--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 06:36

Najlepszy był by taki: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html ale nigdzie go nie znalazłem.

Jest jeszcze coś takiego: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... gauge.html ale nie wiem czy to się tam zmieści

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 12:18

Częściowo zmontowany modułu na płytce uniwersalnej, żeby podpiąć się w samochodzie.
Taka wersja minimum, bez wstępnego stabilizatora. Zasilanie pochodzi z płytki arduino.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: mxw » 25 sie 2017, o 13:41

Wygląda piknie. :-)

Ale pokaż jeszcze drugą stronę. ;-)

O widzisz, Arduino Leonardo ma jeszcze jedną zaletę nad Uno - zasilanie i komunikacja wchodzą po micro USB, co też trochę ułatwia (kable i ładowarki masz pod ręką). Jak pisałem - kibicuję i trzymam kciuki! 8-)

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 13:48

Zasilanie i tak będzie podłączane do górnej płytki.
Drugiej strony nie ma co pokazywać bo to jest płytka uniwersalna - kilka ścieżek równolegle do siebie.

Zastanawiam się czy by nie zwiększyć napięcia zasilania samego czujnika. W prototypie jest to napiecie 5V, co przy zastosowaniu 1kohm rezystora podciągającego daje wartość mierzoną napięcia w zakresie ok 0,16V dla 10Bar oraz 0.96V dla 0bar (delta = 0,8V)

Przy zmianie napięcia do 9V zakres pomiarowy zwiększa się odpowiednio do 0.28V i 1.74V (delta = 1,46V), czyli o ok 80%

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Rooff_ » 25 sie 2017, o 14:58

Jeśli nie będzie problemu z działaniem samego modułu pomiarowego, to dla 9V będzie się generowało mniej ciepła na stabilizatorze niż dla 5V.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 16:04

To ja wiem, ale ja pisałem bardziej w kontekście dokładności pomiaru. Obecnie każda zmiana napięcia o 0,01V daje różnice w pomiarze ciśnienia o 0.06bar. Może to i niewiele.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: KaMYk » 25 sie 2017, o 16:17

ECM też zasila czujniki napięciem 5V. Zatem taka dokładność wystarczy. Tu bardziej chodzi o to, czy ciśnienie jest 4 bary czy 1,5 bara na obrotach :)

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 16:27

Tak z tym ze tamte czujniki (wiekszosc) pracuje w niemalże pełnym zakresie pomiarowym 0-5V.


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: mxw » 25 sie 2017, o 16:48

A pomiar robi Uno na swoim analogu? To IMHO zostaw jak masz (5V), a w razie problemów, małej dokładności, stabilności albo przy skokach wyników zmienisz na 9V lub nawet 12V. Albo jeszcze coś innego. ;)

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 25 sie 2017, o 17:01

Po wstępnych testach to mogę powiedzieć że gdy moduł pracuje, czyli robi odczyt + wysyła dane na CAN to pomiar lekko skacze właśnie o te 0.5 bara. A to może być już znaczącą różnica zwłaszcza w dolnym zakresie ciśnienia.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Zbyszek01 » 25 sie 2017, o 21:25

Ping pisze:Najlepszy był by taki: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html ale nigdzie go nie znalazłem.

Jest jeszcze coś takiego: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... gauge.html ale nie wiem czy to się tam zmieści

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
A może tu coś podpasuje? https://www.sklep.hydron.com.pl/trojniki_bba_nakretne/2
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 28 sie 2017, o 18:31

A co powiecie na temat takiego trójnika:
https://inter-rally.pl/product-pol-6797 ... nikow.html
Gwintami powinien pasować, tylko nie wiem czy w tej pozycji bocznej uda się wkręcić dodatkowy czujnik ciśnienia oleju.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: ICEMANIK » 28 sie 2017, o 18:59

Jak za trójnik to cena... Ekhmmmm...
A tak właściwie to czego szukamy trójnik M12 czy M14? Skok 1.5?
Rozumiem że najlepiej bylby taki 2x żeński / 1x męski. Nie patrzyłem ile tam jest miejsca bo może lepszy będzie trójnik typu Y niż typu T?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: rataj73 » 28 sie 2017, o 19:33

A nie prościej wpiąć się jakimś trójnikiem w smarowanie turbosprężarki? Dużo miejsca i taki trójnik z mosiądzu zrobi pewnie każdy ślusarz na tokarce za przysłowiową flaszkę.
Wystarczy zamiast orginalnej śruby wkręcić taką dorobioną w którą od góry można wkręcić czujnik.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 28 sie 2017, o 20:14

W obieg turbiny nie zamierzam się niczym podpinac.
Miejsca jest niewiele - montaż mocno utrudniają węże od chlodniczki oleju.
W dziale Zrób to sam są zdjęcia. Szukałem nawet trojnik Y który został zastosowany ale nie jest on już dostępny.
Oryginalny czujnik ma gwint M14x1.5.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: ICEMANIK » 28 sie 2017, o 20:18

Ok. A czujnik dodatkowy również na gwint m14?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 28 sie 2017, o 20:22

No to było by zbyt piękne. Czujnik od autogauge to 1/8 NPT. Trzeba więc kombinować.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 28 sie 2017, o 20:35

A jaki tam gwint M14 x ? Skok

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Ping » 28 sie 2017, o 20:36

M14x1.5

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł

Post autor: Bodex » 28 sie 2017, o 22:30

Czyki zwykły gwint , a ti nie można z kształtek hydraulicznych dobrać i z kilku złożyć ?
Tylko gwint rurowy jest stożkowy

Castorama:

https://www.castorama.pl/produkty/insta ... siadz.html

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”