--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Posiadam pilot z trzecim przyciskiem otwierania klapy tył. Jest on praktycznie bezużyteczny i chcę, aby klapa sama się unosiła do góry po naciśnięciu przycisku na pilocie. Jakie siłowniki/teleskopy dobrać (dlugośc, siła wyrzutu), oraz sprężyny (twardość, dlugośc)
Insignia hatchback 2009.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Insignia hatchback 2009.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony 20 cze 2018, o 00:27 przez GRZEGOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Insignia w opcji nie miała takiej możliwości tylko kombi. Raczej ciężko będzie ci to wykonać.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6069
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 86 razy
- Kontakt:
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Sedan ma taką opcję, przynajmniej w polifcie. Może dałoby się wykorzystać coś z tego rozwiązania.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Ale w sedanie chyba na samych sprężyny podnosi. Małą i lekka klapa.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 116 razy
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Musi być coś jeszcze Norbi bo jak by się zamkła?
Ja to mam w ST i jest to wygodne
Ja to mam w ST i jest to wygodne
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Mało informacji w necie na ten temat. Jeżeli już komuś się udało to nie chce sie zbytnio chwalić. Do jakich wniosków doszedłem:
1. Standardowy teleskop ma długość 500mm i nie ma ram miejsca na sprężynę, która w fazie porządkowej umożliwiała wyrzut klapy. Trzeba zastosować teleskop 450mm, co daje przy zamkniętej klapie 50mm wysuniętego tłoka, na którym będzie mocowana sprężyna. Tu mam dylemat, bo nie wiem jaka jest siła wyrzutu oryginalnego teleskopu (nic nie jest napisane na teleskopie). Przyjmuję, że 600N wystarczy, aby w drugiej fazie podnoszenia klapy unieść ją w sposób łagodny do góry.
2. Myślę zastosować sprężynę do obciążeń lekkich o długości 64mm. Według specyfikacji producenta sprężyna ściśnięta o około 19mm generuje 384N.
Jeżeli poskłada sie to w całość daje nam to około 984N siły w pierwszej fazie wyrzutu klapy. Mam tu pewne obawy czy siła 1968N nie doprowadzi do odkształceń klapy, bo za solidna to ona nie jest i czy zawiasy też nie będą przeciążone dodatkową siła. Jedynym wyjściem będzie sprawdzenie tego metoda doświadczalną.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1. Standardowy teleskop ma długość 500mm i nie ma ram miejsca na sprężynę, która w fazie porządkowej umożliwiała wyrzut klapy. Trzeba zastosować teleskop 450mm, co daje przy zamkniętej klapie 50mm wysuniętego tłoka, na którym będzie mocowana sprężyna. Tu mam dylemat, bo nie wiem jaka jest siła wyrzutu oryginalnego teleskopu (nic nie jest napisane na teleskopie). Przyjmuję, że 600N wystarczy, aby w drugiej fazie podnoszenia klapy unieść ją w sposób łagodny do góry.
2. Myślę zastosować sprężynę do obciążeń lekkich o długości 64mm. Według specyfikacji producenta sprężyna ściśnięta o około 19mm generuje 384N.
Jeżeli poskłada sie to w całość daje nam to około 984N siły w pierwszej fazie wyrzutu klapy. Mam tu pewne obawy czy siła 1968N nie doprowadzi do odkształceń klapy, bo za solidna to ona nie jest i czy zawiasy też nie będą przeciążone dodatkową siła. Jedynym wyjściem będzie sprawdzenie tego metoda doświadczalną.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Dokładnie w sedanie tylko zamek puszcza a sprężyny ciągną i sama się nie zamyka ani w dól już nie idzie. Gdzie ty byś tą sprężynę montował ? jakoś nie widzę tego w tym nadwoziu.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Jeżeli miałby się tylko sam otwierać to nie było by problemu. Siłowniki ze sprężyną można zamontować w miejsce fabrycznych. Trzeba jedynie metodą prób i błędów dobrać ich siłę.
U mnie też jest jeden pilot z trzema przyciskami, tylko on nie otwiera zamka z tyłu a daje jedynie napięcie na mikrostyk nie otwierając samochodu . Jeżeli tak samo jest u autora postu to i tak będzie musiał otwierać ręcznie. Różnica będzie taka że jak dotknie mikrostyk , to klapa sama poleci w górę.
U mnie też jest jeden pilot z trzema przyciskami, tylko on nie otwiera zamka z tyłu a daje jedynie napięcie na mikrostyk nie otwierając samochodu . Jeżeli tak samo jest u autora postu to i tak będzie musiał otwierać ręcznie. Różnica będzie taka że jak dotknie mikrostyk , to klapa sama poleci w górę.
- GRZEGOR
- Użytkownik
- Posty: 146
- Rejestracja: 16 mar 2017, o 01:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: NEWCASTLE
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Dokładnie, tak jak piszesz. Trzeci przycisk jest praktycznie bezużyteczny. Często używam bagażnika tył, więc automatyczne unoszenie klapy to dobry pomysł.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 cze 2021, o 19:27
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Katowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Automatyczne otwieranie klapy tył hatchback
Witam , chciałabym zapytać , czy ten trzeci przycisk na pilocie do otwierania klapy można wyłączyć, w mojej Insignii A sedan rok 2009, jest ten przycisk tak czuły że otwiera mi się klapa nawet z kilometra i przez ściany. Dziękuję za podpowiedź.