--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Exhaust Gas Temperature sensor
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Exhaust Gas Temperature sensor
Witam wszystkich.
Szybka historia.
W drodze z pracy do domu 100-120kmh i zaczęło się wypalanie zakończone na 20% teraz około 36%.
Tuż po zakończeniu wyskoczył błąd P2428 03 i silnik zaczął klekotać plus komunikat o przegrzanym silniku i wskazówka poleciała na czerwone pole.
P2428 is a diagnostic trouble code (DTC) for " Exhaust Gas Temperature Too High Bank 1"
Po skasowaniu błędu za pomocą aplikacji Pinga, auto jeździ normalnie.
Wyczytałem że prawdopodobnie update softu potrzebny, ale...
Następnego dnia jazda próbna dookoła "komina" i nic. Lecz następnego dnia zrobiłem trasę i po 80km wyskoczył błąd P2084.
P2084 is a diagnostic trouble code (DTC) for " Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 2"
Więc myślę że to czujnik jak wyżej. Tylko teraz nie jestem pewien który to jest.
Chciałbym załatwić tę sprawę przed następnym wypalaniem które prawdopodobnie będzie za tydzień.
P.s
Jaka jest różnica między Exhaust Gas Temperature sensor i
Exhaust Pressure sensor. Na zdjęciach w linkach powinno być. Wygląda na to jakby to był ten sam czujnik.
Obraz z epc.
Silnik nr4 i n5 (ale gdzie jest ten nr5 umieszczony.
Lista
Cat nr37
Lista
Live data 5minut od zimnego silnika. Później wstawię na rozgrzanym jak potrzeba.
Kilka fotek z innej aplikacji pokazuje temperatury jakichś sensorw
Kilka fotek z opcoma
Proszę o doradzanie który czujnik wymienić i gdzie on się znajduje.
Drogie są te czynniki 400-600 złotych.
Wymieniał ktoś już je? Jaki koszt czujnika? Nowy czy Używany?
Czy po wymianie trzeba je programować czy coś?
Pierwsza moja awaria związana z dpf.
Z góry dziękuję.
Kolega Ping na PM trochę pomaga również. Dziękuję za to.
P.s
Mam obraz na virtualna maszynę z chyba podstawowymi aplikacjami do naszych aut.
Gdyby ktoś chciał to proszę o info bo trzeba spakować i udostępnić. Plik około 15GB.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, o 11:15 przez Panek, łącznie zmieniany 7 razy.
- marcinmg
- Użytkownik
- Posty: 329
- Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
- Auto: Insignia BiTurbo ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: mazowieckie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Udostępnij na onedrive czy mega lub podobnej chmurze i podaj link to się pobierze
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Sa na Google drive wrzucone i udostepnione te zdjęcia.
Po uruchomieniu tego wątku w przeglądarce wszystko działa jak należy i zdjęcia same się ładują. Nie wiem dlaczego tak jest że u mnie przez Tapatalk nie działa również.
Znalazłem taki wątek tutaj który by potwierdzał trafność moich podejrzeń.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=3183
Proszę tylko o potwierdzenie czy to czujnik pozycji 2 czy czujnik pozycji 1.
Patrząc na błędy i ewentualnie resztę informacji.
Po uruchomieniu tego wątku w przeglądarce wszystko działa jak należy i zdjęcia same się ładują. Nie wiem dlaczego tak jest że u mnie przez Tapatalk nie działa również.
Znalazłem taki wątek tutaj który by potwierdzał trafność moich podejrzeń.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=3183
Proszę tylko o potwierdzenie czy to czujnik pozycji 2 czy czujnik pozycji 1.
Patrząc na błędy i ewentualnie resztę informacji.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
ha!
Mam podobny problem od zeszłego piątku. Nie wiem jeszcze do końca co się dzieje, ale DPF wypala się od soboty już 4 raz.
Dziś sprawdzałem dokąd się wypali i wypalił się do 55%.
Zmartwiła mnie dzisiaj informacja z opcoma. Podłączyłem kompa zaraz po wypalaniu i zdziwiłem się, że pokazuje "Czujnik 1 temperatury gazów spalinowych na 0 stopni C" a napięcie V 0,06.
