--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: krupniok » 3 maja 2020, o 10:18

gorkaw@wp.pl pisze:
14 gru 2019, o 18:42
Jaki interfejs diagnostyczny ELM327 BT współpracuje z Insignią B (silnik B20DTH)?
W Insigni A nie miałem problemu zarówno z Vgate iCar2 BT, jak i iCar PRO 4.0 BT.
Po podłączeniu do OBD2 w Isi B nie pali się żadna lampka. Proszę o poradę.
Ponawiam pytanie Kolegi. Chciałbym nabyć jakiś najprostszy interfejs pozwalający odczytać błędy i ewentualnie w miarę możliwości je skasować (jak np. błąd sondy NOx...) w Insignii B 2017 2.0CDTI. Przykładowo iCar II na bluetooth ogarnie temat czy trzeba szukać wyżej?
Posiadam interfejs jak na zdjęciu (VAG KKL+FIATECUSCAN), wykorzystywałem go kiedyś do Fiatów i spełniał moje oczekiwania, jednak do Opla chyba nie podejdzie.

P.S. wiem, że temat dla IA, ale w dziale IB nie znalazłem takiego...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Owca24
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 lip 2019, o 23:03
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wadowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Owca24 » 11 cze 2020, o 11:05

Obrazek
Witam,
chciałem zapytać czy icar 2 odczytam błędy z Insigni 2010 rok, 2.0 CDTI?
Ostatnio kupiłem ELM tego tańszego i nawet nie chce się połączyć. Wpinam zaświeci się tylko i po 3 sek. wyłączy.
Myślałem, że wadliwy, przysłali mi drugiego i ten sam problem.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9037
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: mazmarcin » 11 cze 2020, o 11:07

Tak. Większość z nas go ma.

Orte
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2020, o 04:32
Auto: Inne
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraka

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Orte » 11 cze 2020, o 19:02

Witam....czytam, czytam i jasno nie jest nigdzie powiedziane, czy do insignia A z 2015 roki (diesel po lifcie) wystarczy elm327 bt icar2 I oprogramowanie np. Dtc reader? Chodzi wyłącznie o odczyt i ewentualne kasowanie bledow (silnik , Klima, itp)/diagnostykę w ruchu. Żadnego przeprogramowywania/uaktualnień softu itp.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Rooff_ » 11 cze 2020, o 19:07

Tak. Choć jeśli chodzi o aplikację to sporo zależy od silnika (sterownika). Bo ww. aplikacja średnio radzi sobie z A20DTR.

Orte
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2020, o 04:32
Auto: Inne
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraka

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Orte » 11 cze 2020, o 21:19

Rooff_ pisze:
11 cze 2020, o 19:07
...
Bardzo dziękuję. Z tego co już doczytałam jest spory wybór aplikacji więc na pewno któraś da radę;)

Dodano po 8 godzinach 20 minutach 43 sekundach:
A tak przy okazji, może ktoś się orientuje, czy ten interfejs da radę zdiagnozować volvo v50 z 2010 roku ? bo bym Tacie memu kupił przy okazji :). Wiem co piszą sprzedawcy w opisach aukcji, ale pytanie to jest do praktyków, którzy już sprawdzali volvo
Ostatnio zmieniony 11 cze 2020, o 22:40 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Rooff_ » 12 cze 2020, o 13:16

Myślę, że interface na 99% da radę. Większym wyzwaniem będzie znalezieniem odpowiedniej aplikacji na androida. Te uniwersalne typu Torque mogą nie wszystko ogarniać. Z moich doświadczeń na Oplach i Citroenach te dedykowane do danej marki są lepsze/dokładniejsze.

Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: darekk » 12 cze 2020, o 15:23

Widzę @Rooff że masz doświadczenie z Citroenami. Jaką apkę możesz polecić do DS3 1,6 120KM?

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: mnieteczek » 12 cze 2020, o 15:49

Do citroena faplite

https://play.google.com/store/apps/deta ... .c.faplite



Wysłane z Galaxy S9 Obrazek


Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: darekk » 12 cze 2020, o 15:52

Dzięki

Orte
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 29 maja 2020, o 04:32
Auto: Inne
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraka

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Orte » 12 cze 2020, o 17:26

Dziękuję:)

P405
Zapaleniec
Posty: 3161
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: P405 » 13 cze 2020, o 07:54

Pełną wersję FAP lite trzeba kupić na Amazon. Generalnie do PSA najlepsza aplikacja.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


m-gol
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2019, o 09:20
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: B-B
Postawił piwo: 6 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: m-gol » 12 lip 2020, o 22:18

