--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Jest kampania na ten modul tylnej klapy zadzwon do aso podaj vin dostaniesz nowy
-- 3 gru 2017, o 21:01 --
a przeciek tez zlikwiduja
-- 3 gru 2017, o 21:01 --
a przeciek tez zlikwiduja
Ostatnio zmieniony 4 gru 2017, o 08:50 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 mar 2017, o 20:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
A zostawiłeś auto dołączone od aku na minimum 30 minut
Ja miałem podobny problem i po odłączeniu aku na godzinę wykonał się reset systemu czy coś
potem procedura jest standardowa opuszczanie szyb odpalenie i powinno zniknąć a jeżeli nie to musisz skasować błędy w ECU
Ja miałem podobny problem i po odłączeniu aku na godzinę wykonał się reset systemu czy coś
potem procedura jest standardowa opuszczanie szyb odpalenie i powinno zniknąć a jeżeli nie to musisz skasować błędy w ECU
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
cześć,
Od wczoraj mam problem z autem, na zegarach choinka, "sprawdź ESP, czujniki parkowania" itp.
kody błędów:
U0100
U0073
P0502
Panowie i Panie, pomożecie? gdzie szukać przyczyny? gubi gdzieś mase?
Od wczoraj mam problem z autem, na zegarach choinka, "sprawdź ESP, czujniki parkowania" itp.
kody błędów:
U0100
U0073
P0502
Panowie i Panie, pomożecie? gdzie szukać przyczyny? gubi gdzieś mase?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Odpala ci po nocy dobrze przy mrozie?
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
odpala bez problemu, czasami zdarza się ale to raczej po dłuższej jezdzie, że jest zanik prądu i nie kręci w ogóle. ale wyciągne kluczyk kilka razy i odpala.
dokładnie tak jak tutaj:
Dodano po 50 sekundach:
Robiłem test aku, pojemność ok, trzyma też 12,5V. Ładowanie 14,4V
dokładnie tak jak tutaj:
Dodano po 50 sekundach:
Robiłem test aku, pojemność ok, trzyma też 12,5V. Ładowanie 14,4V
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
też właśnie tak obstawiałem. Podpowiecie mi gdzie szukać tej masy?
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Zaczął bym od głównego przewodu masowego pod maską obok aku
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Właśnie sprawdziłem, nic tam nie jest skorodowane, czy zaśniedziałe..
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
A klema dobrze trzyma na aku? Potraktuj papierem klemę i dziubek od aku. Mimo wszystko może warto odkręcić również i drugi koniec tego przewodu i tam również poprawić styk?
Pod maską o ile mnie pamięć nie myli są 3 styki masowe. Ale nie mogę teraz namierzyć schematu...
P0502 - Vehicle Speed Sensor Circuit Low Voltage
U0100 00 - Lost Communication With Engine Control Module
U0100 71 - Lost Communication With Engine Control Module Invalid Data
U0100 72 - Lost Communication With Engine Control Module Message Counter Incorrect
U0100 74 - Lost Communication With Engine Control Module Bus Signal Checksum Error
U0073 00 - Control Module Communication Bus A Off
U0073 01 - Control Module Communication Bus A Off Short to Battery
U0073 02 - Control Module Communication Bus A Off Short to Ground
U0073 04 - Control Module Communication Bus A Off Open
U0073 71 - Control Module Communication Bus A Off Invalid Data
Pod maską o ile mnie pamięć nie myli są 3 styki masowe. Ale nie mogę teraz namierzyć schematu...
P0502 - Vehicle Speed Sensor Circuit Low Voltage
U0100 00 - Lost Communication With Engine Control Module
U0100 71 - Lost Communication With Engine Control Module Invalid Data
U0100 72 - Lost Communication With Engine Control Module Message Counter Incorrect
U0100 74 - Lost Communication With Engine Control Module Bus Signal Checksum Error
U0073 00 - Control Module Communication Bus A Off
U0073 01 - Control Module Communication Bus A Off Short to Battery
U0073 02 - Control Module Communication Bus A Off Short to Ground
U0073 04 - Control Module Communication Bus A Off Open
U0073 71 - Control Module Communication Bus A Off Invalid Data
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8974
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Mi tam jakoś nie pasuje licznik do silnika w awatarze . Może z innego?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
hej,
dzięki za podpowiedzi. Prewencyjnie naładowałem jeszcze wczoraj aku, nic to nie dało.
