Tym bardziej dobry układ hamulcowy na nędznych oponach
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opony letnie
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Opony letnie
Temat rzeka. Opony, hamulce, stan zawieszenia, temperatura i wilgotność otoczenia oraz podłoża, stan podłoża, temperatura opon, czas reakcji kierowcy m.in. to ma wpływ na skrócenie drogi hamowania o ten 1 metr, który jest przedmiotem dyskusji
Nawet ciśnienie w oponach ma ogromne znaczenie np. przy ostrym hamowaniu na poprzecznych nierównościach(gęste koleiny przed światłami).
Z ciśnieniem eko tj. 2,7 i 2,6 włączy się ABS, natomiast w tych samych warunkach i ciśnieniu komfort 2,2 i 2,0 już się nie włącza.
Opona na niższym ciśnieniu dopasowuje się i wkleja w nierówności natomiast nabita jak kamień leci po grzbietach kolein i zaczyna się ślizgać czego objawem jest reakcja ABS.
Równie dobrze można drążyć temat i zapytać czy masz nowe i sprawne amortyzatory, które "kleją" oponę do nierówności nawierzchni. Najlepsza opona na zużytych amorkach będzie minimalnie podskakiwała i włączy ABS, więc czy to opona, trochę piachu na drodze to ciężko stwierdzić po jednym przypadkowym hamowaniu.
Nawet ciśnienie w oponach ma ogromne znaczenie np. przy ostrym hamowaniu na poprzecznych nierównościach(gęste koleiny przed światłami).
Z ciśnieniem eko tj. 2,7 i 2,6 włączy się ABS, natomiast w tych samych warunkach i ciśnieniu komfort 2,2 i 2,0 już się nie włącza.
Opona na niższym ciśnieniu dopasowuje się i wkleja w nierówności natomiast nabita jak kamień leci po grzbietach kolein i zaczyna się ślizgać czego objawem jest reakcja ABS.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Opony letnie
Najlepszy przykład - Insignia aktualna z bardzo wydajnymi hamulcami Brembo. Na letnich wściekłych Michelinach Pilot Sport 4S fizyka zdaje się nie istnieć (zgubne wrażenie). Na zimowych Conti TS850P, mimo że w testach na czele rankingów, samochód jedzie z ABSem, jedzie i jedzie... Czy asfalt suchy czy mokry. Różnica pewnie z 10 metrów przy hamowaniu ze 100 km/h. Zimówka na asfalcie już taka jest. To właśnie najsłabsze ogniwo, bo hamulce bardzo dobre, a zawieszenie nowe.marcin.1987 pisze: ↑17 maja 2019, o 08:41Co z tego, że będziesz miał wyczynowy układ hamulcowy, który stawia auto dęba, jeśli opona będzie tracić przyczepność i ABS będzie wściekle pompował? Wtedy to opona będzie najsłabszym ogniwem.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
Co to znaczy opona budżetowa?
Czy opona letnia która kosztuje 300 nie może być lepsza od tej która kosztuje 500?
Federal 595 rs-r czy Toyo 888r, Nankang NS2R..... Same chinole a jak kleją.
Udało mi się dwie pierwsze przetestować.
Jedna w Civicu a druga w e46. Miód oczywiście w suche dni. To są opony UHP.
Te same firmy mają odpowiedniki w wersjach na deszczowe dni... Czasem o połowę taniej niż konkurencja z topu.
O tym jak opona sobie radzi w danych warunkach decyduje mieszanka, sztywność boczna i w końcu bieżnik... A nie cena Pech że Michelin się tak mocno ceni.
@wassermann - zrób test z zimową i 4s przy minus 5
Uwierz skład mieszanki zrobi swoje.
Czy opona letnia która kosztuje 300 nie może być lepsza od tej która kosztuje 500?
Federal 595 rs-r czy Toyo 888r, Nankang NS2R..... Same chinole a jak kleją.
Udało mi się dwie pierwsze przetestować.
Jedna w Civicu a druga w e46. Miód oczywiście w suche dni. To są opony UHP.
Te same firmy mają odpowiedniki w wersjach na deszczowe dni... Czasem o połowę taniej niż konkurencja z topu.
O tym jak opona sobie radzi w danych warunkach decyduje mieszanka, sztywność boczna i w końcu bieżnik... A nie cena Pech że Michelin się tak mocno ceni.
@wassermann - zrób test z zimową i 4s przy minus 5
Uwierz skład mieszanki zrobi swoje.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony letnie
Toyo to nie chińczyk.
Jaki sens ma test letniej zimą.
Jak Nankang klei się do asfaltu to nie wiem na czym musiałeś jeździć wcześniej.
Kupiłem auto na takich rocznych to wiem jak kleją zwłaszcza na mokrym
Jaki sens ma test letniej zimą.
Jak Nankang klei się do asfaltu to nie wiem na czym musiałeś jeździć wcześniej.
Kupiłem auto na takich rocznych to wiem jak kleją zwłaszcza na mokrym
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Opony letnie
Ostatniej zimy rzadko był minus w moim mieście.