Dokładnie tak jak na zdjęciach u Ciebie.
U mnie jeszcze żaden błąd się nie pojawił ale zapewne zaraz mi chlapnie na desce, bo coś się dzieje.
Mam podobny problem od zeszłego piątku. Nie wiem jeszcze do końca co się dzieje, ale DPF wypala się od soboty już 4 raz.
Dziś sprawdzałem dokąd się wypali i wypalił się do 55%.
Zmartwiła mnie dzisiaj informacja z opcoma. Podłączyłem kompa zaraz po wypalaniu i zdziwiłem się, że pokazuje "Czujnik 1 temperatury gazów spalinowych na 0 stopni C" a napięcie V 0,06.
Dokładnie tak jak na zdjęciach u Ciebie.
U mnie jeszcze żaden błąd się nie pojawił ale zapewne zaraz mi chlapnie na desce, bo coś się dzieje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Może miałeś wcześniej błędy i skasowałeś a teraz auto walczy z przepełnionym dpf i próbuje go wypalić co chwilkę.
Mi powinno następne wypalanie w przyszłym tygodniu wypaść.
Wstępnie zamówiłem czujniki aby mieć już je pod ręką i jakby co to zwrócę ale chcę mieć pewność który wymieniać.
Tutaj jest więcej informacji o tym i wygląda na to ze jest jeszcze jeden czujnik za dpf. Position 2.
https://gm.oemdtc.com/433/loss-of-power ... l-vauxhall
Wyczytałem tytaj na forum że ten czujnik od spodu auta najlepiej dostrzec i wymienić.
Info tutaj.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=3183
W środę będę miał czujnik pozycji 2, to wykręce i spróbuję go jakoś przetestować. Widziałem jakiś filik na youtube jak sprawdzić wiec zobaczymy.
Również ktoś pisał że wymycie go w płynie do czyszczenia hamulców może go uratować.
Mi powinno następne wypalanie w przyszłym tygodniu wypaść.
Wstępnie zamówiłem czujniki aby mieć już je pod ręką i jakby co to zwrócę ale chcę mieć pewność który wymieniać.
Tutaj jest więcej informacji o tym i wygląda na to ze jest jeszcze jeden czujnik za dpf. Position 2.
https://gm.oemdtc.com/433/loss-of-power ... l-vauxhall
Wyczytałem tytaj na forum że ten czujnik od spodu auta najlepiej dostrzec i wymienić.
Info tutaj.
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=3183
W środę będę miał czujnik pozycji 2, to wykręce i spróbuję go jakoś przetestować. Widziałem jakiś filik na youtube jak sprawdzić wiec zobaczymy.
Również ktoś pisał że wymycie go w płynie do czyszczenia hamulców może go uratować.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Z tym zwrotem czujników to chyba nie będzie tak hop siup bo na elektronikę raczej nie ma zwrotów.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Nie nie. Ja w tym sensie że czekam na jakąś informację od was w tej sprawie i w razie czego to nie użyty czujnik zwrócę jak sie okaże że moj będzie działać po ogledzinach lub gdy będzie to inny problem.
Wiem że z raz użytym to nie mam co prosić się o zwrot.
Wiem że z raz użytym to nie mam co prosić się o zwrot.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Nawet jak go nie użyjesz będzie ori spakowany to mogą Ci go nie przyjąć, sprzedawcy mają jakieś dziwne przepisy odnośnie elektroniki.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Nie, nie miałem... Wypala mi dpf do końca, tylko szybko się zapycha i tak się zastawiam, czy egr mu nie ciśnie sadzy za dużo... bo widzę w opcomie jak szybko rośnie nasycenie dpf.Panek pisze: ↑11 mar 2019, o 21:36Może miałeś wcześniej błędy i skasowałeś a teraz auto walczy z przepełnionym dpf i próbuje go wypalić co chwilkę.
Mi powinno następne wypalanie w przyszłym tygodniu wypaść.
Wstępnie zamówiłem czujniki aby mieć już je pod ręką i jakby co to zwrócę ale chcę mieć pewność który wymieniać.
a jeśli to nie egr, to któryś z czujników musi przekłamywać.
