--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Najlepszy był by taki: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html ale nigdzie go nie znalazłem.
Jest jeszcze coś takiego: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... gauge.html ale nie wiem czy to się tam zmieści
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jest jeszcze coś takiego: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... gauge.html ale nie wiem czy to się tam zmieści
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Częściowo zmontowany modułu na płytce uniwersalnej, żeby podpiąć się w samochodzie.
Taka wersja minimum, bez wstępnego stabilizatora. Zasilanie pochodzi z płytki arduino.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Taka wersja minimum, bez wstępnego stabilizatora. Zasilanie pochodzi z płytki arduino.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Wygląda piknie.
Ale pokaż jeszcze drugą stronę.
O widzisz, Arduino Leonardo ma jeszcze jedną zaletę nad Uno - zasilanie i komunikacja wchodzą po micro USB, co też trochę ułatwia (kable i ładowarki masz pod ręką). Jak pisałem - kibicuję i trzymam kciuki!
Pozdro.,
MxW.
Ale pokaż jeszcze drugą stronę.
O widzisz, Arduino Leonardo ma jeszcze jedną zaletę nad Uno - zasilanie i komunikacja wchodzą po micro USB, co też trochę ułatwia (kable i ładowarki masz pod ręką). Jak pisałem - kibicuję i trzymam kciuki!
Pozdro.,
MxW.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Zasilanie i tak będzie podłączane do górnej płytki.
Drugiej strony nie ma co pokazywać bo to jest płytka uniwersalna - kilka ścieżek równolegle do siebie.
Zastanawiam się czy by nie zwiększyć napięcia zasilania samego czujnika. W prototypie jest to napiecie 5V, co przy zastosowaniu 1kohm rezystora podciągającego daje wartość mierzoną napięcia w zakresie ok 0,16V dla 10Bar oraz 0.96V dla 0bar (delta = 0,8V)
Przy zmianie napięcia do 9V zakres pomiarowy zwiększa się odpowiednio do 0.28V i 1.74V (delta = 1,46V), czyli o ok 80%
Drugiej strony nie ma co pokazywać bo to jest płytka uniwersalna - kilka ścieżek równolegle do siebie.
Zastanawiam się czy by nie zwiększyć napięcia zasilania samego czujnika. W prototypie jest to napiecie 5V, co przy zastosowaniu 1kohm rezystora podciągającego daje wartość mierzoną napięcia w zakresie ok 0,16V dla 10Bar oraz 0.96V dla 0bar (delta = 0,8V)
Przy zmianie napięcia do 9V zakres pomiarowy zwiększa się odpowiednio do 0.28V i 1.74V (delta = 1,46V), czyli o ok 80%
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jeśli nie będzie problemu z działaniem samego modułu pomiarowego, to dla 9V będzie się generowało mniej ciepła na stabilizatorze niż dla 5V.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
To ja wiem, ale ja pisałem bardziej w kontekście dokładności pomiaru. Obecnie każda zmiana napięcia o 0,01V daje różnice w pomiarze ciśnienia o 0.06bar. Może to i niewiele.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
ECM też zasila czujniki napięciem 5V. Zatem taka dokładność wystarczy. Tu bardziej chodzi o to, czy ciśnienie jest 4 bary czy 1,5 bara na obrotach
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Tak z tym ze tamte czujniki (wiekszosc) pracuje w niemalże pełnym zakresie pomiarowym 0-5V.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A pomiar robi Uno na swoim analogu? To IMHO zostaw jak masz (5V), a w razie problemów, małej dokładności, stabilności albo przy skokach wyników zmienisz na 9V lub nawet 12V. Albo jeszcze coś innego.
Pozdro.,
MxW.
Pozdro.,
MxW.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Po wstępnych testach to mogę powiedzieć że gdy moduł pracuje, czyli robi odczyt + wysyła dane na CAN to pomiar lekko skacze właśnie o te 0.5 bara. A to może być już znaczącą różnica zwłaszcza w dolnym zakresie ciśnienia.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A może tu coś podpasuje? https://www.sklep.hydron.com.pl/trojniki_bba_nakretne/2Ping pisze:Najlepszy był by taki: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... 14x15.html ale nigdzie go nie znalazłem.
Jest jeszcze coś takiego: http://www.woboteam.pl/adaptery-i-czujn ... gauge.html ale nie wiem czy to się tam zmieści
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Insignia MY2012
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A co powiecie na temat takiego trójnika:
https://inter-rally.pl/product-pol-6797 ... nikow.html
Gwintami powinien pasować, tylko nie wiem czy w tej pozycji bocznej uda się wkręcić dodatkowy czujnik ciśnienia oleju.
https://inter-rally.pl/product-pol-6797 ... nikow.html
Gwintami powinien pasować, tylko nie wiem czy w tej pozycji bocznej uda się wkręcić dodatkowy czujnik ciśnienia oleju.
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Jak za trójnik to cena... Ekhmmmm...
A tak właściwie to czego szukamy trójnik M12 czy M14? Skok 1.5?
Rozumiem że najlepiej bylby taki 2x żeński / 1x męski. Nie patrzyłem ile tam jest miejsca bo może lepszy będzie trójnik typu Y niż typu T?
A tak właściwie to czego szukamy trójnik M12 czy M14? Skok 1.5?
Rozumiem że najlepiej bylby taki 2x żeński / 1x męski. Nie patrzyłem ile tam jest miejsca bo może lepszy będzie trójnik typu Y niż typu T?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A nie prościej wpiąć się jakimś trójnikiem w smarowanie turbosprężarki? Dużo miejsca i taki trójnik z mosiądzu zrobi pewnie każdy ślusarz na tokarce za przysłowiową flaszkę.
Wystarczy zamiast orginalnej śruby wkręcić taką dorobioną w którą od góry można wkręcić czujnik.
Wystarczy zamiast orginalnej śruby wkręcić taką dorobioną w którą od góry można wkręcić czujnik.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
W obieg turbiny nie zamierzam się niczym podpinac.
Miejsca jest niewiele - montaż mocno utrudniają węże od chlodniczki oleju.
W dziale Zrób to sam są zdjęcia. Szukałem nawet trojnik Y który został zastosowany ale nie jest on już dostępny.
Oryginalny czujnik ma gwint M14x1.5.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Miejsca jest niewiele - montaż mocno utrudniają węże od chlodniczki oleju.
W dziale Zrób to sam są zdjęcia. Szukałem nawet trojnik Y który został zastosowany ale nie jest on już dostępny.
Oryginalny czujnik ma gwint M14x1.5.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Ok. A czujnik dodatkowy również na gwint m14?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
No to było by zbyt piękne. Czujnik od autogauge to 1/8 NPT. Trzeba więc kombinować.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
A jaki tam gwint M14 x ? Skok
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
M14x1.5
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Projekt - Pomiar cisnienia oleju - dedykowany moduł
Czyki zwykły gwint , a ti nie można z kształtek hydraulicznych dobrać i z kilku złożyć ?
Tylko gwint rurowy jest stożkowy
Castorama:
https://www.castorama.pl/produkty/insta ... siadz.html
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Tylko gwint rurowy jest stożkowy
Castorama:
https://www.castorama.pl/produkty/insta ... siadz.html
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka