały temat o problemach z modułami martwej strefy. Tam też są różne patenty na ich zabezpieczenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Hak siedzi, moduły martwego pola osłonięte plastikami z wyciętych baniek po płynie do spryskiwaczy.
Za tydzień wiązkę będę rzeźbił.
Za tydzień wiązkę będę rzeźbił.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Hak holowniczy
Tak się zastanawiam jakie zadanie mają te blachy?ronuch pisze: ↑14 maja 2022, o 08:21Po dwie sztuki ale potrzebne też są blachy montażowe. 12846203 i 127775095. Zerknij do linka. https://opel.7zap.com/pl/car/g09/b/4/1-1/ Mam te blachy ori nowe z serwisu bo gamoń w serwisie stwierdził że są potrzebne po dwie sztuki - mogę odsprzedać.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Pewnie żeby nacisk łba śruby był na jak największą powierzchnie. Zakładasz je na śruby bliżej przodu auta, więc pewnie jak obciążysz hak to te śruby trzymają najwięcej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 mar 2021, o 23:32
- Auto: Insignia A ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Hak holowniczy
Masz rację, to jedyne rozsądne wytłumaczenie.
Nie planowałem, szczerze mówiąc dawać tych blaszek, ale jakieś większe podkładki.
Wydaje mi się, że to wystarczające rozwiązanie
@ronuch zerknij na PW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Wziąłem się za dorabiania wiązki dziś.
https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7
Fotki dodałem do albumu.
Mam pytanie jednak gdzie wpiąć zasilanie wiązki haka?
Na schemacie jest to kabel S i J.
Mam też zagwostkę, bo pod modułem przyczepy mam też jakąś jedna wolna kostkę - Delphi 4 pionową (Zdjęcie w albumie)
Dodano po 46 minutach 11 sekundach:
Ma ktoś może wiedzę i może rozszyfrować jak tutaj wpinać kable idące od haka?
Dodano po 9 minutach 59 sekundach:
Dobra, na schemacie na skrajnej lewej stronie są numery pinów
https://photos.app.goo.gl/TAoibDf2BGNYy4Tg7
Fotki dodałem do albumu.
Mam pytanie jednak gdzie wpiąć zasilanie wiązki haka?
Na schemacie jest to kabel S i J.
Mam też zagwostkę, bo pod modułem przyczepy mam też jakąś jedna wolna kostkę - Delphi 4 pionową (Zdjęcie w albumie)
Dodano po 46 minutach 11 sekundach:
Ma ktoś może wiedzę i może rozszyfrować jak tutaj wpinać kable idące od haka?
Dodano po 9 minutach 59 sekundach:
Dobra, na schemacie na skrajnej lewej stronie są numery pinów
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
podsumowując montaż haka:
sam montaż w kombii jest dosyć prosty.
1. ściągamy zderzak odkręcając po 3 wkręty w nadkolach i po dwie śruby w ogranicznikach, które są widoczne po otwarciu klapy. (w sumie 10 śrub/wkrętów) + 5 spinek pod spodem auta.
2. zderzak odpinamy zaczynając od nadkoli, powinien lekko zejść. Odpinamy wiązkę od czujników parkowania / strefy bocznej. Odkładamy zderzak w bezpieczne miejsce.
3. Ukazuje nam się styropian, pod którym mamy aluminiową belkę. Odkręcamy belkę (po 3 nakrętki na stronę) cztery nakrętki później wykorzystamy do mocowania haka, jeśli masz adBlue musisz też odkręcić zbiornik - dodatkowe 3 śruby (1 od spodu zbiornika plus dwie mniejsze z boku - patrząc od tyłu auta po prawej stronie). Belka powinna dać się zdjąć.
4. w otwory wkładamy hak, powinien wejść na śruby, z których zdjeliśmy belkę. Lekko przykrecamy 4 nakrętki (wczesniej odkręcone). Nastepnie powinniśmy przygotować dodatkowe śruby - w moim przypadku nie miałem ich kupując używany hak. Potrzebne będą 2 x śruba M12 - 30mm i 2 x śruba M10 - 25mm (jeśli masz adBlue to tylko 1 śrubę M10 będzie potrzebna) i dosyć duże podkładki do nich. Śruby mogą być dłuższe. Śruby wkręcamy od spodu auta w fabrycznie przygotowane otwory. M10 wkręcamy w otwory, które są bliżej bagażnika, M12 do otworów od strony silnika.
