--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zamek centralny - problemy, naprawa
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Po myjni jest dużo "objawień" w Insigni to raczej też sprawka myjni u Ciebie. Z Insignią trzeba poczekać przy objawach, nie naprawiać od razu, gdyż one mają takie nagłe fochy jak kobiety. Czyli jak to mówią:" jeździć, obserwować". -To bardzo pasuje do naszych aut
-
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Sukces...
Wszystkie bezpieczniki za schowkiem sprawdzone metodą wyjęcia i sprawdzenia miernikiem....jeden podejrzany zmieniony bo wizualnie nie wyglądał idealnie.
Nr. 6 zapalniczka...
I jak narazie jest tak jak być powinno.
Wszystkie bezpieczniki za schowkiem sprawdzone metodą wyjęcia i sprawdzenia miernikiem....jeden podejrzany zmieniony bo wizualnie nie wyglądał idealnie.
Nr. 6 zapalniczka...
I jak narazie jest tak jak być powinno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 08:15
- Auto: Insignia A FL
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Podepnę się pod temat gdyż mam mały problem z centralnym a nie znalazłem niczego konkretnego na ten temat.
Pojawił mi się mały problem z zamkiem w prawych tylnych drzwiach. Zamek nie zawsze się otwiera/zamyka. Ale objaw jest inny niż w tym temacie. Otóż zamek „próbuje” ale nie zawsze umie Tzn widać jak ten dups w drzwiach probuje się ruszyć (w górę lub dół w zależności co chce zrobic - zamknąć czy otworzyc), ale tak jakby nie miał siły. Ręczne naciśnięcie na dups przebiega bezproblemowo i bez oporów. To samo otwarcie klamka wewnętrzna. Innymi słowy zamek ma zasilanie i reaguje ale jakby nie miał siły ruszyć.
Czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał?
Zakładam, ze problem będzie leżał w siłowniku. Jest tam coś możliwego do poluzowania czy raczej zużycie?
Siłownik nie jest drogi ale wiem, ze występują 2 rodzaje - 4 i 6 pinowe - te drugie są zdaje się do zamka z podwójnym ryglowaniem - raczej nie mam czegoś takiego.
Ktoś ma jakiś manual wymiany albo to robił? Trzeba rozwiercac jakieś nity czy wszystko jest przykręcane? No i jeszcze jedno - czy cos trzeba programować?
Przepraszam za lawinę pytań, ale ostatni raz centralny zamek zakładałem i naprawiałam w Fiacie Uno w 2005 roku Zakładam, ze ta czynność w Insigni również nie jest skomplikowana jeśli nie jest się kompletnym ignorantem i posiada podstawowe narzędzia Lepiej jednak bazować na wiedzy kogoś, kto to robił, żeby np czegoś po drodze nie połamać itd.
Pojawił mi się mały problem z zamkiem w prawych tylnych drzwiach. Zamek nie zawsze się otwiera/zamyka. Ale objaw jest inny niż w tym temacie. Otóż zamek „próbuje” ale nie zawsze umie Tzn widać jak ten dups w drzwiach probuje się ruszyć (w górę lub dół w zależności co chce zrobic - zamknąć czy otworzyc), ale tak jakby nie miał siły. Ręczne naciśnięcie na dups przebiega bezproblemowo i bez oporów. To samo otwarcie klamka wewnętrzna. Innymi słowy zamek ma zasilanie i reaguje ale jakby nie miał siły ruszyć.
Czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał?
Zakładam, ze problem będzie leżał w siłowniku. Jest tam coś możliwego do poluzowania czy raczej zużycie?
Siłownik nie jest drogi ale wiem, ze występują 2 rodzaje - 4 i 6 pinowe - te drugie są zdaje się do zamka z podwójnym ryglowaniem - raczej nie mam czegoś takiego.
Ktoś ma jakiś manual wymiany albo to robił? Trzeba rozwiercac jakieś nity czy wszystko jest przykręcane? No i jeszcze jedno - czy cos trzeba programować?
