--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błędne wskazania ilości paliwa
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Prawdopodobnie pływak w baku opadł i już nie wrócił. Do wyjęcia i wyczyszczenia z tego co go przyblokowało.
Po 10 latach na dnie baku zebrało się trochę zanieczyszczeń, więc jadąc na głębokiej rezerwie zaciągnęło cały syf. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą w baku i nie wymienia się go. Jeśli jednak mechanik to rozbierał to mógł zajrzeć do pływaka i dokładnie go wyczyścić.
Po 10 latach na dnie baku zebrało się trochę zanieczyszczeń, więc jadąc na głębokiej rezerwie zaciągnęło cały syf. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą w baku i nie wymienia się go. Jeśli jednak mechanik to rozbierał to mógł zajrzeć do pływaka i dokładnie go wyczyścić.
- esk2
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
- Auto: insigniaST
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Ok zalozmy ale skoro opadl i nie wrocil to czemu zawdzieczam czasami inne wskazania stanu paliwa?
Dodano po 2 godzinach 40 minutach 27 sekundach:
Dodano po 2 godzinach 40 minutach 27 sekundach:
Pytanko czy dobrac sie do tego mozna dopiero po zdemontowaniu baku czy jest jakis inny sposob. Pod kanapa nie ma otworu..
- esk2
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
- Auto: insigniaST
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Dzisiaj też powtorka, rano wskazania prawidlowe, w trakcie jazdy wskazowka opada i zapala sie rezerwa..
Zazwyczaj takie wskazanie zostaje juz do konca dnia..
Dobranie się do pływaka oraz pompy jest mozliwe tylko po zdemontowaniu baku czy jest jakis inny sposob?
Zazwyczaj takie wskazanie zostaje juz do konca dnia..
Dobranie się do pływaka oraz pompy jest mozliwe tylko po zdemontowaniu baku czy jest jakis inny sposob?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Może ktoś podpowie, bo ja zrozumiałem że pokazuje rezerwę cały czas. Stąd moja błędna podpowiedź.
- esk2
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
- Auto: insigniaST
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Dokladnie rezerwa jest czesto ale np. Dzisiaj po odpaleniu dwukrotnie bylo wszystko ok a w trakcie jazdy wskazowka opadla i pokazala rezerwe ktora byla juz do konca jazdy. Obrazek o niskim poziomie paliwa przyslania wszystkie wskazania kompa i to jest najwiekszy bol..
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Ale co tu podpowiadać?
Trzeba zwalic zbiornik i zobaczyć co się dzieje.
W oplach już od czasu vectry c i zafiry b nie ma rewizji pod kanapą. Żeby zdjąć zbiornik potrzebny podnośnik bo z kanału to jakoś nie widzę jak ho wytargać, no chyba że da się jakoś po opuszczeniu przekręcić i wejdzie do kanału.
Trzeba zwalic zbiornik i zobaczyć co się dzieje.
W oplach już od czasu vectry c i zafiry b nie ma rewizji pod kanapą. Żeby zdjąć zbiornik potrzebny podnośnik bo z kanału to jakoś nie widzę jak ho wytargać, no chyba że da się jakoś po opuszczeniu przekręcić i wejdzie do kanału.
- esk2
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 sie 2019, o 10:54
- Auto: insigniaST
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Temat ogarniety, problemem był uszkodzony potencjometr od pływaka na pompie paliwa. Wymiana na inna używkę rozwiaząła problem.
Na starym widac jakby te srebrne ząbki sie zużyły i na mierniku nie pokazywał prawidlowo wartości przy ruchu pływakiem..
Na starym widac jakby te srebrne ząbki sie zużyły i na mierniku nie pokazywał prawidlowo wartości przy ruchu pływakiem..
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 paź 2019, o 17:44
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Perzów
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
ICEMANIK, trzeba ściągać bak żeby dostać się do tej wiązki? Czy wystarczy ściągnąć samo nadkole? mam ten sam problem, komunikat awaria pojazdu, skontaktuj się z serwisem, brak paliwa na wskaźniku, a bak zalany do pełna, poruszalem kostką przy filtrze paliwa wyczyścilem styki założyłem z powrotem i było ok przez 1 dzień. Następnie dalej to samo. Myślę że cała wiązka do wymiany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 cze 2020, o 08:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Czy musiałeś coś demontować (koło?) aby się dostać do tej wiązki? U mnie odpięcie aku na jakieś 15 minut niestety nie pomogło, nie pokazuje żadnych błędów, po prostu niewłaściwie wskazuje poziom paliwa, po zatankowaniu do odbicia przez dystrybutor pokazuje tak 4/5.
Zalałem ponownie do odbicia + dolewka - aż mi rzygnęło z wlewu paliwem, do pełnego wskazania brakuje mu jakieś 1,5 kreski.
-
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 maja 2019, o 11:31
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Frankfurt (Oder)
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Trzeba zdjąć kolo z tylu od strony pasażera tam jest tak kostka. Po za tym nigdy nie lej pod korek to niebezpieczne. Pewnie plywak ci wariuje a to niestety trzeba wymienić razem z pompą w baku, a zeby to zrobić niestety trzeba zwalic bak. To tylko opel nie prubuj zrozumieć
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 cze 2020, o 08:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Dzięki. Przesiadłem się z Fiata, wiec różne głupoty które dziwnie działają nie są mi obce. Próbowałem się dziś dostać to tej kostki, niestety poległem bo albo mam za mało siły w rencach albo wulkanizator przykręcił koła kluczem o napędzie nuklearnym.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Koła w Insigniach powinno się przykręcać na ok. 150 Nm Nie wiem czy to nuklearne
Niestety jak się nie posmaruje lekko to rdzewieją i wtedy do odkręcania musi być przedłużka.
Niestety jak się nie posmaruje lekko to rdzewieją i wtedy do odkręcania musi być przedłużka.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
W praktyce, przy długości klucza dynamometrycznego w granicy 40-50 cm, nie potrzeba dużo siły by uzyskać taką wartość. Jeśli ktoś użył zwykłego klucza i całej siły, żeby dokręcić koło to rzeczywiście może być później problem z odkręceniem nakrętek.