Witam.
Jestem zainteresowany kupnem VGATE ICAR PRO.
I chciałbym się dowiedzieć czy on będzie się łączył bez problemu i odczyta błędy z moją Insignią A, rok 2016, silnik B16DTH.
Jeszcze zastanawiam się nad wersją z BT (Jest jakaś różnica pomiędzy BT3.0 a BT4.0 - bo różnica w cenie jest spora) czy WIFI?
Czy możecie się wypowiedzieć ze swojego doświadczenia który jest praktyczniejszy? Jakie są zalety albo wady? Który lepiej się łączy?
Dodam, że często łączę się ze swoim radiem przez BT.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Rooff_ » 13 lip 2020, o 13:43

Z łączeniem się interface nie będzie problemów. Większym wyzwaniem będzie znalezienie aplikacji, która obsłuży Twój silnik/samochód. Wydaje mi się, że ScanMyOpelCAN powinien dać radę. Ale to będzie tylko odczyt i (po wykupieniu rocznej sunskrypcji) kasowanie błędów. Parametry LiveData ww. program ma takie sobie. OPL DTC o ile kojarzę to aktualnie nie działa z Twoim silnikiem.

Wada WiFi będzie taka, że nie wszystkie programy współpracują z interfejsami WiFi. Druga sprawa - po włączeniu WiFi i połączeiu z interfejsem zniknie Ci internet GSM. To jest myśle ważne w konktekście tego, że część programów działa na zasadzie bazy danych silników i ustawień, które są gdzieś na serwerze i program potrzebuje dostępu on-line. Taką funkcjonalność zapowiada również @Ping w nowszej wersji OPL DPF Monitor.

Nie wiem jak w radiach, ale w nowszych telefonach jest możliwość podłaczenia po BT większej ilości urządzeń bez rozłączania innych, więc nawet jak coś innego łączysz po BT, to powinno się dać połączyć również z ELM.
Wracając jeszcze do samego interface - na pewno jest różnica w działaniu ICar PRO a zwykły ICar - na + dla tego PRO. A czy wersja 3.0 czy 4.0 - nie wiem czy odczujesz różnicę. Ja kupiłem na aliexpress za 20$ wersję 4.0 PRO.

m-gol
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2019, o 09:20
Auto: Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: B-B
Postawił piwo: 6 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: m-gol » 13 lip 2020, o 15:49

Dzięki za info.
To raczej się zdecyduję na wersję BT, Tylko jeszcze muszę poczytać czy aplikacje będzie zgodna z moim silnikiem.

Awatar użytkownika
Bogoes
Użytkownik
Posty: 243
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
Auto: Corsa D A13DTC
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Bogoes » 13 lip 2020, o 16:58

Różnica w wersji BT 3.0 i 4.0 polega na tym, że 3.0 jest na androida, a 4.0 obsługuje androida i iPhona, bo funkcjonalność interfejsu jest taka sama.

daniu9
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 7 lip 2020, o 08:03
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: daniu9 » 29 sie 2020, o 17:27

Ktoś z forumowiczów radzi sobie z A16LET i interfejsem bo bluetooth? Czy może jednak wybrać interfejs po wifi?
Ewentualnie, bo widzę że występuje kilka rodzajów interfejsów, który po kablu będzie odpowiedni do "cywilnego" wykorzystania?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 123 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: Rooff_ » 30 sie 2020, o 00:31

Ale o jaki interface pytasz? Jeśli o ELM to nie ma po kablu. Vgate (Icar3 lub Icar Pro 3.0 lub 4.0) będzie dobry. Większy problem może być z aplikacją, ale jakaś się znajdzie. Nie napisałeś co chcesz uzyskać w tym "cywilnym" użytkowaniu.

daniu9
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 7 lip 2020, o 08:03
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Łódź

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: daniu9 » 30 sie 2020, o 00:36

Rooff_ pisze:
30 sie 2020, o 00:31
Nie napisałeś co chcesz uzyskać w tym "cywilnym" użytkowaniu.
Głównie odczyt błędów, ewentualnie ich kasowanie. I raczej się skłaniam ku połączeniu bezprzewodowym.

arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny do Insignii - wybór, porównania

Post autor: arek810316 » 8 paź 2020, o 21:40

Zauważyłem coś dziwnego w interfejsie iCar 2 Vgate. Otóż po dłuższym postoju jak telefon chce się łączyć przez BT to iCar 2 nie łączy się z nim dodam ,że włączony jest bo czerwona kontrolka świeci się. Muszę interfejs wyciągnąć całkiem i ponownie włożyć to wtedy trybi ładnie jakis czas i pozniej znowu to samo ... Co to może być?
Ja mam Vgate a moze sprobowac Konnwei KW901 ?
Jaka roznica?
Przy tym Konnwei KW901 jest w opisie ,ze jak jest w gniezdzie to startuje po wlaczeniu auta a w iCar 2 Vgate trzeba wcisnac przycisk..

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”