--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
- Auto: Insignia 2010 HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Dąbrowa Gónicza
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Cześć. Mam małe perypetie z afl i robiłem pewną próbę, przekładałem przetwornicę z prawej na lewą stronę. Po złożeniu przetwornicy z prawnej strony na lewą dało się przykręcić tylko jedną śrubkę, drugi otwór mijał się z otworem w lampie. Czy to możliwe że są inne w prawej i lewej? I czy to normalne że są tylko przykręcone 2 śrubami?
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 mar 2024, o 17:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Cześć, Czy ktoś z was próbował dodatkowo, poza uszczelnieniem samej lampy, na wypadek kolejnego rozszczelnienia, wykonać następujące modyfikacje:
1) uszczelnić (zalać) czymś (np. pływającym silikonem K2) gniazdo przetwornicy (szpary wokół 2 wtyczek w gnieździe) aby zablokować lub zminimalizować przedostawanie się wody do wnętrza przetwornicy (?). Oczywiście w sposób taki aby połączenie elektryczne nie ucierpiało.
2) wykonać otwory drenujące lampę w pobliżu gniazda przetwornicy, sekcja wtyczek przetwornicy w lampie (z tego co widać) jest minimalnie wyżej niż dno lampy czyli dreny w dnie powinny odprowadzić ewentualną wodę poza lampę, nie dopuszczając do przelewania się do przetwornicy poprzez (i obok) dwóch wtyczek.
Myślałem o wywierceniu jednego otworu (na przelot) w jednej z nieużywanych "nóżek", na których zamocowana jest przetwornica - tej od przodu lampy (przetwornica jest zamocowana tylko dwoma wkrętami, dwie "nóżki" są niewykorzystane i nie mają przelotu) i drugiego w pobliżu gniazda, w najniższym punkcie lampy. Ewentualnie do tych dodatkowych otworów można by dorobić cos w stylu fabrycznych odpowietrzników (z rurek PCV lub gumowych z innego auta).
Zainspirował mnie do tego ślad po poziomie wody w lampie który u mnie sięgał nawet 5-6 mm od dna lampy, w efekcie czego przetwornica w połowie zapełniła się wodą, gdyby były dreny prawdopodobnie by przetrwała a 600zł na nową pozostałoby w kieszeni
1) uszczelnić (zalać) czymś (np. pływającym silikonem K2) gniazdo przetwornicy (szpary wokół 2 wtyczek w gnieździe) aby zablokować lub zminimalizować przedostawanie się wody do wnętrza przetwornicy (?). Oczywiście w sposób taki aby połączenie elektryczne nie ucierpiało.
2) wykonać otwory drenujące lampę w pobliżu gniazda przetwornicy, sekcja wtyczek przetwornicy w lampie (z tego co widać) jest minimalnie wyżej niż dno lampy czyli dreny w dnie powinny odprowadzić ewentualną wodę poza lampę, nie dopuszczając do przelewania się do przetwornicy poprzez (i obok) dwóch wtyczek.
Myślałem o wywierceniu jednego otworu (na przelot) w jednej z nieużywanych "nóżek", na których zamocowana jest przetwornica - tej od przodu lampy (przetwornica jest zamocowana tylko dwoma wkrętami, dwie "nóżki" są niewykorzystane i nie mają przelotu) i drugiego w pobliżu gniazda, w najniższym punkcie lampy. Ewentualnie do tych dodatkowych otworów można by dorobić cos w stylu fabrycznych odpowietrzników (z rurek PCV lub gumowych z innego auta).