Opel nie dopuszcza smarowania szpilek/nakrętek. Podejrzewam, że smarując i dokręcając zwykłym kluczem to można i 200 Nm wycisnąć
Opel nie dopuszcza smarowania szpilek/nakrętek. Podejrzewam, że smarując i dokręcając zwykłym kluczem to można i 200 Nm wycisnąć
- maroslaf
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 kwie 2021, o 12:46
- Auto: Insigna Sport Tourer
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Witam
Mam problem z pływakiem - błędny odczyt stanu paliwa oraz P0463 (o ile dobrze pamiętam). Wiązka jest ok - była naprawiana. Czy któryś z Panów potrafi wskazać, który pływak (nr katalogowy gm lub jakiś inny) jest właściwym do zainstalowania w wersji A20NFT -> 2.0 Benzyna dostosowana pod e85?
Na 7zap mam info że są 2 typy pływaków bo są 2 rodzaje pomp (różnią się deklem na wierzchu) i tak:
- 13303506 - ramię pływaka jest pod kątem prostym
- 13580228 - ramię pływaka krótkie
Inne nr katalogowe tej części sa oznaczone jako "JNS" - już nie stosować te dwa wyżej są jedynymi bez tego oznaczenia
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/11/6-0/
Insignia Sports Tourer silnik 2.0 ecoFlex A20NFT dostosowany pod E85.
Proszę o info
Pozdrawiam
Marek
edited:
Witam ponownie
Miałem problem z błędem P0463 - błędny odczyt stany paliwa. Rozwiązałem go. może komuś się przyda.
Pierwszą sprawą było sprawdzenie wiązki w nadkolach - u mnie była robiona - wszystkie kabelki uszkodzone były zrobione.
Wskazania ilości paliwa dalej nie były właściwe.
Zdjąłem zbiornik paliwa, wyciągnąłem pompę z pływakiem i co się okazało:
- pompa była robiona - lutowane przewody które idą od wtyczki zestawu pompy i pływaka do silnika pompy
- pływak był uszkodzony, uchwyt ramienia (prętu) pływaka był złamany i ktoś fachowo to umocował na trytytke tym samym powodując że ramie było sprawne i działało ok.
- wyjąłem mechanizm pływaka z obudowy pompy i sprawdziłem zakres działania i oporność - wszystko się zgadzało i było ok
- zauważyłem że dwa przewody biegnące do pływaka (u mnie były to dwa przewody niebieskie), a odpowiadające za komunikację i odczyt oporności, posiadają zaczepy - te były na tyle lekko rozchylone, że się trzymały pływaka ale powodowały niewłaściwy odczyt bądź były zle zamocowane w polach (na stykach). Jako że miałem nowy pływak - kupiony w ASO zdjąłem te przewody kolejno je odczepiając, ściskając lekko końcówki (zaczepy / złącza), podłączając do nowego pływaka. Teoretycznie to jest powodem słabego / złego odczytu.
Problemem prawdopodobnie jest wada konstrukcyjna pierwszych pływaków. Stary pływak nie posiada na obudowie rezystora prowadnic na kabelki, tym samym trzymają się one jedynie na w/w zaczepach. Nowy pływak posiada prowadnice pod kabelki pomagające utrzymać przewody we właściwym położeniu.
Jeżeli zdecydujecie się na sprawdzenie pływaka i okaże się że oporność maleje i rośnie w miarę ruchu ramieniem - znaczy że pływak jest dobry. Wtedy należy ścisnąć końcówki przewodów i podłączyć je weryfikując czy weszły na pola w pływaku. Drugą rzeczą, o której warto pamiętać to zamocowanie przewodów tak by były w jakiś sposób dodatkowo przytrzymywane aby ich ruch był ograniczony/ zminimalizowany.
Pod wieczór opiszę jak zdjąłem bak - niestety bez fotorelacji - nie posiadam gopro
Edytowane:
Jak wymontować pompe paliwa (wersja kombi silnik A20NFT)
Czas wykonania:
Od postawienia na kanał do zjechania z niego - 4g. Na czas składa się, wymontowanie baku, demontaż pompy paliwa, wymiana pływaka w pompie, zamontowanie pompy, zamontowanie baku
Trudność naprawy:
Ze wzgledów organizacyjnych 5 na 5 (kanał/podnośnik oraz wsparcie wyjmowanego baku), ze względu na predyspozycje manualnie 4 na 5
Potrzebne narzędzia:
1. grzechotka duża i mała
2. przedłóżka do grzechotki dużej
3. nasadka 6,13
4. śrubokręt płaski wąski x2, śrubokręt twardy płaski
5. rurka spustowa, pompa ręczna do paliwa
6. kanister (ja uzyłem 2 kanistrów 2x20L o oznaczeniu HDPE - high density policośtam , z takiego plastiku robione są małe kanistry 5L)
7. młotek
8. lewar
9. coś do podparcia zbiornika - jak masz w domu podnośnik na samochód to pewnie masz podnośnik kolumnowy do podparcia np skrzyni biegów - użyj go, jak nie masz warsztatu użyj desek, cegieł - improwizuj)
10. lejek
Warunki:
1. auto na kanale lub podniesione (na ziemi się nie da - chyba że ktoś jest bardziej uparty i gibki ode mnie)
2. podczas odkręcania śrub może stać na kołach - później trzeba podnieść lewarem prawą stronę
3. gdy auto będzie robione na kanale pełne wyjęcie zbiornika jest prawie niemożliwe ze względu na wtyczki i kabelki
4. pod spodem jest mało miejsca na czynności
Kroki wykonania:
1. od strony tylnego zderzaka, środek - prawa strona, znajduje się wąż lecący od wlewu do baku, u mnie był zaciśnięty na opaskę stalową skręcaną - klucz 6
2. sprawdzić okolice węża ręką, jeżeli jest piach i brud - oczyścić, dopiero odkręcić opaskę z węża, a następnie ściskając go w elastycznym punkcje (tuż za plastikiem, na który jest nasadzony) delikatnie acz stanowczo kręcić na boki i ściągać z plastikowej nasady
3. po zdjęciu węża wepchnąć do między nadwozie, a nasadę na baku - wąż nie będzie nam przeszkadzać i będzie zakleszczony (ważne - w tym czasie nie palimy fajka, opary będą dość mocne)
4. pod auto podstaw (najlepiej na wysokim stoliku/ podeście kanister (ma stać stabilnie), do zbiornika wsadź rurkę spustową i sposobem dziadów pradziadów zaciągnij paliwa ustami, gdy te znajdzie się w rurce, od razu skieruj ją do kanistra. W moim przypadku zeszło 32-36 litrów, więc procedura była wykonana 2x.
5. po spuszczeniu większości paliwa zatkaj plastikową nasadę dla węża korkiem - (szmata owinięta w woreczek plastikowy jest w miarę dobra, znacznie uniemożliwia wydobywanie się oparów benzyny)
6. od strony silnika bak jest połączony 2 rurkami i wtyczką elektryczną, miejsce złącz to przedni prawy narożnik baku - rozepnij to. Wtyczka schodzi elegancko, rurki są zabezpieczone "szybkozłączami"
https://img.auctiva.com/imgdata/1/2/7/4 ... 207_tp.jpg
Na obrazku - niebieskie i zielone złącze. Pod autem złącza są w tych samych kolorach. Na elementach kolorowych są 2 małe "haczyki", palcami lekko odchyl je na boki i wysuń ze złącza. Zostaje biały wredny plastik trzymający rurkę za kołnierz wewnątrz złącza. Ten element rozchylisz dwoma śrubokrętami (ja tak robiłem). Od strony stalowej rurki wciśnij śrubokręty po 2 stronach i postaraj się rozchylić plastik w środku, jednocześnie ściągając nasadkę.
Inny sposób na odsunięcie tego plastiku to próba rozchylenia go w miejscu gdzie były kolorowe zabezpieczenia. Ogólnie dramat i każdy sam musi dojść do tego jak to zdjąć.
Przed rozpięciem polecam podstawić zbiornik na paliwo, które zejdzie z rurek.
7. podstaw pod bak od prawej strony podpórkę (lewar/deski/cegły)
8. nasadka 13, przedłużka, grzechotka - odkręć obie śruby trzymajcie obie stalowe wieszaki baku - wieszak to stalowa listwa na której spoczywa bak. Najpierw odkręć stronę kierowcy. Wieszak oprze się wraz z bakiem o rurę. Unieś lekko bak, lub zaprzyj go wstawiając między rurę a bak np. młotek.
Obejrzyj drugą stronę wieszaka (od tylnego zderzaka). Siedzi on w gnieździe wyglądającym jak zawias. Zwróć uwagę że można go wysunąć z tego zawiasu. Zawias ma jakby 2 części: pierwsza to miejsce zaczepienie wieszaka gdy jest przykręcony, druga to wejście/wyjście zaczepu wieszaka.
Gdy wieszak nie będzie przygnieciony lekko nim poruszaj na boki a następnie postaraj się go pchnąć do tyłu - wysunie się z części trzymającej zawiasu, wtedy podnieś wieszak przy zawiasie i postaraj się go pchnąć w kierunku kierowcy - wyskoczy z zawiasu i będzie można usunąć wieszak.
9. zbiornik oprze się, od strony kierowcy na rurze wydechowej, od strony pasażera na wcześniej zrobionej podporze.
10. odkręć wieszak z prawej strony (od pasażera). W tym momencie zbiornik powinien opierać się na podporze. Gdy odkręcisz wieszak postaraj się wykonać czynności wypinające go z zawiasu.
11. bak opiera się o wydech i podporę, rurki i wtyczka odpięta, należy podnieść auto. Podstaw lewar w punkcie nadwozia do tego przeznaczonym - pamiętaj o ręcznym, biegu i klinie pod koło. auto unieś o około 15-25 cm. Im więcej tym lepiej.
W momencie unoszenia się auta prawa strona baku będzie opierała się o cegły. Zwróć uwagę na to by zbiornik się nie zsuną z podpory.
12. wejdź pod auto. Oprzyj zbiornik (teraz lekki bo pusty) o bark/głowę i usuń podporę spod jego prawej części, ale tak byś mógł ją w razie co szybko podstawić.
13. opuszczaj zbiornik po prawej stronie, sprawdzając czy o nic nie haczysz - zwróć szczególną uwagę na przewody paliwowe lecące do silnika.
Zbiornik przy opuszczaniu może się zapierać między wydechem, a podłogą bagażnika. Opuszczając zbiornik powinieneś go również przesuwać w prawa stronę. Po opuszczeniu prawej strony, lewa może nadal wisieć na wydechu. Postaraj się stronę pasażera popchnąć w kierunku tyłu auta, a da ci to miejsce na uwolnienie strony kierowcy, a tym samym uwolnienie całego zbiornika i oparcie go o brzegi kanału (jak w moim przypadku).
WAŻNE - do zbiornik są podpięte przewody elektryczne których nie rozpinaliśmy, podpięte są tez rurki, paliwowe oraz parów paliwa. Opuszczaj zbiornik delikatnie by ich nie rozerwać/ nie uszkodzić.
14. bak leży na ziemi (u mnie na wspierał się na brzegach kanału). Przypięte ma przewody. Odsuń go lekko do tyłu (w kierunku bagażnika) by zyskać miejsce na głowę i dłonie między bakiem a nadwoziem.
Twoim oczom powinien ukazać się (prawie) taki widok
15. odłącz wtyczkę zasilającą od pompy, odłącz gruby przewód paliwowy od pompy, cienkiego przewodu paliwowego nie rozpinaj - odpiąłeś go wcześniej, więc wyciągniesz pompę wraz z nim.