Masy są dokręcone, znalazłem 3. Jeśli jest coś od dołu komory silnika- dajcie znać proszę. Klema trzyma dobrze, słupek aku jest też ok.
Chyba czeka mnie elektryk...
Dodano po 25 sekundach:
filmik był przykładem z YT
Dodano po 3 godzinach 38 minutach 28 sekundach:
byłbym bardzo wdzięczny za schemat podłączeń masowych. Wyczytałem, że masy od BCM są gdzieś w pod osłonami progów. To prawda? gdzie tego szukać?
dzięki za podpowiedzi. Prewencyjnie naładowałem jeszcze wczoraj aku, nic to nie dało.
Masy są dokręcone, znalazłem 3. Jeśli jest coś od dołu komory silnika- dajcie znać proszę. Klema trzyma dobrze, słupek aku jest też ok.
Chyba czeka mnie elektryk...
Dodano po 25 sekundach:
filmik był przykładem z YT
Dodano po 3 godzinach 38 minutach 28 sekundach:
byłbym bardzo wdzięczny za schemat podłączeń masowych. Wyczytałem, że masy od BCM są gdzieś w pod osłonami progów. To prawda? gdzie tego szukać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sty 2019, o 10:51
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdynia
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 22:05
- Auto: Opel Insignia CT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Witam panowie.
Mój przypadek jest troszkę zagmatwany i z góry przepraszam za rozciągłość mojej wypowiedzi ale nie chciałbym pominąć jakiegoś istotnego szczegółu.
Otóż jakieś dwa tyg. temu zaobserwowałem w czasie jazdy jak na ułamek sekundy zgasło podświetlenie konsoli środkowej. W tym momencie wyskoczył błąd, którego nie zdążyłem odczytać po czym wszystko wróciło do normy. W zeszłym tygodniu sprawa się powtórzyła, zdążyłem jeszcze zauważyć opadające wskazówki po czym po sekundzie znów było wszystko ok.
W poniedziałek odstawiłem auto do aso na wymianę rozrządu, uszczelki smoka i parę innych typowo mechanicznych czynności. W momencie odbioru auta zostałem poinformowany, że wynikł pewien problem. Mianowicie po 4 godzinach spędzonych na myjce przed oddaniem samochodu gdy wnętrze było sprzątane, auta nie udało się uruchomić. Zostałem poinformowany, że skaner diagnostyczny zaczął wyrzucać dziwne błędy i wystąpił brak komunikacji z jednym z modułów. Diagnoza to uszkodzony akumulator który w spoczynku miało około 13,5V. Po zaproponowaniu absurdalnie wysokiej ceny za oryginalny i koniecznością długiego oczekiwania na sprowadzenie akumulator innej firmy postanowiłem zająć się tym sam. Po wyjeździe z serwisu na konsoli zaczęły się pojawiać różne błędy od poduszek powietrznych poprzez błędy czujników parkowania a na błędzie blokady kierownicy skończywszy. Po 2 minutach wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu około 30 km zatrzymałem się pod domem i kompletnie nic się nie działo. Po około 2 godzinach auto odpaliło bez żadnego problemu. Po przejechaniu 5 km zaniepokoiła mnie dość nierówna praca silnika i obroty utrzymujące się w granicy 1000 na postoju pomimo rozgrzanego silnika. Po 1,5 godziny auto otworzyłem za pomocą pilota zapaliły się światła i po naciśnięciu guzika start zapaliła się na kolorowo tablica wskaźników i nastała ciemność. Kolejne próby nie dawały żadnego efektu. Nawet centralny zamek nie działał ale oświetlenie wnętrza nawet nie przygasło. Po wezwaniu pomocy drogowej pan w pierwszej kolejności sprawdził napięcie akumulatora, wynosiło 12,6V. Profilaktyczne podpięcie kabli nie dało żadnego efektu. Po chwili pan z pomocy stwierdził, że nie zaszkodzi odpiąć klemę na chwilę. Po ponownym podpięciu klemy auto odpaliło normalnie bez kabli. Dodał, że nie raz był świadkiem takiego zachowania pojazdu. Stwierdzając, że to pewnie jeden z modułów jest tu winowajcą a nie akumulator. W każdym bądź razie do domu dojechałem bez żadnych problemów i błędów też nie było a obroty silnika w normie. Nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Wiele faktów wskazuje na akumulator ale z drugiej strony trochę dziwne, że po odłączeniu klemy i jej podłączeniu auto pali jakby nic się nie stało. Idąc tropem wilgoci w bagażniku, o czym była mowa wielokrotnie w tym temacie, nic nie znalazłem.