5. Dokręcamy Śruby, montujemy z powrotem zbiornik płyny adblue i mamy hak
6. w zderzaku od spodu należy wyciąć dziurę. patrzać na wnętrze zderzaka jest cienka linia pokazująca jak wyciąć otwór - polecam ciąć wyrzynarką
7. Możemy dorezać / dociąć wyjęty wcześniej styropian i montujemy zderzak.
Z instalacją elektryczną sytuacja może wydawać się bardziej skomplikowana ale nie jest to takie straszne
Należy zacząć od demontażu wnętrza bagażnika - podłoga, lewy boczek (patrząc od tyłu auta), oraz listwa progowa.
Ja zdjąłem również zderzak ponieważ docinałem jeszcze styropian, który był wcześniej na belce aluminiowej. Bez tego styropiany dziura miedzy klapą bagażnika a zderzakiem była jakby większa.
Decydując się jak ja na montaż oryginalnego modułu zdjęcia, które załączam (oryginały schematów są w postach wyżej) w zupełności wystarczą do dorobienia instalacji.
Schemat, który miałem wydrukowany był ucięty z lewej strony dlatego wcześniej pytałem gdzie wpinać kable.
Generalnie po skompletowaniu kabli, wtyczki i dodatkowych pinów, jest trochę dłubaniny żeby to wszystko połączyć ale finalnie instalacja wygląda jak oryginalna.
poprowadziłem wszystkie 16 kabli, finalnie potrzebnych okazało się 8 (na schemacie oznaczone jako: F, E, D, C, B, M, L, K, J i 3 kable masowe: R, P, O).
Wiązkę zaizolowałem taśmą izolacyjną, przygotowałem sobie kawałek peszla ale okazał się za cienki. Do wnetrza wiązkę wprowadziłem przez dziurkę zrobioną w gumowej zaślepce na tylnej ścianie bagażnika - wychodzi też tędy wiązka do czujników parkowania.
Po zarobieniu na końcach kabli pinów należy je wpinać w białą kostkę wypiętą z oryginalnego modułu znajdującego się w lewym boczku. Tutaj miałem malą wtopę, bo patrzyłem na wtyczkę ze złej strony.
grafika przedstawia kostkę od strony, od której wchodzą w nią kable - u góry i z prawej strony musimy mieć wypustki.
Wkładamy 8 pinów w wolne miejsca.
Przykręcamy wszystkie kable masowe -ja użyłem wystającej śrubki w okolicach modułu.
wkładamy wtyczkę z dodatkowymi pinami w moduł i powinno być wszystko ok
Po sprawdzeniu poprawności działania, (w moim przypadku światła w bagażniku rowerowym działały) układamy wiązkę w opytmalny dla nas sposób, ja przyczepiłem ją trytkami do wiązki idącej po ścianie bagażnika. Następnie montujemy wnętrze bagażnika.
Zakładamy zderzak jeśli go ściągaliśmy i cieszymy sie hakiem.
Należy pamiętać o wizycie na stacji diagnostycznej i potem wizycie w wydziale komunikacji aby wbić hak w dowód.
Jeśli coś jest niejasne pytajcie, spróbuję wyjaśnić
w moim przypadku koszt haka wyszedł:
hak 550 zł - hak znalazłem na olx w mieście obok
kabelki, wtyczka deplhi 16 pin i piny - 78,85 zł na www.wtyczkolandia.pl
moduł TL nr 13407206 - 152,01 zł z wysyłka na www.ovoko.pl
calość 780,86 zł + kilka piwek wypitych z tatą
sam montaż w kombii jest dosyć prosty.
1. ściągamy zderzak odkręcając po 3 wkręty w nadkolach i po dwie śruby w ogranicznikach, które są widoczne po otwarciu klapy. (w sumie 10 śrub/wkrętów) + 5 spinek pod spodem auta.
2. zderzak odpinamy zaczynając od nadkoli, powinien lekko zejść. Odpinamy wiązkę od czujników parkowania / strefy bocznej. Odkładamy zderzak w bezpieczne miejsce.