16. używając twardego płaskiego śrubokrętu i młotka, zdejmij krążek mocujący pompę do zbiornika. Zanim uderzysz w pierścień, sprawdź w która stronę się on luzuje - zazwyczaj odkręcasz coś w lewo.
17. odkręcony pierścień zdejmij, ściągając go z zaczepów i cienkiej rurki paliwowej.
18. pompa jest wciśnięta - mocno. By poluzować pompę trzeba złap za gniazdo zasilania oraz grubą nasadę dla odpiętej grubej rury paliwowej i mocno acz z wyczuciem starać się ją przechylić raz na praw raz na lewą stronę. Uszczelka w końcu puści.
19. Wyjmuj pompę rozpręża się sprężyny górnej części pompy https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 378087.jpg
Dek pompy może wyskoczyć a korpus zostanie w baku. UWAGA: WIĘCEJ OPARÓW BENZYNY. Chwyć za dek i delikatnie wyjmij korpus - PAMIĘTAJ. Pływak będzie działał jak kotwica i będzie haczyć. Zanim wyjmiesz pływak zwróć uwagę, że masz mało miejsca, a pompę trzeba przechylić.
Wyjmij delikatnie korpus pompy - ciągle w nim jest paliwo. Postaraj się go tak przechylać by paliwo ściekło do zbiornika po jego brzegu - tak samo jak czasem po szklance ścieka woda. Jak część paliwa zleci po brzegu, możesz spróbować wjąć korpus, wraz z pływakiem i przechylić nad otworem w zbiorniku. Masz dużo miejsca między zbiornikiem, a płytą bagażnika.
20. odstaw wyjęta pompę na kawałek czystej tektury. Papier przyjmie paliwo dając tez w miarę czyste miejsce do wymiany pływaka.
21. pływak w pompie jest zaczepiony na 2 zaczepy. Zamiast używać 2 śrubokrętów do zwolnienia zaczepów i ryzykować złamanie zaczepu na korpusie pompy, użyłem kawałka plastiku (duże trytytki) i wcisnąłem je tak by zaczepy były zblokowane.
Wyciągnij pływak uważając by przewody z niego nie wyskoczyły.
22. przepnij przewody do nowego pływaka. Rób to po kolei. Rozepnij pierwszy przewód z pływaka (lekko ściągnij go). W palcach ściśnij nasadkę przewodu by lepiej przylegała w nowym gnieździe. Zaczep przewód do gniazda nowego pływaka w odpowiednie miejsce. Teraz dopiero przenik drugi pamiętając o ściśnięciu lekkim końcówki przewodu.
23. w nowym pływaku masz miejsce na przedmowy - http://ae01.alicdn.com/kf/HTB16yhfmfBNT ... pg_q50.jpg
Umieść koniecznie przewody w dedykowanych dla nich miejscach. Spowoduje to ich stabilniejsze ułożenie i mniejszy ruch.
TU Następuje punkt zwrotny - należy wykonać czynności od końca do początku.
21. wstaw pompę do zbiornika. Zacznij od umieszczenia pływaka, później korpus pompy. Postaraj się ustawić pompę tak by stała prosto na miejscu w zbiorniku. Kilkukrotnie zweryfikuj czy po dopchnięciu deku pompy będzie on skierowany równolegle do powierzchni otworu w zbiorniku.
20. dociśnij dek pompy do zbiornika. Jest trudno to zrobić ale da się. Pamiętaj - dek musi wejść na płasko jak był, a po dociśnięciu go do otworu przytrzyma go ciasno uszczelka. Nie podłączaj przewodów. Załóż najpierw pierścień zabezpieczający.
19. po założeniu pierścienia trzeba zamknąć pompę. Użyj do tego jak wcześniej twardego śrubokręta oraz młotka. Ustal pozycję pierścienia i palcami zweryfikuj czy wszystkie zaczepy są uwzględnione. Uderzaj tak długo i mocno aż zaczepy trafią na swoje miejsce (między dwie kreski/dwa przetłoczenia na każdym polu)
18. podłącz przewody. Najpierw podczep wtyczkę zasilania, następnie zweryfikuj przebieg cienkiego przewodu paliwowego by uwzględnić go przy podłączaniu grubego przewodu - ja byłem za szybki i musiałem rozłączyć przewody i zapiąć je ponownie. 2 razy sprawdź, 1 raz podłączaj.
17. zweryfikuj podłączenie przewodów. sprawdź czy pierścień się trzyma, sprawdź wtyczki. To ostatnia chwila by wszystko zweryfikować. Nie zapomnij zebrać narzędzi ze zbiornik o ile je tam kładłeś.
16. podnoszenie zbiornika. Najpierw postaraj się obrócić bak, by weszła część od strony kierowcy. Podeprzesz ją na wydechu i będziesz miał możliwość podnoszenia strony od pasażera.
15. podnosząc zbiornik weryfikuj czy nie ocierasz przewodów paliwowych które wcześniej rozłączyłeś. Po oparciu lewej strony o wydech prawą podnieś na barku/głowie i podsuń podporę 1 cegłę. Tylko po to by sprawdzać co chwile czy dobrze wstawiasz bak.
14. podnieś zbiornik wyżej dociskając go do płyty bagażnika. Pamiętaj że prócz podnoszenia w górę trzeba go lekko cofać w kierunku tyłu auta. PAMIĘTAJ! Z tyłu jest sztywna, gruba rura wlewowa, która może ci utrudniać życie.
13. ustal końcową pozycję zbiornika. Zweryfikuj czy masz możliwość podłączeni przewodów paliwowych rozpiętych na początku operacji. Czy jest dostępna wtyczka elektryki, którą odłączyłeś od jednego z nich.
12. wstaw lewy wieszak. Znajdź zawias wieszaka i upewnij się, że prócz włożenia wieszaka w zawias, zaczepiłeś go w odpowiedniej pozycji. PAMIĘTAJ! Wieszaki są wredne lubią wypadać z zawiasów.
