--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zamek centralny - problemy, naprawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sie 2020, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ostrołęka
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Panowie, wcześniej ktoś pisał o takim problemie jak mój tylko zostało to pominięte, mianowicie Insignia 2014 wszystko działa z pilota i przełączniki, ale wewnątrz pojazdu nie mogę otworzyć drzwi kierowcy przyciskiem,chyba że pociągnę klamkę dwa razy lub przyciskiem otwierania od strony pasażera. Natomiast jeśli wysiądę z pojazdu i zostawię uchylone drzwi wówczas przyciski otwierania drzwi od kierowcy reaguje za każdym razem, zamknę dzwi i znowu nie reaguje przycisk otwierania drzwi od strony kierowcy. Wiecie może w czym problem?
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Trochę wygląda jak uszkodzona wiązka, nie masz przez przypadek błędów na magistrali LIN?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sie 2020, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ostrołęka
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Nic mi nie pokazuje,ale podłączyłem kość do obd i przez aplikację z telefonu sprawdzałem to mam błędy ale dotyczące świecy żarowej i strefy bocznej, a na ten temat nic mi nie wykryło.
Ale faktycznie może masz i rację,bo jak przeanalizuje to w czasie to pół roku temu było tak, że raz działało przy zamkniętych drzwiach a raz nie, a z drugiej strony zamykanie drzwi tym przyciskiem działa zawsze bez względu na to czy drzwi są zamknięte czy uchylone
Ale faktycznie może masz i rację,bo jak przeanalizuje to w czasie to pół roku temu było tak, że raz działało przy zamkniętych drzwiach a raz nie, a z drugiej strony zamykanie drzwi tym przyciskiem działa zawsze bez względu na to czy drzwi są zamknięte czy uchylone
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Nie wiem czy 'kość OBD' (no chyba, że to vLinker) ma dostęp do wszystkich modułów, które mogą mieć potencjalny związek z Twoim problemem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sie 2020, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ostrołęka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
vLink (obojętnie która rewizja) i vLinker (konkretnie wersja MC lub MC+) to dwa zupełnie różne urządzenia.
vLink sprawdzi mniej modułów
vLink sprawdzi mniej modułów
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sie 2020, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ostrołęka
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Myślisz, żeby podpiąć pod profesjonalny komputer w warsztacie i może coś im pokaże co to może być?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Może być w warsztacie, a może uda Ci się znaleźć kogoś w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania, kto ma porządny interface i za przysłowiową flaszkę sprawdzi błędy. Może to być coś uniwersalnego, ale względnie profesjonalnego (np. jakiś KTS czy coś).
Inaczej próba naprawy to takie trochę strzelanie ślepakami.
Oczywiście, że może być tak, że nie uda się żadnego błędu odczytać, ale wtedy to już nie będzie wyboru i trzeba będzie rzeźbić
Inaczej próba naprawy to takie trochę strzelanie ślepakami.
Oczywiście, że może być tak, że nie uda się żadnego błędu odczytać, ale wtedy to już nie będzie wyboru i trzeba będzie rzeźbić
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 sie 2020, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Ostrołęka
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
I tak jestem już umówiony na zrobienie modułu martwego pola, żeby go rozebrali i sprawdzili w środku, ponieważ co pewien czas wyświetla mi się błąd, także przy okazji niech zerkno i na problem związany z tym włącznikiem. Myślałem, że może kombinacja jakiś przycisków na pilocie lub w aucie w konfiguracji ustawienia pojazd ryglowanie drzwi coś pomoże, ale nic z tego
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 21 lut 2017, o 19:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Toruń
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Cześć,
mam problem z niezamykającymi/nieotwierającymi się za każdym razem tylnymi drzwiami w poliftowym kombi ('15) z systemem bezkluczykowym.
Z przednimi drzwiami nie ma problemu. Niezależnie czy zamykam z pilota czy z przycisków na klamkach nie zawsze tylne drzwi się zamykają, muszę wtedy powtórzyć komendę, żeby mieć pewność, że się zamknęły. Z otwarciem podobnie. Raz jedne, raz drugie, raz obie, a czasami działają poprawnie. Byłem w ASO, na sprawdzeniu czy soft jest aktualny, czy nie wychodzą żadne błędy. Akumulator również sprawny.
Jest to strasznie irytujące, bo tak naprawdę system bezkluczykowy staje się bezużyteczny, bo przy zamykaniu drzwi nie mam pewności, że tylne są zamknięte. Tak samo przy otwieraniu - na 80% któreś z tylnych się nie otworzą.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
mam problem z niezamykającymi/nieotwierającymi się za każdym razem tylnymi drzwiami w poliftowym kombi ('15) z systemem bezkluczykowym.
Z przednimi drzwiami nie ma problemu. Niezależnie czy zamykam z pilota czy z przycisków na klamkach nie zawsze tylne drzwi się zamykają, muszę wtedy powtórzyć komendę, żeby mieć pewność, że się zamknęły. Z otwarciem podobnie. Raz jedne, raz drugie, raz obie, a czasami działają poprawnie. Byłem w ASO, na sprawdzeniu czy soft jest aktualny, czy nie wychodzą żadne błędy. Akumulator również sprawny.