3. Ukazuje nam się styropian, pod którym mamy aluminiową belkę. Odkręcamy belkę (po 3 nakrętki na stronę) cztery nakrętki później wykorzystamy do mocowania haka, jeśli masz adBlue musisz też odkręcić zbiornik - dodatkowe 3 śruby (1 od spodu zbiornika plus dwie mniejsze z boku - patrząc od tyłu auta po prawej stronie). Belka powinna dać się zdjąć.
4. w otwory wkładamy hak, powinien wejść na śruby, z których zdjeliśmy belkę. Lekko przykrecamy 4 nakrętki (wczesniej odkręcone). Nastepnie powinniśmy przygotować dodatkowe śruby - w moim przypadku nie miałem ich kupując używany hak. Potrzebne będą 2 x śruba M12 - 30mm i 2 x śruba M10 - 25mm (jeśli masz adBlue to tylko 1 śrubę M10 będzie potrzebna) i dosyć duże podkładki do nich. Śruby mogą być dłuższe. Śruby wkręcamy od spodu auta w fabrycznie przygotowane otwory. M10 wkręcamy w otwory, które są bliżej bagażnika, M12 do otworów od strony silnika.
5. Dokręcamy Śruby, montujemy z powrotem zbiornik płyny adblue i mamy hak
6. w zderzaku od spodu należy wyciąć dziurę. patrzać na wnętrze zderzaka jest cienka linia pokazująca jak wyciąć otwór - polecam ciąć wyrzynarką
7. Możemy dorezać / dociąć wyjęty wcześniej styropian i montujemy zderzak.
Z instalacją elektryczną sytuacja może wydawać się bardziej skomplikowana ale nie jest to takie straszne
Należy zacząć od demontażu wnętrza bagażnika - podłoga, lewy boczek (patrząc od tyłu auta), oraz listwa progowa.
Ja zdjąłem również zderzak ponieważ docinałem jeszcze styropian, który był wcześniej na belce aluminiowej. Bez tego styropiany dziura miedzy klapą bagażnika a zderzakiem była jakby większa.
Decydując się jak ja na montaż oryginalnego modułu zdjęcia, które załączam (oryginały schematów są w postach wyżej) w zupełności wystarczą do dorobienia instalacji.
Schemat, który miałem wydrukowany był ucięty z lewej strony dlatego wcześniej pytałem gdzie wpinać kable.
Generalnie po skompletowaniu kabli, wtyczki i dodatkowych pinów, jest trochę dłubaniny żeby to wszystko połączyć ale finalnie instalacja wygląda jak oryginalna.
poprowadziłem wszystkie 16 kabli, finalnie potrzebnych okazało się 8 (na schemacie oznaczone jako: F, E, D, C, B, M, L, K, J i 3 kable masowe: R, P, O).
Wiązkę zaizolowałem taśmą izolacyjną, przygotowałem sobie kawałek peszla ale okazał się za cienki. Do wnetrza wiązkę wprowadziłem przez dziurkę zrobioną w gumowej zaślepce na tylnej ścianie bagażnika - wychodzi też tędy wiązka do czujników parkowania.
Po zarobieniu na końcach kabli pinów należy je wpinać w białą kostkę wypiętą z oryginalnego modułu znajdującego się w lewym boczku. Tutaj miałem malą wtopę, bo patrzyłem na wtyczkę ze złej strony.
grafika przedstawia kostkę od strony, od której wchodzą w nią kable - u góry i z prawej strony musimy mieć wypustki.
Wkładamy 8 pinów w wolne miejsca.
Przykręcamy wszystkie kable masowe -ja użyłem wystającej śrubki w okolicach modułu.
wkładamy wtyczkę z dodatkowymi pinami w moduł i powinno być wszystko ok
Po sprawdzeniu poprawności działania, (w moim przypadku światła w bagażniku rowerowym działały) układamy wiązkę w opytmalny dla nas sposób, ja przyczepiłem ją trytkami do wiązki idącej po ścianie bagażnika. Następnie montujemy wnętrze bagażnika.
Zakładamy zderzak jeśli go ściągaliśmy i cieszymy sie hakiem.
Należy pamiętać o wizycie na stacji diagnostycznej i potem wizycie w wydziale komunikacji aby wbić hak w dowód.