11. wstaw prawy wieszak. Analogicznie jak z lewym.
10. bak opiera się o wydech i podporę, wieszaki na miejscu, kable sprawdzone. Tu zaczyna się walka bo trzeba naciągnąć wieszak tak by można było wkręcić śrubę. Napierasz bak do gór i popychasz do tyłu, do momentu gdy otwór na śrubę wieszaka i otwór w nadwoziu się będą zgadzać i będą blisko.
Przyłapujesz lewą szynę zbiornika na tyle by się trzymała ale by gwintu nie zerwać. Czynność powtarzaj dla prawej strony.
9. zanim dokręcisz śruby, kolejny raz ustalasz pozycję baku (by było jak fabrycznie). Po ustaleniu pozycji dokręcasz śruby.
8. podłączasz wtyczkę, oraz przewody paliwowe.
7. podłączasz rurę wlewu paliwa.
6. weryfikujesz zawiasy wieszaków, dokręcenie śrub wieszaków, podłączenie przewodów paliwowych i wtyczki elektryki, podłączenie przewodu wlewu.
5. wyjmujesz wszystko spod auta i zrzucasz lewar.
4. włączasz stacyjkę i sprawdzasz czy wskaźnik paliwa pokazuje minimum lub zero
3. wlewasz porcję (nie wszystko) paliwa i powtarzasz pkt4 sprawdzając czy wskaźnik się podniósł.
2. jeżeli wskaźnik drgnął wlewasz całość paliwa jaką posiadasz.
1. zważywszy na fakt że nie było mowy o odłączeniu akumulatora. Kasujesz wszystkie błędy, które ci się pojawią po operacji na zbiorniku.
0. otwierasz piwko, drugie i trzecie ... bo robota naprawdę jest słaba.
Mam nadzieję że komuś pomogłem podjąć decyzję, czy oddawać do warsztatu czy samemu zrobić.
Pozdrawiam
Marek
Mam problem z pływakiem - błędny odczyt stanu paliwa oraz P0463 (o ile dobrze pamiętam). Wiązka jest ok - była naprawiana. Czy któryś z Panów potrafi wskazać, który pływak (nr katalogowy gm lub jakiś inny) jest właściwym do zainstalowania w wersji A20NFT -> 2.0 Benzyna dostosowana pod e85?
Na 7zap mam info że są 2 typy pływaków bo są 2 rodzaje pomp (różnią się deklem na wierzchu) i tak:
- 13303506 - ramię pływaka jest pod kątem prostym
- 13580228 - ramię pływaka krótkie
Inne nr katalogowe tej części sa oznaczone jako "JNS" - już nie stosować te dwa wyżej są jedynymi bez tego oznaczenia
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/11/6-0/
Insignia Sports Tourer silnik 2.0 ecoFlex A20NFT dostosowany pod E85.
Proszę o info
Pozdrawiam
Marek
edited:
Witam ponownie
Miałem problem z błędem P0463 - błędny odczyt stany paliwa. Rozwiązałem go. może komuś się przyda.
Pierwszą sprawą było sprawdzenie wiązki w nadkolach - u mnie była robiona - wszystkie kabelki uszkodzone były zrobione.
Wskazania ilości paliwa dalej nie były właściwe.
Zdjąłem zbiornik paliwa, wyciągnąłem pompę z pływakiem i co się okazało:
- pompa była robiona - lutowane przewody które idą od wtyczki zestawu pompy i pływaka do silnika pompy
- pływak był uszkodzony, uchwyt ramienia (prętu) pływaka był złamany i ktoś fachowo to umocował na trytytke tym samym powodując że ramie było sprawne i działało ok.
- wyjąłem mechanizm pływaka z obudowy pompy i sprawdziłem zakres działania i oporność - wszystko się zgadzało i było ok
- zauważyłem że dwa przewody biegnące do pływaka (u mnie były to dwa przewody niebieskie), a odpowiadające za komunikację i odczyt oporności, posiadają zaczepy - te były na tyle lekko rozchylone, że się trzymały pływaka ale powodowały niewłaściwy odczyt bądź były zle zamocowane w polach (na stykach). Jako że miałem nowy pływak - kupiony w ASO zdjąłem te przewody kolejno je odczepiając, ściskając lekko końcówki (zaczepy / złącza), podłączając do nowego pływaka. Teoretycznie to jest powodem słabego / złego odczytu.
Problemem prawdopodobnie jest wada konstrukcyjna pierwszych pływaków. Stary pływak nie posiada na obudowie rezystora prowadnic na kabelki, tym samym trzymają się one jedynie na w/w zaczepach. Nowy pływak posiada prowadnice pod kabelki pomagające utrzymać przewody we właściwym położeniu.
Jeżeli zdecydujecie się na sprawdzenie pływaka i okaże się że oporność maleje i rośnie w miarę ruchu ramieniem - znaczy że pływak jest dobry. Wtedy należy ścisnąć końcówki przewodów i podłączyć je weryfikując czy weszły na pola w pływaku. Drugą rzeczą, o której warto pamiętać to zamocowanie przewodów tak by były w jakiś sposób dodatkowo przytrzymywane aby ich ruch był ograniczony/ zminimalizowany.