Dziś byłem podpiąć się pod GDS2 i oba czujniki temperatury są sprawne - nie sugerujcie się informacjami o nich z op-coma, czy vaux-coma.
Nie robiłem jeszcze kalibracji, chwilę się wstrzymam i przegonię jutro na ostro.
Dziś przejechałem 40km i wypalało od nowa. Błędów brak.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Gdzieś mi się rzuciło w oczy nie tak dawno jak ktoś tu na forum pisał że miał zaśniedziałe styki na silniku klap wirowych i źle pracowały i właśnie to powodowało szybkie zapełnienie dpf.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Tutaj jest awaria czujnika i o tym jest mowa.
Kod P2428, P2084 03, i dzisiaj P247A.
P247A - Exhaust Gas Temperature Out of Range Bank 1 Sensor 3
Sensor 3?
https://www.autocodes.com/amp/codes/p247a.html
Stawiam na ten czujnik Pozycja 2. Zakładając że Pozycja1 to będzie oxygen sensor, Pozycja2 to EGT1 sensor, Pozycja3 to EGT2 sensor.
No nic czujnik zamówiony czekam jak przyjdzie i zmierze go miernikiem później moj z auta i zobaczymy.
Kod P2428, P2084 03, i dzisiaj P247A.
P247A - Exhaust Gas Temperature Out of Range Bank 1 Sensor 3
Sensor 3?
https://www.autocodes.com/amp/codes/p247a.html
Stawiam na ten czujnik Pozycja 2. Zakładając że Pozycja1 to będzie oxygen sensor, Pozycja2 to EGT1 sensor, Pozycja3 to EGT2 sensor.
No nic czujnik zamówiony czekam jak przyjdzie i zmierze go miernikiem później moj z auta i zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2019, o 20:56 przez Panek, łącznie zmieniany 1 raz.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 4 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Dzisiaj sprawdziłem czujnik koło oxygen sensora. Ten na przeciwko chłodnicy.
Na plusie przy zapłonie włączonym jest 5v oraz masa również jest poprawna. Wiec zasilanie jest na pierszym EGT.
Czujnik przy pierwszym pomiarze wskazywał 240.1 Ohm na zimnym silniku
Czujnik przy drugim pomiarze wskazywał 213 Ohm na zimnym silniku
Czujnik przy trzecim pomiarze wskazywał 0.69 Ohm na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej (tuż po zakończeniu jazdy)
Czyli czujnik EGT position 1 (górny - w DPF) jest sprawny i działa.
Testy robiłem bez wykrecania sensora.
Na przykładzie tego filmu
Drugiego sensora nie testowałem bo do niego się nie dostałem.
Ale ogólnie to dalej nie zauważyłem gdzie jest drugi czujnik EGT. Nie miałem możliwość pod auto jeszcze wejść. Od góry go nie widziałem i ręką też nie wymacałem.
Osłonę trzeba zdjąć?
P.s
Znalazłem na innym obrazie technicznym takie oto coś
Więc tutaj sie nam schował. Muszę poszukać.
Na plusie przy zapłonie włączonym jest 5v oraz masa również jest poprawna. Wiec zasilanie jest na pierszym EGT.
Czujnik przy pierwszym pomiarze wskazywał 240.1 Ohm na zimnym silniku
Czujnik przy drugim pomiarze wskazywał 213 Ohm na zimnym silniku
Czujnik przy trzecim pomiarze wskazywał 0.69 Ohm na rozgrzanym silniku do temperatury roboczej (tuż po zakończeniu jazdy)
Czyli czujnik EGT position 1 (górny - w DPF) jest sprawny i działa.
Testy robiłem bez wykrecania sensora.
Na przykładzie tego filmu
Drugiego sensora nie testowałem bo do niego się nie dostałem.
Ale ogólnie to dalej nie zauważyłem gdzie jest drugi czujnik EGT. Nie miałem możliwość pod auto jeszcze wejść. Od góry go nie widziałem i ręką też nie wymacałem.
Osłonę trzeba zdjąć?
P.s
Znalazłem na innym obrazie technicznym takie oto coś
Więc tutaj sie nam schował. Muszę poszukać.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2019, o 19:14 przez Panek, łącznie zmieniany 2 razy.
