--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Co jakiś czas wyskakuje błąd P2138. Błąd w korelacji czujników pedału przyspieszenia.
Najpierw wyczyściłem styki w pedale przyspieszenia - brak poprawy.
Wymieniłem pedał na inny - wciąż brak poprawy
Co dalej? Jakieś pomysły?
Najpierw wyczyściłem styki w pedale przyspieszenia - brak poprawy.
Wymieniłem pedał na inny - wciąż brak poprawy
Co dalej? Jakieś pomysły?
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Faktycznie. Chyba lepiej sprzedać to auto i kupić takie samo tylko...chyba gorsze się nie trafi.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, o 19:11 przez kecraminsignia, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Jutro wtyczkę przeczyszczę kontakt spreyem. Ale mam mieszane uczucia do takich specyfików.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Nie mam OP-COM więc nie odpowiem.
Na pewno GDS2 ma tą funkcję kalibracji/przyuczenia.
Na pewno GDS2 ma tą funkcję kalibracji/przyuczenia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 19:53
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gliwice,/Olkusz.
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Ja miałem taki podobny komunikat w astrze. Styki czysciłem ale dawało na chwile rade.. po wymianie pedału gazu , calego, wszystko wróciło do normy. Koszt 250
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Wymieniłem pedał na inny - używany. Oczywiście nie mam pewności na 100%, że jest sprawny, ale objawy są identyczne.
Mam wrażenie, że błąd się pojawia, gdy zdejmuje nogę z gazu lub gdy delikatnie go muskam. I zawsze podczas jazdy w korku przy niskich predkościach.
Mam wrażenie, że błąd się pojawia, gdy zdejmuje nogę z gazu lub gdy delikatnie go muskam. I zawsze podczas jazdy w korku przy niskich predkościach.
-
- Zapaleniec
- Posty: 2406
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
- Auto: Astra J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: LDZ
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 15 razy
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Więc... chyba rozwiązałem problem. Rozkręciłem kupiony pedał. Wyczyściłem go benzyną ekstrakcyjną i od 3 dni spokój
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Jak czytałem historię serwisową mojego to też był pedał wymieniany. Było to przy 120 tysiach.
GASDRUCKSTREBE HECKKLAPPE, LINKE SEITE, ERSETZEN 15-C-038
Dodano po 1 minucie 55 sekundach:
Chyba że to co innego
GASDRUCKSTREBE HECKKLAPPE, LINKE SEITE, ERSETZEN 15-C-038
Dodano po 1 minucie 55 sekundach:
Chyba że to co innego
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
To siłownik klapy, u mnie też jest w historii serwisowej, była chyba jakaś akcja serwisowa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 mar 2021, o 20:07
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wolbrom
Re: Błąd potencjometru przyspieszenia P2138
Witam.
Dołącze do tematu. Mam podobny problem - check kontrol + informacja o ograniczeniu mocy - i ......... .
Poczytałem i zdemontowałem pedał gazu. To jest taki duży potencjometr, więc styki i ścieżki ślizgowe przeczyściłem preparatem do czyszczenia styków elektrycznych. Można go kupić w sklepach z częściami elektronicznymi lub elektrycznymi.
Delikatnie podgiąłem szczotki ślizgowe, tak aby był lepszy styk - trzeba to zrobić z wyczuciem bo są wykonane z cienkiej blaszki mosiądzu i przez nieuwagę można je powyginać. Wtyczkę i gniazdo przeczyściłem suchą szmatką i suszarką do włosów aby pozbyć się ewentualnej wilgoci. Po złożeniu i zamontowaniu samochód zachowuje się poprawnie, to już trzeci dzień bezproblemowej jazdy po drogach szybkiego ruchu i drogach lokalnych.
Dołącze do tematu. Mam podobny problem - check kontrol + informacja o ograniczeniu mocy - i ......... .
Poczytałem i zdemontowałem pedał gazu. To jest taki duży potencjometr, więc styki i ścieżki ślizgowe przeczyściłem preparatem do czyszczenia styków elektrycznych. Można go kupić w sklepach z częściami elektronicznymi lub elektrycznymi.
Delikatnie podgiąłem szczotki ślizgowe, tak aby był lepszy styk - trzeba to zrobić z wyczuciem bo są wykonane z cienkiej blaszki mosiądzu i przez nieuwagę można je powyginać. Wtyczkę i gniazdo przeczyściłem suchą szmatką i suszarką do włosów aby pozbyć się ewentualnej wilgoci. Po złożeniu i zamontowaniu samochód zachowuje się poprawnie, to już trzeci dzień bezproblemowej jazdy po drogach szybkiego ruchu i drogach lokalnych.