Jeśli coś jest niejasne pytajcie, spróbuję wyjaśnić
w moim przypadku koszt haka wyszedł:
hak 550 zł - hak znalazłem na olx w mieście obok
kabelki, wtyczka deplhi 16 pin i piny - 78,85 zł na www.wtyczkolandia.pl
moduł TL nr 13407206 - 152,01 zł z wysyłka na www.ovoko.pl
calość 780,86 zł + kilka piwek wypitych z tatą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 cze 2022, o 22:09
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Knyszyn
Re: Hak holowniczy
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie instalacji pod gniazdo posiadam moduł AE do którego dochodzi stałe napięcie i wychodzi kostka 18 pin z 9 przewodami chce podłączyć moduł quasar 1R-G8 który już posiadam. Mam pytanie czy mogę się wpiąć pod tę gniazdo 18 pin czy tam są sygnały na poszczególne lampy czy muszę ciągnąć kable aż pod lampy w klapie bo to jest kombi A 2010rok. I czy zasilanie nowego modułu mogę wziąść z zasilania istniejącego modułu? Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Wydaje mi się że przy module nieoryginalnym musisz się podpinać pod lampy, aczkolwiek nie musisz kabli ciągnąć do klapy tylko możesz się wpiąć gdzieś w okolicach oryginalnrgo modułu.
Jeśli przejrzysz cały wątek znajdziesz na pewno informacje.
P.s. jeśli byś chciał zamontować oryginalny moduł to mam AH na sprzedaż
Jeśli przejrzysz cały wątek znajdziesz na pewno informacje.
P.s. jeśli byś chciał zamontować oryginalny moduł to mam AH na sprzedaż
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 lip 2022, o 21:51
- Auto: Insignia A fl
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Hak holowniczy
Cześć,
czy oryginalny składany hak będzie pasował z Insigni B do A? Jeśli wymagane są drobne modyfikacje to spawarka w domu jest
czy oryginalny składany hak będzie pasował z Insigni B do A? Jeśli wymagane są drobne modyfikacje to spawarka w domu jest
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 lip 2019, o 02:20
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Ruda śląska
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Słupsk
Re: Hak holowniczy
Kolego a masz może zdjęcia bo jak ostatni debil przy rozkładaniu nie zrobiłem zdjęć i nie wiem jak poskładać żeby te wszystkie blokadki i piszczałki działały.lukasz8484 pisze: ↑31 paź 2015, o 07:05ja naprawiłem sam hak miałem tak jak ty niereagowałl na linke
Trochę mi to zajeło bo pierwszy raz ale gdybym miał robić teraz to łatwizna. Jedyne co może sprawić trudność sprężyny w środku. Mi nie chodził bo wszystko zardzewiało trochę smaru i po problemie
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Słupsk
Re: Hak holowniczy
Niestety, pomorskie. U mnie problem tkwi w odpowiednim ułożeniu tego białego plastiku i wałka metalowego. Bo po zapięciu haka cały czas piszczy...
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 2 kwie 2021, o 22:41
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Węgrów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
To odłącz ten brzęczek całkiem, ponoć często z biegiem lat się w nich coś chrzanilo i piszczały bez przerwy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2020, o 12:38
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Słupsk
Re: Hak holowniczy
W moim przypadku wszystko było Ok do momentu aż go nie rozebralem. Metalowa czesc wału ma specjalne wypustki które dociskają lub luzują micoswitch brzęczka. Ale muszę zobaczyć odpowiednie ich ustawienie w stanie złożonym lub rozłożonym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 sty 2022, o 15:05
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: KALISZ
Re: Hak holowniczy
Witam . Jestem nowy na forum Insignie posiadam od ponad roku . Msc temu zdecydowałem się na montaż haka oris instalacje dorobiłem wiązkę do haka miałem . Problem mój polega na tym ze nie wiem jaki moduł dokładnie kupić do mojej insigni z 14r .Fabryczny moduł świateł mam TM ,do haka dostałem AH ale on wyłącza mi światła pozycyjne z tylu na około 10 sekund po wciśnięcia hamulca . Proszę o pomoc bo nie mogę w tym temacie znaleść żadnej odpowiedzi .
Ostatnio zmieniony 28 lut 2023, o 13:29 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin Forum.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 28 paź 2020, o 16:33
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Jastrzębie Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Hak holowniczy
Jeśli dobrze pamiętam to AH był do przedlifta i dla tego gasną światła - też tak miałem u mnie działa TL a mam 2016 rok.