--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Interfejs diagnostyczny OP-COM
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2 sie 2019, o 06:02
- Auto: astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
tak, tak czytał jak każdy widzę tylko linka do czegoś za ponad 3 tyś i do jakiejś białoruskiej strony. a może kolega Mazmarcin ma i się podzieli informacją skąd?
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Może przewiń jeszcze trochę to zobaczysz przynajmniej jeszcze 2 linki
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2 sie 2019, o 06:02
- Auto: astra j
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Pisałem do gościa z jednego z linków i trzeba przyznać że zamiast wciskać mi op com stwierdził że tym nie zrobię adaptacji czujnika. Jest cos czym da się to zrobić i nie kosztuje 3 tysiące?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No to źle ci powiedział bo ja robiłem adaptację czujnika op-comem w 2009,2011 i 2014 tylko trzeba wiedzieć jak bo nie zawsze idzie tak jak w poradniku.
Zresztą zakup op-coma zwróci ci się po pierwszym odczytaniu błędów, a uwierz mi że takich akcji będzie wiele.
Zresztą zakup op-coma zwróci ci się po pierwszym odczytaniu błędów, a uwierz mi że takich akcji będzie wiele.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 9 sie 2019, o 15:24
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Tylko pamiętać należy że występuje kilka wersji interfejsu.
Nie kupować wersji V6! Bo to klon klona. Ma zablokowany "jednorazowy" procesor który uszkodzić się przy próbie zmiany firmware. Oczywiście wszystko jest do naprawienia, są dostępne wsady do procesora i ftdi ale nie każdy wie jak to naprawić. W niektórych przypadkach potrzebny jest zewnętrzny programator.
Także szukać V5 lub OP-COM NEW - napis na PCB. Najlepszy FW to 1.45 lub 1.59 (jeśli mówimy o chinolach). Wszystkie 1.70, 1.99 itd to ściema i tak naprawdę to są te powyższe.
W Rosji i Rumunii, na Litwie opracowano jak z chinola zrobić "oryginał - HQ clone" ale za to trzeba zapłacić. Za to otrzymujemy oryginalny soft którym można zrobić o wiele więcej niż w pirackim który w rozwoju zatrzymał się dobrych parę lat temu.
No i podstawa - do chińczyka nie instalować oryginalnego softu bo ubijemy interfejs.
Naprawdę warto poczytać cały wątek, tu są wszystkie potrzebne informacje - niż zadawać kolejne, wciąż te same pytania!
Nie kupować wersji V6! Bo to klon klona. Ma zablokowany "jednorazowy" procesor który uszkodzić się przy próbie zmiany firmware. Oczywiście wszystko jest do naprawienia, są dostępne wsady do procesora i ftdi ale nie każdy wie jak to naprawić. W niektórych przypadkach potrzebny jest zewnętrzny programator.
Także szukać V5 lub OP-COM NEW - napis na PCB. Najlepszy FW to 1.45 lub 1.59 (jeśli mówimy o chinolach). Wszystkie 1.70, 1.99 itd to ściema i tak naprawdę to są te powyższe.
W Rosji i Rumunii, na Litwie opracowano jak z chinola zrobić "oryginał - HQ clone" ale za to trzeba zapłacić. Za to otrzymujemy oryginalny soft którym można zrobić o wiele więcej niż w pirackim który w rozwoju zatrzymał się dobrych parę lat temu.
No i podstawa - do chińczyka nie instalować oryginalnego softu bo ubijemy interfejs.
Naprawdę warto poczytać cały wątek, tu są wszystkie potrzebne informacje - niż zadawać kolejne, wciąż te same pytania!
