--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Robisz uruchom ponownie na VM i liczy na nowo, tylko przy okazji może Ci wykasować wszystkie zapisane pliki na tej VM, jeżeli macie tę wersję o której myślę. Ale da się to ogarnąć
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2017, o 13:03
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Cześć. Przymierzam się do zakupu interfejsu i mam problem z wyborem czy VXDIAG czy MDI?
Obecnie posiadam op-com klon z działającym programem od KRENKEL-a.
W ostatnich dniach musiałem zrobić adaptacje świateł AFL i niestety drogo mnie kosztowała. Stąd decyzja o zakupie interfejsu który da mi większe możliwości programowania. W przyszłości myślę dokładać tempomat. Moje auto to Astra J 2010 MY2011.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Obecnie posiadam op-com klon z działającym programem od KRENKEL-a.
W ostatnich dniach musiałem zrobić adaptacje świateł AFL i niestety drogo mnie kosztowała. Stąd decyzja o zakupie interfejsu który da mi większe możliwości programowania. W przyszłości myślę dokładać tempomat. Moje auto to Astra J 2010 MY2011.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 508
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
... załatw sobie tytułowe n/n wątku oprogramowanie > i jak dojdzie sprzęcior cokolwiek tam wybierzesz,
będziesz mógł od razu działać na autku
p.s. no chyba, że sprzęt w pakiecie będzie razem z GDS2
będziesz mógł od razu działać na autku
p.s. no chyba, że sprzęt w pakiecie będzie razem z GDS2
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2017, o 13:03
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Może kolega Ping coś doradzi albo ma coś sprawdzonego. Odnośnie GDS-a to nie bardzo wiem skąd załatwić.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
MDI/GDS2 bez dostępu do programowania SPS nie zrobisz adaptacji. VXDIAG oczywiście też nie. Nawet jeśli będziesz miał sam interface to i tak za subskrypcję będziesz musiał zapłacić - w sumie tyle samo co w serwisie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Ja kupiłem VX diag po to by odczytywać parametry pracy silnika B20dth. Żaden inny typu Opel Scanner lub nawet OP COM z Adako nie ogarnia tego silnika, prócz ewentualnego skasowania błędów które wyświetlane są tylko po symbolu i opisie - nieznany błąd.
Pozostałe moduły można zaprogramować oryginalnym OP-COMem, dlatego nie potrzebna mi jest licencja GDSa, a najważniejsze że wiem co się dzieje i jakie są parametry - to wystarczy do ew. diagnozy usterek silnika oraz przeprowadzenia np testu świec żarowych lub przeprowadzania wyrównywania pracy poszczególnych wtryskiwaczy na cylindrach, kontroli pompy oleju itd.
Pozostałe moduły można zaprogramować oryginalnym OP-COMem, dlatego nie potrzebna mi jest licencja GDSa, a najważniejsze że wiem co się dzieje i jakie są parametry - to wystarczy do ew. diagnozy usterek silnika oraz przeprowadzenia np testu świec żarowych lub przeprowadzania wyrównywania pracy poszczególnych wtryskiwaczy na cylindrach, kontroli pompy oleju itd.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
- Auto: Opel Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Cześć,
mam kilka pytań odnośnie vxdiag,
- Czy udało się może komuś zapisać wykresy/logi podczas jazdy do pliku? aby później je przeanalizować? nie mogę znaleźć takiej opcji zapisu/exportu.
- Co według was lepsze, GDS2 czy OpelScanner?
Zakupiłem vxdiag z Polskiego źródła za 900zł i zastanawiam sie czy to miało sens, bo to pewnie ta sama chinska wersja którą idzie dostać na aliexpress za 300-400zł. Do auta Opel Astra J 2010 1.4 Turbo 140km Tech2 niestety nie działa, nie ma opcji wyboru Jotki na liście. GDS2 działa w sumie ok, ale to głównie do odczytu, jedyne co mi sie udało zmienić to prędkość biegu jałowego z 680 do 800 rpm.
mam kilka pytań odnośnie vxdiag,
- Czy udało się może komuś zapisać wykresy/logi podczas jazdy do pliku? aby później je przeanalizować? nie mogę znaleźć takiej opcji zapisu/exportu.
- Co według was lepsze, GDS2 czy OpelScanner?