Mój przypadek jest troszkę zagmatwany i z góry przepraszam za rozciągłość mojej wypowiedzi ale nie chciałbym pominąć jakiegoś istotnego szczegółu.
Otóż jakieś dwa tyg. temu zaobserwowałem w czasie jazdy jak na ułamek sekundy zgasło podświetlenie konsoli środkowej. W tym momencie wyskoczył błąd, którego nie zdążyłem odczytać po czym wszystko wróciło do normy. W zeszłym tygodniu sprawa się powtórzyła, zdążyłem jeszcze zauważyć opadające wskazówki po czym po sekundzie znów było wszystko ok.
W poniedziałek odstawiłem auto do aso na wymianę rozrządu, uszczelki smoka i parę innych typowo mechanicznych czynności. W momencie odbioru auta zostałem poinformowany, że wynikł pewien problem. Mianowicie po 4 godzinach spędzonych na myjce przed oddaniem samochodu gdy wnętrze było sprzątane, auta nie udało się uruchomić. Zostałem poinformowany, że skaner diagnostyczny zaczął wyrzucać dziwne błędy i wystąpił brak komunikacji z jednym z modułów. Diagnoza to uszkodzony akumulator który w spoczynku miało około 13,5V. Po zaproponowaniu absurdalnie wysokiej ceny za oryginalny i koniecznością długiego oczekiwania na sprowadzenie akumulator innej firmy postanowiłem zająć się tym sam. Po wyjeździe z serwisu na konsoli zaczęły się pojawiać różne błędy od poduszek powietrznych poprzez błędy czujników parkowania a na błędzie blokady kierownicy skończywszy. Po 2 minutach wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu około 30 km zatrzymałem się pod domem i kompletnie nic się nie działo. Po około 2 godzinach auto odpaliło bez żadnego problemu. Po przejechaniu 5 km zaniepokoiła mnie dość nierówna praca silnika i obroty utrzymujące się w granicy 1000 na postoju pomimo rozgrzanego silnika. Po 1,5 godziny auto otworzyłem za pomocą pilota zapaliły się światła i po naciśnięciu guzika start zapaliła się na kolorowo tablica wskaźników i nastała ciemność. Kolejne próby nie dawały żadnego efektu. Nawet centralny zamek nie działał ale oświetlenie wnętrza nawet nie przygasło. Po wezwaniu pomocy drogowej pan w pierwszej kolejności sprawdził napięcie akumulatora, wynosiło 12,6V. Profilaktyczne podpięcie kabli nie dało żadnego efektu. Po chwili pan z pomocy stwierdził, że nie zaszkodzi odpiąć klemę na chwilę. Po ponownym podpięciu klemy auto odpaliło normalnie bez kabli. Dodał, że nie raz był świadkiem takiego zachowania pojazdu. Stwierdzając, że to pewnie jeden z modułów jest tu winowajcą a nie akumulator. W każdym bądź razie do domu dojechałem bez żadnych problemów i błędów też nie było a obroty silnika w normie. Nie bardzo wiem jak się za to zabrać. Wiele faktów wskazuje na akumulator ale z drugiej strony trochę dziwne, że po odłączeniu klemy i jej podłączeniu auto pali jakby nic się nie stało. Idąc tropem wilgoci w bagażniku, o czym była mowa wielokrotnie w tym temacie, nic nie znalazłem.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
A co masz za problem podjechać do sklepu z akumulatorami i go jeszcze raz przemierzyć? Przecież robią to bezpłatnie , z opisanych sytuacji też bym postawił na padnięty aku. Napięcie spoczynkowe może być ok ale gdy dochodzi do rozruchu wtedy jest problem , a nasze auta są na tyle inteligentne że w razie spadku napięcia odłączają sobie jakieś moduły i stąd u Ciebie te wszystkie wyskakujące błędy.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Ja bym nie wykluczał winy któregoś połączenia masy z karoserią. Niekoniecznie tej bezpośrednio przy aku.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 22:05