Chodzi mi bardziej o porównanie dobrej/słabej opony w warunkach, gdy jedna z tych opon może osiągnąć optymalny rezultat (przypadek jazdy na zimówkach w porze innej niż zimowa, czy przy dodatnich temp.)
Jeździłem na nich jeszcze na początku kwietnia jak było już po ok. 10 st. C na plusie - i musiałem odpuszczać przy co mocniejszym przyhamowaniu, bo szkoda było psuć opony (od hamowania z ABS zimówki dostają konkretne w dupę po kostkach bieżnika). Hamulce hamulcami, one zazwyczaj są sprawne (przecież nie jeździmy 20-letnimi trupami), ale zwłaszcza przy pojedynczym hamowaniu (gdy nie ma jeszcze mowy o fadingu) to od opony właśnie zależy w największym stopniu droga hamowania. Po to dałem przykład.
Widzę, że nie mamy po co się nawzajem przekonywać. Na drodze postaram się jechać za Tobą, bo lubię tyłek swojej niuni
Pozdrawiam piątkowo
Kurczę, durny ten Mercedes i BMW, że dają francuskie PS4S do swoich wyrobów (AMG i M-ki). Mogliby wrzucić Nankangi
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
@norbi333 - Nankang NS2R, proponuję przynajmniej o tego typu konstrukcjach poczytać.
@wassermann Spokojnie... Pewnie i tak byś musiał za mną jechać haaaa
Bez ciśnienia panowie. Piwko i wiooo weekend!
A propos chinoli w autach premium:
http://www.nexentire.com/webzine/201609 ... ent_01.php
@wassermann Spokojnie... Pewnie i tak byś musiał za mną jechać haaaa
Bez ciśnienia panowie. Piwko i wiooo weekend!
A propos chinoli w autach premium:
http://www.nexentire.com/webzine/201609 ... ent_01.php
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Opony letnie
No i znowu pudło. Nexen to nie Chińczyk
Udanego weekendu. Kolejny temat z kategorii "moja racja jest najmojsza" się powoli robi. Ja opinię sobie wyrobiłem i ją wyraziłem. Inni również. Mimo, że się nie zgadzam to szanuję.
Udanego weekendu. Kolejny temat z kategorii "moja racja jest najmojsza" się powoli robi. Ja opinię sobie wyrobiłem i ją wyraziłem. Inni również. Mimo, że się nie zgadzam to szanuję.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony letnie
Rzeczywiście źle spojrzałem.Ale to są semi slicki,którymi nie jeździsz w normalnym aucie,wiec słabe porównanie.A jak już to porównaj markowe semi z nimi. Pytanie co będzie na deszczu czy mokrym
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Wady:
Największa wada takich opon to oczywiście deszcz oraz jazdę w niskiej temperaturze panującej na dworze. Opony tego typu kiepsko odprowadzają wodę i właśnie przez to tracą przyczepność podczas jazdy.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
@Marcin.1987 - Każdego szanuję tak samo i Ciebie!
PS. Sprawdź gdzie Nexeny robią... CHINOLE
@norbi333
Bardziej chodzi mi o to że ta firma powoli dojdzie do czuba... Wiadomo do Trofeo R im jeszcze zabraknie ale już w dziedzinie opon UHP są wysoko.
Aktualnie wszyscy jarają się nowościami Goodyear, SuperSporty, R i RS.
PS. Sprawdź gdzie Nexeny robią... CHINOLE
@norbi333
Bardziej chodzi mi o to że ta firma powoli dojdzie do czuba... Wiadomo do Trofeo R im jeszcze zabraknie ale już w dziedzinie opon UHP są wysoko.
Aktualnie wszyscy jarają się nowościami Goodyear, SuperSporty, R i RS.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Opony letnie
Dojdzie albo i nie.Pamiętaj ,ze inne firmy również się rozwijają
Z neta :
Auto uzytkowane w sporcie - szukałem semi slicków w przystepnej cenie. Mimo prawie zerowych informacji w internecie, zaryzykowałem i kupiłem NS-2R (120). Zakup okazał się strzałem w dziesiątke, na suchym te opony trzymają rewelacyjnie. Niestety na mokrym nie jest juz tak kolorowo, mimo to polecam każdemu, kto upala autko na torze, kjsach itp.
Dodano po 8 minutach /color]
https://www.wyborkierowcow.pl/opona-bie ... ogumienia/
Z neta :
Auto uzytkowane w sporcie - szukałem semi slicków w przystepnej cenie. Mimo prawie zerowych informacji w internecie, zaryzykowałem i kupiłem NS-2R (120). Zakup okazał się strzałem w dziesiątke, na suchym te opony trzymają rewelacyjnie. Niestety na mokrym nie jest juz tak kolorowo, mimo to polecam każdemu, kto upala autko na torze, kjsach itp.
Dodano po 8 minutach /color]
https://www.wyborkierowcow.pl/opona-bie ... ogumienia/
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
@norbi333 - Problem naszych rodzimych i mniejszych firm typu Sava, Matador czy Fuldy to niestety fakt iż zostały wchłonięte przez koncerny które im nie pozwolą na rozwój..