Zakupiłem vxdiag z Polskiego źródła za 900zł i zastanawiam sie czy to miało sens, bo to pewnie ta sama chinska wersja którą idzie dostać na aliexpress za 300-400zł. Do auta Opel Astra J 2010 1.4 Turbo 140km Tech2 niestety nie działa, nie ma opcji wyboru Jotki na liście. GDS2 działa w sumie ok, ale to głównie do odczytu, jedyne co mi sie udało zmienić to prędkość biegu jałowego z 680 do 800 rpm.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Co do logów to trzeba w głównym oknie GDS2 wejść w 'Review Stored Data' (druga pozycja po prawej u góry). I w następnym oknie masz u góry listę VIN z pojazdami, które były podłączane i po wybraniu odpowiedniego na dole pojawiają się "ślady" tego co zostało zrobione, wraz z krótkim opisem. Jak dasz review to pojawią się wykresy, które możesz wyeksportować do pliku np. formatu excela i tam się nimi bawić
Należy pamiętać, że jeśli masz GDS2 na wirtualnej maszynie z windows 7, to jeśli nic nie ruszałeś w systemie to każdy restart systemu powoduje jego przywrócenie do stanu 'zapisanego', co skutkuje usunięciem wszystkich wcześniej zapisanych danych. Da się to obejść, ale trzeba pokombinować
Jeśli masz to na VM z Win XP, to u mnie aplikacja dość często się zawieszała podczas jazdy i zbierania logów.
Z tego co kiedyś słyszałem od jednego z userów VXDIAG ma tą wadę, że niestety dość często się rozłącza i wtedy te logi nie będą zbyt użyteczne.
A co lepsze to zależy do czego Ci potrzebne. GDS2 to oprogramowanie diagnostyczne (może być używane z interfejsami MDI lub VXDIAG). Ma mocno ograniczone możliwości programowania, wręcz to co jest w stanie zrobić to adaptacje, a nie programowanie. Nawet jeśli chodzi o konfigurację to może niewiele. Do prawdziwego programowania/konfiguracji trzeba mieć dostęp do SPS.
Do programowania paru modułów dla Twojego auta/rocznika powinien się nadać chiński OP-COM.
Z OpelScannerem nie miałem większej styczności, więc ciężko mi się wypowiedzieć.
Co do samego interface to pewnie jest tak jak piszesz, że ten sam sprzęt mogłeś dostać na ali w niższej cenie. Różnica to czas oczekiwania i ewentualnie problematyczny zwrot w przypadku problemów.
Należy pamiętać, że jeśli masz GDS2 na wirtualnej maszynie z windows 7, to jeśli nic nie ruszałeś w systemie to każdy restart systemu powoduje jego przywrócenie do stanu 'zapisanego', co skutkuje usunięciem wszystkich wcześniej zapisanych danych. Da się to obejść, ale trzeba pokombinować
Jeśli masz to na VM z Win XP, to u mnie aplikacja dość często się zawieszała podczas jazdy i zbierania logów.
Z tego co kiedyś słyszałem od jednego z userów VXDIAG ma tą wadę, że niestety dość często się rozłącza i wtedy te logi nie będą zbyt użyteczne.
A co lepsze to zależy do czego Ci potrzebne. GDS2 to oprogramowanie diagnostyczne (może być używane z interfejsami MDI lub VXDIAG). Ma mocno ograniczone możliwości programowania, wręcz to co jest w stanie zrobić to adaptacje, a nie programowanie. Nawet jeśli chodzi o konfigurację to może niewiele. Do prawdziwego programowania/konfiguracji trzeba mieć dostęp do SPS.
Do programowania paru modułów dla Twojego auta/rocznika powinien się nadać chiński OP-COM.
Z OpelScannerem nie miałem większej styczności, więc ciężko mi się wypowiedzieć.
Co do samego interface to pewnie jest tak jak piszesz, że ten sam sprzęt mogłeś dostać na ali w niższej cenie. Różnica to czas oczekiwania i ewentualnie problematyczny zwrot w przypadku problemów.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
VXDIAG ma również problemy z odczytem błędów z całego pojazdu, często nie potrafi się połączyć z modułem, ale przy wchodzeniu indywidualnie w każdy moduł odczytuje dane. Prawdopodobnie spowodowane jest to tym, że jest za wolny dla GDS2.
