--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd U1512 magistrala danych LIN1

ODPOWIEDZ
gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: gathor » 30 wrz 2015, o 18:18

Czasami wyskakuje mi błąd "Układ adaptacyjny reflektorów" i pali sie kontrolka świateł - nie działa czujnik świateł. Po wpięciu do komputera wisi bład U1512 MAGISTRALA DANYCH LIN1.
Może ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 MAGISTRALA DANYCH LIN1

Post autor: pol19 » 30 wrz 2015, o 21:08

Uszkodzony czujnik sterowania oświetleniem lewy
Ostatnio zmieniony 1 paź 2015, o 12:59 przez pol19, łącznie zmieniany 1 raz.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 MAGISTRALA DANYCH LIN1

Post autor: gathor » 30 wrz 2015, o 21:27

Możesz podać gdzie jest ten czujnik i jak go wymienić ? Jakiś link do sklepu z czujnikiem ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 MAGISTRALA DANYCH LIN1

Post autor: pol19 » 1 paź 2015, o 12:59

Sprawdź F64 bezpiecznik (5A), F18 (15A), F19 (15A) w silniku. Albo złącze z zatrzaskiem z silnika klapy obracając blisko / daleko.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 MAGISTRALA DANYCH LIN1

Post autor: gathor » 5 paź 2015, o 17:58

pol19 pisze:edit
Sprawdziłem bezpieczniki i są OK (bezpiecznik F18 u mnie ma 10A). O jakie złącze z zatrzaskiem z silnika klapy chodzi ? Nie za bardzo wiem gdzie i co to jest.
Ostatnio zmieniony 5 paź 2015, o 19:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: pol19 » 6 paź 2015, o 07:28

gathor pisze:O jakie złącze z zatrzaskiem z silnika klapy chodzi ? Nie za bardzo wiem gdzie i co to jest.
W kloszu

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: gathor » 6 paź 2015, o 17:01

pol19 pisze:
W kloszu
Nie wiem oco chodzi

Awatar użytkownika
pol19
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 14 lut 2015, o 22:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: pol19 » 6 paź 2015, o 17:20

Popartrz w lampie czy poziomuje góra dół i wszystki mechanizmy w niej działaja.

gathor
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:29
Auto: ST COSMO 2.0 D 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: gathor » 6 paź 2015, o 18:03

Podczas testu przy odpalaniu wszystko działa - góra,dół- lewo, prawo. Z tego co zauważyłem komunikat wyskakuje podczas skrętu ostrego przy wolnej jeździe.
Problem jest dość spory bo wszystko działa za wyjątkiem świateł długich (na desce kontrolka długich się zapala natomiast świateł długich nie ma, tak jak by się nie podnosiła ta przesłona w lampach)- no co jest niestety ważne.
Sprawdziłem manualnie czy w lampie ruszają się przesłony i wygląda na to, że wszystko gra.
Może ktoś ma jakiś pomysł jakie kroki dalej podjąć co jeszcze sprawdzić?

tito

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: tito » 13 lis 2016, o 16:23

Witam u mnie podobne objawy błąd wyskakuje przy wolnej jeździe, jak podłączyłem clon opcoma to pokazał takie błędy:
- U1512 - LIN Bus 1 Lost Communication with Device 2
- U0257 - Lost Communication with Info Display Module/Infotainment Faceplate Control Module
- B0000 - Vehicle Speed Information Circuit (71) - Not present

Awatar użytkownika
fafko
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 10 wrz 2017, o 20:15
Auto: Insignia HB automat
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gliwice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: fafko » 5 cze 2019, o 20:28

Panowie, jak rozwiazaliście ten problem, bo mam identyczny?

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Fede » 6 cze 2019, o 19:35

Wymiana/lutowanie połączeń do silniczka w lampie. Kiedyś robił xenon-serwis z okolic Poznania za ok 350 zł.
Rozwiązanie - w mieście jeździć na manualnych światłach, na autostradzie powyżej 40 km/h przerzucaj na automat, to błąd nie wskoczy :D

wiktor_jakub
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 26 maja 2019, o 00:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 2 razy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: wiktor_jakub » 3 lip 2019, o 19:42

Czyli przy tym błędzie jest uszkodzony jakiś sterownik czy rolniczej w reflektorze który odpowiada za mechanizm fal?

Dodano po 27 sekundach:
Silniczek

Rafał_79
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 15 lip 2018, o 20:32
Auto: 2.8T 4x4 OPC
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Rafał_79 » 23 lis 2019, o 16:49

Witam
Czy ktoś już ogarnął temat błędu U1512
Niestety co jakiś czas pokazuje mi się ten błąd i nie wiem od czego zacząć. Po wykasowaniu wszystko działa, silniczki działają.

Awatar użytkownika
Stoye
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2018, o 22:50
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Stoye » 23 sty 2020, o 03:05

U1512 i u1522 to błąd komunikacji, ja stawiam na luźny pin, luźna wtyczka, uszkodzony, przerwany kabel, coś nie łączy. Nie wymieniał bym od razu modułów. Wyjmijcie żarnik, wypnijcie małą niebieską kostkę, wyczyście, dognijcie piny, dajcie kontakt i zapnijcie z powrotem. Zaczynajcie od najprostszych rzeczy. Ta wtyczka bardzo często jest przyczyną utraty komunikacji lin

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Bartol » 23 sty 2020, o 13:47

Przy Insigni warto wyposażyć się w kontakt spray i od czasu do czasu przelecieć nim widoczne w komorze silnika wtyczki.

Awatar użytkownika
Stoye
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2018, o 22:50
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Stoye » 23 sty 2020, o 16:03

Tak, prócz tego myślę zrobić plusowy kabel akumulatora na szybko złączkę coby co 2 dni nie latać z kluczami 😄

slick
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 14 cze 2020, o 10:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Tychy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: slick » 6 wrz 2020, o 19:41

Stoye pisze:
23 sty 2020, o 03:05
U1512 i u1522 to błąd komunikacji, ja stawiam na luźny pin, luźna wtyczka, uszkodzony, przerwany kabel, coś nie łączy. Nie wymieniał bym od razu modułów. Wyjmijcie żarnik, wypnijcie małą niebieską kostkę, wyczyście, dognijcie piny, dajcie kontakt i zapnijcie z powrotem. Zaczynajcie od najprostszych rzeczy. Ta wtyczka bardzo często jest przyczyną utraty komunikacji lin
W którym miejscu jest ta wtyczka?

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 907
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: Dan » 6 wrz 2020, o 23:06

Pod zarnikiemObrazek

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


z1c00
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 11 mar 2021, o 20:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Skrzeszew
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd U1512 magistrala danych LIN1

Post autor: z1c00 » 1 lip 2021, o 20:28

@Dan czy do tego trzeba wyciągać lampy czy można to ogarnąć bez ich ściągania?

Dodano po 1 godzinie 20 minutach 2 sekundach:
slick pisze:
6 wrz 2020, o 19:41
Stoye pisze:
23 sty 2020, o 03:05
U1512 i u1522 to błąd komunikacji, ja stawiam na luźny pin, luźna wtyczka, uszkodzony, przerwany kabel, coś nie łączy. Nie wymieniał bym od razu modułów. Wyjmijcie żarnik, wypnijcie małą niebieską kostkę, wyczyście, dognijcie piny, dajcie kontakt i zapnijcie z powrotem. Zaczynajcie od najprostszych rzeczy. Ta wtyczka bardzo często jest przyczyną utraty komunikacji lin
W którym miejscu jest ta wtyczka?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”