- exen
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 18:24
- Auto: ASTRA J ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
a z to u mnie wczoraj jak ręką odjął... 150km przejechane a napełnił się zaledwie o kilka %.
Wcześniej jak wspominałem, 40km i dpf full.
Będę musiał sprawdzić EGR, czy na pewno jest domknięty i zaczynam się oswajać z myślą, że może będzie trzeba kolektor dolotowy rozebrać i sprawdzić w nim klapy...
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Egr też możesz sprawdzić tylko z reguły jest tak że jak nie domyka albo się zacina to już ma inne wartości niż żąda komputer i powinno wywalić błąd. W praktyce z tego co chłopaki pisali to nie koniecznie tak jest więc nie zaszkodzi popatrzeć.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Czujnik dzisiaj przyszedł jest jak zamawiałem , part number 55496933 55591173 EGT SENSOR POSITION 2
W sobotę montaż i test starego i nowego.
W sobotę montaż i test starego i nowego.
-
- Forumowicz
- Posty: 83
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Koszalin
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
A nie lepiej najpierw podłączyć kompa i sprawdzić bieżące parametry temperatury 1 i 2go. Jak wskazania temperatury są w normie to po co wymieniać (dobry na nowy). I chyba pisałeś, że dpf ci wypala, u mnie był walnięty czujnik tem i wypalanie się rozpoczynało i po chwili przerywało.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Wszystko sprawdzone.
Wyżej są zdjęcia z opcoma i live data. Test czujnika pozycji 1 przeprowadzony i wiem co jest.
Teraz tylko wczołgać się pod auto i walka z sensorami.
Wyżej są zdjęcia z opcoma i live data. Test czujnika pozycji 1 przeprowadzony i wiem co jest.
Teraz tylko wczołgać się pod auto i walka z sensorami.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
A więc jestem po wymianie czujnika EGT POZYCJI 2 i po jeździe próbnej około 15km.
Błędu nie wywaliło i jest ok jak na razie.
Zobaczymy jeszcze za tydzień jak będzie wypalanie. W chwili obecnej mam 63% Dpf.
Robota tak w sumie na 2 godziny na kanale lub najazdach.
Czujnik znajduje się tutaj. ..
Link później będzie.
Wtyczka jest tutaj.
Tę wtyczkę to najprościej jest wymontowac cały uchwyt. Klucz nr13 i trochę gimnastyki i super dojście do kostek. Ale najpierw trzeba wymontowac czujnik i wypiąć kable oraz dopiąć kable od alternatora te ze zdjęcia poniżej.
Link w późniejszym czasie.
Oba czujniki w temperaturze pokojowej miały podobne wartości po 240 Ohm.
Próbowałem podgrzać je aby sprawdzić działanie ale niestety suszarka do włosów nie dała rady
Błędu nie wywaliło i jest ok jak na razie.
Zobaczymy jeszcze za tydzień jak będzie wypalanie. W chwili obecnej mam 63% Dpf.
Robota tak w sumie na 2 godziny na kanale lub najazdach.
Czujnik znajduje się tutaj. ..
Link później będzie.
Wtyczka jest tutaj.
Tę wtyczkę to najprościej jest wymontowac cały uchwyt. Klucz nr13 i trochę gimnastyki i super dojście do kostek. Ale najpierw trzeba wymontowac czujnik i wypiąć kable oraz dopiąć kable od alternatora te ze zdjęcia poniżej.
Link w późniejszym czasie.
Oba czujniki w temperaturze pokojowej miały podobne wartości po 240 Ohm.
Próbowałem podgrzać je aby sprawdzić działanie ale niestety suszarka do włosów nie dała rady
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: Exhaust Gas Temperature sensor
Panek jak zakończył się temat u Ciebie? Wszystko w porządku po wymianie czujnika dolnego? U mnie wczoraj wyskoczył błąd P2084-00. Wskazania opcoma dla czujnika nr 1 to 0,06V i 0 stopni Celsjusza. Czyli jakieś /cenzura/. Czujnika nr 2 wogole nie widzę w opcomie. Z góry dziękuję za pomoc. PozdrawiamPanek pisze:...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2019, o 16:30 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.