Jest to strasznie irytujące, bo tak naprawdę system bezkluczykowy staje się bezużyteczny, bo przy zamykaniu drzwi nie mam pewności, że tylne są zamknięte. Tak samo przy otwieraniu - na 80% któreś z tylnych się nie otworzą.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 lut 2019, o 19:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Problem nasila się jak jest wilgotno i deszcz pada, jak jest sucho i słoneczko świeci nie ma problemu, w czym może być problem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 lut 2019, o 19:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
No ok, ale co może być, co jest do wymiany? I do tego nie mogę otworzyć reszty drzwi nawet od środka, całkowicie są zablokowane. Jak je odblokowac?
-
- Klubowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
I mnie dopadł problem z centralnym...
Nie można zamknąć ani otworzyć żadnych dzwi...alarm działa.
Po podłączeniu delphi mam takie coś:
Ktoś coś pomoże? Wiązka? Zamek drzwi kierowcy do wymiany?
Nie można zamknąć ani otworzyć żadnych dzwi...alarm działa.
Po podłączeniu delphi mam takie coś:
Ktoś coś pomoże? Wiązka? Zamek drzwi kierowcy do wymiany?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2351
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
W VC nagminnie łamały się kable w drzwiach przy wyjściu że słupka, może tu to samo ?
-
- Klubowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 4 mar 2021, o 19:54
- Auto: Opel Insignia A Lift
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Szefo i jak rozwiązałeś problem bo u mnie właśnie się taki sam pojawił. Najpierw nie łączył centralny zamek ale od środka mogłem drzwi otwierać. Dzisiaj chwilę zaczął działać i nagle drzwi zablokowały się bez możliwości odblokowania od środka. Dobrze, że kierowcy z kluczyka działają... Napisz proszę jak poradziłeś sobie z problemem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2019, o 09:41
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Cześć wszystkim, widzę że wigilijny czas jakoś nie służy centralnym zamkom
Insignia kombi 2014 rok, od dwóch dni szwankował mi Centralny Zamek, tzn.
- co jakiś czas się nie zamykał/otwierał
- potem objawy się nasilały i było to już bardzo często
- potem przestały działać przyciski do ryglowania w środku auta (prawy i lewy) oraz automatyczne ryglowanie po przejechaniu jakiegoś odcinka
- otwierając drzwi z kluczyka również nie otwiera wszystkich drzwi tylko od kierowcy
No i pewnie nie byłoby w tym nic ciekawego i trzeba byłoby wymienić go, ale postanowiłem sprawdzić bezpieczniki. Są ok, ale po ich sprawdzeniu znowu raz na jakiś czas auto się otwiera (jeśli jest zamknięte), ale potem już nie zamyka albo na odwrót. Tak jakby byłą tam jakaś bateria na wyczerpaniu, która dawała tylko min mocy i nie starczała na nic więcej.
Dla mnie to są objawy, które sugerują że cały mechanizm jest sprawny bo co jakiś czas działa, ale coś "nie styka", itp. Macie może jakieś sugestie ?
Wszystkiego dobrego i spokojnych świąt dla wszystkich forumowiczów!
Insignia kombi 2014 rok, od dwóch dni szwankował mi Centralny Zamek, tzn.
- co jakiś czas się nie zamykał/otwierał
- potem objawy się nasilały i było to już bardzo często
- potem przestały działać przyciski do ryglowania w środku auta (prawy i lewy) oraz automatyczne ryglowanie po przejechaniu jakiegoś odcinka
- otwierając drzwi z kluczyka również nie otwiera wszystkich drzwi tylko od kierowcy
No i pewnie nie byłoby w tym nic ciekawego i trzeba byłoby wymienić go, ale postanowiłem sprawdzić bezpieczniki. Są ok, ale po ich sprawdzeniu znowu raz na jakiś czas auto się otwiera (jeśli jest zamknięte), ale potem już nie zamyka albo na odwrót. Tak jakby byłą tam jakaś bateria na wyczerpaniu, która dawała tylko min mocy i nie starczała na nic więcej.
Dla mnie to są objawy, które sugerują że cały mechanizm jest sprawny bo co jakiś czas działa, ale coś "nie styka", itp. Macie może jakieś sugestie ?
Wszystkiego dobrego i spokojnych świąt dla wszystkich forumowiczów!
-
- Klubowicz
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 lut 2022, o 13:59
- Auto: Insignia opc
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Pruszków
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
Ja jak skasuje błędy ze zdjęcia wyżej to wszystko działa jak należy...po otwarciu drzwi problem powraca... i też fizycznie kluczykiem w zamku zamykam i otwieram tylko dtzwi kierowcy...
W wolniejszrj chwili sprawdzę w pierwszej kolejności bezpieczniki a potem wiązkę w harmonijce słupek - drzwi
W wolniejszrj chwili sprawdzę w pierwszej kolejności bezpieczniki a potem wiązkę w harmonijce słupek - drzwi
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 4 wrz 2019, o 09:41
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wrocław
Re: Zamek centralny - problemy, naprawa
U mnie tak samo jak się zepsuła tak się i naprawiło. Od dwóch dni wszystko działa jak nowe. Zastanawiam się czy to nie był problem wilgoci. Tego dnia sporo padało, ja dodatkowo pojechałem na myjnie i jak sprawdzałem bezpieczniki w tylnej klapie bagażnika to przewody były wilgotne i mokre. Myślałem o tym, ale nie miałem pewności. Teraz też nie jestem, ale kable są suche i centralny działa więc może to będzie dla Was jakaś wskazówka. Trzymajcie się!