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 sie 2019, o 15:45
- Auto: insignia 2,0 on
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Zabrze
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Witam
Widziałem gdzieś na chomiku mają wersję 160155aPl Czy ktoś to miał
Widziałem gdzieś na chomiku mają wersję 160155aPl Czy ktoś to miał
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2354
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Taa mają , ściągnij to zobaczysz co to jest albo z Adako albo pic na wodę tylko w opisie taki jest
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 sie 2019, o 15:45
- Auto: insignia 2,0 on
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Zabrze
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Mam się 2009 więc mi wystarczy coś starszego a pytam tak tylko z ciekawości
Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
Opcom od ludzików z małymi sprytnymi rączkami idzie właśnie gdzieś przez morze do mnie więc czekam i zobaczę co to bedzie
Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
Opcom od ludzików z małymi sprytnymi rączkami idzie właśnie gdzieś przez morze do mnie więc czekam i zobaczę co to bedzie
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 mar 2019, o 19:05
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łask
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Mam pytanie czy clonem z aliexpress zakoduje drugi kluczyk insignia z 2010 r.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 mar 2019, o 19:05
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Łask
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
A czy kolega mógłby podesłać na tutaj albo na pw linka od jakiego chińczyka najlepiej go kupić.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sie 2019, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tarnów
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Witam wszystkich Forumowiczów.
Przeczytałem obecny temat ale nie spotkałem podobnej sytuacji więc tak :
Op-com łączy się z bez problemu z wtryskiem,afl itd. Przy włączeniu automatycznego skanu wszystkich modułów nie widzi w ogóle licznika. Przy próbie połączenia się z tablica rozdzielcza zaczynają wyskakiwać błedy, wyłącza sie radio itd.
Proszę podpowiedzcie czy mam uszkodzony interface czy coś innego jest uwalone ponieważ dziwi mnie fakt że problem wynika tylko z łączeniem z zegarami.
Pozdrawiam i dziękuje za wszelką rodzaju pomoc !
Przeczytałem obecny temat ale nie spotkałem podobnej sytuacji więc tak :
Op-com łączy się z bez problemu z wtryskiem,afl itd. Przy włączeniu automatycznego skanu wszystkich modułów nie widzi w ogóle licznika. Przy próbie połączenia się z tablica rozdzielcza zaczynają wyskakiwać błedy, wyłącza sie radio itd.
Proszę podpowiedzcie czy mam uszkodzony interface czy coś innego jest uwalone ponieważ dziwi mnie fakt że problem wynika tylko z łączeniem z zegarami.
Pozdrawiam i dziękuje za wszelką rodzaju pomoc !
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 123 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Na wyczucie to będzie problem z przekaźnikiem w interfejsie. Albo padł, albo się zawiesił. Możesz spróbować wziąć interfejs do ręki uderzyć nim z wyczuciem w drugą dłoń. Najlepiej kilka razy pod różnym kątem.
Nie napisałeś ponadto jaką wersję softu masz. Chociaż nie kojarzę, żeby któraś konkretna miała problem z zegarami, aczkolwiek lepiej by było jakbyś podał numer
Nie napisałeś ponadto jaką wersję softu masz. Chociaż nie kojarzę, żeby któraś konkretna miała problem z zegarami, aczkolwiek lepiej by było jakbyś podał numer
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sie 2019, o 10:54
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Tarnów
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Witam, sorki że dopiero teraz odpisuje ale miałem straszny młyn
Wersje miałem 1.70 ale zmieniłem na 1.45 bo myśłałem, że coś zmieni.
Próbowałem użyć "wstrząsów" ale nie pomogły "
Za każdym razem jak robie skan nie wykrywa Instrument Claster, przy próbie połączenia zostaje na komunikacie "Initializing ECU" i dzieją się wtedy cyrki, a w innych sterownikach pojawiają się błędy "CAN BUS Communication" .
Pozdrawiam i dziękuje za szybką odpowiedź
Wersje miałem 1.70 ale zmieniłem na 1.45 bo myśłałem, że coś zmieni.
Próbowałem użyć "wstrząsów" ale nie pomogły "
Za każdym razem jak robie skan nie wykrywa Instrument Claster, przy próbie połączenia zostaje na komunikacie "Initializing ECU" i dzieją się wtedy cyrki, a w innych sterownikach pojawiają się błędy "CAN BUS Communication" .
Pozdrawiam i dziękuje za szybką odpowiedź
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Zamierzam kupić OP-COM tylko która wersją wersję wybrać bo znalazłem kilka: 1.99 1.95 1.78 1.70 1.65
Z tego co na razie wyczytałem to musi być na płytce V5 zamiast V6.