Widzimy to właśnie na przykładzie Hankooka który może śmiało walczyć z najlepszymi.
I powoli ogrywa nawet tych wielkich...
Kupując Debice wiesz ze to opona która jest jakości B, tak jak każda Fulda czy Uniroyal.
Dla mnie nie ma sensu wydawać 440zł na Dębice skoro za 160 więcej można dostać komplet Hankooka.
Jestem pełny podziwu dla mniejszych koncernów które starają się i inwestują w technologię.
Btw. Kupiłem rok temu do Astry opony marki Saetta Touring 2... Grupa Bridgestone.
Szczerze... Dla auta typu Fiat linea było by ok.
Opony po roku już nie mają tej przyczepności mimo iż na początku było całkiem fajnie.
Widzimy to właśnie na przykładzie Hankooka który może śmiało walczyć z najlepszymi.
I powoli ogrywa nawet tych wielkich...
Kupując Debice wiesz ze to opona która jest jakości B, tak jak każda Fulda czy Uniroyal.
Dla mnie nie ma sensu wydawać 440zł na Dębice skoro za 160 więcej można dostać komplet Hankooka.
Jestem pełny podziwu dla mniejszych koncernów które starają się i inwestują w technologię.
Btw. Kupiłem rok temu do Astry opony marki Saetta Touring 2... Grupa Bridgestone.
Szczerze... Dla auta typu Fiat linea było by ok.
Opony po roku już nie mają tej przyczepności mimo iż na początku było całkiem fajnie.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Opony letnie
No i ok. Nexen ma 1 z 3 zakładów w Chinach, ale R&D jest w Korei. Uznajmy dyplomatycznie, że w 33% Chińczyk a już niedługo tylko w 25%, bo otwierają w najbliższych miesiącach (lub nawet już otworzyli) fabrykę w Czechach.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
Najlepsze jest to że ani Ty ani ja nie piszemy o chinolach...
Maxxis, Nankang, Kenda, Federal to Tajwan.
Nexen to Korea a taki Vredestein... Został kupiony przez Hindusow.
A największym udziałowcem Pirelli jest "ChmieChina" Mieli nawet ponad 60% udziałów... Na szczęście powoli oddają kontrolę (ok 40%)
Maxxis, Nankang, Kenda, Federal to Tajwan.
Nexen to Korea a taki Vredestein... Został kupiony przez Hindusow.
A największym udziałowcem Pirelli jest "ChmieChina" Mieli nawet ponad 60% udziałów... Na szczęście powoli oddają kontrolę (ok 40%)
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Opony letnie
Kolego @as pik Dębice do Isi są średnio po 330 zeta nie 440 więc różnica jest większa , markowe to po ile? ponad 500 min można śmiało powiedzieć że ponad 600 bo za 500 kupisz tylko trochę lepsze teoretycznie, jak tak rozumujesz to czemu kupiłeś Insignie było dołożyć i kupić markę Premium , tak jest ze wszystkim , więc żeby kupić dużo lepsze to nie jest wydatek 600+ , a Wy na siłę próbujecie dołożyć do Dębicy 600 i twierdzicie że kupicie super opony .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Opony letnie
W zeszłym roku kupowałem Continental premium contact 6 w rozmiarze 245/45R18 za 575zł sztuka. Więc da się poniżej 600zł dostać premium. Nie tylko z nazwy
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
Po prostu nie widzę sensu kupować sredniaka... Albo top albo Joker.dare50 pisze: ↑18 maja 2019, o 12:26Kolego @as pik Dębice do Isi są średnio po 330 zeta nie 440 więc różnica jest większa , markowe to po ile? ponad 500 min można śmiało powiedzieć że ponad 600 bo za 500 kupisz tylko trochę lepsze teoretycznie, jak tak rozumujesz to czemu kupiłeś Insignie było dołożyć i kupić markę Premium , tak jest ze wszystkim , więc żeby kupić dużo lepsze to nie jest wydatek 600+ , a Wy na siłę próbujecie dołożyć do Dębicy 600 i twierdzicie że kupicie super opony .
Dębica jest produkowana tak aby się sprzedać... W Polsce.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Opony letnie
Fajny test. Sensownie gościu gada, nie pozycjonuje żadnego produktu tylko zwraca uwagę na różnice i co ważne podkreśla, że test na tym specyficznym samochodzie (BMW M2) nie musi być idealnie miarodajny dla auta o innej charakterstyce. Mogliby jeszcze powtórzyć na jakiejś silnej przedniej ośce. Mam Michelin PS4S i mogę polecić, dają nieznaną wcześniej pewność. A ich limit zapewne leży spooooro dalej niż codzienna jazda Insignią.
Na tym kanale obejrzałem niedawno ten test:
M.
Na tym kanale obejrzałem niedawno ten test:
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Opony letnie
Wcześniej były testy na Focusie ST z tego co pamiętam.
Ale generalnie łatwiej wyłapać różnice na tylno napędówce z wiadomych przyczyn.
Ale generalnie łatwiej wyłapać różnice na tylno napędówce z wiadomych przyczyn.