Pod wieczór opiszę jak zdjąłem bak - niestety bez fotorelacji - nie posiadam gopro
Edytowane:
Jak wymontować pompe paliwa (wersja kombi silnik A20NFT)
Czas wykonania:
Od postawienia na kanał do zjechania z niego - 4g. Na czas składa się, wymontowanie baku, demontaż pompy paliwa, wymiana pływaka w pompie, zamontowanie pompy, zamontowanie baku
Trudność naprawy:
Ze wzgledów organizacyjnych 5 na 5 (kanał/podnośnik oraz wsparcie wyjmowanego baku), ze względu na predyspozycje manualnie 4 na 5
Potrzebne narzędzia:
1. grzechotka duża i mała
2. przedłóżka do grzechotki dużej
3. nasadka 6,13
4. śrubokręt płaski wąski x2, śrubokręt twardy płaski
5. rurka spustowa, pompa ręczna do paliwa
6. kanister (ja uzyłem 2 kanistrów 2x20L o oznaczeniu HDPE - high density policośtam , z takiego plastiku robione są małe kanistry 5L)
7. młotek
8. lewar
9. coś do podparcia zbiornika - jak masz w domu podnośnik na samochód to pewnie masz podnośnik kolumnowy do podparcia np skrzyni biegów - użyj go, jak nie masz warsztatu użyj desek, cegieł - improwizuj)
10. lejek
Warunki:
1. auto na kanale lub podniesione (na ziemi się nie da - chyba że ktoś jest bardziej uparty i gibki ode mnie)
2. podczas odkręcania śrub może stać na kołach - później trzeba podnieść lewarem prawą stronę
3. gdy auto będzie robione na kanale pełne wyjęcie zbiornika jest prawie niemożliwe ze względu na wtyczki i kabelki
4. pod spodem jest mało miejsca na czynności
Kroki wykonania:
1. od strony tylnego zderzaka, środek - prawa strona, znajduje się wąż lecący od wlewu do baku, u mnie był zaciśnięty na opaskę stalową skręcaną - klucz 6
2. sprawdzić okolice węża ręką, jeżeli jest piach i brud - oczyścić, dopiero odkręcić opaskę z węża, a następnie ściskając go w elastycznym punkcje (tuż za plastikiem, na który jest nasadzony) delikatnie acz stanowczo kręcić na boki i ściągać z plastikowej nasady
3. po zdjęciu węża wepchnąć do między nadwozie, a nasadę na baku - wąż nie będzie nam przeszkadzać i będzie zakleszczony (ważne - w tym czasie nie palimy fajka, opary będą dość mocne)
4. pod auto podstaw (najlepiej na wysokim stoliku/ podeście kanister (ma stać stabilnie), do zbiornika wsadź rurkę spustową i sposobem dziadów pradziadów zaciągnij paliwa ustami, gdy te znajdzie się w rurce, od razu skieruj ją do kanistra. W moim przypadku zeszło 32-36 litrów, więc procedura była wykonana 2x.
5. po spuszczeniu większości paliwa zatkaj plastikową nasadę dla węża korkiem - (szmata owinięta w woreczek plastikowy jest w miarę dobra, znacznie uniemożliwia wydobywanie się oparów benzyny)
6. od strony silnika bak jest połączony 2 rurkami i wtyczką elektryczną, miejsce złącz to przedni prawy narożnik baku - rozepnij to. Wtyczka schodzi elegancko, rurki są zabezpieczone "szybkozłączami"
https://img.auctiva.com/imgdata/1/2/7/4 ... 207_tp.jpg
Na obrazku - niebieskie i zielone złącze. Pod autem złącza są w tych samych kolorach. Na elementach kolorowych są 2 małe "haczyki", palcami lekko odchyl je na boki i wysuń ze złącza. Zostaje biały wredny plastik trzymający rurkę za kołnierz wewnątrz złącza. Ten element rozchylisz dwoma śrubokrętami (ja tak robiłem). Od strony stalowej rurki wciśnij śrubokręty po 2 stronach i postaraj się rozchylić plastik w środku, jednocześnie ściągając nasadkę.
Inny sposób na odsunięcie tego plastiku to próba rozchylenia go w miejscu gdzie były kolorowe zabezpieczenia. Ogólnie dramat i każdy sam musi dojść do tego jak to zdjąć.
Przed rozpięciem polecam podstawić zbiornik na paliwo, które zejdzie z rurek.
7. podstaw pod bak od prawej strony podpórkę (lewar/deski/cegły)
8. nasadka 13, przedłużka, grzechotka - odkręć obie śruby trzymajcie obie stalowe wieszaki baku - wieszak to stalowa listwa na której spoczywa bak. Najpierw odkręć stronę kierowcy. Wieszak oprze się wraz z bakiem o rurę. Unieś lekko bak, lub zaprzyj go wstawiając między rurę a bak np. młotek.
Obejrzyj drugą stronę wieszaka (od tylnego zderzaka). Siedzi on w gnieździe wyglądającym jak zawias. Zwróć uwagę że można go wysunąć z tego zawiasu. Zawias ma jakby 2 części: pierwsza to miejsce zaczepienie wieszaka gdy jest przykręcony, druga to wejście/wyjście zaczepu wieszaka.
Gdy wieszak nie będzie przygnieciony lekko nim poruszaj na boki a następnie postaraj się go pchnąć do tyłu - wysunie się z części trzymającej zawiasu, wtedy podnieś wieszak przy zawiasie i postaraj się go pchnąć w kierunku kierowcy - wyskoczy z zawiasu i będzie można usunąć wieszak.
9. zbiornik oprze się, od strony kierowcy na rurze wydechowej, od strony pasażera na wcześniej zrobionej podporze.
10. odkręć wieszak z prawej strony (od pasażera). W tym momencie zbiornik powinien opierać się na podporze. Gdy odkręcisz wieszak postaraj się wykonać czynności wypinające go z zawiasu.
11. bak opiera się o wydech i podporę, rurki i wtyczka odpięta, należy podnieść auto. Podstaw lewar w punkcie nadwozia do tego przeznaczonym - pamiętaj o ręcznym, biegu i klinie pod koło. auto unieś o około 15-25 cm. Im więcej tym lepiej.
W momencie unoszenia się auta prawa strona baku będzie opierała się o cegły. Zwróć uwagę na to by zbiornik się nie zsuną z podpory.
12. wejdź pod auto. Oprzyj zbiornik (teraz lekki bo pusty) o bark/głowę i usuń podporę spod jego prawej części, ale tak byś mógł ją w razie co szybko podstawić.
13. opuszczaj zbiornik po prawej stronie, sprawdzając czy o nic nie haczysz - zwróć szczególną uwagę na przewody paliwowe lecące do silnika.