Zainspirował mnie do tego ślad po poziomie wody w lampie który u mnie sięgał nawet 5-6 mm od dna lampy, w efekcie czego przetwornica w połowie zapełniła się wodą, gdyby były dreny prawdopodobnie by przetrwała a 600zł na nową pozostałoby w kieszeni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2 mar 2024, o 17:32
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Przetwornica w BiXenon Xenon AFL - wymiana naprawa
Przy okazji uszczelniania i robienia dodatkowych otworów w lampach (aby ustrzec przetwornice przed zalaniem w przypadku kolejnej nieszczelności) sprawdziłem wpływ innych niż oryginalne przetwornic na AFL:
1) Tani zamiennik z Ali za 36 PLN (z wysyłką, była jakaś promocja)z numerem oryginału 5DV 009 720-00, tak tani że aż strach było wkładać ale dla testu zainstalowałem (prostując krzywe piny wcześniej) i generalnie działa (Xenon świeci, soczewka porusza się, działają światła drogowe/długie) ale nie wiadomo czy działa regulacja jasności palnika Xenon, pewnie nie działa, gdyż Insignia zgłasza błąd "sprawdź lewe/prawe światło" związany z brakiem komunikacji z tą przetwornicą Xenon (chyba UL1501 "Magistrala LIN" pokazał OPL Monitor). Oczywiście nie wiadomo ile taki wynalazek podziała, traktuję go jako "zapas" gdyby gdzieś w trasie oryginał Helli się uszkodził.
2) Przetwornica ze Skody Octavii 5DV 009 610-00 (70 PLN używana), Xenon świeci jednak tu AFL całkowicie nie działa (soczewka nieruchoma, brak drogowych/długich) plus wyświetlane są błędy dotyczące braku pozycjonowania reflektorów (sprawdź układ pozycjonowania i sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów) i świeci się żółta kontrolka AFL na desce Prawdopodobnie te błędy pojawiają się ze względu na jakiś konflikt w komunikacji LIN, co ciekawe zalana - nie działająca, (wypalona)oryginalna przetwornica Hella nie blokowała AFL, być może odcinając pin komunikacji LIN ta przetwornica działałby tak jak chiński zamiennik powyżej. Ta opcja może być traktowana jako tymczasowy zamiennik ze względu na brak świateł drogowych/długich, zapewne działałby zdecydowanie dłużej niż chińskie zamienniki.
3) Na koniec zainstalowałem oryginalną przetwornicę Helli, nic się nie popsuło w wyniku wcześniejszych testów, AFL działa w pełni - błędów brak.
Oryginalna nowa Hella uszczelniona dodatkowo silikonem:
1) Tani zamiennik z Ali za 36 PLN (z wysyłką, była jakaś promocja)z numerem oryginału 5DV 009 720-00, tak tani że aż strach było wkładać ale dla testu zainstalowałem (prostując krzywe piny wcześniej) i generalnie działa (Xenon świeci, soczewka porusza się, działają światła drogowe/długie) ale nie wiadomo czy działa regulacja jasności palnika Xenon, pewnie nie działa, gdyż Insignia zgłasza błąd "sprawdź lewe/prawe światło" związany z brakiem komunikacji z tą przetwornicą Xenon (chyba UL1501 "Magistrala LIN" pokazał OPL Monitor). Oczywiście nie wiadomo ile taki wynalazek podziała, traktuję go jako "zapas" gdyby gdzieś w trasie oryginał Helli się uszkodził.
2) Przetwornica ze Skody Octavii 5DV 009 610-00 (70 PLN używana), Xenon świeci jednak tu AFL całkowicie nie działa (soczewka nieruchoma, brak drogowych/długich) plus wyświetlane są błędy dotyczące braku pozycjonowania reflektorów (sprawdź układ pozycjonowania i sprawdź układ adaptacyjnych reflektorów) i świeci się żółta kontrolka AFL na desce Prawdopodobnie te błędy pojawiają się ze względu na jakiś konflikt w komunikacji LIN, co ciekawe zalana - nie działająca, (wypalona)oryginalna przetwornica Hella nie blokowała AFL, być może odcinając pin komunikacji LIN ta przetwornica działałby tak jak chiński zamiennik powyżej. Ta opcja może być traktowana jako tymczasowy zamiennik ze względu na brak świateł drogowych/długich, zapewne działałby zdecydowanie dłużej niż chińskie zamienniki.
3) Na koniec zainstalowałem oryginalną przetwornicę Helli, nic się nie popsuło w wyniku wcześniejszych testów, AFL działa w pełni - błędów brak.
Oryginalna nowa Hella uszczelniona dodatkowo silikonem:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.