Co do czyszczenia się wersji WIN7, to wystarczy usunąć jedno badziewie z autostartu poprzez usunięcie wywoływanego pliku przed uruchomieniem się systemu (np.: przy pomocy Win PE), ale nazwy nie pamiętam (GhostShell albo coś takiego)
Co do czyszczenia się wersji WIN7, to wystarczy usunąć jedno badziewie z autostartu poprzez usunięcie wywoływanego pliku przed uruchomieniem się systemu (np.: przy pomocy Win PE), ale nazwy nie pamiętam (GhostShell albo coś takiego)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
PowerShadow
W sumie można próbować usunąć z autostartu, albo po prostu wywalić katalog z binarkami z dysku
W sumie można próbować usunąć z autostartu, albo po prostu wywalić katalog z binarkami z dysku
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1880
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
O właśnie, PowerShadow
Wywalenie z autostartu nic nie da, bo po restarcie wróci. Wywalenie binarek z poziomu systemu też nic nie da. Trzeba zrobić przed uruchomieniem systemu. Program ten przywraca wszystko migawkę wszystkiego, co nie zostało wykluczone, a wykluczone są chyba tylko "moje dokumenty". Być może da się z poziomu konsoli podczas naprawy systemu (del ścieżka_do_pliku).
Ja dokoptowałem program "zerujący" date przy restarcie z wersji XP zamiast przywracania migawki.
Wywalenie z autostartu nic nie da, bo po restarcie wróci. Wywalenie binarek z poziomu systemu też nic nie da. Trzeba zrobić przed uruchomieniem systemu. Program ten przywraca wszystko migawkę wszystkiego, co nie zostało wykluczone, a wykluczone są chyba tylko "moje dokumenty". Być może da się z poziomu konsoli podczas naprawy systemu (del ścieżka_do_pliku).
Ja dokoptowałem program "zerujący" date przy restarcie z wersji XP zamiast przywracania migawki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
- Auto: Opel Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Dzięki za szybki odzew i informacje!. Tak, zdaje sobie sprawę że po restarcie VMki wszystkie zapisane ustawienia/dane sa resetowane.
OP-Com niestety nie chce współpracować z moim autem, dlatego szukam alternatyw. Próbowałem 3 różne op-comy, większość kończyła się podobnie - nie były w stanie rozkodować mojego numeru VIN lub nie mogły się połączyc z autem (Raczej nie wina OP-Com bo testowane również przy Astra H gdzie wszystko działa bez problemowo).
GDS2 Do diagnostyki wygląda ok, prawie wszystko da się nim sprawdzić, ale interfejs to jakaś porażka, poruszanie się po nim, oraz nie mieszczące sie na ekranie informacje o aucie. To co chciałem zrobić udało mi się, zwiększenie obrotów na biegu jałowym z 680 do 800. (800 to max możliwy do ustawienia w tej aplikacji).
Ciekawi mnie ten OpelScanner, bo wyglada na to że ma wszystkie opcje diagnostyczne GDS2 + kilka mozliwosci programowania. Może @Ping coś o nim się wypowie, chyba ma.
OP-Com niestety nie chce współpracować z moim autem, dlatego szukam alternatyw. Próbowałem 3 różne op-comy, większość kończyła się podobnie - nie były w stanie rozkodować mojego numeru VIN lub nie mogły się połączyc z autem (Raczej nie wina OP-Com bo testowane również przy Astra H gdzie wszystko działa bez problemowo).
GDS2 Do diagnostyki wygląda ok, prawie wszystko da się nim sprawdzić, ale interfejs to jakaś porażka, poruszanie się po nim, oraz nie mieszczące sie na ekranie informacje o aucie. To co chciałem zrobić udało mi się, zwiększenie obrotów na biegu jałowym z 680 do 800. (800 to max możliwy do ustawienia w tej aplikacji).
Ciekawi mnie ten OpelScanner, bo wyglada na to że ma wszystkie opcje diagnostyczne GDS2 + kilka mozliwosci programowania. Może @Ping coś o nim się wypowie, chyba ma.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Miałem na myśli zbootowanie VM z CD z wpiętym np. Win PE lub innym systemem wirtualnym (HirensBootCD lub podobne) i wtedy wywalenie z dysku VM tego kataloguxul pisze: ↑23 cze 2019, o 09:38O właśnie, PowerShadow
Wywalenie z autostartu nic nie da, bo po restarcie wróci. Wywalenie binarek z poziomu systemu też nic nie da. Trzeba zrobić przed uruchomieniem systemu. Program ten przywraca wszystko migawkę wszystkiego, co nie zostało wykluczone, a wykluczone są chyba tylko "moje dokumenty". Być może da się z poziomu konsoli podczas naprawy systemu (del ścieżka_do_pliku).