Zbiornik przy opuszczaniu może się zapierać między wydechem, a podłogą bagażnika. Opuszczając zbiornik powinieneś go również przesuwać w prawa stronę. Po opuszczeniu prawej strony, lewa może nadal wisieć na wydechu. Postaraj się stronę pasażera popchnąć w kierunku tyłu auta, a da ci to miejsce na uwolnienie strony kierowcy, a tym samym uwolnienie całego zbiornika i oparcie go o brzegi kanału (jak w moim przypadku).
WAŻNE - do zbiornik są podpięte przewody elektryczne których nie rozpinaliśmy, podpięte są tez rurki, paliwowe oraz parów paliwa. Opuszczaj zbiornik delikatnie by ich nie rozerwać/ nie uszkodzić.
14. bak leży na ziemi (u mnie na wspierał się na brzegach kanału). Przypięte ma przewody. Odsuń go lekko do tyłu (w kierunku bagażnika) by zyskać miejsce na głowę i dłonie między bakiem a nadwoziem.
Twoim oczom powinien ukazać się (prawie) taki widok
15. odłącz wtyczkę zasilającą od pompy, odłącz gruby przewód paliwowy od pompy, cienkiego przewodu paliwowego nie rozpinaj - odpiąłeś go wcześniej, więc wyciągniesz pompę wraz z nim.
16. używając twardego płaskiego śrubokrętu i młotka, zdejmij krążek mocujący pompę do zbiornika. Zanim uderzysz w pierścień, sprawdź w która stronę się on luzuje - zazwyczaj odkręcasz coś w lewo.
17. odkręcony pierścień zdejmij, ściągając go z zaczepów i cienkiej rurki paliwowej.
18. pompa jest wciśnięta - mocno. By poluzować pompę trzeba złap za gniazdo zasilania oraz grubą nasadę dla odpiętej grubej rury paliwowej i mocno acz z wyczuciem starać się ją przechylić raz na praw raz na lewą stronę. Uszczelka w końcu puści.
19. Wyjmuj pompę rozpręża się sprężyny górnej części pompy https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x ... 378087.jpg
Dek pompy może wyskoczyć a korpus zostanie w baku. UWAGA: WIĘCEJ OPARÓW BENZYNY. Chwyć za dek i delikatnie wyjmij korpus - PAMIĘTAJ. Pływak będzie działał jak kotwica i będzie haczyć. Zanim wyjmiesz pływak zwróć uwagę, że masz mało miejsca, a pompę trzeba przechylić.
Wyjmij delikatnie korpus pompy - ciągle w nim jest paliwo. Postaraj się go tak przechylać by paliwo ściekło do zbiornika po jego brzegu - tak samo jak czasem po szklance ścieka woda. Jak część paliwa zleci po brzegu, możesz spróbować wjąć korpus, wraz z pływakiem i przechylić nad otworem w zbiorniku. Masz dużo miejsca między zbiornikiem, a płytą bagażnika.
20. odstaw wyjęta pompę na kawałek czystej tektury. Papier przyjmie paliwo dając tez w miarę czyste miejsce do wymiany pływaka.
21. pływak w pompie jest zaczepiony na 2 zaczepy. Zamiast używać 2 śrubokrętów do zwolnienia zaczepów i ryzykować złamanie zaczepu na korpusie pompy, użyłem kawałka plastiku (duże trytytki) i wcisnąłem je tak by zaczepy były zblokowane.
Wyciągnij pływak uważając by przewody z niego nie wyskoczyły.
22. przepnij przewody do nowego pływaka. Rób to po kolei. Rozepnij pierwszy przewód z pływaka (lekko ściągnij go). W palcach ściśnij nasadkę przewodu by lepiej przylegała w nowym gnieździe. Zaczep przewód do gniazda nowego pływaka w odpowiednie miejsce. Teraz dopiero przenik drugi pamiętając o ściśnięciu lekkim końcówki przewodu.
23. w nowym pływaku masz miejsce na przedmowy - http://ae01.alicdn.com/kf/HTB16yhfmfBNT ... pg_q50.jpg
Umieść koniecznie przewody w dedykowanych dla nich miejscach. Spowoduje to ich stabilniejsze ułożenie i mniejszy ruch.
TU Następuje punkt zwrotny - należy wykonać czynności od końca do początku.
21. wstaw pompę do zbiornika. Zacznij od umieszczenia pływaka, później korpus pompy. Postaraj się ustawić pompę tak by stała prosto na miejscu w zbiorniku. Kilkukrotnie zweryfikuj czy po dopchnięciu deku pompy będzie on skierowany równolegle do powierzchni otworu w zbiorniku.
20. dociśnij dek pompy do zbiornika. Jest trudno to zrobić ale da się. Pamiętaj - dek musi wejść na płasko jak był, a po dociśnięciu go do otworu przytrzyma go ciasno uszczelka. Nie podłączaj przewodów. Załóż najpierw pierścień zabezpieczający.
19. po założeniu pierścienia trzeba zamknąć pompę. Użyj do tego jak wcześniej twardego śrubokręta oraz młotka. Ustal pozycję pierścienia i palcami zweryfikuj czy wszystkie zaczepy są uwzględnione. Uderzaj tak długo i mocno aż zaczepy trafią na swoje miejsce (między dwie kreski/dwa przetłoczenia na każdym polu)
18. podłącz przewody. Najpierw podczep wtyczkę zasilania, następnie zweryfikuj przebieg cienkiego przewodu paliwowego by uwzględnić go przy podłączaniu grubego przewodu - ja byłem za szybki i musiałem rozłączyć przewody i zapiąć je ponownie. 2 razy sprawdź, 1 raz podłączaj.
17. zweryfikuj podłączenie przewodów. sprawdź czy pierścień się trzyma, sprawdź wtyczki. To ostatnia chwila by wszystko zweryfikować. Nie zapomnij zebrać narzędzi ze zbiornik o ile je tam kładłeś.