Zastanawiam się nad 1.99
https://pl.aliexpress.com/item/32893507099.html
Zastanawiam się jeszcze aby oprócz op-coma kupić jeszcze to:
https://pl.aliexpress.com/item/32919435922.html
lub
https://pl.aliexpress.com/item/32878972935.html
ostatecznie
https://pl.aliexpress.com/item/4000244738844.html
Tylko czy tym da radę odczytać błąd od świateł?
(Błąd wyskakuje bardzo rzadko, mechanik miał auto 2tyg i błąd ani razu się nie pokazał. Dlatego sam chcę go odczytać)
Z tego co na razie wyczytałem to musi być na płytce V5 zamiast V6.
Zastanawiam się nad 1.99
https://pl.aliexpress.com/item/32893507099.html
Zastanawiam się jeszcze aby oprócz op-coma kupić jeszcze to:
https://pl.aliexpress.com/item/32919435922.html
lub
https://pl.aliexpress.com/item/32878972935.html
ostatecznie
https://pl.aliexpress.com/item/4000244738844.html
Tylko czy tym da radę odczytać błąd od świateł?
(Błąd wyskakuje bardzo rzadko, mechanik miał auto 2tyg i błąd ani razu się nie pokazał. Dlatego sam chcę go odczytać)
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 243
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: Corsa D A13DTC
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Oj chyba nie za dużo czytałeś...
Jeśli chodzi o firmware, to nie ma żadnego znaczenia, jak kupisz odpowiedni interfejs, to sam sobie wgrasz firmware, jakie chcesz. Co do wersji V5, to niemal wszystkie obecne wersje V5, to w zasadzie V6.0. Pewnie małe rączki widziały, że sporo ludzi szuka V5, więc jak jest zapotrzebowanie, to trzeba dać ludziskom V5, ale nie mają one nic wspólnego ze starą, polecaną wersją V5. Także ja wybrałbym wersję z płytką opcom new z firmware 1.70 lub 1.59.
Co do konnweia, to mam tylko od nich interfejs typu ELM327 po BT... a z innych porządnych sprzętów do diagnostyki polecam WoW Snooper Wurth (najlepiej 1płytkowy), niestety też wymaga laptopa lub silnego tabletu na winie, a ten konnwei z Twoich linków nic nie potrzebuje. Przykładowy WoWSnooper jest tu: https://pl.aliexpress.com/item/40001998 ... b201603_55
Mi łączy się ze wszystkimi sterownikami w corsie, tylko najlepiej nie wpisywać rocznika auta, bo rocznik ogranicza połączenia. Np. większość sterowników, które się łączą z moją corsą mają w programie datę roczników 2007-2010 i jak wbiję, że auto jest z 2012, to już mi się nie łączy, a bez określenia rocznika samochodu bez problemu się łączy.
Jeśli chodzi o firmware, to nie ma żadnego znaczenia, jak kupisz odpowiedni interfejs, to sam sobie wgrasz firmware, jakie chcesz. Co do wersji V5, to niemal wszystkie obecne wersje V5, to w zasadzie V6.0. Pewnie małe rączki widziały, że sporo ludzi szuka V5, więc jak jest zapotrzebowanie, to trzeba dać ludziskom V5, ale nie mają one nic wspólnego ze starą, polecaną wersją V5. Także ja wybrałbym wersję z płytką opcom new z firmware 1.70 lub 1.59.
Co do konnweia, to mam tylko od nich interfejs typu ELM327 po BT... a z innych porządnych sprzętów do diagnostyki polecam WoW Snooper Wurth (najlepiej 1płytkowy), niestety też wymaga laptopa lub silnego tabletu na winie, a ten konnwei z Twoich linków nic nie potrzebuje. Przykładowy WoWSnooper jest tu: https://pl.aliexpress.com/item/40001998 ... b201603_55
Mi łączy się ze wszystkimi sterownikami w corsie, tylko najlepiej nie wpisywać rocznika auta, bo rocznik ogranicza połączenia. Np. większość sterowników, które się łączą z moją corsą mają w programie datę roczników 2007-2010 i jak wbiję, że auto jest z 2012, to już mi się nie łączy, a bez określenia rocznika samochodu bez problemu się łączy.
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Op-com już do mnie płynie. Do tego potrzebuję laptopa czy wystarczy tablet z windowsem?
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 19 wrz 2019, o 09:29
- Auto: Insignia ST 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: FZG
- Postawił piwo: 2 razy