Ja dokoptowałem program "zerujący" date przy restarcie z wersji XP zamiast przywracania migawki.
Z tego co piszą bardziej doświadczeni, to OP-COM w benzynach jest mało użyteczny. Nie wiem skąd jesteś, ale 30.06 jest Spot w Gliwicach, możemy coś podyskutować i popróbować na miejscuJotka pisze: ↑23 cze 2019, o 09:42Dzięki za szybki odzew i informacje!. Tak, zdaje sobie sprawę że po restarcie VMki wszystkie zapisane ustawienia/dane sa resetowane.
OP-Com niestety nie chce współpracować z moim autem, dlatego szukam alternatyw. Próbowałem 3 różne op-comy, większość kończyła się podobnie - nie były w stanie rozkodować mojego numeru VIN lub nie mogły się połączyc z autem (Raczej nie wina OP-Com bo testowane również przy Astra H gdzie wszystko działa bez problemowo).
GDS2 Do diagnostyki wygląda ok, prawie wszystko da się nim sprawdzić, ale interfejs to jakaś porażka, poruszanie się po nim, oraz nie mieszczące sie na ekranie informacje o aucie. To co chciałem zrobić udało mi się, zwiększenie obrotów na biegu jałowym z 680 do 800. (800 to max możliwy do ustawienia w tej aplikacji).
Ciekawi mnie ten OpelScanner, bo wyglada na to że ma wszystkie opcje diagnostyczne GDS2 + kilka mozliwosci programowania. Może @Ping coś o nim się wypowie, chyba ma.
Tak jeszcze zerknąłem na Twój post: https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 47#p153547
Brak możliwości łączenia się z niektórymi modułami może być czymś całkowicie normalnym. W Twoim przypadku jeśli masz manuala, brak AFL (ksenonów), brak haka, brak radia z BT oraz DAB, to bym się specjalnie nie spodziewał komunikacji
I z tego co gdzieś kojarzę, to w OP-COM dla benzyn trzeba wchodzić osobno w każdy moduł i tam dopiero próbować coś działać, bo przez test globalny chyba nie działa...
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
- Auto: Opel Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Niestety nawet poprzez wchodzenie bezpośrednio w moduły, nic nie da się zrobić.
Nawet nie da sie przejrzeć parametrów pracy silnika, wszystkie mają zamiast wartości "---".
No ale GDS2 sobie z tym radzi, wiec chyba przy nim zostane.
Sprawdzam jeszcze ten ITS Offline, dostałem juz klucz, dzisiaj bedzie testowane.
Nawet nie da sie przejrzeć parametrów pracy silnika, wszystkie mają zamiast wartości "---".
No ale GDS2 sobie z tym radzi, wiec chyba przy nim zostane.
Sprawdzam jeszcze ten ITS Offline, dostałem juz klucz, dzisiaj bedzie testowane.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 sie 2018, o 07:48
- Auto: Opel Astra J
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 5 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
v32b, wygląda ok, uruchomiło się wszystko, programowanie też się uruchamia, ale jeszcze nie miałem okazji podłączyć do auta.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Masz może link do tego tis offline?
Sent from my K10 using Tapatalk
Sent from my K10 using Tapatalk
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 142 razy
- Kontakt:
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Tis v32 posiada bazę aut do 11.2011 czyli do początkowych aut z MY2012. Można nim programować, ale trzeba uważać żeby nie zrobić sobie downgrade softu.
SPS to nie jest program do diagnostyki tylko do aktualizacji. Ogólnie to jest to samo co ma ASO tylko że to jest stara wersja.
Wymaga Javy w wersji 6. Na nowszej nie ruszy.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
SPS to nie jest program do diagnostyki tylko do aktualizacji. Ogólnie to jest to samo co ma ASO tylko że to jest stara wersja.
Wymaga Javy w wersji 6. Na nowszej nie ruszy.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 20:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Godziszka k/bb
Re: Oprogramowanie Diagnostyczne GDS2
Witam, czym ruszyć keylessa w insigni MY2016? Vxdiag'iem da rade do programować trnasponder?