16. podnoszenie zbiornika. Najpierw postaraj się obrócić bak, by weszła część od strony kierowcy. Podeprzesz ją na wydechu i będziesz miał możliwość podnoszenia strony od pasażera.
15. podnosząc zbiornik weryfikuj czy nie ocierasz przewodów paliwowych które wcześniej rozłączyłeś. Po oparciu lewej strony o wydech prawą podnieś na barku/głowie i podsuń podporę 1 cegłę. Tylko po to by sprawdzać co chwile czy dobrze wstawiasz bak.
14. podnieś zbiornik wyżej dociskając go do płyty bagażnika. Pamiętaj że prócz podnoszenia w górę trzeba go lekko cofać w kierunku tyłu auta. PAMIĘTAJ! Z tyłu jest sztywna, gruba rura wlewowa, która może ci utrudniać życie.
13. ustal końcową pozycję zbiornika. Zweryfikuj czy masz możliwość podłączeni przewodów paliwowych rozpiętych na początku operacji. Czy jest dostępna wtyczka elektryki, którą odłączyłeś od jednego z nich.
12. wstaw lewy wieszak. Znajdź zawias wieszaka i upewnij się, że prócz włożenia wieszaka w zawias, zaczepiłeś go w odpowiedniej pozycji. PAMIĘTAJ! Wieszaki są wredne lubią wypadać z zawiasów.
11. wstaw prawy wieszak. Analogicznie jak z lewym.
10. bak opiera się o wydech i podporę, wieszaki na miejscu, kable sprawdzone. Tu zaczyna się walka bo trzeba naciągnąć wieszak tak by można było wkręcić śrubę. Napierasz bak do gór i popychasz do tyłu, do momentu gdy otwór na śrubę wieszaka i otwór w nadwoziu się będą zgadzać i będą blisko.
Przyłapujesz lewą szynę zbiornika na tyle by się trzymała ale by gwintu nie zerwać. Czynność powtarzaj dla prawej strony.
9. zanim dokręcisz śruby, kolejny raz ustalasz pozycję baku (by było jak fabrycznie). Po ustaleniu pozycji dokręcasz śruby.
8. podłączasz wtyczkę, oraz przewody paliwowe.
7. podłączasz rurę wlewu paliwa.
6. weryfikujesz zawiasy wieszaków, dokręcenie śrub wieszaków, podłączenie przewodów paliwowych i wtyczki elektryki, podłączenie przewodu wlewu.
5. wyjmujesz wszystko spod auta i zrzucasz lewar.
4. włączasz stacyjkę i sprawdzasz czy wskaźnik paliwa pokazuje minimum lub zero
3. wlewasz porcję (nie wszystko) paliwa i powtarzasz pkt4 sprawdzając czy wskaźnik się podniósł.
2. jeżeli wskaźnik drgnął wlewasz całość paliwa jaką posiadasz.
1. zważywszy na fakt że nie było mowy o odłączeniu akumulatora. Kasujesz wszystkie błędy, które ci się pojawią po operacji na zbiorniku.
0. otwierasz piwko, drugie i trzecie ... bo robota naprawdę jest słaba.
Mam nadzieję że komuś pomogłem podjąć decyzję, czy oddawać do warsztatu czy samemu zrobić.
Pozdrawiam
Marek
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 cze 2020, o 08:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Wymiana zespołu pompa + pływak najwyraźniej rozwiązała problem. Jak porównywał mechanik stary i nowy pływak to ten nowy (Bosch) jest ciut dłuższy. Dodatkowo na starym styk pływaka był bardo wytarty więc najwidoczniej coś mu tam nie stykało. Teraz pokazuje poziom paliwa tak jak powinien, a nie 3/4 przy pełnym baku.
Przy okazji okazało się, że tłumik ma wypaloną dziurę więc wleciał nowy.
Przy okazji okazało się, że tłumik ma wypaloną dziurę więc wleciał nowy.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Siemka, która wtyczka leci do baku bo są w sumie 3? Jedna wielopinowa i dwie z 2 pinami..
Tak samo z pływakami w dieslu - są 2.. Jeden prawie 300 a drugi prawie 400zl to który wymieniać? 10 dni oczekiwania..
Tak samo z pływakami w dieslu - są 2.. Jeden prawie 300 a drugi prawie 400zl to który wymieniać? 10 dni oczekiwania..
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2022, o 18:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Góra
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Witam, u mnie również w te mrozy zaczęło świrować wskazania ilości paliwa. Do tego czasami pada podświetlenie lewej części wskaźnika temperatury płynu.Auto zazwyczaj z pełnym zbiornikiem. Doradźcie co sprawdzić. Może ktoś ma fotografie wiązki i wtyczek pod prawym nadkolem pasażera.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2022, o 18:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Góra
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Wtyczka sprawdzona, z zewnątrz brudna, w środku jak nowa. Przewody nie przetarte
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 sie 2022, o 18:56
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Góra
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Witam ponownie,
teraz pojawiają się co jakiś czas nowe błędy w róznych kombinacjach:
1. P0463-00 Wysokie napięcie w obwodzie czujnika poziomu paliwa
2. P0313-00 Wykryto przerwy przy niskim poziomie paliwa
3. P0344-00 Działanie czujnika położenia wałka rozrządu
4. P01325-02 Charakterystyka reduktora czujnika położenia wału korbowego
5. P03A7 – Za duże wahania ciśnienia 2 cylindra
Czy te błędy mogą mnieć związek z czujnikiem ilości paliwa?
teraz pojawiają się co jakiś czas nowe błędy w róznych kombinacjach:
1. P0463-00 Wysokie napięcie w obwodzie czujnika poziomu paliwa
2. P0313-00 Wykryto przerwy przy niskim poziomie paliwa
3. P0344-00 Działanie czujnika położenia wałka rozrządu
4. P01325-02 Charakterystyka reduktora czujnika położenia wału korbowego
5. P03A7 – Za duże wahania ciśnienia 2 cylindra
Czy te błędy mogą mnieć związek z czujnikiem ilości paliwa?