Przepraszam za lawinę pytań, ale ostatni raz centralny zamek zakładałem i naprawiałam w Fiacie Uno w 2005 roku Zakładam, ze ta czynność w Insigni również nie jest skomplikowana jeśli nie jest się kompletnym ignorantem i posiada podstawowe narzędzia Lepiej jednak bazować na wiedzy kogoś, kto to robił, żeby np czegoś po drodze nie połamać itd.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3086
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... &start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Kup na początek jakiegoś psikacza typu wd40 i popróbuj. Jak nie będzie dalej działać to wtedy dalej rozbierać i szukać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 08:15
- Auto: Insignia A FL
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Gliwice
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Właśnie o tym samym pomyślałem. Przerobiłem już tutorial zdejmowania boczku drzwi i już widzę, ze ten cholerny siłownik jest po prostu integralna częścią zamka. Tragedii nie ma - w porywach 1,5 stówy za dobry zamiennik.
Po wielu fotach i filmach mogę się domyślić jak to wyjąc.
Jednak zagadka pozostaje dla mnie ten żółty element oraz ilość pinów. Oczywiście ilość będę mógł sprawdzić po ew. demontazu ale chciałbym wiedzieć od razu od czego uzależniona jest ta ilość pinów i nie rozbierać tego dwa razy.
Nie mnie jednak spróbuje najpierw zdjąć zaślepkę tego dupsa i zobaczyć czy to cięgno jest osiowa względem otworu, no i włożyć rurkę z WD40 od strony zamka i od strony cięgna. Zobaczymy co będzie. Jutro to pewnie sprawdzę. Jak nic nie da będę targał boczek.
Po wielu fotach i filmach mogę się domyślić jak to wyjąc.
Jednak zagadka pozostaje dla mnie ten żółty element oraz ilość pinów. Oczywiście ilość będę mógł sprawdzić po ew. demontazu ale chciałbym wiedzieć od razu od czego uzależniona jest ta ilość pinów i nie rozbierać tego dwa razy.
Nie mnie jednak spróbuje najpierw zdjąć zaślepkę tego dupsa i zobaczyć czy to cięgno jest osiowa względem otworu, no i włożyć rurkę z WD40 od strony zamka i od strony cięgna. Zobaczymy co będzie. Jutro to pewnie sprawdzę. Jak nic nie da będę targał boczek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2019, o 09:41
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Cześć, a ja nadal walczę, ale już nie z centralnym zamkiem, ale z przyczyną jego awarii. Okazało się, że mam w aucie wodę, która pewnie daje jakieś spięcie i problem z centralnym. Tylko teraz pytanie skąd woda? Mam zalane miejsce na koło zapasowe, a woda dostaje się po bocznych ścianach. Zarówno z jednej jak i z drugiej strony (z lewej więcej i już zaczęło rdzewieć). Macie jakieś pomysły skąd się tam dostaje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2019, o 09:41
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
mam kombi. czy mógłbyś doprecyzować? które to miejsce?
bardzo dziękuję za wskazówki!
bardzo dziękuję za wskazówki!
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Proszę kolego, zajrzyj w ten temat, fotki też tam są odnośnie tego gdzie szukać miejsc wejścia wody:
viewtopic.php?f=20&t=2461
viewtopic.php?f=20&t=2461
-
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8550
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Śmieszku kolega dostał link i ma sam sobie poczytać, fotki zobaczyć i u siebie w tych miejscach zabezpieczyć. Możesz też poczytać, będziesz wiedział na przyszłość jak Ci zaleje bagażnik niesamowici jesteście, i Ty i Marcin i zrobiony macie wieczór już, nie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 kwie 2023, o 12:28
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: zabrze
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Witam, od niedawna jestem użytkownikiem Opla Insignia, niestety jest problem z centralnym zamkiem nie otwiera i nie zamyka żadnych drzwi ani z pilota ani z konsoli środkowej. Wiązka obok fotela kierowcy sprawdzona , siłownik wlewu paliwa też ,bezpieczniki itd. też . Są 3 stałe błędy których nie można skasować b3130,b3135,b3125. Miał może ktoś podobny problem ??