- Auto: Opel Insignia CT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Problem udało się rozwiązać. W pierwszym sklepie z akumulatorami, po sprawdzeniu napięcia i prądu rozruchowego pan sprzedawca stwierdził, że jest wszystko w normie i wina leży po stronie układów elektrycznych auta. Pojechałem do drugiego poleconego punktu przez kolegę i tam na samym początku pan zapytał, czy ten akumulator nie jest za duży? Po sprawdzeniu okazało się, że akumulator jest sprawny, prąd rozruchowy w normie ale napięcie około 12,5 V to za mało jak na fakt, że dopiero co do niego przyjechałem. Według niego niego w tym aucie powinien być max 85 Ah a był 95 Ah przez co był niedoładowany. Co dziwne ten aku został założony w aso. Tu pan stwierdził, że osoba, która to zrobiła nie miała pojęcia na temat akumulatorów i chcąc zachować wysoki prąd rozruchowy wrzuciła aku o dużo większej pojemności. Ten po notorycznym nie doładowywaniu zaczął w końcu obniżać napięcie co skutkowało licznymi błędami poszczególnych układów czułych na zmiany napięcia. Teraz mam 85 Ah 800 A i wszelkie problemy ustały. Dziękuję za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 22:05
- Auto: Opel Insignia CT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Witam.
Problem po dwóch tygodniach spokoju powrócił. Znów wyświetlacz i konsola środkowa zaczęły wariować i pokazywać błędy. Od piątku wieczora nie dało się auta wcale uruchomić. Ładowanie "starego" (dwutygodniowego) oraz wymiana na nowy akumulator nic nie dała. Po podłączeniu klem pokazywał błędy, po odrzuceniu został aktywny tylko prędkościomierz. Zero reakcji na start. Na poniedziałek umówiłem się z panem z warsztatu żeby ewentualnie auto zabrać na lawetę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że auto w poniedziałek odpaliło jak by niby nic się nie działo. Po skasowaniu błędów i przejrzeniu auta pod kątem czystości styków i ewentualnej wilgoci w newralgicznych punktach, nic nie wyszło. Jeździłem autem przez prawie pół dnia i znów zaczął wariować. W drodze do warsztatu znów wszystko wróciło do normy. Kolejne sprawdzenie auta i znów bez rezultatu. Dostałem wydrukowane kody błędów. Może ktoś się z tym spodkał? Dodam, że napięcie ładowania w czasie występowania tych błędów wynosi 14.4V. W aucie wyświetlają się błedy: poduszka powietrzna, układ czujników parkowania, układ zawieszenia, kamera przednia, system antykradzieżowy. Czasem komunikat "uruchom silnik aby wyświetlić aplikację". Po zmroku w czasie jazdy włącz się dzienne podświetlenie ale brak funkcji. Nie mam już sił do tego auta... Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Problem po dwóch tygodniach spokoju powrócił. Znów wyświetlacz i konsola środkowa zaczęły wariować i pokazywać błędy. Od piątku wieczora nie dało się auta wcale uruchomić. Ładowanie "starego" (dwutygodniowego) oraz wymiana na nowy akumulator nic nie dała. Po podłączeniu klem pokazywał błędy, po odrzuceniu został aktywny tylko prędkościomierz. Zero reakcji na start. Na poniedziałek umówiłem się z panem z warsztatu żeby ewentualnie auto zabrać na lawetę. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że auto w poniedziałek odpaliło jak by niby nic się nie działo. Po skasowaniu błędów i przejrzeniu auta pod kątem czystości styków i ewentualnej wilgoci w newralgicznych punktach, nic nie wyszło. Jeździłem autem przez prawie pół dnia i znów zaczął wariować. W drodze do warsztatu znów wszystko wróciło do normy. Kolejne sprawdzenie auta i znów bez rezultatu. Dostałem wydrukowane kody błędów. Może ktoś się z tym spodkał? Dodam, że napięcie ładowania w czasie występowania tych błędów wynosi 14.4V. W aucie wyświetlają się błedy: poduszka powietrzna, układ czujników parkowania, układ zawieszenia, kamera przednia, system antykradzieżowy. Czasem komunikat "uruchom silnik aby wyświetlić aplikację". Po zmroku w czasie jazdy włącz się dzienne podświetlenie ale brak funkcji. Nie mam już sił do tego auta... Wysłane z mojego G8141 przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
Takiego zestawu błędów nie kojarzę u nikogo na forum
Zwykle duża ilość błędów różnego pochodzenia to wina akumulatora. Ale w Twoim przypadku to raczej odpada.
Próbując myśleć logicznie, na podstawie tego opisu:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 485#p77485
nie wykluczałbym niestety awarii BCM, czyli modułu sterującego nadwozia, który pośredniczy w komunikacji pomiędzy innymi modułami.
To są oczywiście tylko moje domysły. Nie podrzucę Ci niestety jak sprawdzić, czy BCM jest ok czy nie...
A może to po prostu zawilgocone lub zaśniedziałe styki do BCM? To by było najtańsze rozwiązanie...
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/12/20-0/
Zwykle duża ilość błędów różnego pochodzenia to wina akumulatora. Ale w Twoim przypadku to raczej odpada.
Próbując myśleć logicznie, na podstawie tego opisu:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 485#p77485
nie wykluczałbym niestety awarii BCM, czyli modułu sterującego nadwozia, który pośredniczy w komunikacji pomiędzy innymi modułami.
To są oczywiście tylko moje domysły. Nie podrzucę Ci niestety jak sprawdzić, czy BCM jest ok czy nie...
A może to po prostu zawilgocone lub zaśniedziałe styki do BCM? To by było najtańsze rozwiązanie...
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/p/12/20-0/
Ostatnio zmieniony 26 mar 2019, o 18:00 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej ABS TC poduszka czujniki...
U mnie taka choinka jak w tytule wystąpiła ale w poprzednim aucie , tj w toyocie. Od razu w stresie jechałam do mojego serwisu, a oni na moje przerażenie odpowiedzieli pytaniem: "a ma pani światła cofania/postojowe tylne?" nie wiedziałam tego, ale nie miałam . Przepaliły się nagle trzy żarówki w tylnych lampach. Być może też dlatego że wracałam do domu w czasie burzy i miejscami po dość głębokich kałużach i coś mi się za dużo przelało przez jakieś wiązki gdzieś pod spodem gdzie ta woda w nadmiarze mogła się wtedy dostać.
Ale pamiętam właśnie trzy kontrolki wtedy: TC, ABS i poślizg mi namalowało
A u kolegi taka "mnogość" to może nie tyle niesprawne auto co komputer. W ASO nie sprawdzali z innym?
Ale pamiętam właśnie trzy kontrolki wtedy: TC, ABS i poślizg mi namalowało
A u kolegi taka "mnogość" to może nie tyle niesprawne auto co komputer. W ASO nie sprawdzali z innym?
Radio 357 :)